Erfarenheter av Professions.

Medlem
Skrivet av Gen:

Här är en Beta FAQ på jewelcrafting
http://www.worldofraids.com/forum/viewtopic.php?t=493

Inaktiv

Vart väljer man dessa inriktningar till Leatherworking som alla skriver om?

Jag har nu 210~ i LW och står framför en Master Leatherworker i Camp Mojache, men det står inget om att jag kan välja en inriktning likt Gnomish/Goblin för engineering.

Vilken inriktning får om jag blir Artisan LW under kossan i Camp Mojache?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Leatherworking går att skilla upp precis som engineering och blacksmithing utan att välja nån form av inriktning. Vet inte var man lär sig men sett lite olika trainers så sök på Elemental, Dragonscale eller Tribal vilket du nu vill ha.


signatur
Medlem

Dragonscale för horde är i Azshara har jag för mig, Elemental i Arathi Highlands och Tribal i Feralas. Eller nåt i den stilen.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Har för mig att jag sett nått Troll i STV med som lär ut Elemental eller Tribal LW

Medlem

Tailoring är ett MÅSTE om du är spellcaster! (imo)
Flera i min guild har på lvl 70 skaffat tailoring och levlat upp från 1 bara för att seten du kan göra är bland det bästa du kan få tag i om man bortser från t4 och t5.

Det är iof lite jobb och det tar tid att få upp tailoring den sista biten till 375 så att du kan göra sista delen i ditt epic set (3 delar), men det är helt klart värt det!

Fick häromdagen min sista del Shadow's Embrace. ^^
http://www.wowhead.com/?itemset=553

Sen kan du ju även tjäna pengar på det. När du nått 375 kan du fortsätta att göra shadowcloth/mooncloth/spellcloth beroende på vilken inriktning du valde, och tjäna rätt bra pengar på det. Priserna ligger rätt högt på AH. Ca 60-80G/cloth i alla fall på min server.

Inaktiv

haha jebuz vad denna är outdated nu asså..

edit: btw.. som avhandlat i andra trådar.. de sets man skapar från tailoring är _bättre_ än t4 och i många fall t5


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Bättre i pvp syfte, men t4 och t5 är ju faktiskt skapade för instanser
Edit : Hörde att de ska nerfas i nästa patch, någon som vet om det är sant?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Har haft Alchemy/herbalism sen WoW kom ut lättaste sättet att käna guld och man behöver också massor av Pots och flasks till raid.

Medlem

Har haft engi, LW, och Tailoring...


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Inaktiv

Herbalism kan visst bringa in en hel del guld, främst - enligt mina egna erfarenheter - så är det en riktig boost för guilden då alla slipper köpa dyra pots från AH och även kan du be någon alchemy göra feta pots som du sedan kan slänga upp på AH, bringar in fint med pengar

Medlem
Skrivet av ho87:

Herbalism kan visst bringa in en hel del guld, främst - enligt mina egna erfarenheter - så är det en riktig boost för guilden då alla slipper köpa dyra pots från AH och även kan du be någon alchemy göra feta pots som du sedan kan slänga upp på AH, bringar in fint med pengar

Som du säger så är Alchemists riktigt övergullade i guilder. Går väl inte en dag utan att någon ska ha en transmution eller flasks/pots.

Gen
Medlem
Skrivet av sirdavva:
Skrivet av ho87:

Herbalism kan visst bringa in en hel del guld, främst - enligt mina egna erfarenheter - så är det en riktig boost för guilden då alla slipper köpa dyra pots från AH och även kan du be någon alchemy göra feta pots som du sedan kan slänga upp på AH, bringar in fint med pengar

Som du säger så är Alchemists riktigt övergullade i guilder. Går väl inte en dag utan att någon ska ha en transmution eller flasks/pots.

Samma som JCs nu då. Eller enchanters Iaf för raiding guilds. Men det kostar mycket att kunna alla recepten. De i QD Isle kostar fyrsiffriga belopp.

Inaktiv

Najs

Har aldrig riktigt brytt mig om professions men ska nog börja göra det.

Medlem

Herbalism kommer vara basen för Inscription om jag fått rätt info, så börja samla blommor innan nästa patch när professionen kommer, så kan ni nog tjäna lite stålar på det.


signatur
Inaktiv

Mining tjänar man otroligt bra på nu när man kan göra Titansteel och sälja på AH för 700-800 guld. Lång cooldown dock.

Inaktiv

Ganska gammal guide som behöver uppdateras.

Inaktiv

Måste man ha proffesions för att få mycket pengar....eller behöver man ingeting.jag har en lvl 40 gnome warrior och jag har bara 40 i mining och 40 blacksmithing...

Medlem

Någon som har något bra tips för DKs när det gäller proffs? Jag har herb - inscription just nu och det tar rätt lång tid tycker jag att fixa alla blommor, men jag har väl inte lagt ut någon längre stund på det.

Sen är det någon som vet vart/när man får glyphs för DKs? jag har skill 145 nu tror jag och har till alla klasser utom just DKs...

Inaktiv

390 i alchemy på min lvl 74 (snart) rogue, hur får jag ny recept? alla jag har är gråa och jag kan inte köpa några på AH.

gissar att jag måste till nån trainer ... men vart?

Medlem
Skrivet av eqlip:

Tailoring är ett MÅSTE om du är spellcaster! (imo)
Flera i min guild har på lvl 70 skaffat tailoring och levlat upp från 1 bara för att seten du kan göra är bland det bästa du kan få tag i om man bortser från t4 och t5.

Det är iof lite jobb och det tar tid att få upp tailoring den sista biten till 375 så att du kan göra sista delen i ditt epic set (3 delar), men det är helt klart värt det!

Fick häromdagen min sista del Shadow's Embrace. ^^
http://www.wowhead.com/?itemset=553

Sen kan du ju även tjäna pengar på det. När du nått 375 kan du fortsätta att göra shadowcloth/mooncloth/spellcloth beroende på vilken inriktning du valde, och tjäna rätt bra pengar på det. Priserna ligger rätt högt på AH. Ca 60-80G/cloth i alla fall på min server.

Vad jag har fått för erfarenhet av tailoring så är det ett väldigt dåligt val så länge du vill tjäna pengar. Själv är jag mage och tjänar in en massa G på Herbalism och Alchemy. Har även guildmembers polare som klagar på dåligt med G pågrund av att dom inte tjänar något på sin tailoring.

Så, som sagt. Min uppfattning av tailoring är att det inte är ett val som är rekommenderat om du är ute efter att tjäna storkovan.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Mining dra in ganska mycket pengar på dom högre noderna.
ca 40-50g per 20enheter , går säkert att få mer men om man vill få in cash snabbt,

kör just nu mining och herbalism


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Mining är det lite si och så med att tjäna pengar på för mig, såvida du inte flyger omkring i Outland möjligtvis. Herbalism verkar vara den gathering profession som får in mest pengar numera.

Medlem

var så klart i outland jag tänkte på , flying mount + mining tycker jag drar in bra med pengar.

Får kolla när jag fått upp herbalism i dom nivåerna för att se vad jag kan få in där.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Bra idee, men denna borde inte vara klistrad längre iom att det är helt orelevant info i den numera....

12
Skriv svar