Battle.net: Avstängt konto utan anledning

Medlem
Battle.net: Avstängt konto utan anledning

För någon vecka sedan fick jag ett mail om att jag hade använt "fuskprogram" i Blizzard's spel och blev därför bannad. Självklart blev jag väldigt förvånad eftersom jag inte alls är skyldig till anklagelserna. Så när jag försöker logga in på Battle.net dyker authenticator grejen upp, fast jag själv inte har lagt till den.

Min fråga till er är om det är möjligt att jag får tillbaka mitt konto och hur jag isåfall går tillväga? Jag har skickat ett mail till hacks@blizzard.com men har inte fått något svar på 2 veckor.

Tack på förhand!
/Walter


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

ring till blizzard och prata med customer support 020 1605820 eller via skype +44 800 0288246 förklara problemet så borde det lösa sig

Medlem

Jag hänvisas bara till deras hemsida när jag ringer dit. Får aldrig chans att prata med någon.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Du ha blivit hackad kanske..

Medlem

"hacks@blizzard.com" ? du har definitivt blivit hackad. blizzards hotmail är "noreplyeu@​blizzard.co​m" ser du mail med något annat än det och det är relaterat till Blizzard grejer så kasta det i skräppost.
Blizzard frågar aldrig efter ditt lösenord eller secret question och dom skriver ALDRIG att "du har använt ett fuskprogram eller du har köpt guld etc etc. Om ditt konto blir spärrat skriver dom bara att ditt konto har blivit spärrat och att du ska kontakta support. Tråkigt att höra att du blivit hackad jag hoppas det löser sig på något sätt. Det var just såna här grejer som fick mig att sluta spela spel gjorda av Blizzard i överhuvudtaget, Folk är så besatt av att få tag i guld/pengar så dom gör verkligen allt för att förstöra för andra.

Medlem

Det där funkade. Lyckades byta lösenord men authenticatorn är fortfarande kvar. Antar att det tar lite tid för Blizzard att ta bort den från kontot.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Det där funkade. Lyckades byta lösenord men authenticatorn är fortfarande kvar. Antar att det tar lite tid för Blizzard att ta bort den från kontot.

Om kontot har en authenticatorn så måste du maila dom med ID-kort och be dom ta bort den. Nu vet jag inte hur det funkar eftersom det låter som hackaren(om du nu blev hackad) har lagt till authenticatorn själv.

Medlem
Skrivet av Combi:
Skrivet av WaltX:

Det där funkade. Lyckades byta lösenord men authenticatorn är fortfarande kvar. Antar att det tar lite tid för Blizzard att ta bort den från kontot.

Om kontot har en authenticatorn så måste du maila dom med ID-kort och be dom ta bort den. Nu vet jag inte hur det funkar eftersom det låter som hackaren(om du nu blev hackad) har lagt till authenticatorn själv.

Det måste vara hackaren som har lagt till den, ja. Ett ID-kort tror jag inte behövs. Det har Blizzard inte frågat om i våra mail-växlingar.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ska nog inte vara nödvändigt om du bara blivit hackad. Ingen jag känner till har varit tvungen att skicka med sådan information, även fast en authenticator varit tillagd.

Medlem

Haha, "Hacks@blizzard.com" ....
... really? >_>

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Haha, "Hacks@blizzard.com" ....
... really? >_>

Det var adressen som JAG mailade angående mitt problem.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av raefzm88:

Haha, "Hacks@blizzard.com" ....
... really? >_>

Det var adressen som JAG mailade angående mitt problem.

Det gör det iofs ännu värre.

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av raefzm88:

Haha, "Hacks@blizzard.com" ....
... really? >_>

Det var adressen som JAG mailade angående mitt problem.

Man mailar inte Blizzard alls längre, allt går via deras "ticket former" på sidan

Medlem

ajdå, skulle hänga alla hackers så dom fick något att tänka på.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Tips är att fixa blizzards mobil auth grej, där de skickar ut kod på sms som du måste fylla i innan du gör några förändringar på kontot. Det där med authenticatorn har hänt mig oxså. De behöver bara få tag i din mail så kan de jävlas och lägga dit en bara för att.

Megadelux

Även gmail har Telefonsms protection. Känns väldigt säkert. För kommer man in på din mail kommer man in på ditt wowkonto bara skicka "jag glömde min kod" mail..

1
Skriv svar