mordsint skrev:
ScarFace skrev:
Nej, det finns det inte. Och PVP är inte ens släppt ännu(

).
Har vi alls spelat samma spel? Spelet har funnits ute i knappt två veckor och antalet genomförbara builds för inferno (alla klasser) är redan fler än vad som finns i D2 idagsläget. Lägg sedan till PVP-builds när PVP släpps så säger det självt vad som kommer att hända.
Citat:
Alla items passar till alla karaktärer och har samma stats.
Nej, det är inte alla item som passar till alla. Punkt.
Citat:
Ja, för det är något otroligt roliga 1 minuters events.
Underbart är kort. D2 är ju så otroligt mycket mer variationsrikt? Vad sägs om en baal run för niotusende gången? Låter väl roligt?
Citat:
Du håller inte med, men det var inte mycket du hade att komma med till spelets försvar.
Jag behöver varken försvara spelet eller blizzard. D3 är inte på något sätt felfritt men i det stora hela så tycker
jag att det är ett bättre spel på många punkter.
Gillar du inte spelet, så spela det inte. Det är faktiskt inte svårare än så. Det är ju uppenbarligen D2 du vill spela så spela då det istället. Jag ger dig en vecka sen är du tillbaka i D3 igen.
Jag håller med mordsint på alla fronter egentligen. Ibland undrar jag, av alla som säger att de hellre går tillbaka till D2, hur länge de egentligen spelade D2? Jag tänker... 1 vecka innan D3 kom? För det där med att sätta sina favoritlåtar på repeat och dra tre timmar baal runs känner man igen sig i.
Älskar nya skillsystemet, finns hur många värda builds som helst, och att sitta där och testa, finslipa och byta någon runa gör spelet stort. Om man jämför med D2, där man i 20 levlar i sträck kunde sitta och trycka på samma skill för varje skill point man fick för att enbart öka skadan lite grann.
Och för alla som säger de saknar att kunna sätta ut egna skill points/stat points, med handen på hjärtat.. Hur många av er följde ändå inte en "build guide" till punkt och pricka? ja, det var ju så mycket mer variation *tummen upp*
Med detta sagt, Drop och items är lite tråkigare än i tvåan dock. Verkar mycket svårare att få, ingenting som kan ändras på dock. D2 var ju långt ifrån samma spel när det kom som efter bra många patcher efteråt. Efter att ha kommit till act 2 på hell och har i princip bara köpt till mig bra gear så känns det lite trist. Men Farma som farma, oavsett om det är guld eller items. Skönt dock att guld är mer eftertraktat och användbart i trean än i tvåan dock.