Feedback på nya forumet

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Snake:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av andreashal91:

Riktigt snyggt!!

Men saknar alla genier.. tex world of warcraft
oblivion osv osv

asså, PC ? Kunde iaf haft en Pc spel.. Annars mycket bra!

Tack! Genre-forumen kommer inte tillbaka i dagsläget, heller inte floran av de olika spelspecifika forumet. Vi har några för extra heta titlar, annars hänvisas man till respektive plattform.

Tråkigt att höra. Att endast dela upp spelen i en sektion för respektive plattform, är begränsande och ett klart nedköp. Jag vurmar inte för samma mängd forum sektioner som tidigare, då aktiviteten på flera av de gamla forumen var nästintill obefintlig.

Däremot tycker jag absolut att ni skall omvärdera ert beslut till att endast ha ett forum per plattform. Ni hade fortsatt kunna använda PC på högsta nivå, och under den haft 3-4 subforum i samma nivå. Exempelvis "massiva onlinespel" "Shooters" "Strategi spel" etc.

Det hade gjort forumet betydligt mer lättläst. Tror inte jag är ensam om att ogilla att behöva spendera tid på att behöva sortera bort trådar. Titlar kan vara mycket missvisande och oklara.

Vi kan självklart omvärdera vårt beslut om vi ser att det inte fungerar. Inom kort kommer en sökfunktion som kommer att spränga bort sockorna på alla som testar.

Måste bumpa detta igen. I en tid då 95% av alla spel är multiplattform känns uppdelning efter plattform ganska ... begränsat. Har ni tänkt att det ska finnas en "assasins creed"-tråd (till exempel) vardera i varje relevant forumdel? Jag avskyr många forumdelar i vanliga fall då det är lätt att forumet känns dött men i detta fallet har ni tagit det ett steg för långt.
Snälla, fixa!

I övrigt är det en väldigt trevlig design på nya forumet, hoppas ni fixar ovanstående så man kan följa intressanta forumdelar lättare

Medlem

Det mesta är väl bra gjort. Men avdelningarna! Vad ni har gjort med dem stinker!

För att exemplifiera; det har redan skrivits i tråden vad ni har gjort med Quake-trådarna. Men vad jag tycker är värre är att ni har tagit Super Play-avdelningarna. VARFÖR? Bara... varför? Folk har skrivit i de nämnda trådarna i flera år, och så tar ni bort dem, bara sådär, helt utan varning - varför?

Antikvitet

Det här myntet har två sidor. Att dela upp forumet i många avdelningar gör platsen för varje tråd rätt självklar, men samtidigt gör det att forumet känns rätt öde och övergivet om inte aktiviteten är mycket stor.

Innan omgörningen var det flera av er som precis som vi kände att tempot i forumet var rätt lågt. Efter omgörningen har vi haft mycket mer aktivitet än på länge. Jag tror det (utöver "nyhetens behag") är för att forumen är lite tightare och man blir mer insugen i diskussioner man tidigare inte såg.

Oavsett vilket, ha tålamod med oss. Vi kommer känna på nuvarande lösning och när det gått ett par veckor ta oss en funderare. Om vi och ni vid den tiden inte känner att ändringen var rätt, då får vi fixa det.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

En liten bugg: när jag valde "visa resultat" utan att själv ha röstat här laddades sidan om utan att resultatet visades.

Använder Chrome 9.0.597.107

Medlem

Jag råkade klicka på en text i forumet där det stod någonting i stil med "Ta bort denna ruta, jag vill inte se den mer", och så försvann rutan med de senaste skapade trådarna och "topplistan" på mest antal inlägg per vecka som fanns längst upp i forumet. Hur får jag tillbaka den?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Jag råkade klicka på en text i forumet där det stod någonting i stil med "Ta bort denna ruta, jag vill inte se den mer", och så försvann rutan med de senaste skapade trådarna och "topplistan" på mest antal inlägg per vecka som fanns längst upp i forumet. Hur får jag tillbaka den?

Det var nog puffboxen du dolde, klicka på "Visa puffboxen" uppe till höger så syns den igen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av WaltX:

Jag råkade klicka på en text i forumet där det stod någonting i stil med "Ta bort denna ruta, jag vill inte se den mer", och så försvann rutan med de senaste skapade trådarna och "topplistan" på mest antal inlägg per vecka som fanns längst upp i forumet. Hur får jag tillbaka den?

Det var nog puffboxen du dolde, klicka på "Visa puffboxen" uppe till höger så syns den igen.

Titta där, den puffade fram igen! Tack


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Flakmonkey

Hittar ingen funktion för att markera alla forum och dess trådar som lästa. Alltid skönt att kunna avsluta kvällen med det så att man kan se allt nytt som hänt på morgonen

Medlem

"Meddela mig vid svar" sparas fortfarande inte

Sedan så kom det upp en såndär javascript-alert med texten "Okänt fel. Kontakta support." när jag använde snabbcitat-funktionen i tråden "Feedback på nya menyn". Den försvann dock fort och sidan laddades om, inlägget postades som det skulle, så vete sjutton vad som var fel.

// edit

Sedan så for jag notiser i den nya menyn, plus mail om notiser, trots att jag har som inställning att endast få mail om svar.

// edit 2

Nu fick jag 6 st mail om svar i samma tråd, dessutom var det bara 2 nya inlägg i tråden. Sedan får jag fortfarande notiser om det i den nya menyn.

Jag vet att ni arbetar med det, ville bara ge en update.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Går det att ställa in "mitt fz" så att forumet är som det var tidigare, det är ju knappt läsbart i detta skick och nog det sämsta layout för ett forum jag sett... (tyvärr)

Edit:
Nvm, av nån anledning vart det till sig igen, var antingen ett tillfälligt fel eller min webbläsare som bröt ihop

Är dock fortfarande konservativ och tycker forumet var som bäst för 2 turer sedan då vi hade många subforum och en bra översikt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Antikvitet

Det verkar ha varit lite svajigt under kvällen med cachning av forumets CSS-filer. Jag håller på och tittar på det, hoppas ha det löst alldeles strax.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Skriv svar