Tompa skrev:
Jag håller inte med dig, IceDusT. Om vi tagit hela tidningens material och återgett det som vårt eget hade vi gjort ett grovt övertramp. Det gör vi inte, vi återpublicerade bilder som redan fanns brett tillgängliga. Med facit i hand skulle vi kanske ha låtit bli att lägga upp bilderna hos oss själva, och istället hänvisat till Googles bildsökning eller liknande. Men jag vidhåller att nyheten i sig är okej eftersom bilderna redan fanns brett tillgängliga och de lär därför svårligen ha gjort att Game Informer tappade någon av sina potentiella svenska tidningsköpare.
Spel i alla dess former finns, citat; "brett tillgängliga", för mig överallt. Ger det mig rätten att ladda ner dem då? Det är ditåt ditt resonemang leder.
Och jag har inte sagt ett ord om nyheten i sig, utan dess innehåll. Någon har kommit över ett ej utgivet exemplar av en tidning och scannat innehållet och läckt ut det på nätet, och FZ publicerar bilderna och försvarar sig med att länka till källan och att de var "brett tillgängliga", "stort intresse" och diverse andra förklaringar.
INGEN av det större aktörerna på marknaden publicerade bilderna (IGN, Kotaku, GS, etc), utan skrev bara att bilder har läckt ut och de kommer dyka upp, exklusivt, i Game Informers Juni-nummer.
Hur hade FZ reagerat om ni hade fått exklusivt material till Dice nästa stora titel och innan ni publicerat så har någon läckt ut ovan nämnda material och låt oss säga feber.se publicerar? Ni hade säkert lutat er tillbaka och konstaterat att pga det är "brett tillgängligt" och av "allmänt intresse" så låter ni saken bero. Eller ...