Spela wow på mobilt bredband 3G?

Medlem
Spela wow på mobilt bredband 3G?

Tjenare gamers.
Jag har tänkt att avsluta min ADSL lina hem och istället ta ett mobilt bredband kopplat till en Router för att dela ut till fler datorer.
Någon som har erfarenhet av det? Är responstiderna ok på ett 3G modem.
Flyter wow på som det ska.

Micke

Medlem

Jag spenderade en hel vinter i fjällen med 3g modem och ibland funkade det, men oftast inte särskilt bra.

Medlem

Inte att rekommendera under längre perioder, nej. Jag försökte tanka nåt 10man raid med mobilt bredband. Aggro var bara att glömma


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Kör Ice.net (Net1) och ligger på ping mellan 190-350ms. Har inga som helst problem att spela. Dpsa, tanka och heala funkar utan problem. Inga lagspikar, inga konstigheter. Och jag bor låååångt ute på landet.


signatur

Information wants to be free!

Medlem

Hastigheten/pingen är nog extremt beroende på hur många som samtidigt använder internet från samma mast.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Testpilot

Rekommenderas inte, väldigt känsligt på var du bor , avstånd till mast , belastning på nätet just vid din mast (som redan nämnts).
Om du sen tänker DELA den linan med flera ja då kan du nog glömma allt utom att stå vid Auktionshuset o chatta med kompisar eller kanske fiska då , responstiderna går upp exponentiellt då du delar lina.

3G som nödgrej då man behöver sin WOW under semestern kan jag förstå men att ha det som enda uppkoppling skall du undvika då du redan har en ADSL.

Medlem

Har kört också mobilt i fjällen och det funkade taskigt i 25 mana, dissconnects när folk drar på sina CDs under Bloodlust etc.
I Stockholm funkar det kanon med 5-6mb/sec ner och 1mb up med Telias 10mb 3G.

Kräver dock lite konstiga saker som att du måste ha en stream på hela tiden, typ mp3 radio, annars går linan ner till långsammare hastigheter.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

1
Skriv svar