Feedback på nya forumet

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av IceMan:

ah!! nu hajar jag hur quote systemet funkar, mycket smidigt där, smart idè!

Kan du förklara? För jag använder den precis som förut genom att klicka på knappen "Citera".

Tryck på någon annans, eller ditt eget inlägg bara, så ploppar en ruta upp.

Nix, ingenting ploppar upp...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Jag tycker det mesta funkar bra, inga märkligheter alls...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av IceMan:

http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=24992

det känns så otroligt trångt, plåttrigt och allt är i vitt, vitt, vitt-grå, så man ser ju knappt var nått börjar å vart nått slutar?
har jag nån inställning fel eftersom att alla andra säger att det är bättre? :S

Jag håller med dig.

Kan man inte ställa in så att man får gamla forumet?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv

Gillar nya forumet! Men håller med två andra medlemmar om följande: för mycket tomrum (grått) överallt, man får lite (endast lite) känslan av att surfa på ett forum som tillåter gigantiska bilder i signaturen om ni förstår vad jag menar. Däremot syns ju texten i alla inlägg väldigt tydligt.

Sen hittar jag inte "nya inlägg" även om den då ska finnas, men jag antar att när jag väljer "trådad vy" så får jag upp alla nyaste inlägg?

Öka gärna antalet poster i boxen på forumets förstasida till 10 eller 20, och för min del kan ni gärna byta ut "mest aktiva användare" till något annat, det är väl ingen tävling där den som postar mest vinner?

Medlem

Kalla mig konservativ, men jag tycker inte riktigt att man bör ändra på det som fungerar. Dessutom så ändrade ni väll relativt nyligen? Ett par månader sedan om jag inte minns fel.

Medlem

Tummen upp. Det känns luftigt och fräscht.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av raefzm88:

Kalla mig konservativ, men jag tycker inte riktigt att man bör ändra på det som fungerar. Dessutom så ändrade ni väll relativt nyligen? Ett par månader sedan om jag inte minns fel.

Forumet har haft samma design sedan 2006, så det var på tiden. Känn nymodigheternas fläktande vind!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Aresz:

Gillar nya forumet! Men håller med två andra medlemmar om följande: för mycket tomrum (grått) överallt, man får lite (endast lite) känslan av att surfa på ett forum som tillåter gigantiska bilder i signaturen om ni förstår vad jag menar. Däremot syns ju texten i alla inlägg väldigt tydligt.

Sen hittar jag inte "nya inlägg" även om den då ska finnas, men jag antar att när jag väljer "trådad vy" så får jag upp alla nyaste inlägg?

Öka gärna antalet poster i boxen på forumets förstasida till 10 eller 20, och för min del kan ni gärna byta ut "mest aktiva användare" till något annat, det är väl ingen tävling där den som postar mest vinner?

Japp, trådad vy är din vän för senaste inlägg. Boxen kan komma att ändras, precis som allting annat, i olika finjusteringar. Kodarna har fortfarande ett lager kvar av bananer, så utvecklingen har inte stannat av på något sätt.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WaltX:

Nix, ingenting ploppar upp...

Vad kör du för webbläsare/version/plugins?


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WaltX:

1. När jag skriver ett nytt inlägg så ser jag inte inläggen i tråden som man kunde göra innan. Ganska jobbigt om man glömmer vad man ska svara på och blir tvungen att backa.

2. Saknar antalet sidor som visas bredvid trådarna så att man enkelt kan välja vilken sida man vill hamna på. Nu måste jag klicka ett klick för mycket då jag först måste in i tråden för att kunna se sidorna

1. Du låter mer tankspridd än mig! Jag har inte för mig att det var så i gamla, men jag kan ha fel. Ska ta det vidare.

2. Det arbetar vi på att lösa på snyggast sätt.


signatur
Medlem

Är det möjligt att få tillbaks det gamla på någon tab eller nått? Kan knappt läsa Topics. Får ont i ögonen.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ScarFace:

Är det möjligt att få tillbaks det gamla på någon tab eller nått? Kan knappt läsa Topics. Får ont i ögonen.

Nej, det gamla tillhör historien nu. Är det färgvalet eller kontrasterna som stör?


signatur
Medlem

Kontrasterna antar jag. Eller om man kanske dämpar den svarta färgtonen lite. Dom smälter ihop med varandra. Kan vara jag som är skadad dock.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av WaltX:

Nix, ingenting ploppar upp...

Vad kör du för webbläsare/version/plugins?

Firefox med senaste uppdateringarna.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av WaltX:

Nix, ingenting ploppar upp...

Vad kör du för webbläsare/version/plugins?

Firefox med senaste uppdateringarna.

Märkligt. Inga blockers eller liknande?


signatur
Medlem

fint jobbat


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Frilansare

Fan vad härliga ni är som är så engagerade! Det har jobbats hårt med det här på alla håll och kanter så varje tyck är väldigt värdefullt.

Tack!

Medlem

Inställningen för funktionen "Meddela mig vid svar" sparas inte. Jag måste klicka i "Meddela mig vid svar" varje gång jag postar ett inlägg, även om jag samtidigt klickar i "Spara mina inställningar."


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Skulle man kunna få information var alla trådar har hamnat? Var finns t.ex shooters och Elder scrolls nuförtiden? Är det på PC eller något?

Tänkte bara bumpa upp den här frågan då jag inte har fått något svar på den. Jag håller nämligen på och letar efter en tråd från Shooters som jag inte kommer ihåg titeln på

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Jozo:

Skulle man kunna få information var alla trådar har hamnat? Var finns t.ex shooters och Elder scrolls nuförtiden? Är det på PC eller något?

Tänkte bara bumpa upp den här frågan då jag inte har fått något svar på den. Jag håller nämligen på och letar efter en tråd från Shooters som jag inte kommer ihåg titeln på

Trådarna har hamnat under respektive plattform. Elder Scrolls är t.ex. PC. Just Shooters väntar på manuell flytt av administratör.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av WaltX:

Nix, ingenting ploppar upp...

Vad kör du för webbläsare/version/plugins?

Firefox med senaste uppdateringarna.

Märkligt. Inga blockers eller liknande?

Jag har "Blockera pop-up-fönster" ikryssad. Men det borde ju inte vara problemet.

Så här ser det ut när jag klickar på inlägg:
http://img827.imageshack.us/img827/5798/30172588.jpg

Alltså helt normalt...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ser riktigt trevligt ut.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Alltså helt normalt...

Låter snarare som att JavaScript är inaktiverat, eller liknande. Rutan är ju inget nytt fönster, utan DHTML.

// edit

Vad i hela friden hände där? Första gången jag använde den funktionen och inläggen kom tre gånger.

// edit igen fast i första inlägget

Jag lyckades radera de andra 2 inläggen. Dock i fel ordning, kunde radera de 2 första före det 3e, vilket är fel, eller (?)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av WaltX:

Alltså helt normalt...

Låter snarare som att JavaScript är inaktiverat, eller liknande. Rutan är ju inget nytt fönster, utan DHTML.

// edit

Vad i hela friden hände där? Första gången jag använde den funktionen och inläggen kom tre gånger.

// edit igen fast i första inlägget

Jag lyckades radera de andra 2 inläggen. Dock i fel ordning, kunde radera de 2 första före det 3e, vilket är fel, eller (?)

Jag har installerat om Java, men det fungerar fortfarande inte. Vad är detta... =/ Vill så gärna använda den nya funktionen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av WaltX:

Nix, ingenting ploppar upp...

Vad kör du för webbläsare/version/plugins?

Firefox med senaste uppdateringarna.

Märkligt. Inga blockers eller liknande?

Jag har "Blockera pop-up-fönster" ikryssad. Men det borde ju inte vara problemet.

Så här ser det ut när jag klickar på inlägg:
http://img827.imageshack.us/img827/5798/30172588.jpg

Alltså helt normalt...

Får jag be dig maila buggrapporter, där slutar min felsökningsförmåga. De kan säkert hjälpa dig vidare!


signatur
Medlem

Riktigt snyggt!!

Men saknar alla genier.. tex world of warcraft
oblivion osv osv

asså, PC ? Kunde iaf haft en Pc spel.. Annars mycket bra!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av WaltX:

Jag har installerat om Java, men det fungerar fortfarande inte. Vad är detta... =/

Java och JavaScript är inte samma sak, så att installera om Java spelar ingen roll. Hur som helst så vet inte jag heller vad som kan vara fel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av andreashal91:

Riktigt snyggt!!

Men saknar alla genier.. tex world of warcraft
oblivion osv osv

asså, PC ? Kunde iaf haft en Pc spel.. Annars mycket bra!

Tack! Genre-forumen kommer inte tillbaka i dagsläget, heller inte floran av de olika spelspecifika forumet. Vi har några för extra heta titlar, annars hänvisas man till respektive plattform.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av WaltX:

Nix, ingenting ploppar upp...

Vad kör du för webbläsare/version/plugins?

Firefox med senaste uppdateringarna.

Märkligt. Inga blockers eller liknande?

Jag har "Blockera pop-up-fönster" ikryssad. Men det borde ju inte vara problemet.

Så här ser det ut när jag klickar på inlägg:
http://img827.imageshack.us/img827/5798/30172588.jpg

Alltså helt normalt...

Får jag be dig maila buggrapporter, där slutar min felsökningsförmåga. De kan säkert hjälpa dig vidare!

Vart hittar jag buggrapporterna? Och vem ska jag maila?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Vart hittar jag buggrapporterna? Och vem ska jag maila?

"Om FZ" > "Kontakt" i menyn, uppe längst till höger under sökboxen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skriv svar