Förstår att ni måste ha reklam men, ibland gör det till överdriven överdrift av en överdrift, som nu bara är HALLAAAAAL!!!

Medlem

Självklart förstår vi att ni måste finansiera siten med reklam. Men nu är det faktiskt för mycket reklam här, så det stör!

Jag drar mig för att gå in här lika mycket nu för jag blir så irriterad, först poppar det ständigt upp en jobbig ruta jag måste stänga ner. När kommer det en ad-block som funkar för denna odåga? Minns ni i internets begynnelse när man fick stå ut med pop-up-fönster? Ingen gillade dem, ingen saknar dem. Nu måste vi få bort den nya (flash?) rutan!!!

Att det är reklam som bakgrund på sidan stör mig inte. Det ser mest bara snyggt och coolt ut, men inte ok att den är en länk som man lätt råkar trycka på!

Men det jag stör mig på allra mest är den senaste tiden 20 sekunders reklam klipp jag tvingas se INNAN jag kan se en video här på FZ. Fy fan säger jag bara. Detta har gjort att jag har börjat kolla vidoes på annant håll. Det mest komiska var när jag skulle visa en kompis en BF3 video och man var TVUNGEN att se en trailer för BF3... eh kaka på kaka?

Förutom den här påtagliga ökningen av reklam så gillar jag er, bara så ni vet!

Medlem

Reklam som antingen:

1) lägger sig ovanpå innehållet på sidan
2) innehåller ljud (inte ens aktivera on mouse over är Ok, bara klicka för att aktivera)
3) helsidabakgrundsannonser som gör att man inte kan klicka på "utsidan" av sajten

bör förpassas till de mörka, outforskade delarna av Interwebbarna som ingen besöker.

Jag köper i regel aldrig spel som har sådan reklam, ytterst få undantag. Finns så många andra spel att köpa och spela så jag ratar dom per automatik. Bara för att få ge en signal om att reklamfaanskapet skall bort. Synd bara att inte fler gör så, så att det känns av i försäljingssiffrorna.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Håller med, man skiter typ i att köpa spelet tillslut bara för att man typ spyr så fort man ser det då man matats av det i en månad innan, minst. Rape-reklam är inte ok.


signatur

Det var inte jag...

Medlem

banners är helt ok, lika så är den enorma bakgrundsbilden.
Det man (Ni) bör akta er för är reklam som förhindrar informationen på sidan, det vi läsare faktiskt är här för!

Den stora heltäckande banner som kommer upp när man surfar in på fz.se är väldigt avtändande och otroligt irriterande om man sitter på telefonen eller en platta. Vill ni att folk överhuvudtaget skall se filmer i ert arkiv bör ni fundera och välja en av två saker:
1. Högre kvalitet på filmerna, youtube har i alla de fall jag tittat erbjudit högra kvallitet och snällare annonser.
2. Ta bort annonserna

Redaktör

Den här tråden har övergått i nån sorts luftande av vilken typ av reklam som är okej och inte. Jag håller fullständigt med om att reklam ska funka så smidigt som det bara går, och vi uppskattar att ni säger ifrån när saker inte fungerar bra. Samtidigt kan vi inte anpassa annonserna till tiotusentals besökares personliga tycke och smak. En popup-ruta per dag är faktiskt inte särskilt farligt. (Ja, det funkar dåligt på smartphones, vi håller på med en ny, bra mobilsajt - ni får stå ut så länge. Åter, den dyker upp en gång per dag.)

FZ lever uteslutande på reklamintäkter. En sajt av vår storlek är jäkligt dyr i drift: hårdvara, uppkoppling, utvecklingskostnader, underhåll, support, redaktionell personal, frilansare, säljare, mjukvara, arbetsdatorer, rättning av @12 Calles stavfel, etc, etc. För att finansiera allt detta behövs alla annonser. Särskilt nu under hösten, som är årets hetaste period för annonsörerna och en viktig period för oss för att fixa årsbudgeten.

Så se reklamen som en förutsättning för det vi gör. Ett FZ med många annonser är ett FZ som har möjlighet att utveckla sig för framtiden.


signatur
Medlem

Får jag bara fråga en sak då, är det firefox som gör så att min burk laggar som satan när jag går in på FZ, eller behöver jag någon slags uppdatering. har ingen gamal skitburk så jag undrar, vad går reklamen på, fettar den på via java eller? Och JO, det här är ett forum för just luftande, för vet du vad, om reklamen gör så att folk lämnar FZ, gör inte reklamen då precis det ni inte vill och de som betalar för den inte vill, att folk inte ser den och då inga pengar till fz. All reklam här är helt ok, men popupfönstret, ta bort! Verkar som att folk är rätt eninga och förstående ang reklamen, men den där pop-uppen och allt blinkande till höger och vänster har gjort tå FZ inte längre är min startsida, vilket den alltid har varit innan. Trist. Men om ni måste ha reklamen, ha den, personligen lämnar jag FZ om det inte blir lite bättre. Just nu känns reklamen här som en reklamutdelare som inte nöjer sig med att fylla din brevlåda med den, utdelaren väntar nu istället utanför din dörr och KASTER den på dig när du öppnar den, varje gång du öppnar..jag har hund, inse hur många ggr det blir


signatur

Det var inte jag...

Medlem

ps. har ni någon slags donationsregister? Typ att om vi gillar fz så kan vi kasta in cash på något konto och få kanske en liten stjärna eller ett dollartecken vid vår avatar som visar att vi är sponsorer Eller blir det bökigt?


signatur

Det var inte jag...

Medlem
Skrivet av Tompa:

... den dyker upp en gång per dag.

Både ja och nej: Jag med flera som surfar in på FZ även från jobbet får den i fejset en gång till...

Å ena sidan är det inte ofta, å andra sidan spelar det ingen roll att det är "bara" en gång per dag. Jag menar, och ha handen på hjärtat nu: Skulle du stå ut med något _väldigt_ irriterande bara för att det "bara händer en gång per dag", eller skulle du säga ifrån och försöka få det att sluta? Jag tror nog att de allra flesta skulle säga ifrån.

Skrivet av Tompa:

FZ lever uteslutande på reklamintäkter. Så se reklamen som en förutsättning för det vi gör. Ett FZ med många annonser är ett FZ som har möjlighet att utveckla sig för framtiden.

Det är det ingen som ifrågasätter, tvärt om så är alla fullt medvetna om det faktum att det inte är gratis att driva en sajt och att det därför inte kan vara gratis att använda sig av den, pengarna måste komma från någonstans.

Men om man uttrycker det så här: Om det blir för mycket reklam, eller att den blir för irriterande, så kommer folk att lämna sajten - vad gör ni då? Färre besökare = färre som ser annonserna = färre annonsörer = mindre pengar = (i längden) no more FZ.

Det finns en gräns för vad besökare tål - mitt tips till er, min kära favoritspelsajt, var noga med att inte gå över den gränsen.

Tack för ordet. Trevlig helg.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör
Skrivet av NeoOhm:

Får jag bara fråga en sak då, är det firefox som gör så att min burk laggar som satan när jag går in på FZ, eller behöver jag någon slags uppdatering. har ingen gamal skitburk så jag undrar, vad går reklamen på, fettar den på via java eller? [...]

ps. har ni någon slags donationsregister? Typ att om vi gillar fz så kan vi kasta in cash på något konto och få kanske en liten stjärna eller ett dollartecken vid vår avatar som visar att vi är sponsorer Eller blir det bökigt?

Det är sannolikt nte våra annonsers fel att din burk segar, för prestandamässigt funkar sajten bra för de flesta av våra besökare. Stäng av och/eller uppdatera dina browser-addons, uppdatera flash, Java, Silverlight och allt vad det heter, och stäng av allt skräp som bubblar i bakgrunden - så lyder det generella rådet.

Nix, inget donationsregister. Tanken värmer, det ska du veta, men jag misstänker att ekonomifolket inte ser gåvor som något avgörande för vår årsbudget, och att de då inte ser kostnaden för att ta fram en sån funktion ekonomiskt motiverad.

Skrivet av conthox:
Skrivet av Tompa:

... den dyker upp en gång per dag.

Både ja och nej: Jag med flera som surfar in på FZ även från jobbet får den i fejset en gång till...

Å ena sidan är det inte ofta, å andra sidan spelar det ingen roll att det är "bara" en gång per dag. Jag menar, och ha handen på hjärtat nu: Skulle du stå ut med något _väldigt_ irriterande bara för att det "bara händer en gång per dag", eller skulle du säga ifrån och försöka få det att sluta? Jag tror nog att de allra flesta skulle säga ifrån.[...]

Jag uppskattar att ni säger ifrån när reklamen irriterar. Men åter, en popup nån gång per dygn ÄR ett jäkligt lågt pris att betala för vad vi erbjuder, och jag tycker faktiskt inte det är något att bråka om. Med handen på hjärtat: jag hade helst sett ett reklamfritt FZ. Men såvida inte herr Egmont Harald Petersen stiger upp ur sin grav med guldfyllda byxor och givmild vilja lär den ekonomiska samhällsordning vi lever i inte tillåta det. Vår verksamhet kostar, vi måste ta in pengar på nåt håll och jag vet inget självklart sätt som kommer tilltala er som retar er på popupen mer.

Se det så här: i dag erbjuder vi massor av tidiga previews och recensioner, intryck från resor, hands-on-grejer, tävlingar med mera. Sånt som vi knappt alls kunde erbjuda för bara några år sen - då fick man köpa tidningar för att läsa dylikt. Skälet: vi har fler besökare, vilket ger mer intresserade utgivare och annonsörer, vilket i sin tur ger oss möjlighet att utveckla sajten, producera dyrare material, och så vidare. Allt sånt kostar pengar, och priset för det är att ni ibland får stå ut med att klicka ner en popup-ruta nån gång per dygn. Står man inte ut med det blir resultatet i slutändan en betydligt innehållsfattigare sajt.


signatur
Medlem

Att ha reklam på sidan är ju förståeligt, men om man surfar på telefonen så är sidan ganska så plottrig som det redan är. När ni sen lägger till pop-upen med ett minimalt kryss för att stänga ned den med så blir stört omöjligt att surfa på sidan. Allt som oftast så missar man krysset och hamnar på nån länk istället. Finns det i planerna att lansera en mobilsida som sweclockers gjorde för ett tag sen?

Antikvitet
Skrivet av Spektra:

Att ha reklam på sidan är ju förståeligt, men om man surfar på telefonen så är sidan ganska så plottrig som det redan är. När ni sen lägger till pop-upen med ett minimalt kryss för att stänga ned den med så blir stört omöjligt att surfa på sidan. Allt som oftast så missar man krysset och hamnar på nån länk istället. Finns det i planerna att lansera en mobilsida som sweclockers gjorde för ett tag sen?

FZ har redan en enkel mobilsajt som du hittar på http://mobil.fz.se. En mer avancerad sådan, med stöd för fler delar av sajten såsom kommentarer/forum, är i görningen.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av Spektra:

Att ha reklam på sidan är ju förståeligt, men om man surfar på telefonen så är sidan ganska så plottrig som det redan är. När ni sen lägger till pop-upen med ett minimalt kryss för att stänga ned den med så blir stört omöjligt att surfa på sidan. Allt som oftast så missar man krysset och hamnar på nån länk istället. Finns det i planerna att lansera en mobilsida som sweclockers gjorde för ett tag sen?

FZ har redan en enkel mobilsajt som du hittar på http://mobil.fz.se. En mer avancerad sådan, med stöd för fler delar av sajten såsom kommentarer/forum, är i görningen.

Klickar på FZ´s "gillaknapp"


signatur

Det var inte jag...

Medlem

eDarling..?

ffs..

Medlem

Den här jäkla Guild Wars 2 reklamen som täcker hela bildytan asså... Dyker upp varje gång jag besöker er idag känns det som. Både på mobilen (där det e jobbigt att komma åt X-((stänga ner)) knappen och på datorn.
Och nu senast på datorn så försvann till och med X-knappen så jag fick se hela skiten.

Uuuuschh, är fullkomligt medveten om att ni lever på er reklam men fan måste den vara så dåligt gjord?

Medlem
Skrivet av bleetzer:

Den här jäkla Guild Wars 2 reklamen som täcker hela bildytan asså... Dyker upp varje gång jag besöker er idag känns det som. Både på mobilen (där det e jobbigt att komma åt X-((stänga ner)) knappen och på datorn.
Och nu senast på datorn så försvann till och med X-knappen så jag fick se hela skiten.

Uuuuschh, är fullkomligt medveten om att ni lever på er reklam men fan måste den vara så dåligt gjord?

Verkligen! Jag har inte ens en enda gång lyckats klicka på Krysset. Riktigt fult gjort!

Medlem

Läste igenom tråden nu och vill tacka FZ för att de lyssnade och åtgärdade problemet.
Vill även be om ursäkt för mitt ovårdade språk. Herregud vad tvål det gick åt att tvätta mina smutsiga fingrar efter det.
Jag var dock ung på den tiden, knappt 37 år fyllda
(eller bara fylld.. *hick)

Det löste sig hur som helst, 10 år senare och FZ och NeoOhm är fortfarande här! <3


signatur

Det var inte jag...

12
Skriv svar