gnaf skrev:
raefzm88 skrev:
gnaf skrev:
raefzm88 skrev:
Health orbsen var dock riktigt jävla tråkiga. Visst var det potionspam fest i d2 men att inte kunna använda potions alls i d3 gillar jag inte (dem finns men är i princip obetydliga ) sedan att dem tagit bort Tp scrolls och gjort det till en spell istället, känns verkligen som om dem fördummat där.
De kommer antagligen behövas i de senare svårighetsgraderna, i alla fall om man skall tro Blizzard.
Att de gjort town portals till en spell tycker jag bara är skönt och inte alls fördummande. Tvivlar på att det var någon som _inte_ fattade hur man köpte tp-scrolls i D2. Det enda de gjort egentligen är friat upp utrymme i inventoryt.
Nej det är förenklingar som folk stör sig på.
Förenklingar av vad? Blizzard har bara gjort spelet smidigare. Som det nämndes tidigare i tråden skiljde sig Diablo 1 mycket från Diablo 2 och det finns inget bestämd design på hur spelet ska se ut.
"Nee jag vill köpa mina scroll of town portal och identify i staden för det är så svårt, nu när det inte går så kommer alla åttaåringar spela spelet"
Jag spelade Diablo 2: LoD från att jag var ca 8 till 16 år, tyckte från början bara att det var drygt att åka till staden och köpa scrolls etc. Spelet går ut på att döda monster, inte köpa skit i staden. Health orbsen bidrar till detta då det blir mer monsterdödande och mindre tps till staden för att köpa skit och sälja skit.
Det är helt bisarrt att folk dömer spelet innan de ens spelat den fulla versionen (inklusive svårighetsgraderna) och är så rädda för förändring.
Om folk på riktigt anser att Diablo 2 var svårt på normal och mer utmanande så vet jag inte riktigt vad jag ska säga, kanske "folk" bara var dåliga?
Det är en princip sak. Det var knappast svårt att köpa potions / scrolls och sedan spamma dem eller hur? Men nu sker allt detta via en automatik. Istället för att köpa potions, så plockas dem automatiskt upp när du besegrat en fiende. Scrolls behöver du inte bry dig om för dessa har du alltid tillgång till genom abitilites nu. ¨
". Health orbsen bidrar till detta då det blir mer monsterdödande och mindre tps till staden för att köpa skit och sälja skit. "
Detta är precis vad jag talar om. Ni vill fördumma spelen genom att fokusera fullt ut hjärndöd action, istället för att låta det finnas utrymme för någon form av strategi bakom spelet.
Att inte behöva köpa potions eller scrolls nu visar på att spelet blivit förenklat. Punkt. Sedan att folk som du med begränsad kapacitet kanske tycker att detta är till din fördel så får du tycka det antar jag, men försök inte argumentera mot att det skulle vara förenklingar.
För övrigt så har vi inte sett allt nej, och jag inte inte 'dömt ut spelet' ännu, men jag har spelat betan och kan peka på saker som då scrolls&potions men även skilltrees som helt klart har blivit förenklade, även runor etc. Vi kommer förmodligen se mycket fler förenklingar eftersom Blizzard vill nå ut till mera casualspelare (Detta har dem sagt själva).
Jag har aldrig påstått att Diablo 2 var svårt på normal, läs igenom tråden igen innan du skämmer ut dig själv med fler felaktiga påståenden.