Diablo 3 Beta Gameplay Barb enformiga attacker

Medlem
Diablo 3 Beta Gameplay Barb enformiga attacker

Hur kan Blizz lyckas göra nåt så enformigt så jäkla roligt? ;D
Här är en video som sammanfattar mina Barbar erfarenheter från betan. hoppas ni gillar det.

http://youtu.be/VzeV2VyYdmk


signatur

-Talyren

Medlem

Som sequelitis(youtube) säger "Vissa spel är som en fin dessert man ska njuta av den och man behöver inte ha mer efteråt medans andra spel är som godis som är gjort för att bara grisa i sig och man vill bara ha mer!"

Medlem

D3 betan trubbade av mig totalt. Hade iof inte så höga förväntingar till att börja med men jag tycker Betan hittils har varit ett skämt. Skills behöver man inte tänka på, inte heller potions, det enda du behöver fokusera på är att trycka vänster & höger musknapp + 1-4 lite då & då...

Som att spela igenom filmen the Leprechaun, fast ändå sämre...

Medlem
Skrivet av BeeJac:

D3 betan trubbade av mig totalt. Hade iof inte så höga förväntingar till att börja med men jag tycker Betan hittils har varit ett skämt. Skills behöver man inte tänka på, inte heller potions, det enda du behöver fokusera på är att trycka vänster & höger musknapp + 1-4 lite då & då...

Som att spela igenom filmen the Leprechaun, fast ändå sämre...

Jag har precis samma uppfattning.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Jag vågar påstå att Blizzard inte vet vad de håller på med (om de nu ville göra en uppföljare till tvåan), de lockar säkert en massa casualspelare men jag och många andra som nötat Diablo 2 ser nog trean som allt annat än en värdig efterföljare. Det är barnsligt simpelt, det som gjorde att man kunde spela Diablo 2 flera gånger om med flera av samma karaktärer/klasser finns helt enkelt inte i trean. Det jag stör mig mest på är att man inte får välja skills i ett skill-tree längre, det var verkligen spiken i kistan för min del. Sen var mina favoritklasser i tvåan paladin och necromancer som inte längre finns. När jag spelade betan (vann nyckel på sweclockers) så var det faktiskt så att jag blev trött av att bara spela det (av diverse skäl), så det blev väl att man testade varje karaktär/klass sen räckte det... Tråkigt men för min del gjorde nyckeln från sweclockers att jag inte kommer att köpa det vid release i alla fall, bättre grafik gör inte Diablo 3 automatiskt bättre än tvåan (så jag kan lika väl spela det).

Tja, (the) Book of Cain var i alla fall en bra men kort bok...

Nej, det blir ArcheAge och Planetside 2 att se fram emot. Tror faktiskt Torchlight 2 kommer att passa mig bättre, och det är ju dessutom billigare.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Jag kan bara säga att jag ser fram mot releasen av D3, betan var otroligt enformig och alldeles för lätt... men så är D2 i början också. den stora charmen med Diablo är ju dess högre svårighetsgrader och där tror jag verkligen man kommer behöva lite skills för att klara sig bra.

Men vi får helt enkelt se när spelet släpps.


signatur

-Talyren

Medlem
Skrivet av BeeJac:

D3 betan trubbade av mig totalt. Hade iof inte så höga förväntingar till att börja med men jag tycker Betan hittils har varit ett skämt. Skills behöver man inte tänka på, inte heller potions, det enda du behöver fokusera på är att trycka vänster & höger musknapp + 1-4 lite då & då...

Som att spela igenom filmen the Leprechaun, fast ändå sämre...

Du behöver nog en hel del potions i högre svårighetsgrader. Jag behövde använda något enstaka i Betan när jag blev omringad.

Skrivet av Talyren:

Jag kan bara säga att jag ser fram mot releasen av D3, betan var otroligt enformig och alldeles för lätt... men så är D2 i början också. den stora charmen med Diablo är ju dess högre svårighetsgrader och där tror jag verkligen man kommer behöva lite skills för att klara sig bra.

Men vi får helt enkelt se när spelet släpps.

Egentligen måste jag nog hålla med om att den är enformig, men jag har inte lyckats med att bli trött på den.

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Egentligen måste jag nog hålla med om att den är enformig, men jag har inte lyckats med att bli trött på den.

Ja även fast det va enformigt så var det underhållande


signatur

-Talyren

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Egentligen måste jag nog hålla med om att den är enformig, men jag har inte lyckats med att bli trött på den.

Ja även fast det va enformigt så var det underhållande


signatur

-Talyren

Medlem

Har ni ens klagat på varför blizzard gjort som dom gjort ens sett filmerna där dom förklarar sig? Tror inte det.
Sammanfattning:
Attributs: folk följer en guide på nätet och sen blir allas karakterer lika och optimala.
Skills: folk följer guider på nätet för att skapa den ultimata gubben, därför får man nu välja fritt.
Svårighetsgrad.. haha, för lätt? Inferno sägs vara betydligt svårare än D2s hell.

Kan inte länka till dessa filmer och ber om ursäkt för skriv och stavfel, sitter på en nedrans Desire HD lånetelefon.. funkar.. si sådär

Medlem
Skrivet av yooz1e:

Har ni ens klagat på varför blizzard gjort som dom gjort ens sett filmerna där dom förklarar sig? Tror inte det.
Sammanfattning:
Attributs: folk följer en guide på nätet och sen blir allas karakterer lika och optimala.
Skills: folk följer guider på nätet för att skapa den ultimata gubben, därför får man nu välja fritt.
Svårighetsgrad.. haha, för lätt? Inferno sägs vara betydligt svårare än D2s hell.

Kan inte länka till dessa filmer och ber om ursäkt för skriv och stavfel, sitter på en nedrans Desire HD lånetelefon.. funkar.. si sådär

Det där med att skylla på guider var det lamaste jag har hört, och att få det presenterat en sådan anledning som manager så skriker det lathet över det hela.

Nej, gör om gör rätt.

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av yooz1e:

Har ni ens klagat på varför blizzard gjort som dom gjort ens sett filmerna där dom förklarar sig? Tror inte det.
Sammanfattning:
Attributs: folk följer en guide på nätet och sen blir allas karakterer lika och optimala.
Skills: folk följer guider på nätet för att skapa den ultimata gubben, därför får man nu välja fritt.
Svårighetsgrad.. haha, för lätt? Inferno sägs vara betydligt svårare än D2s hell.

Kan inte länka till dessa filmer och ber om ursäkt för skriv och stavfel, sitter på en nedrans Desire HD lånetelefon.. funkar.. si sådär

Det där med att skylla på guider var det lamaste jag har hört, och att få det presenterat en sådan anledning som manager så skriker det lathet över det hela.

Nej, gör om gör rätt.

Det stämmer ju dock till viss del. De flesta av mina karaktärer byggdes på samma sätt stat-mässigt; Strenght hög nog för att bära den armor/vapen jag vill, Dex hög nog för att ha max hit % och resten i Vitality. Skills håller jag dock inte med om att man följde guider.

Medlem
Skrivet av raiiga:
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av yooz1e:

Har ni ens klagat på varför blizzard gjort som dom gjort ens sett filmerna där dom förklarar sig? Tror inte det.
Sammanfattning:
Attributs: folk följer en guide på nätet och sen blir allas karakterer lika och optimala.
Skills: folk följer guider på nätet för att skapa den ultimata gubben, därför får man nu välja fritt.
Svårighetsgrad.. haha, för lätt? Inferno sägs vara betydligt svårare än D2s hell.

Kan inte länka till dessa filmer och ber om ursäkt för skriv och stavfel, sitter på en nedrans Desire HD lånetelefon.. funkar.. si sådär

Det där med att skylla på guider var det lamaste jag har hört, och att få det presenterat en sådan anledning som manager så skriker det lathet över det hela.

Nej, gör om gör rätt.

Det stämmer ju dock till viss del. De flesta av mina karaktärer byggdes på samma sätt stat-mässigt; Strenght hög nog för att bära den armor/vapen jag vill, Dex hög nog för att ha max hit % och resten i Vitality. Skills håller jag dock inte med om att man följde guider.

Det jag menar är att det är lathet från utvecklarnas sida. Tittar du på multiplayer spel idag generellt så tweakas spells/skills hela tiden, vilket betyder att ingen kommer kunna skriva en guide för hur du ska göra. Däremot kommer det fingervisningar, och ja... Folk har betalat för dummare saker?

1
Skriv svar