Har du fått spelet idag?

Gen
Medlem
Har du fått spelet idag?

Vad jag förstått håller Blizzard mkt hårdare i sin expansion än förra året då man fick det flera dagar innan release. Nu verkar det svårare att få tag på det om man inte känner nån som jobbar på spelbutik. Snackat m Webhallen och de själva säger att de första som får spelet är de som är på nattöppet.

Frågan är...har nån av er redan spelet i näven as we speak?

Medlem

Vet flera som fått redan via bl.a. maxfps och megastore.
Har inte fått mitt än via webhallen.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Ähh trodde skiten skull komma idag ju eftersom det var skickat igår posten borde inte få kallas post dem slöa jävlarna.


signatur
Medlem

Blev tyvärr lurad av webhallen, stog i måndags att dom skickade det den 10de, alltså att det redan var skickat.
Nu helt plötsligt har dom ändrat datumet till den 12, vilket innebär att det är här tidigast fredag.
Rent luredrejeri med datumen för att folk inte ska aveställa imho.

Nåväl sticker ner till min lokala maxi butik i morgon klockan 08:00 och köper det så ingen större förlust

Inaktiv

Beställt från Webbhallen och har inte fått något spel än så länge. Men har egentligen inte bråttom, planerar att börja min tid i Northrend på fredag:)


signatur

Is it a bird? Is it a plane? No, it´s Superman!

Medlem

Jag fick spelet idag, blev smått överaskad.
beställde från spelbutiken.se

Medlem

Jag pratade nyss med webhallen och dom sa att man får det imorrn när wotlk startas.

Gen
Medlem
Skrivet av Lord:

Jag pratade nyss med webhallen och dom sa att man får det imorrn när wotlk startas.

Kom fram till samma sak och det verkar som att det är den enda butiken (?) som gör så. Resten verkar skicka ut så man har det idag.

Orka nattöppet...men men, det kanske blir en upplevelse trots allt.

Inaktiv

Jag och en polare har då fått våra från Webhallen idag

Medlem

Jasså? Tycker också det är konstigt att de inte skickar ut så man får idag eftersom servrarna går igång ikväll(fast de blir imorgon men med 1 min marginal).


signatur
Medlem

Jag är inte medlem på webhallen, men har ju mitt ordernummer!! Kan man inte söka på de hos dom? Vill ju se var mina grejer befiner sig...

Medlem

Ska också få mitt från webhallen i morgon, detta är det sista jag förbeställer av dom. cdon, spelbutiken, komplett och game får minga pengar istället, då får man iallafall spelet i tid till en midnattsrelease.

Testpilot

Mitt Collectors edition kommer imorgon då det just nu sorteras på terminalen i Stockholm, men ska kolla om den *vanliga* ligger i brevlådan då jag kommer hem.
Får editera mitt inlägg med mer info senare.

[edit] Nix inget i lådan

Medlem

Jag kommer plocka upp mitt exemplar i någon random butik. Flyttar i helgen så kommer nog inte kunna lira min DK så mycket.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ska nog också sluta använda webhallen, har verkligen gått uför dom senaste åren. Dom är hur sega som helst. Hela grejen är ju att man ska ha spelet en dag innan så man kan installera och göra allt klart(och som en säkerhet ifall posten är seg). Nu får man väl lägga en timma på att installera det med. Dom verkar inte fatta att man kan börja spela direkt kl 00.00 eller när det nu var.

Medlem

mitt blev skickat från webhallen idag!

Medlem

Blir inte webbhallen för mig heller någon mer gång djuptbesviken

Medlem

Fick precis mail om att mitt hade blivit skickat, så har de imorgon! Sista gången jag använder mig utav webhallen oxå.!! Man vill ju vara med från början (00.01) Och få vara med när alla servrar går ner och alla kids börjar flamea forumet om att blizzard suger osv.

MEN MEN!!! Så blev de ikke..........

Medlem
Skrivet av Frazz:

Man vill ju vara med från början (00.01) Och få vara med när alla servrar går ner och alla kids börjar flamea forumet om att blizzard suger osv.

Detta är kanske inte det viktigaste, morgonen är för mig iaf(nu blire tidigast kl14.00) Och att det är förberett för att spela då, att man faktiskt äns har spelet vilket nu lika gärna kan bli på fredag..

Medlem

blev skit förbannad, det stog att det var skickat (webhallen) 2008-11-10
Men nu så är det skickat 2008-11-12.
hur FAAN kan man ljuga så där? det är ju för tusan kriminält!
Vill dom förlora kunnder eller vad är det?
Vi snackade om det på jobbet, dom fick en del skit, och förlorade kunder..


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Samma skit med webhallen här, med godtyckligt ändrat utskicks-datum.

Tycker lite att poängen med att förbeställa är att få spelet till releasen, men det värsta är dock det märkliga ändrandet av orderstatusen.

Det lär ju inte beställas mer från Webhallen för min del i alla fall.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Ni som gnäller om att dom ändra datumet. Ring och fråga varför det blev så istället.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Lord:

Jag pratade nyss med webhallen och dom sa att man får det imorrn när wotlk startas.

Kom fram till samma sak och det verkar som att det är den enda butiken (?) som gör så. Resten verkar skicka ut så man har det idag.

Orka nattöppet...men men, det kanske blir en upplevelse trots allt.

Japp, en kompis beställe från en sida jag aldrig hört talas om och han fick det imorse av brevbären.

Medlem
Skrivet av ZereCool:

Ni som gnäller om att dom ändra datumet. Ring och fråga varför det blev så istället.

Spelar ingen roll varför de blev så. Ganska ointressant! Förbokar man att spel SKA man ha de till realase...

Medlem

Discshop skickade mitt igår man fick det inte idag...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Testpilot

Alla som gnäller om att de inte fått sitt ex idag , inse att butikerna inte får skicka så man har spelet en dag innan.
Varför tror ni de har release party kl 00 ... jo ÄR DU DÄR så kan du lira från 00:00

De exemplar som trots allt skickats innan är missar från butikerna i fråga , inget ni ska räkna med.

Medlem

Svar från webhallen

"Då det var så pass många beställningar på expansionen valde vi att börja paketera beställningar i måndags, vilket medför att ordern står som skickat det datumet.Dock skickades alla wow-ordrar idag."

dock sista gången jag beställer där, då jag inte kommer ha det förens fredag i mina sydligare bräddgrader av svergie +att min lokala stormarknad börja sälja spelet klockan 8 imorgon på morgonen.

Medlem
Skrivet av Petrik:

Svar från webhallen

"Då det var så pass många beställningar på expansionen valde vi att börja paketera beställningar i måndags, vilket medför att ordern står som skickat det datumet.Dock skickades alla wow-ordrar idag."

dock sista gången jag beställer där, då jag inte kommer ha det förens fredag i mina sydligare bräddgrader av svergie +att min lokala stormarknad börja sälja spelet klockan 8 imorgon på morgonen.

Och varför inte stå där utanför istället? Jag trodde många visste att det skulle bli såhär. Va även en blizzard anställd på webhallen inatt så de kanske inte vill riskera för mycket genom att skicka ut spelen iom att de inte får det. De är trots all Blizzard ställe där de håller i allt i sverige.


signatur
Medlem
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av Petrik:

Svar från webhallen

"Då det var så pass många beställningar på expansionen valde vi att börja paketera beställningar i måndags, vilket medför att ordern står som skickat det datumet.Dock skickades alla wow-ordrar idag."

dock sista gången jag beställer där, då jag inte kommer ha det förens fredag i mina sydligare bräddgrader av svergie +att min lokala stormarknad börja sälja spelet klockan 8 imorgon på morgonen.

Och varför inte stå där utanför istället? Jag trodde många visste att det skulle bli såhär. Va även en blizzard anställd på webhallen inatt så de kanske inte vill riskera för mycket genom att skicka ut spelen iom att de inte får det. De är trots all Blizzard ställe där de håller i allt i sverige.

Känns lite långt att köra 50 mil för det (du är väl medveten om att det finns ett "sverige" untanför sthlm med ?)

Dessutom kunde man logga på 22:30 vilken äffar hade öppet då om jag får fråga ?

Dessutom missar du hela poängen, man säger inte att nått är skickat 2 dagar innan man skickar det, srtunt samma om det är en tygelfant i äkta tyg eller ett datorspel . slut

Medlem
Skrivet av Petrik:
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av Petrik:

Svar från webhallen

"Då det var så pass många beställningar på expansionen valde vi att börja paketera beställningar i måndags, vilket medför att ordern står som skickat det datumet.Dock skickades alla wow-ordrar idag."

dock sista gången jag beställer där, då jag inte kommer ha det förens fredag i mina sydligare bräddgrader av svergie +att min lokala stormarknad börja sälja spelet klockan 8 imorgon på morgonen.

Och varför inte stå där utanför istället? Jag trodde många visste att det skulle bli såhär. Va även en blizzard anställd på webhallen inatt så de kanske inte vill riskera för mycket genom att skicka ut spelen iom att de inte får det. De är trots all Blizzard ställe där de håller i allt i sverige.

Känns lite långt att köra 50 mil för det (du är väl medveten om att det finns ett "sverige" untanför sthlm med ?)

Dessutom kunde man logga på 22:30 vilken äffar hade öppet då om jag får fråga ?

Dessutom missar du hela poängen, man säger inte att nått är skickat 2 dagar innan man skickar det, srtunt samma om det är en tygelfant i äkta tyg eller ett datorspel . slut

Jag bor inte i Stockholm så jag är fullt medveten om att man kan bo på andra ställen. Jag säger dessutom inte att du ska stå utanför kl 22:30 utan skita i första 10 timmarna som folk geekar och istället sova, se på film eller nåt och sen åka och köpa i morgon bitti. Så hade jag gjort iaf. Mitt kommer med posten i morgon förmiddag och inte fan sitter jag och grinar för det, kan tillägga att spelet va restnoterat. De andra prylarna kom idag och spelet kommer i morrn. Ska jag oxå grina och bojkotta mitt inköpsställe pga det?


signatur
12
Skriv svar