Inaktiv
Vista-Diablo

HJÄLP,
Det går inte att starta spelet som ja köpte idag med vista.
När installationen är klar så går det inte att starta och de står att ja ska söka upp blizzard som gjort spelet, men på deras hemsida står inga direkt hjälp.
Jag undrar om de finns andra som stött på detta problem innan?
Det går inte heller att starta programet med annat kompatibilitet heller. har ja redan prövat!!??

SNÄLLA HJÄLP MIG.!:O

Medlem

http://forums.diabloii.net/showthread.php?t=560383

läs om det finns nått hjälpsamt där. Kör inte vista så.

Jag är för lat för att leta i forumet där, fanns det något matnyttigt om att få igång Diablo II LOD på Vista där? Även om det inte gör det, någon annan som vet hur man ska kunna få Diablo II att funka bra på Vista? Har för mig att jag testade någon gång, men att det "laggade"(?)! Känns onekligen lite underligt, men men. Någon som vet? Tänkte köra igenom Diablo II innan III kommer, men jag har bara med mig min laptop nu när jag flyttat och vet inte när jag kan få tag på en ny lägenhet där jag kan få plats med min egna stationära dator.


signatur
Inaktiv

Jag sitter och spelar D2:Lod just nu och det funkar fint på Vista.
Kan tyvärr inte hjälpa dig.

Medlem

Kompatiblitetsläge för windows 98 drog jag på för att få mitt D2: LoD att fungera felfritt, plus administrativt läge för allt.

Inaktiv

För mig funkade det inte heller, men sen när jag installerade LoD så funkade det ... :S skumt men sant


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

jag kör kompabilitetsläge xp (sp2) och det funkar finfint på vista

Inaktiv

Funkar finemang för mig på Vista utan kompabilitetslägen eller kör som admin.

Medlem

Om kompabilitetsläge inte hjälper så kan du testa att starta och köra i windowed mode, skriv -w efter sökvägen till Diablo II.exe på genvägen bara ex:
"C:\Program Files (x86)\Diablo II\Diablo II.exe" -w


signatur

Your words are as empty as your future...

1
Skriv svar