Vilket spel ska införskaffas?

Medlem
Vilket spel ska införskaffas?

Hej,
Har nyss skaffat mig ett ps4 och nu kvarstår vilka spel man ska införskaffa sig.
Har en förhandsbokning på GTAV men fram till dess vill jag ha ett eller två spel som är roliga.

Alltid varit sugen på bf4 men spelar folk det fortfarande?
The llast of us - remastered är jag också sugen på men vet inte hur lång kampanjen är på det?

Något annat tips på vilket/vilka spel jag bör köpa?

Tack

Medlem

Haha, första posten, skulle rekommedera en PC istället. LOL..

Last of us är ju typ bästa spelet på mycket länge enligt många, så den tror jag på.
NHL 15 och FIFA 15 om du gillar sånna spel också

Medlem
Skrivet av lachballah:

Haha, första posten, skulle rekommedera en PC istället. LOL..

Last of us är ju typ bästa spelet på mycket länge enligt många, så den tror jag på.
NHL 15 och FIFA 15 om du gillar sånna spel också

Hört mkt gott om Last of us och ej spelat det till ps3:an heller! Kan nog bli det. Men hur många timmar är en ungefärlig genomspelning?

Medlem

last of us är ett underbart spel! fantastisk kampanj och multiplayer är faktiskt riktigt kul! Skaffa det. Köper du det på psstore så får man expansionen också, har dock inte spelat klart den... Kampanjen är lång men kan inte uppskatta hur många timmar då jag inte kör så sammanhängande

Medlem

Alltid svårt att rekommendera spel när man inte vet vad för genres någon gillar... Men The Last of Us är ett riktigt bra spel som ska upplevas. Kan även rekommendera Infamous: Second Son och expansionen First Light.

Ett indie spel som ligger varmt om hjärtat är även The Valiant Hearts of the Great War som skildrar krig på ett helt annat sätt än vad man brukar se i spel och film.

Tycker kommentaren från Rakoon är tråkig och respektlös! Hela den här PC vs konsol är fruktsanvärt onödig och patetiskt då spel bara handlar om att ha roligt oavsett plattform! Jävla gnällande som förstör forum tråd efter forum tråd.

Medlem

PC Master race blir ju verkligen en grupp man vill vara delaktig i och känna sig stolt över att ingå i när pc-spelare beter sig så "vänligt" när de ska upplysa folk om vad som är bäst att spela på, när de inte ens har frågat om det.

För att återgå till frågan, The Last of Us och iNFAMOUS: Second Son skulle jag rekommendera i första hand eftersom de är playstation-exklusiva och jag vet inte vilka andra plattformar du har.
Annars är Shadow of Mordor en höjdare med, Diablo 3 till ps4 anser jag vara bättre än till PC, gillar du MMO:s så testa DC Universe Online vilket är gratis att ladda hem och spela.

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Alltid svårt att rekommendera spel när man inte vet vad för genres någon gillar... Men The Last of Us är ett riktigt bra spel som ska upplevas. Kan även rekommendera Infamous: Second Son och expansionen First Light.

Ett indie spel som ligger varmt om hjärtat är även The Valiant Hearts of the Great War som skildrar krig på ett helt annat sätt än vad man brukar se i spel och film.

Tycker kommentaren från Rakoon är tråkig och respektlös! Hela den här PC vs konsol är fruktsanvärt onödig och patetiskt då spel bara handlar om att ha roligt oavsett plattform! Jävla gnällande som förstör forum tråd efter forum tråd.

Tack för alla svar!
Alla pratar verkligen gott om "last of us"! Blir nog att införskaffa det i första hand! Sedan är jag en riktigt sucker för bf-serien så kommer nog kanske köpa det också bara för att testa. såg att det var under någon form av kampanj på PSN atm.

Har aldrig testat någon av infamousen spelen men kanske ska göra det någon gång. Nu tror jag dock att last of us och bf får räcka fram till GTAV kommer. Känns som jag är in for a treat då jag avstod att köpa det till ps3 bara för att få uppleva det på ps4an ist!

Medlem

Om du inte fortfarande har bestämt dig, The Last of Us. Så jävla bra story! Gillar du Zombie-apokalyps-film så kommer du älska det här tror jag. helt klart värt 409:- på PSN.


signatur
Medlem
Skrivet av snoeppen:

Om du inte fortfarande har bestämt dig, The Last of Us. Så jävla bra story! Gillar du Zombie-apokalyps-film så kommer du älska det här tror jag. helt klart värt 409:- på PSN.

Jag hörde man fick med expansionen då också! Kommer slå till på det! Måste ju testa detta GOTY!

Medlem

Har nyligen köpt PS4 och har tänkt precis som du. Köpte the last of us och det var riktigt nice, kommer köpa GTAV sen när det kommer. Svårt att säga hur många timmar speltid det var, skulle gissa på runt 20 timmar? Jag kör ganska noggrant dock och går runt och kollar det mesta innan jag går vidare på områdena i spelet. Är lite långsam så Klarade det för övrigt igår


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Diablo 3, Last Of Us, Infamous: Second Son, Shadow of Mordor samt Dragon Age: Inqusition
Några spel (alla har nämnts redan här tror jag så se posten som någon sorts summering eller nått) som jag personligen hade kollat upp om jag varit en ps4 ägare.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

svårt att hitta ngt lika bra spel som gta 5.. det kommer va den här konsollgenerationens bästa spel , precis som red dead redemption va med förra .

Medlem
Skrivet av humancentipede:

svårt att hitta ngt lika bra spel som gta 5.. det kommer va den här konsollgenerationens bästa spel , precis som red dead redemption va med förra .

Jag kan verkligen inte hålla med dig om att RDR var bästa spelet på PS3. Men det är ju din åsikt. Själv har jag tänkt köra GTA5 på ps4an så fort priset är nere runt 400


signatur
1
Skriv svar