Diablo III-grafiken

Medlem

blir så lässen om det kommer se ut som wow


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av dosman:

Säker den bilden är från D3 och inte nån bild från nån instance i WoW? Tyckte nästan det såg ut som scarlet monestary eller vad den där instancen nu hette..

Enbart sorgligt om spelet kommer se ut så här i slutändan. Har blizzard tappat all sin jävla kreativitet? Ändå positiva med att de copy paster från WoW är väl att spelet lär komma snabbare men om det ska se ut så här så tror jag nästan det är en nackdel istället...

Medlem

ser i framemot Diablo 3 - man har ju klarat både ettan och Tvåan


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

jag har spelat d2 på elit nivå sen de kom... och har länge väntat på denna stund!!!

men måste säga att jag är sjukt besviken på grafiken... dom har kopierat sjukt mycket från wow och de är inte rätt... grafiken med wow är töntig... känslan är desamma... man ska föreställa en hjälte fast man kan knappt slå ihjäl mer än 1 fiende i taget... diablo känslan är hardcore hack and slash på högsta nivå och då behövs brutala miljöer!

ne d3 måste inte vara mörkt och trist över allt för då tröttnar man på det med... men grafiken får inte likna wow som ser ut som tecknat... kalle anka kan gärna få springa runt i wow men inte i d3

jag är inte helt 100% på att dom ska använda sig av 3d dock gillade jag att fiender klättrar på väggarna!!! diablo kunde lika varit ett väl detaljerat 2d spel som är så sjukt mycket coolare och stämmer in i deras genre...

sen en sista sak... offtopic men vafan har dom gjort med inventory:et ffs wow ripoff! old school d1-2 och dom får ge fan i soulbound skräpet!

Medlem
Skrivet av Puffin:

Riktigt skrattretande hur folk 'inte' kommer spela spelet för att det ser ut som WoW istället för en målning i emo rött och svart.

Mjo precis, fast "emo rött och svart" var skön graffe

Medlem
Skrivet av Puffin:

Riktigt skrattretande hur folk 'inte' kommer spela spelet för att det ser ut som WoW istället för en målning i emo rött och svart.

Förlåt oss, alla kanske inte är likna sugna på att spela ett spel vi redan sett med en grafik så fyrkantig att man skulle kunna ta det för Lego starwars (jag har egentligen inget emot lego starwars).

Fast du kommer säkert ha jättretrevligt när du spelar diablo 3, du kommer väl trivas med att plocka blommor med baal?

Medlem

Hm, jag tycker det ser ganska likt d2 ut i stilen, det jag sett än så länge.. iaf när jag tänker tillbaks på den pixliga skiten inte alla konceptbilder etc. och på hur det skulle se ut i 3d


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Vill dom satsa på mer realistiska omgivningar så får man räkna med lite ljus det finns väl ingen anledning att det ska vara mörkt på dagen eller hur?

En sak jag stör mig på dock är designen på Diablo att dom inte ändra det tycker både Baal och Mephisto ser bra mer vulgära ut vilket är något som passar en djävul mer än någon dinosaurie liknande buffel.

Medlem
Skrivet av Shisuke:
Skrivet av Puffin:

Riktigt skrattretande hur folk 'inte' kommer spela spelet för att det ser ut som WoW istället för en målning i emo rött och svart.

Förlåt oss, alla kanske inte är likna sugna på att spela ett spel vi redan sett med en grafik så fyrkantig att man skulle kunna ta det för Lego starwars (jag har egentligen inget emot lego starwars).

Fast du kommer säkert ha jättretrevligt när du spelar diablo 3, du kommer väl trivas med att plocka blommor med baal?

Bara för att något ser 'glatt' ut betyder det inte att världen inte är deprimerande. Ett exempel; en kille som just förlorat sin fru under födseln av deras första barn kommer inte helt plötsligt se allt i grått, världen kommer fortfarande se lika 'glad' ut, däremot kommer han uppleva världen som mer deprimerande.

Personligen tycker jag att Blizzard lyckas väldigt bra med stämning i just WoW, bättre en AoC enligt mig som ser 'verkligare' ut, och jag slår fan vad om att alla som klagar i den här tråden kommer ha glömt bort grafikwhinet 20minuter efter dom startat spelet, precis som när WoW släpptes.

---

Till ovantstående post; tror det har mer att göra med att dom försöker efterlikna den klassiska röda djävulen med hovar, horn & pitchfork, vilket är lite synd eftersom ja - Baal och Mephisto ser bra mycket tuffare och mer 'sjuka' ut, för att inte tala om Andariel.

Gen
Medlem

Men WoW ser inte längre bra ut, speciellt sen flera konkurrenter släppte visuellt vackrare spel. Iofs har de lyckats piffa till det lite i WotLK efter att ha sett screenies men ändå.

Håller med folk som ställer sig frågandes till varför det nästan ser ut som att Blizzard återanvänder modeller/texturer från WoW. Nu när dagens datorer klarar så mycket mer än när D2 släpptes kan man tycka att Blizzard kunde tagit tillfället i akt och skapat något riktigt rått.

Men kanske är det så att de vill att så många som möjligt ska kunna köpa det och håller sig därför på en "cartoonish" nivå för att ESRB ska sätta en låg rating på det typ 11år eller nåt.

Medlem

Jag tycker personligen WoW ser bra ut, och det kommer se lika 'bra' ut om 3 år, medans Age of Conan kommer se skrattretande fult ut då, det är fördelen med att inte försöka ha realistisk grafik - det håller bra mycket längre.

Inaktiv

Nu när man väntat i 8 år på att ett nytt Diablo ska komma så tycker inte jag att man ska bry sig om ett par modeller LIKNAR något i WoW. Ett spel som Diablo spelar man även om det är Kalle Anka grafik.

Medlem

Eftersom halva FZ verkar ha missat detta:

http://www.blizzard.com/diablo3/media/

Ladda ner HD versionen av gameplay filmen och kom sedan tillbaka och försök säga att det ser ut som WoW utan att rodna. Grafiken är ju riktigt bra. Titta på alla underbara detaljer i miljöerna, fysiken och blodet (detta är faktiskt viktigt i diablo spel).

Känslan när fienderna blir slagna är helt perfekt och något som i princip alla Diablo-kloner (Titan quest bland annat) missat. Det är 1000* viktigare än att det är lite för färgglatt vilket inte ens är ett problem, det är fortfarande dystert! Väldigt dystert.

Vafan spelade ni Diablo 2 för den dystra grafiken? Allvarligt talat, det sprang runt fiender och spelare i grönt, lila, vitt och ja alla jävla färger i hela foppa-toffel kollektionen i Diablo 2 och ingen klagade.

Inspirationskälla till val av färger i foppa-toffel kollektionen

Alvarligt talat, Diablo 2 var skoj på grund av flera faktorer. Såklart grafiken var en del av det. Men ljuden (slag, fiender låter helt rätt), känslan, item-systemet och level-systemet var mycket större bidrag till den beroendeframkallande känslan spelet gav.

Titta nu noga på Diablo 3 gameplay filmen och njut istället. Ljuden är fortfarande fantastiska, känslan ser helt rätt ut, item- och level-systemet ser ut som det ska och nu har helt plötsligt bra grafik tillkommit med mängder av detaljer. Hur kan det vara negativt?

Medlem

Det är nog ingen som missat dom filmerna. Iaf inte Diablofans.

Jag rodnar inte när jag säger att det ser ut som WoW. Vid varje dödat monster seglar en fet text med 764 XP upp i luften eller skeletten med sköld som blockade så stod det Block. Diablo behöver inte den informationen.

Jag tittade igenom filmen nyss bara för att ha minnet färskt men dysterheten finns inte alls. Jämför detta med hur det var i 1:an t.ex. första nivån under katedralen, mörkret, musiken och ljuden gav en kalla kårar längs ryggraden och allt fortsatte och blev bara mörkare och dystrare ju längre ner i helvetet man kom.

Jämför man med 2:an så finns lite av stämningen från 1:an kvar. Jag tar alla tombs och dungeons i öknen och Durance of Hate som exempel där dysterheten och den krypande känslan finns. Det finns fler ställen.

Det lilla vi fick se i gameplay-videon innehöll inget av ovanstående. Allt var upplyst och musiken hade ingen gastkramande effekt då jag ansträngde mig för att lyssna på den. Det är inget snack om att det är snyggt gjort, det är det verkligen men känslan fanns där inte. Inte för mig iaf.

Jag kommer givetvis köpa spelet och kommer säkerligen ha kul med det också. Men i mina ögon är det inte en uppföljare i Diabloserien bara ett snyggt Hack n´Slash i lyxförpackning.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

Massa test .... +

Jag kommer givetvis köpa spelet och kommer säkerligen ha kul med det också. Men i mina ögon är det inte en uppföljare i Diabloserien bara ett snyggt Hack n´Slash i lyxförpackning.

Första bra förklaringen för missnöje med grafiken!

Jag håller inte med helt. Diablo körde jag inte mycket men vet att det är väldigt mörkt. Diablo 2 har jag spelat alldeles för mycket för att det ska vara nyttigt, och tro mig, jag älskar mörker, elaka röda jävlar och annat som hör Diablo till.

Men jag tycker ändå att när han springer där nere i Forgotten Tombs så finns en mörk härlig känsla. Monstrena är ju utsökt designade, Blizzard briljerar här som vanligt.

Klagomålen på utomhusområdet förstår jag bättre. Själv tycker jag det är som en vacker målning.

Det enda som retar mig är faktiskt ikonerna för powers/spells osv. som inte passar inte särskilt väl.

Men det viktigaste är ändå att det kommer hända mycket innan spelet släpps. Ni kommer nog aldrig få det väldigt mörka Diablo ni kräver, men det kommer påminna mindre och mindre om WoW desto längre in i utvecklingen det kommer.

Samma motor som används i Wc3, Starcraft 2 och WoW används och den är inte fullt utvecklad för sitt syfte just nu. Just nu finns arv från andra spel som senare kommer bytas ut och ändras när tiden finns. Alla som var med och provade Wc3 betan och sedan spelade färdiga spelet vet hur mycket som kan hända på bara ett halvår.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Men det viktigaste är ändå att det kommer hända mycket innan spelet släpps. Ni kommer nog aldrig få det väldigt mörka Diablo ni kräver, men det kommer påminna mindre och mindre om WoW desto längre in i utvecklingen det kommer.

Vi får hoppas det. Blizzard kan väl göra en Darkness/Creepy music-patch åt dom som vill ha det.:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Diablo ska ha diablo känsla dvs sina färger och sitt stuk på miljön. Warcraft serien har alltid haft den dära ljusa lite tecknade stuket och jag gillar den mycket, men inte i DIABLO serien...
Jag tycker då iaf att man ska kunna skilja på serierna på det viset:P. Känns som blizzard har hållt på med warcraft serien lite för mycket på senaste och att deras designers börjar göra en stor gröt av allt...

Inaktiv

"mörk" grafik brukar generellt bara vara en massa tråkiga brunskalor, föredrar att se lite färg. Sen tycker jag inte att de Diablo 3 bilder vi fått se än så länge har haft samma grafiska ton som Warcraft... Visst, liknande till viss del men den har faktiskt varit av ett mörkare slag.

Medlem

Jag tror de kommer bli bra ändå, även fast det blir lite mer WoW i det hela.


signatur

Rawr

Inaktiv

Diablo 3 Lead Designer Jay Wilson continues updating his view on the Art Direction and the online petition

"Diablo is a game you play for, hopefully, hundreds of hours, and one of the rewards is a variety of different-looking environments." People looking back on old Diablo, he said, may have a selective memory. "People remember the Act I dungeons... but they kind of conveniently forget the green fields of Act I, and all of Act II... and it's palaces, its bright deserts."

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Jaja, ni får ha eran åsikt, men jag föredrar ett spel där man kan se detaljerna i miljön och ett spel som har känsla och inte bara 3 färgtoner...

In Deed


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Tycker det ser bra ut... borde släppas till ps3.

Medlem

Ni får helt enkelt lita på Blizzard när de "livar upp" färgen lite


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Archangel Tyrael:

Diablo 3 Lead Designer Jay Wilson continues updating his view on the Art Direction and the online petition

"Diablo is a game you play for, hopefully, hundreds of hours, and one of the rewards is a variety of different-looking environments." People looking back on old Diablo, he said, may have a selective memory. "People remember the Act I dungeons... but they kind of conveniently forget the green fields of Act I, and all of Act II... and it's palaces, its bright deserts."

de e ju typ sant, tänker inte så mycket på deras ljusare och färggladare miljöer.


signatur

Rawr

Medlem

Har inga problem med lite ljusare grafik, men jag antar att vi alla vet att det kommer ha en bra spelmotorik och gott om innehåll så då börjar man leta fel på annat håll. Kanske det är de första banorna som visats och resten blir gradvis mörkare innan man ska ha ihjäl djävulen själv. Hade varit tråkigt om man börjat i helvetet och sedan bara fortsatt där.

Kommer bli ett bra spel oavsett dysterhet.

Medlem

D3 FTW!
Kan inte bli fel


signatur

Rawr

Inaktiv

Alla ni som oroar er över grafiken, jag tror ni kan vara lugna. Skall man utgå ifrån tidigare spel som släppts på PC så kommer det alltid diverese addons och patchar som ändrar utseende bland annat.

Själv tycker jag att D3 ser riktigt bra ut, de enstaka skärmdumparna som visar "den färgglada grafiken" är ju så vinklade att man kan tro att de är tagna ifrån Aftonbladet. Gameplay-videon var ju svinhäftig.

Gillade D1 och D2 och gillar den dystra tonen, men jag är nog som majoriteten och har aldrig lirat Diablo för grafiken.. D3 kommer att slå hårt.

Inaktiv

Skulle verkligen inte skada om det var lite mörkare.

Medlem

Vill ha det mörkt och "hemskt"
inte WOWs glada Disney färger och stil :/


signatur

R.I.P The_maxx

123
Skriv svar