Attityden här på Fz

Megadelux
Attityden här på Fz

Hejsan.

Jag har börjat hålla mig undan att läsa kommentarer mer och mer. Även slutat läsa forumet så gott som helt om det inte är något som ser otroligt intressant ut.

Anledning är nu attityden. Som många förmodligen läst så är det jävligt pissig attityd rent ut sagt.

Vill någon sälja ett spel är det genast personer som kommer in och säger att han är en girig jävel.

Har FZ rapporterat om någon nyhet som angränsar liiite lite utanför en spelnyhet är det ett jäkla liv om hur dom endast borde fokusera på spelnyheter.

Det borde tas ett krafttag emot attityden. Jag kan inte säga på rak arm vad som ska göras men jag tycker kommentarerna blir sämre och sämre ang det mesta av nyhetsartiklarna.

Vad ska man göra åt detta?

Moderera trådar hårdare att hålla sig till ämnet? Fler moderatorer? Strängare regler? Jag vet faktiskt inte. Men något borde göras.

Medlem

Det är en bättre sida för att yttra sina åsikter än att debattera dem. Brukar också posta lustiga bilder ibland, alltid finns det något.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av renod:

Hejsan.

Jag har börjat hålla mig undan att läsa kommentarer mer och mer. Även slutat läsa forumet så gott som helt om det inte är något som ser otroligt intressant ut.

Anledning är nu attityden. Som många förmodligen läst så är det jävligt pissig attityd rent ut sagt.

Vill någon sälja ett spel är det genast personer som kommer in och säger att han är en girig jävel.

Har FZ rapporterat om någon nyhet som angränsar liiite lite utanför en spelnyhet är det ett jäkla liv om hur dom endast borde fokusera på spelnyheter.

Det borde tas ett krafttag emot attityden. Jag kan inte säga på rak arm vad som ska göras men jag tycker kommentarerna blir sämre och sämre ang det mesta av nyhetsartiklarna.

Vad ska man göra åt detta?

Moderera trådar hårdare att hålla sig till ämnet? Fler moderatorer? Strängare regler? Jag vet faktiskt inte. Men något borde göras.

Jag är helt inne på TS spår. Du är inte den första och kommer inte bli den sista att kommentera hur pass mycket attityden har blivit till det sämre, här på fz. Det är lätt att bli bitter och alla är inte lika bra på att uttrycka konstruktiv kritik. Sen är det nog många som tar efter andras dåliga beteende (även om det förekommer rötägg på sidor där majoriteten håller en allmänt trevlig stämning).

Måste erkänna att jag själv skrivit en del kommentarer som man ångrar så här i efterhand (lätt att vara efterklok).
Min hypotes är att en del nyheter lätt kan tolkas som s.k "flamebait" och ger oftast en motsatt effekt med vad moderatorerna/nyhetsförfattaren tänkt sig. Många faktorer kan spela roll här.

Det finns en del saker jag inte tycker om med fz. Bland annat hur hanteringen av betanycklar till spel har tilldelats medlemmar som enbart skapat ett konto för att få en nyckel. Där borde det finnas en spärr att man:
1) Måste ha varit medlem en viss tid (minst 6 månader och x antal inlägg).
2) Vara VIP (då får man garanterat en nyckel).
Sen att nyhetstipsen inte jämt når hela vägen fram.

Det positiva är att fz ofta har trevliga tävlingar, bra krönikor och recensioner där man får motargumentera om åsikterna skiljer. Sen tja, internet har ju blivit mer tillgängligt för många och större målgrupper. Förr i tiden var det mest nördarna som pysslade med internet. Nu sitter barn, pensioner, tonåringar osv... hela spektrumet av åldersgrupper. Lite samma sak har hänt med dj-yrket. Förr under 70-90-talet var det nördigt. Nu sitter alla och kan dja. Finns inget unikt kvar längre och det mesta har gått mainstream...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av renod:

Hejsan.

.

Nu sitter barn, pensioner, tonåringar osv... hela spektrumet av åldersgrupper. Lite samma sak har hänt med dj-yrket. Förr under 70-90-talet var det nördigt. Nu sitter alla och kan dja. Finns inget unikt kvar längre och det mesta har gått mainstream...

Vi behöver hardcore-Fz med olika ingame tryouts


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Testpilot

Nä tycker inte attityden är direkt illa. Klart det finns enstaka rötägg men det finns det överallt.

Medlem

Enda som jag har märkt är att det ofta är personer som kommenterar på nyhetsvärdet eller liknande saker. Annars vidhåller jag att detta är en av de bästa communitys i Sverige angående spel.

Moderatorerna kanske får rensa lite hårdare ibland, annars fortsätta som vanligt.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Vi behöver FragZone igen!

Men jag håller med, folk dumförklarar och nedvärderar varandra kors o tvärs istället för att bara acceptera att de inte är överens.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det skulle kräva att redaktionen först sätter upp interna riktlinjer för innehåll och artikelstruktur. Idag är både artiklar och recensioner skrivna efter författarens egna riktlinjer och det finns ingen helhetsbild. Jag tror det är i denna ända man behöver börja för att läsarna ska ändra sina kommentarer. Håller med magma om att mycket som släpps idag på sidan kan anses vara flamebait.

Medlem

Jag läser inte debatter som förekommer i i trådarna mesta dels OM jag ser att det är en strid mellan två eller fler personer, jag kan komma med min åsikt angående tråden eller så. Men jag läser aldrig om någon vill "ta en fight" med mig och argumentera. Levererar bara min poäng och försöka vara så neutral som möjligt och inte hetsa upp tråden. Sen har jag sagt mitt, tänker inte argumentera eller försvara mig efter det


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Håller med om kass attityd från många.
Postas det nyheter som vissa tycker inte hör hit eller är vinklade "fel" så blir det ett jävla liv och personangrepp direkt. T.ex. allt som har med jämställdhet/feminism att göra brukar ju leda till sandlådenivå direkt. Man behöver ju inte tycka att det som står i nyheten/artikeln är rätt, MEN man borde inse att världen inte är svart och vit; det finns miljoner sätt att se på saker och ting på och inte bara ett sätt som är rätt och alla andra fel. Man vinner inga argument på att idiotförklara varandra heller, då går bara folk i försvarsposition och tar inte till sig något.

Enklaste är väl att ignorera och inte läsa det man inte är intresserad av; alternativt på ett sakligt sätt argumentera för varför man inte håller med.

Medlem

TS, kanske är det bara så att du har du blivit äldre och klokare helt enkelt? Var bara en ide jag hade för visst är det så att man blir mindre barnslig med tiden.

Megadelux

Skeptiskt. Men att folk ska hålla på att nedvärdera personen som lägger upp en nyhet, eller själva nyhetens innehåll. Eller en rescension. Eller kanske 3e nyheten av Cities Skylines. Det gör mig irriterad.

FZ postar saker ang spel. Oavsett om det är 10e gången om samma spel eller första.

Fz Postar spelRELATERADE nyheter med. Men då kommer folk ändå " buuuhuuu detta är ingen spelnyhet.. buhuuuu"

Det är DEN .. just precis DEN attityden som jag stör mig på. ALLA ska sitta där och vara världsmästare om vad för nyheter som skall skrivas och exakt hur utlåtandet ska vara. För allra helst ska det vara som Pelle Jönsson eller Adam Bertil tycker bakom sin skärm.

ATTITYDEN jämntemot varandra och nyhets.....skrivare? Rescencenter osv.

Ja, jag tycker att den måste åtgärdas.

Medlem

Jag diskuterade en del med Idono och kände för en gång skull att det var en person som iaf kom med vettig kritik. Han var liksom inte emot mig men vi diskuterade omkring ett ämne. Fick lite god känsla av det, men däremot så dyker det upp ibland personer som direkt ska "så är det inte din raketforskare" åh skit, det kan jag tycka är onödigt.

Alltså, just internet är det lätt att man slänger ur sig saker bara för att det är internet. Hälften är inte så irriterande eller löjliga om det hade varit annorlunda och man pratar i verkliga livet. Sen är det måhända inte det, men tycker att det ska vara strikt på att vi inte springer runt och slänger saker i ansiktet på varandra. Alla måste verkligen tänka på att diskutera ämnet inte varandra.

Sen kan det vara så att något ligger varmt om hjärtat för någon eller det är något vi bryr oss om mycket. Då dyker den där personen upp åh bara "fan vilket skit!" då blir man defensiv och agerar mot personen hänt för mig och säkert många andra.

Tycker Fz är förvisso bättre än mycket annat, men vi får ta och hålla det. En svår idé må jag säga, men hade vi allihopa (kanske inte alla men många iaf) träffats, stor Fz event för medlemmar, nämen jag tror ni vet vart jag försöker komma, vi hade många kommit överens med varandra då vi alla är spelälskare i alla former och kan dela så mycket med varandra som männskor Utan att låta för hippie.

1
Skriv svar