Underhåll söndag eftermiddag?

Medlem
Underhåll söndag eftermiddag?

öhh jaa..
Bra tid o lägga ett par ovarnade server underhålls timmar på..

Tycker Blizzard fan får ta o skärpa sig, låg på 8/10 innan D3 runt 4/10 för mig nu. Kan tänka mig att detta gäller flera!

Medlem

Sånt här som gör en så förbannad på att det inte finns offline-mode när man ändå bara tänkt köra singel-player...
Får väl dra igång lite Diablo2 då, det går iaf att spela när som helst och hur länge som helst förutsatt att jag har en dator som fungerar. Inte beroende av någon utomstående faktor som säger att jag får eller inte får spela... What's the f-ing point Blizzard?


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Det är ett nylanserat spel, lite överseende får man faktiskt ha.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av TheShadyShader:

Det är ett nylanserat spel, lite överseende får man faktiskt ha.

Ja och nej.

Söndag eftermiddag räcker det endast med en 5-10 mins restart imo. De får gärna greja och hålla på måndag natt ist.

Sen har de tagit bort funktionen att spela i Singleplayer vilket gör alla beroende av blizzards servrar. Alltså MÅSTE blizzard se till att de funkar för att man ska kunna få valuta för sin produkt. Det vill jag inte påstå att de gjort.
Error 37, ständigt hög ping, undehåll söndag eftermiddag.
Icke godkänt!

Jag kan inte klaga direkt, jag har en Wizard på level 54 och en Witch Doctor som är level 20-något. Har kunnat spela ganska oavbrutet (de har startat om servrarna på morgonkvisten), hade bara lite problem i tisdags men det var ju väntat.
Jag skulle vilja påstå att Diablo är ett spel som man ska spela online, sen förstår jag givetvis att man kanske vill kunna köra SP (offline) när man nu känner för det. Det är väl tråkigt men jag är i princip uppkopplad överallt nuförtiden. Har inte haft problem med hög ping, däremot har man ju märkt att servrarna haft lite problem då och då, men som sagt; nylanserat spel med oförutsägbara problem som kan uppstå.

Det är ju nästan en regel att när ett stort (hög fanbase/mycket hypat) spel släpps så kommer det att vara problem i minst en vecka innan de får ordning på servrar och annat. Tycker faktiskt att de har hanterat det ganska bra ändå.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av TheShadyShader:

Det är ett nylanserat spel, lite överseende får man faktiskt ha.

Är beredd att hålla med till viss del, samtidigt så är det väldigt många som bara är intresserade av att spela d3 sp, dessa borde inte få förhinder. Här får vi bara se återigen hur DRM endast skadar legit-spelare.

Medlem
Skrivet av TheShadyShader:

Det är ett nylanserat spel, lite överseende får man faktiskt ha.

Man kunde ha haft överseende om dom gett oss möjligheten att lira offline, men nu tvingar dom oss att koppla upp oss mot deras servrar och då tycker jag att dom ska ha bättre underhåll av servrarna än vad dom har nu. Deras försvar är att motverka piratkopiering och fusk, men detta leder väl till privata servrar om något? Ska det vara så svårt att ha backup-servrar som dom drar i gång när dom ska fixa huvudservrarna? Och måste dom verkligen göra det här på den dagen då dom flesta är lediga?

Tyvärr alltså, men jag har svårt att ha överseende när ett av världens rikaste spelföretag inte kan sköta en sån här simpel sak utan problem. Pengar är absolut inget problem för dom. Dom har stulit pengar från 10 miljoner spelare i 8 år nu, dom ska fan kunna ha råd med fler servrar. Det är ju trots allt servrar och underhåll som månadsavgifter ska gå till. Jag är medveten om att Diablo 3 inte har någon månadsavgift, men det brukar vara samma problem vid releaser av nya expansioner till WoW, och ska dom envisas med att stå för servrarna till Diablo 3 så får dom även bjuda på service.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av TheShadyShader:

Det är ett nylanserat spel, lite överseende får man faktiskt ha.

Man kunde ha haft överseende om dom gett oss möjligheten att lira offline, men nu tvingar dom oss att koppla upp oss mot deras servrar och då tycker jag att dom ska ha bättre underhåll av servrarna än vad dom har nu. Deras försvar är att motverka piratkopiering och fusk, men detta leder väl till privata servrar om något? Ska det vara så svårt att ha backup-servrar som dom drar i gång när dom ska fixa huvudservrarna? Och måste dom verkligen göra det här på den dagen då dom flesta är lediga?

Tyvärr alltså, men jag har svårt att ha överseende när ett av världens rikaste spelföretag inte kan sköta en sån här simpel sak utan problem. Pengar är absolut inget problem för dom. Dom har stulit pengar från 10 miljoner spelare i 8 år nu, dom ska fan kunna ha råd med fler servrar. Det är ju trots allt servrar och underhåll som månadsavgifter ska gå till. Jag är medveten om att Diablo 3 inte har någon månadsavgift, men det brukar vara samma problem vid releaser av nya expansioner till WoW, och ska dom envisas med att stå för servrarna till Diablo 3 så får dom även bjuda på service.

Inte visste jag att du blev tvingad att koppla upp dig mot deras servrar. De flesta har valt det själva.
Det som kan göra mig lite förundrad är att det inte kommer ut någon direkt information om när servrarna går upp igen.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem
Skrivet av Skäggbiffen:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av TheShadyShader:

Det är ett nylanserat spel, lite överseende får man faktiskt ha.

Man kunde ha haft överseende om dom gett oss möjligheten att lira offline, men nu tvingar dom oss att koppla upp oss mot deras servrar och då tycker jag att dom ska ha bättre underhåll av servrarna än vad dom har nu. Deras försvar är att motverka piratkopiering och fusk, men detta leder väl till privata servrar om något? Ska det vara så svårt att ha backup-servrar som dom drar i gång när dom ska fixa huvudservrarna? Och måste dom verkligen göra det här på den dagen då dom flesta är lediga?

Tyvärr alltså, men jag har svårt att ha överseende när ett av världens rikaste spelföretag inte kan sköta en sån här simpel sak utan problem. Pengar är absolut inget problem för dom. Dom har stulit pengar från 10 miljoner spelare i 8 år nu, dom ska fan kunna ha råd med fler servrar. Det är ju trots allt servrar och underhåll som månadsavgifter ska gå till. Jag är medveten om att Diablo 3 inte har någon månadsavgift, men det brukar vara samma problem vid releaser av nya expansioner till WoW, och ska dom envisas med att stå för servrarna till Diablo 3 så får dom även bjuda på service.

Inte visste jag att du blev tvingad att koppla upp dig mot deras servrar. De flesta har valt det själva.
Det som kan göra mig lite förundrad är att det inte kommer ut någon direkt information om när servrarna går upp igen.

Jag har valt att spela deras spel, som jag trots problemen tycker är bra, men jag valde aldrig att tvingas spela ett singleplayer-spel online på deras servrar. Jag tillhör inte den kategorin som bojkottar ett spel (ironiskt nog med tanke på mitt namn ) bara för att deras onlinetjänst suger, utan jag tycker bara att när jag har köpt ett spel så förväntar jag mig att kunna spela det, annars hade jag ju inte köpt det, och här är det Blizzard som har ett ansvar att göra så att jag kan spela mitt spel. Hade dom skippat kravet att behöva spela på deras servrar så hade folk inte varit lika sura nu.

Medlem

Skönt med en paus från allt gaming.
Äntligen måndag imon, jobb och träning. Fan suttit och nött D3 sen onsdag. Haha.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Skönt med en paus från allt gaming.
Äntligen måndag imon, jobb och träning. Fan suttit och nött D3 sen onsdag. Haha.

Skönt... men för en annan som inte har tid att spela speciellt ofta så när man verkligen har tid att spela, speciellt 5 dagar efter release, så är det ganska surt när det inte funkar.

1
Skriv svar