Köpa StarCraft 2 fråga för nybörjare

Medlem
Köpa StarCraft 2 fråga för nybörjare

Körde en *host*kopia*host* av Starcraft för väldans länge sen men sen fick jag ett guest pass av en vän så jag testade på. Jag gillade inte det så mycket men ska testa på starter edition av de o funderar när jag har ändå vägen förbi till stan imorgon så tänkte jag dra in på game o köpa Starcraft. Hoppas priset stämmer överräns med de som står på deras hemsida.

Men aja skitsamma till min fråga nu läste nåt att blizzard hade fixat nåt för dem som är nybörjare o suger på StarCraft 2 så har dem gjort att du ska kunna möta en annan i samma nivå som dig. Alltså tex Person 1 suger o Person 2 suger möts varandra. SOm inte det är i andra online strategi spel där du som nybörjare har oturen att möta en som är är 10 gånger så bättre än vad du är. Alltså menar med min fråga är att du möter en person som är lika dålig som dig.

Jag är inte så bra på strategi spel men det är ändå kul att spela o tänka o lära sig. Är det mycket man bör tänka på om man skulle ge sig på online?

Medlem

titta på olicka kanaler på lite tacs bestäm vilken ras du ska köra sen e det bara bli bättre på timings och tacs, det finns olicka divisioner typ bronz, silver, guld, diamant, master, grandmaster så du spelar först 5 matcher och spelet bestämmer i vilken division du hamnar


signatur

I got an offer you cant refuse!

gnu
Medlem

man matchas mot spelare runt samma skill nivå.

Medlem

Tackar för era snabb svar

Medlem

Det finns även ett sorts tutorial-system som verkligen lär dig grunderna i spelet. Rekomenderar de.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Det finns även ett sorts tutorial-system som verkligen lär dig grunderna i spelet. Rekomenderar de.

Jo jag vet Men oftast dem gånger jag har testat detta tutorial system i diverse andra strategi spel så har jag inte blivit bättre på det om man säger så^^ Får hoppas spelet kostar 250kr i butiken.

Medlem

Dessa går igenom grunderna av det som faktiskt är relevant när man spelar online, t.ex att tackla basic rushes osv.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Medlem

Du ska inte vara rädd att spela online. Det finns många som är riktigt nybörjare som spelar. Du bör däremot vara beredd på att du kanske förlorar 5-10 matcher i början innan match-makingsystemet hittar din nivå. Efter det kommer du att möta folk i din egen klass.

Medlem

Nerå är inte rädd för att spela online spelade rätt så mycket Company of Heroes online o sög ju där med Men jag gillar utmaningar o försöka bli bättre.

Medlem

Gör en fuling nu. Har Hearts of the swarm o Legacy of the Void släpps? Kan inte hitta nåt varken på FZ eller google eller så är mina skills dåliga.

Medlem

Nej, zerg-expansionen har inte släppts än. Som vanligt säger Blizzard inte när de tänker släppa den, men det blir nog ganska snart ändå. Det finns dock massor av roligt utan den, så gå inte och vänta in den

Inaktiv

Efter ingame-tutorialsen så bör du lyssna och kolla på den här killen.

Medlem

Eller den här: http://www.youtube.com/playlist?list=PL0B7058D9D46661D1&featu...

Både dApollo och Day9 (som mordsint tipsade om) brukar vara kommentatorer på bl a Dreamhack, om du undrar vad de är för typer.

Lycka till och hoppas du får roligt på Battle.net! Vi är många som har det.

Inaktiv

Sist jag spelade så var det fem matcher man skulle spela för att sedan rankas i den kategorin, jag van alla. Hamnade i Silver league och hade en win ratio på 10% efter det. Efter 200 matcher så var jag fortfarande i den leaguen.

Ett bra tips? Spela dåligt med flit om så måstes först.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Om du vill bli bättre så välj race snabbt och stanna vid den.. något som många nya gör att att byta race ofta vilket gör så du inte riktigt tränar din tajming på builds. Sen när du valt en race kolla på lite pro stream players ( http://www.twitch.tv/directory/StarCraft%20II:%20Wings%20of%2... ) och leta upp en som spelar din race. kolla vad han gör för builds m.m. Något som är viktigt är ju att du lär dig alla binds så du inte klickar på det du ska bygga så går allt så mycket snabbare. samt ha kontroll på dina units.. sänd inte in din arme till en massdöd utan kontrollera dem snipa counter uinits som tex en colosus som gör en del skada på dina bio units . låter kanske som överkurs men lär man sig sånt snabbt så inga problem att komma in i spelet snabbt. Det jag gjorde när jag började spela är att spela offline 1v1 tills du klarar insane, går ganska snabbt. Våga vara aggresiv sitt inte o vänta på att motståndaren ska göra en attack.. kommer kanske sluta med att du blir attackerad med mass carriers... (inte kul). Scouta är också extremt viktigt att hela tiden göra så du vet vad din motståndare är upp till så du snabbt kan anpassa dig. glhf (: mitt bästa råd som jag har är att följa spelare på twitch.tv.

spelade själv i Diamond. Men sen kom bf3 och jobb så nu har jag inte spelat det på ett tag... älskar dock att följa MLG , nasl , gsl och andra events!

Medlem

Tack för alla tips. Det är problemet när man kör valfritt vilket lag du ska va etc. De är att ja brukar ta för lång tid på mig att ta ut en armé o brukar sluta med dem hinner rapea mig. Men ska ta del av eran information. Hoppas på de att jag får kul tack ytterligare en gång

Medlem

Om du vill kan du adda mig på battle.net. Har iofs inte spelat SC2 på ett bra tag nu, men vi kanske kan lira någon dag. (Jag är inte heller så jätteavancerad i det än)

Isånafall skicka ett PM.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Meh... Nu blev jag sugen på att plocka upp SC2 igen - då jag insåg att de inte bara är jag som suger totalt!

Medlem

Sure sure Håller på att uppdatera nu o aktiverat min cd nyckel.

Medlem

Är själv inte speciellt duktig på det, men tycker det är jäkligt kul. Spelar mest teamgames så om du vill ha någon att spela med så släng iväg ett PM.


signatur

The cake is a lie...

Medlem

Sure Bara hojta till eller så bara lägga till min battletag:
Gurkan021#1173 skriv vem det är också så jag vet vem det är ^^
F.ö så körde jag 4 matcher idag förlorade pga dålig taktik o seg på att bygga o ta ut en armé för väl nötta Skirmish ett tag o kolla som sagt på era länkar om tips iallafall.
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/602867/1/Gurkan/

Medlem

Ser att du spelat i practice league. Där får du bara spela 50 matcher och möter endast andra som är nya till spelet. Väljer du att gå ur practice league så kan du aldrig köra om den.
Skillnaden där mot laddern är att det är går långsammare och att det är stenar som spärrar av banan för att förhindra att någon rushar.

Sen om någon ska adda dig så måste vi få ditt namn och din charactercode, alternativt mail. SC2 använder inte Battletagen. Din characterkod ser du om du håller muspekaren över ditt porträtt uppe i högerhörnet i SC.
Min t.ex är BoBo 168


signatur

The cake is a lie...

Medlem

Ah okej Gurkan 578

1
Skriv svar