Ariath skrev:
Massa test .... +
Jag kommer givetvis köpa spelet och kommer säkerligen ha kul med det också. Men i mina ögon är det inte en uppföljare i Diabloserien bara ett snyggt Hack n´Slash i lyxförpackning.
Första bra förklaringen för missnöje med grafiken!
Jag håller inte med helt. Diablo körde jag inte mycket men vet att det är väldigt mörkt. Diablo 2 har jag spelat alldeles för mycket för att det ska vara nyttigt, och tro mig, jag älskar mörker, elaka röda jävlar och annat som hör Diablo till.
Men jag tycker ändå att när han springer där nere i Forgotten Tombs så finns en mörk härlig känsla. Monstrena är ju utsökt designade, Blizzard briljerar här som vanligt.
Klagomålen på utomhusområdet förstår jag bättre. Själv tycker jag det är som en vacker målning.
Det enda som retar mig är faktiskt ikonerna för powers/spells osv. som inte passar inte särskilt väl.
Men det viktigaste är ändå att det kommer hända mycket innan spelet släpps. Ni kommer nog aldrig få det väldigt mörka Diablo ni kräver, men det kommer påminna mindre och mindre om WoW desto längre in i utvecklingen det kommer.
Samma motor som används i Wc3, Starcraft 2 och WoW används och den är inte fullt utvecklad för sitt syfte just nu. Just nu finns arv från andra spel som senare kommer bytas ut och ändras när tiden finns. Alla som var med och provade Wc3 betan och sedan spelade färdiga spelet vet hur mycket som kan hända på bara ett halvår.