Vilken version ska jag välja, 40GB eller 60GB???

Inaktiv
Vilken version ska jag välja, 40GB eller 60GB???

Håller på att sälja min 360 och funderar på att köpa en PS3 istället, är jag rätt ute?

Det jag undrar är om det är värt att satsa på den dyrare (och förmodligen begagnade) 60GB versionen? Har det kommit mkt uppdateringar och sånt sedan den släpptes? Vill inte köpa en konsol som sedan visar sig vara "gammal"!

Det känns tryggare att gå och köpa en helt ny 40GB med garanti, för mindre pengar dessutom. Det tråkiga är ju att den i princip är sämre på allt (på pappret)..

Vore schysst om nån kunde hjälpa mig med detta!

Medlem

Min 60GB dog i maj, jag fick pengarna tillbaka och köpte då en 40GB istället och jag saknar inte 60 GB funktionerna. Jag råder dig att köpa en 40 GB.

Medlem

Folk klagade mycket på gammla 360is men det verkar som gammla ps3or inte heller är riktigt felfria.

hört en massa som havererat av den gammla modellen, jag har även en bekant som den helt enkelt överhettades och gick sönder.
rekomenderar den nyare 40gb modellen, om du nu absolut måste ha PS2 funktion så är det 60gb som gäller, fast i dagens läge är PS2 inget måste för PS3 då den har gott om bra egna spel.

ska själv köpa en ps3 snart och mgs4 å då blir det 40gb helt klart.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det enda som skiljer dom åt är ju mindre hdd, färre usb-portar och ingen bakåtkompabilitet så den är väl inte direkt sämmre på allt? Själv skulle jag köpt 40gb för att slippa köpa nåt begagnat som man inte har en aning om hur den tidigare ägaren behandlat.

Medlem

40gigaren är ju snäppet bättre då dom körs svalarre också, nackdelen är ju att jag hela tiden läser på ps forumen med massa problem, antagligen sämre komponenter då den är så pass billig. Min 60gb launch håller än idag tack fan för det har aldrig haft nåt strul. Vill du verkligen spela ps2 spel på den då är det blocket eller tradera som gäller.

Inaktiv

köp 60gb funkar fin fint för mig :).

Medlem

40 gigarn räcker tycker jag Dessutom så är väl 60n svår att hitta nu? Syrran har en ps2a så är jag tvungen att köra ett ps2 spel så gör jag det på den


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

PS2 or är väl inte så dyra heller? Sen om man har den lite större versionen så tycker jag den är ganska snygg att ha i hyllan ^_^ Ska nog köpa mig en PS3a och sen en PS2a och börja bygga upp min spelsamling som förlorades för ack så länge sen!


signatur

Videomupp

Inaktiv

Köp PS3 40Gb!!

Även fast den har 2 USB-portar så behövs det ju ändå inte så mycket portar...

Håller också med föregående talare, att om man är tvungen att ha PS2-spel så får man väl köpa en sådan också ^^


signatur

Mvh Chr1st3r - Google is my friend...

Medlem
Skrivet av WildThing:

PS2 or är väl inte så dyra heller? Sen om man har den lite större versionen så tycker jag den är ganska snygg att ha i hyllan ^_^ Ska nog köpa mig en PS3a och sen en PS2a och börja bygga upp min spelsamling som förlorades för ack så länge sen!

Senast jag kollade så kostade dem bara 999:- på ONOFF:)
Förresten, vad hände med din gamla spelsamling?:\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

http://www.fz.se/forum/thread.php?id=45980

Står där, det gör ont nu i efterhand, men man får fortsätta uppåt!


signatur

Videomupp

Medlem

Vänta på 80 gig versionen istället;)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Inaktiv

Håller med Fille Game Lover, du borde vänta på 80GB versionen. Den ska ju ersätta 40GB varianten så man får ju mer lagringsutrymme för samma pris.

Inaktiv

Jag har en 40 Gb-version själv och 40 GB räcker långt för de flesta. Jag har haft den sen i Mars, och har fyllt upp knappt 11 GB tror jag med trailers, spar-filer och patchar till spel etc.

Medlem

40GB duger gott och väl. men om du har en massa playstation 2 spel liggande som du fortfarande är kär i ska du nog välja 60GB, jag har hört att dom kan ta ps2 spel men inte 40GB. Sen lär ju 60GB bli lite mer värdefull då dom slutat ges ut.

Eller också om du är smart så köper du ett datorpaket hos komplett.se och bygger ihop hemma och får mycket mer för pengarna.

Inaktiv

har man PS2-spel liggande har man förmodligen en PS2 oxå

bara så du vet ^^


signatur

Mvh Chr1st3r - Google is my friend...

Medlem

Min release-PS3 (60gb) funkar fint än i dag. Aldrig varit några problem över huvudtaget. Den har ändå varit på i säkert 3 timmar varje dag sen jag köpte den + att den har alla features!

Medlem
Skrivet av Chr1st3r:

har man PS2-spel liggande har man förmodligen en PS2 oxå

bara så du vet ^^

Problemet är ju att PSan är halvdöd efter ett tag. Dålig DVD-laser osv är hyfsat vanliga problem efter års användning. Nu funkar min PS2 men den låter som fan när den läser skivor och ger ibland ruttet långa laddningstider. Troligtvis så kommer den inte funka alls om ett halvår eller så.

Tycker det är rätt pissigt av Sony att ta bort PS2 kompabiliteten från PS3. Samtidigt så vill man inte ha den äldre modellen då det är en energislukande best.

Jag vill att Sony ska släppa en ny PS3 med den nya energisnåla varianten av Cell-processorn som 40GB modellen har, plus att den kan spela PS2-spel.

1
Skriv svar