D2 och vad hände sen?

Inaktiv
D2 och vad hände sen?

Då det för en gångs skulle var lite aktivitet i #fz-d2 så började vi snacka lite om gamla partyn osv., frågan som då dök upp i mitt huvud var: Vad gör alla gamla d2-rävar nu? Vart har de som än gång i tiden fostrade mig i d2-världen och lärde mig saker som fortfarande sitter kvar efter flera år av tragglande av diverse formler och dyl.

Så vad gör alla nu?

Under de fyra år som har gått sen jag för första gången gjorde ett besök i #fz-d2 (pga. cobra) så har jag då gått från en stackars nia som inte riktigt visste vad han skulle plugga på gymnasiet till en student som verkligen inte har den blekaste om vad han egentligen ska ägna sig åt nu när jag försvinner från skolans trygghet.

Spelar gör jag nog fortfarande lika mkt, även om jag har gått ifrån d2, vilket det var flera månader sen som jag spelade, för att istället ägna mig åt spel som Oblivion, Heroes V och självklart Utopia.

Så om ni nu får tag på några av de gamla rävarna försök få de att i alla fall slänga in en rad så man vet att de inte har drunknat i WoW:s dimmor eller något annat beroendeframkallande sattyg.=)

//Jonas (Thau/Hadjil)

Inaktiv

Jag har vandrat mellan Lineage 2, EVE och WoW. =s


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Var aldrig direkt aktiv i kanalen (satt på modem de första åren så spelade single). Spelade aldrigt extremt mycket och var aldrig nått "rik" (fick min första lvl 90 char i förgår ).

Har faktiskt inte vart speciellt bred i mitt spelande. Har lirat WC3 väldigt mycket (enbart dota och custom på senaste) med inslag av singlelir som hl2, kotor 1&2, nwn, dungeon siege 2. Nu på sista hittande jag tillbaka till d2 igen

Men spelar fortfarande dota mkt.

Medlem

Idlar ännu!

(Darkane, ok sämst nick men ändå


signatur

Working as intended.

Medlem

Tjabba banditer!

Hmmm jo jag tröttnade väl aldrig på D2 direkt, hade ett par uppehåll, men theeter drog mig tillbaka. När sen WoW släpptes köpte jag det INTE för att jag visste om att jag skulle fastna i det, men när andra releasen kom. var jag tvungen att testa...

Drog då med mig theet in i WoW och vi spelar fortfarande ihop i en lagom lös guild...
Har inte lirat några andra spel alls under tiden, för att tiden räcker inte riktigt till. Jag har ju hunnit bli farsa på vägen och nu hinner jag knappt med 2 spelkvällar i veckan. På toppen av det så har man ju en egen firma och ett vanligt dagtidsjobb så

Men den absolut starkaste gemenskapen jag haft inom gamertiden har lätt varit #fz-d2 och man har ju lite kontakt med flera av er fortfarande.

Coolt att det fortfarande finns folk som lirar D2.

Vila i frid

Uj 4 år sen... Jag har pluggat språk på Stockholms U och snart ska jag sticka till Uppsala och plugga Systemvetenskap, tror jag.

Slutade spela d2 efter jag tröttnade på att vara bäst. Spelat L2 och nu lirar jag Auto Assault (Skrev rec på det, och fick 90 dagars gratis speltid.. <3 NCsoft)

Jag saknar gamla goda tiden, var en fantastisk gemenskap vi hade, tyvärr går det nog aldrig mer att återskapa.

Andreas: Du vet väl att jag gärna vill träffa dig igen, säg till om du är i Sthlm någon gång och vill ta en fika, alt. en öl någonstans.

Puss.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Inaktiv

Åfan, grattis till din egna lilla pindlebot då Andreas.

Micke, ungefär samtidigt som du klådde upp kays pvpbarb med ubergear?

Som ni har sagt så var den gemenskapen vi hade nått otroligt, den är troligtvis det enda skälet till varför jag spelade så mycket och så länge som jag gjorde.

Enda jag saknar nu är den fina "fz d2-team" taggen som man hade för länge sen.

Medlem

Jag var alltid outsidern som inte var med i gänget.

De flesta kände inte mig ens.

Medlem

Idlar fortfarande på kvällarna bland många andra kanaler. Har "slutspurt" i utbildningen nu med ett exjobb som jag inte orkar med. Slutade spela D2 typ runt wow släppet jag med. Misa drog med mig och har spelat mer eller mindre med honom sen release. Tiden med D2 och alla andra kommer jag nog minnas ett bra tag framöver.


signatur
Inaktiv

Jag lever fortfarande även om jag vart nära att knarka sönder mej flera ggr, har iaf sluppit behandlingshem hittils.

Har pluggat på komvux nu i 1½ år och nu efter sommarn får jag se om jag ska fortsätta eller leta jobb.

Annars har jag inte gjort så mycke vid datorn...inte direkt hittat nåra spel jag fastnat med.
Quake4 var väl det senaste jag spela genom när det kom...helt ok spel men för linjärt faktiskt.
Sedan har jag mest kört botmatch i UT2004 och spelat lite av Silent Hill spelen (2an och 3an) , åxå testat Oblivion men det ville inte funka så bra på min stackars gamla dator.

När jag tröttna på det gick jag tebax till att växla mellan UT2004 och C&C generals och sedan mest hänga på flashbacks forum eller snacka med folk på msn. Och så festa hela tiden med.
Men för någon vecka sen installerade jag d2 igen av nostalgiska själ och har nu spelat upp en trap assa till lvl 73.
När en kompis kom hit så sa han "oj kör du åxå diablo?" och det visade sej att han åxå vart en riktig d2 lirare...spelat upp lvl 96 barb i classic o grejer.
Fast han har tyvärr ingen dator att spela på längre men han startade upp en ama som han spela på min dator.

Igår installerade jag spelet F.E.A.R med som jag planerar att spela genom. Har åxå haft tankar på att börja med WOW men vill inte riktigt betala för nåt jag inte testat först.

Aja hoppas ni minns mej iaf.
ni får ha det bra allihop, nu vet ni att jag lever iaf! // Bullen :up:8)


signatur

Bullen is back :)

Medlem

Bullsquid om du är rädd för att bli fast framför datorn så råder jag dig verkligen till att inte börja med wow

Inaktiv

ne det e därför jag har övervägt det..
vet många kompisar som bara sitter hemma o spelar det.


signatur

Bullen is back :)

Inaktiv

Lirade singelplayer i ett år innan jag gick över till multi samtidigt som 1.10 kom. Lirade 2 säsonger 1.10. Lirade wow ett år, gick tebax till d2 i vintras förra året. Köpte för mycket hr's på ebay => Tröttna på d2 på grund av ingen utmaning längre. Kör för tillfället mest amiga-emulator och petar på mulorna. Väntar på att det ska bli kul med d2 igen.

Inaktiv

Jag har spelat Diablo, sen 1an kom ut .. Spelar fortfarande Diablo2 Classic.
Man har samlat på sig en del unika grejer under åren somär synd att slänga om man slutar spela =)...

Nån som är intresserad av en unik ring ?
32 mf 44 % gold dropp, 44 lr 5 leech life "tex

Inaktiv

tjennare!

detta va ju en kul tråd

så jävla kul de är att se så många gamlingar hänger kvar häromkring, jag känner själv att fz-d2 kommer vara med mig för evigt ( så många lååånga nätter de blev av att bara kicka och banna folk muhahahah )

vad har jag gjort sen dess hmm , jag bor numera i sthlm sedan 2 år tillbaka där jag jobbar som butikssäljare på ComputerCity , spela d2? neee men har de installerat utifall att haha !

ne lirar wow och dark age of camelot , lite till och från på båda , har även inhandlat oblivion för vem älskar inte grafiken i de !?

jag saknar andreas och theet och självklart the_maxx.(PUNKT SKA DE VARA!). "."

Hoppas vi ses igen nån dag som en lite reunion eller nåt hehe, och du andreas för helsikke svara i mobilen när man ringer eller har du gömt den telefonen i en låda nånstans! så får man istället veta att du har en bebis via forumet , fy skäms!

aja synes pojkar/flickor i fz-d2 ska fasen hänga där lite mera nu , har ju tid till de , har vart sjukskriven 3 månader så de kanske blir ett tag till ( ska se va läkaren säger idag.....brrrr....)

/alex - truth-

Ps. REMEMBER THE TRUTH IS OUT THERE!Ds.

Medlem

Flyff spelar jag, men håller fortfarande på med diablo II på nystart


signatur

Nämen!

Inaktiv

Jäävlar va länge sen det vart man spelade Diablo 2.. Spelet som ensamt förstörde mina högstadie-betyg! Wee!

Har sedan dess hunnit ta studenten, flytta hemifrån, osv, allt sånt där. Spelen som gällt har varit UT2004 och WoW.

Just nu spelas det ingenting typ.. Slackar mest på irc. kanske får ta o titta förbi i #fz-d2 nån dag

*kommer aldrig sluta tänka på hur elak du var, maXX, som aldrig gav mig +ao*

Förresten, vad hände med min über-avatar som maXXan gjorde åt mig en gång i tiden? :evil:

Medlem

jefla nerdar!!

<3 c0bra, teh_maxx och Bullsquid!(DH FTW! )


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

Hehe, satt i 10min och försökte hitta "Svara"-knappen, efter en stund kom jag på att det kanske vore en god idé att logga in först. Då upptäckte jag att mitt konto hade försvunnit, troligtvis på grund av klåparmaxxans inkompetens!
Jaja.. I varje fall, härligt initiativ thau!
Vet inte direkt om jag kan kalla mig en av de gamla rävarna men #fz-d2 och diablo2 är nog i alla fall anledningen till att jag utvecklats till en speldåre så därför väljer jag att berätta om vad som försigår i mitt liv.
Om jag inte missminner mig var jag 14 när jag först stack in mitt huvudet i #fz-d2 och idag blev man 18, officiellt vuxen, dock vet ni som känner mig att man knappast kan kalla mig vuxen. Alla jag känner tycker det är underbart att fylla 18, och visst, jag måste medge att alla dörrar (Puben och så vidare!) som öppnas inte är helt fel men i övrigt tycker jag det är ganska skrämmande. Jag har ingen aning om vad som kommer hända efter att jag tagit studenten till nästa sommar och jag måste erkänna att jag i många år har längtat tillbaka till när man var 11, det ligger ändå en hel del sanning i "Det var bättre förr". Hehe, känns nästan som att skriva en dagbok det här, bara skriva en massa saker!
Jaaa.. Nu börjar jag spåra ur, men vill bara säga att det vore trevligt med lite aktivitet i #fz-d2 igen! Ses där!

Inaktiv

Tjo!

För min del så tröttnade jag på diablo när fusken etc blev allt för påträngande. Feeling var liksom borta. Så nu sitter man och väntar på att Blizzard ska få tummen ut det svarta hålet och leverera Diablo III. :]

Jag har liksom Cobra lyckats med konststycket att fixa både en dam och en liten diablo, min lille Ellioth som blir 7 månader snart. Grattis btw Cobra.

Annars är det väl jobbet som tar ens tid numera. Husköp är på gång, samt hund. Så snart har man alla dom 3 V:na. ( Volvo, villa, vovve)

Hoppas alla har det bra och vem vet, kanske springer vi på varandra just som vi håller på att mosa en minion eller två.

Kram alla !

Mvh Serendipity. / sPi_Ke / SpajKeN.

Inaktiv

Håller med Netto, vet inte va Max håller på med riktigt, tar bort konton och sånna grejer.. aja han lär sig nog snart.

Mycket trevlig tråd det här måste jag säga Thauerion.

Själv slutade jag spela när senaste versionen kom i samband med att jag flyttade till england(tror de va senaste versionen iaf, 1.10?) Fixade ju aldrig något internet där så då blev det som de blev.
Efter det har jag haft ett eget företag i 3 år som jag sålde för ungefär 1 år sedan och har väl slappat och rest runt ganska mycket med damen efter det.
Har liksom Serendipity och Cobra lyckats skaffa både dam och en liten "Diablo" som Serendipity så fint sa det 4 månader gamla Justin är nu mitt livs mittpunkt. Ärligt talat så skrämmer det mig inte så litet men är stolt och väldigt lycklig pappa. Börjar snackas om giftemål nu också så snart blir man väl toffel på heltid istället för på halvtid som nu
Börjar studera på universitet till chiropraktor nu i höst och de ska väl bli ganska kul. Är en 5 årig utbildning så jag kommer nog att ha och stå i. Lägenhet och bil är köpt men vovve får nog vänta tills grabben är lite större.

Jaha, dags för den här rastamannen att säga tack för sig.

Hälsar till alla gamla #fz-d2 rävar, ni vet vilka ni är.
Kram å puss på er!

Ps. En reunion hade inte vart helt fel, kanske något liknande min inflyttningsfest men med lite mer folk? Ds.


signatur

Rosepetals float on water, a kingfisher flashes over the pond. Life and beauty swirl in the midst of death.

Inaktiv

Så länge som du håller reunionen i lkpg så är man ju på.

Sen när kan man förvänta sig att få höra att cobra och timt har tuttat ihop sina små?

Medlem

unholy breeding program thauerion?

Som att ge Godzilla stålmanens krafter om deras barn avlar av sig om 20år!


signatur

I got a rocket in my pocket.

Inaktiv

Tjabba. En reunion lät ju kul Timt. Mm jag är lite sen på att svara men bah.

Typ när Diablo III kommer ? Dvs om flera år. Då kan vi ju alla gamla rävar mötas i kanalen igen och påbörja i ny era kanske ?

Mvh Serendipity.

Medlem

Jadu... det blev många spel efter D2:s dagar.

Men just nu håller jag på att gå över från WoW till Vanguard.

Medlem

Jag minns knappt när jag började idla i fz-d2

Antar att det var nån gång för 4-5år sedan då jag just hade flyttat ner till stockholm och köpt mig en D2LoD kopia.

Från den eviga slackern som bannade folk(efter jag vart opad ) för minsta lilla har jag skaffat mig en utbildning och jobbar nu som IT Tekniker på ett företag som heter Smarttrust.

Hinner inte med och spela så mycket nuförtiden men efter d2 så vart det counter strike som alla andra små kidds och sedan hoppade jag på WoW tåget som nästan förstörde min högskoleutbildning..

Har iallafall slutat med wow då jag insåg att det inte skulle funka att jobba och WoW:a...
Annars dricker man väl öl så ofta det ges tillfälle, nå mycket annat blir de inte.

Om det blir någon reunion eller dyl. i stockholms trakten så hänger jag gärna på

//Henko/Civilisten/thebeast


signatur

shortbow.gif

Inaktiv
Skrivet av Serendipity.:

Tjo!

För min del så tröttnade jag på diablo när fusken etc blev allt för påträngande. Feeling var liksom borta. Så nu sitter man och väntar på att Blizzard ska få tummen ut det svarta hålet och leverera Diablo III. :]

Jag har liksom Cobra lyckats med konststycket att fixa både en dam och en liten diablo, min lille Ellioth som blir 7 månader snart. Grattis btw Cobra.

Annars är det väl jobbet som tar ens tid numera. Husköp är på gång, samt hund. Så snart har man alla dom 3 V:na. ( Volvo, villa, vovve)

Hoppas alla har det bra och vem vet, kanske springer vi på varandra just som vi håller på att mosa en minion eller två.

Kram alla !

Mvh Serendipity. / sPi_Ke / SpajKeN.

Tjo. Får väl återuppliva tråden lite.. Diablo är ju endå bekräftat.. Got damn va niiiiiice !!!

Vad gällande mig så har man numera 2 små boys som kommer får vara me å utforska Diablo 3.. Iaf hjälpa pappa å mosa minions.

Ses på Battlenet om några månader förhoppningsvis!!

Mvh Serendipity.

Medlem

Serendipity - Passa på att lära upp dom medans dom fortfarande är små.

Med lite tur så ses vi. Varje gång jag ser någonting som innehåller Diablo III i namnet eller liknande så kommer alla nostalgi känslorna tillbaka och man önskar att Blizzard bara kunde släppa D3 genast.

Medlem

#fz-d2 tiden.. :heart: Those were the glorydays! Gemenskapen, diskussionerna, upptågen, fyllorna, you name it!

Haahahahaha "BAAAAAAAAAAAAARN" xD


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Fina tider Jonkan, väldans fina tider


signatur

I got a rocket in my pocket.

12
Skriv svar