Gratis/Betal-hemsida

Medlem
Gratis/Betal-hemsida

Hejsan!

Har under sommaren skapat en spelförening med ett par polare. Allt är i princip klart inför Cataclysm, det vi saknar är en hemsida. Har kollat på lite gratisalternativ så som wowstead, guildlaunch, guildportal osv. Men antingen duger inte designen i mina ögon eller så är namnet upptaget. Wowstead är enligt mig och resten av min polare den snyggaste leverantören av gratishemsidor men vårat namn är upptaget och det känns så cheesy att lägga till guild/sweden/whatever efter guildnamnet.

Så vi började fundera på att; Varför köper vi inte en färdig hemsida?

Sagt och gjort, satte mig vid datorn men fick skrivkramp direkt. Vad söker jag efter? Lyckades hitta en sida som heter wowinstaller.com därifrån hittade jag en drös med Joomla-templates, men är fast där. Hittar ingen snygg sida som är funktionell med DKP, armory, kalender. Ja, de funktioner man vill ha till sin guildhemsida.

Söker därför efter lite hjälp med att hitta antingen "easy-to-set-up" sidor såsom wowstead eller en färdig design som man får betala lite riksdaler för och själv konfigurera upp på en domän som vi i så fall får köpa. Priset är inget att fundera över då vi både får bidrag och har medlemsavgift på föreningen.

Tacksam för svar - znuz

Medlem

Du kan använda dig av wowstead och använda t.ex "dittguildswe" som användarnamn. Sen kan du köpa ett domännamn, t.ex www.dittguild.se och koppla det till dittguildswe.wowstead.com.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Tänkte aldrig på det, vi har beslutat att gå på din idé Achronos. Thx

Medlem
Skrivet av ZnuZ:

Tänkte aldrig på det, vi har beslutat att gå på din idé Achronos. Thx

Gött! Bara kul o hjälpa till


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Finns alltid denna sidan annars http://www.enjin.com/

1
Skriv svar