Druid eller Warrior???

Medlem
Druid eller Warrior???

Tja, min main är en Mage och har tänkt att levla en Alt, men jag vet inte vilken. Hade från början tänkt att göra en druid så jag har en i level 20. Men sedan kollade jag på lite pvp videos och det verkade som om warriors skadade mer och var lite bättre i pvp. Jag har även kollat på andra forum och många har sagt att druider är lättare att levla. Men vilken är bäst att köra pvp med. Jag vill även kunna sola väldigt bra med den. Jag vet att denna frågan har tagits upp innan men inte sedan den senaste patchen

Medlem

Tror du har roligare med en druid, resto, balance eller feral för pvp!
Warrior är typ bara charge --> Mortal Strike --> Bladestorm.

Medlem

Om du vill kunna soloa bra är druid bättre än warrior alla dagar i veckan. Nu när Cataclysm bakom hörnet vet man inte vilka som kommer vara "bäst" i PvP i framtiden.
Kör det som känns roligast

Dock kan jag säga att druider är ganska svåra att hantera i PvP i jämförelse med andra klasser.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Som ovan, kör det som känns roligast, men om du är nyfiken testa warriors, dom har ett skönt fullt ös medvetslös känsla i sig när man chargar runt på slagfältet

Medlem

Charge = Skönaste abilityn i WoW

Medlem

Ska själv avakta med druid tills cata då blir det worgen-druid kombo, som gissningsvis alla andra också kommer köra men vafan skitsamma


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tack för alla svar, jag fortsätter med min Tauren Druid

Medlem

Vad tycker ni om DK:s de verkar också bra i pvp och att sola. Några av mina vänner säger att de är dåliga och några säger at de pwnar(är väldigt bra)

Medlem

Du sa att du hade en mage. Där har du ju en av spelets värstingar i både pvp och sola större eliter. Efter att ha spelat cata betan ett bra tag nu så är frostmage väldigt starka. Men sen ska man inte glömma av det som nämnts innan, spela det som är roligast så klart

Medlem

välkommen till forumen Pat84.

Känns som många glömmer det med alla spel, du spelar för att ha kul. Det som är starkt nu kanske kommer vara svagt senare osv när patcher kommer. Det man ska leta efter IMO när man väljer klass är ett spelsätt som man gillar. Jag lirade warrior i 1,5 år, gick över till paladin och några månader senare insåg jag att även om jag lirat warrior så föredrog jag det fortfarande över paladin.

Själv tycker jag warriors är fruktansvärt kul att spela, druider är generellt sett mer versatibla (ett ord?) och mer variationsrika.

Medlem

Fördelen med warrior eller dk är ju att du inte behöver dricka vatten stup i minuten endast hålla koll på runes med dk eller rage med warrior.

Sen givetvis vad man tycker är roligast.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Fördelen med warrior eller dk är ju att du inte behöver dricka vatten stup i minuten endast hålla koll på runes med dk eller rage med warrior.

Sen givetvis vad man tycker är roligast.

Även Druid går att lira på detta sätt med cat form

Medlem

sant, miss av mig


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar