Angående alla dessa nya spaminlägg om ID-kort med mera

Medlem
Angående alla dessa nya spaminlägg om ID-kort med mera

Har sett från ca 2 veckor sedan att det förekommer en hel del spaminlägg gällande diverse olika dokument (ID-kort, pass etc) på forumet.

Hur har ni gått tillväga med detta?

Även fast det är borttaget ligger det kvar i forumet (Läst att det beror på cachen).

Men oavsett så är inläggen av en så pass allvarlig grad, då det är en hel del terrorattentat som sker idag och dessa s k "elakgörare" tar sig in i länderna utan problem så borde såna här saker försökas att förhindras.

Hålla sådana inlägg borta från FZ's forum är ett steg i rätt riktning.

Min personliga åsikt är att ägaren/ägarna för denna sida borde göra en polisanmälan på detta om det förstås inte redan är gjort.

Dessa spaminlägg hör ej hemma på en sida som detta....

Kommentera gärna era synpunkter.


signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Medlem

Är riktigt less på all typ av spam som dykt upp på FZ på sistone, men det här med ID-förfalskning är riktigt allvarligt. Skulle tippa på att FZ redan har gjort en anmälan, men det är svårt att bekämpa spam. Det har varit många diskussioner om eventuella lösningar, men jag tror inte att man har kommit fram till någon som passar FZ. Jag står fortfarande fast vid att första kommentarerna borde granskas innan de publiceras. Men inget som verkar intressant på redaktionen tydligen, i så fall så hade de nog infört det för länge sen Med fler moderatorer så kanske detta är möjligt?

Det tas bort så fort det går men det är nästan omöjligt att förhindra att nya spamkonton skapas. Det är samma system som tillåter att många skapar alternativa konton trots att regelverket endast tillåter ett konto per person, ett problem som växt med "tum/gilla" systemet och envisheten att bråka om politik.

Jag vet inte själv hur det kommer bli med den nya plattformen som redak jobbar på, själv hoppas jag på att sagda system görs om och tummarna klipps av helt enkelt. Vi får vänta och se hur det blir.

För nu, anmäl gärna allt spam, all hets och de som bryter mot regelverket, FZ söker nytt folk så förhoppningsvis blir det mer ordning i framtiden och mindre svängrum för de personer som njuter av att skapa oreda.

Ha det.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tidsbegränsning mellan inlägg för ett nyskapat konto borde väl funka?

Dvs ett nytt konto kan bara starta EN ny tråd de första 24 timmarna eller nåt. Då kan spammaren bara göra en tråd i ett forum istället för flera olika som ny. De flesta spammare skulle inte ha tålamodet att skapa konton och sen vänta, frågan är om de ens kan svenska nog för att förstå varför de inte lyckas göra fler inlägg isf.

Medlem

Borde man inte kunna sätta något filter eller antibottskydd?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av magma:

Borde man inte kunna sätta något filter eller antibottskydd?

Vi har antibotskydd, men det är manuella registreringar. Svårt att skydda sig mot. Vi spärrar dock alla ip-adresser vi kommer över.


signatur
1
Skriv svar