Favorit enhet i Starcraft 2

Inaktiv

Ja banelings är awesome. Finns inget finare än att rulla in i en toss bas som går hård tech mot colossus eller immortal sen äga sönder med speedlings.

Har kollat en hel del replays men eftersom jag lirar Z så ser jag mest Z matcher. Jag gillar också P så har tittat på dem. Men har precis insett att terran har så sjukt många valmöjligheter och intensiv micro att jag bestämmt mig för att börja äga med terran. Kort sagt inte sett mycket T replays innan (utom mot Z) men nu ska det kollas ordentligt.

Borde inte både vikings och marines äga sönder voidrays? Jag inser att voidrays är sjukt bull att möta om man går hård mech med massa siege tanks men voidsen kostar jävligt mycket för att dö så lätt. Behöver ju inte comitta någon tech på vare sig vikings eller marines tycker jag. Är lätt tillgängliga i tech trädet och man behöver ju inte precis 20 vikings för att ner några voidrays. Jag menar en starport med reaktor har man kanske ändå för medivac, och barracker för att spamma marines är ju inte så svårt att tillgå.

Klart massar man marauders som alla terran gillar att göra så ligger man ju risigt till.

Inaktiv

Kollade whitra vs jinro matchen och inte alls imponerad av void raysen i den matchen. Hade jinro inte gått all in på de sätt han gjorde i båda matcherna så hade det varit lugnt. Thor vs voids? :S

Hade han haft sina marines i sin bas hade han dödat voidsen utan problem. Visst voidsen ger toss map control, men bara tills terran pumpar ut några vikings, efter det borde voidsen vara körda och i det läget har toss spelaren lagt ner mycket mer resurser på voids än vad han fått ut av dem.

Medlem

voids är op för man kan rusha up 4 st sedan pwn en bas och dom är snabbare än marines, så om marines kommer e det bara dra till baka dom o attackera från nått annat håll. När terrans har vikings så borde protos börja få carriers, kan även bygga phoenix för att döda viking medans void pwnar basen.

Min favo enhet är Ravens=)

Medlem

Ravens e knepiga, tycker det tar för lång tid för dom att bygga upp energin när man behöver den som mest:), pdds borde ta void ray strålarna och plocka ner dom på fas1 skada, det hade vart grymt.

Medlem

Protoss Dark Templar helt klart
alltid skoj o o harassa zergs lr terrans när de glömmer att sätta ut detectors, även om de inte e överbra


signatur

We are the blades of AIUR!
And the shadows of Shakuras!

Inaktiv
Skrivet av Barine:

Protoss Dark Templar helt klart
alltid skoj o o harassa zergs lr terrans när de glömmer att sätta ut detectors, även om de inte e överbra

man lär sig fort som terran att alltid ha 50 energy kvar på huvudbyggnaden så man kan sweepa där det behövs

min favorit måste vara Helions, älskar den blå flamman som äter upp zerglings sen att den är sjuuukt jobbig att möta som harass enhet är bara ett plus.

Inaktiv
Medlem

Dark Templars och Void Rays

Inaktiv

Terran: Battle Cruisers och Ghosts
Protoss: Void Rays, Dark Templars och High Templars
Zerg: Brood Lords, Corruptors och Mutalisks

Medlem

Autobot 2000
Den ser så gullig ut.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Terran: Raven
Zerg: Mutalisk
Protoss: Colossus

Medlem

Terran: Siege Tank (i Siege Mode) och Marauder
Zerg: Hydralisk och Brood Lord
Protoss: Stalker och Void Ray


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Terran: Mauraders och Battlecruisers
Protoss:Void Rays, Colossi och Stalkers
Zerg:Hyrdalisks och Zerglings.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Tycker Protoss har blivit lite tristare nu sen tidigare. Stalkersen är sköna med sin Blink grej, något man verkligen kan jävlas med folk tidigt i spelet, annars tycker jag att Zerg har fått mest intressanta nya gubbar. Roach helar grymt snabbt när den är nedgrävd, vilket lätt kan leda till att man harassar folk som inte kan se nedgrävda, attackerar tills man nästan är död, gräver ner sig, hoppar upp 5 sekunder senare och har massa liv igen. Banelings är också bra, men jag är aldeles för dålig på att Micro spela (inte så jävla lätt på en bärbar Mac med en miniatyrisk mus till) för att få dem att fungera för mig.

Reapersen funkar bra till att scouta med, kan köra dem ett varv runt motståndarbasen men de är värdelösa när det kommer till de verkliga attackerna. Har lite liv och skadar inte mycket.


signatur

Heja Blåvitt

12
Skriv svar