Gillar inte nya FZ

Medlem

"Gröna trollet-panelen" stannar inte nere, vid senare FZ besök är den IBLAND tillbaka.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Ledsen men stör mig på den nya designen. Huvudorsakerna är att det är svåröverblickat och rörigt. Reklam blandas med nyheter lite huller om buller och vissa avdelningar ("WTF?!") verkar ha försvunnit helt eller är svåra att hitta.

Det är lite som en laptop med blank skärm. Ser fint ut på butikshyllan men är inte särskillt praktiskt då du sitter på bussen.

Medlem

gillar inte alls den nya designen på fz.se.

den e alldeles för klumpig och rörig om man jämnför med förra eller tidigare upplägg av sajten

kan ni inte lägga in en funktion så man kan välja vilken layout man vill ha om man e inloggad?


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

"If it ain't broke, don't fix it"

Det är som sagt en lättnad när man kommer in på forumet som fortfarande (än så länge?) behållt den gamla designen.

Jag må vara ganska konservativ av mig men det här ser jag inte att jag någonsin kommer kunna vänja mig vid. Det sticker i ögonen.

Anledningarna till varför har många andra redan tagit upp.

Medlem

Har läst FZ flera gånger varje dag nu i jag vet inte hur många år. Men behåller ni nya designen så säger jag tack och adjö.

Tänker inte ge nån konstruktiv kritik, ni själva som måste erkänna när ni gjort fel. Den gamla layouten var bra, den innan det var ännu bättre. Nya layouten ser ut som den är gjord av en 12 åring.

Har flera kompisar som också läser FZ, ALLA hatar det ni gjort med sidan..

Gör om, gör rätt..

Skägg.
10 Chambers

Mack, vi har inte gjort "fel". Vi har arbetat fram den här designen för att den andra hade brister som inte kunde lagas med fler menyval i vänsterkanten, den var rörig nog som det var om man inte navigerade i den daglidags. Vi lyssnar dessutom på dom som kommer vettig feedback och optimerar layouten (vars olika upphovsmakare snarare blivit äldre och äldre) hela tiden.

Att den gamla, eller för all del den innan, var "bättre" kan jag inte hålla med om. De fungerade när vi endast skrev om en eller ett par plattformar och bara hade en tiondel av allt innehåll vi kan bjuda på idag. Mycket innehåll är dock värdelöst om vi inte kan presenterade det på ett lättillgängligt sätt.


signatur
Medlem

Rörig, oöverskådlig och vad det verkar, anpassad efter Agda 87 år - en ful, allmän "blogg-look" med onödigt stort typsnitt.

Allt för mycket plats går åt till onödiga mellanrum. Ni har dessutom gått ifrån att ha det mesta snabbt tillgängligt och synligt på sidans vänstra del med ETT enkelt musklick till att besökare ska behöva vila musen över menyer som var populära 1998 eller därikring. En annan sak jag inte riktigt förstår är den lilla menyn i nederkant av skärmen. MÅSTE besökarna hela tiden kunna logga ut eller söka, bokmärken trodde jag dessutom de flesta moderna webbläsare idag stödde? Visst, den går att "stänga av", men det känns fortfarande väldigt överflödigt.

På det hela känns det lite som att ni tänkt såhär;

"Ptja, vi HAR ju faktiskt anställda webbdesigners, kodapor osv... Det är väl lika bra att de får göra något då."

Sparka dem, så sparar ni kanske till och med pengar för att kunna ha mindre reklam på sidan.

Det kanske är hård kritik, men jag upplever faktiskt den nya sidan som en klar försämring. Jag har själv läst FragZone sedan 1996 någon gång, till och med varit nyhetsredaktör/"newsare" en kort stund och även om den nu näst nyaste designen kanske inte var den mest "hippa" så kändes den bra mycket mer FragZone än vad den nya gör.

Jag är väl medveten om att sidor som denna måste hålla ångan uppe genom nya designer mm. men det kanske hade varit bättre med lite Botoxinjektioner istället för en Total Makeover, det verkar helt klart så på kritiken.

Hoppas det kommer till nytta.

Medlem

Efter att ha använt sidan ett tag innan jag kommer med åsikter ska jag komma med ett par punkter.

Överlag tycker jag att det är bra; sidan behövde en uppdatering. Även om det för oss vana användare varit lätt att hitta, så kommer jag ihåg hur det var i början; det var smått hopplöst. Alla förändringar har dock inte fungerat smärtfritt, det som fått lida mest är absolut översikten, allting är så stort!

Ni skulle kunna halvera den stora bildrutan längst upp på startsidan och till höger om den sätta senaste artiklarna, nyheterna eller dylikt likt hur det var förut. Som det är nu måste man scrolla väldigt mycket. Det är också en punkt, att det är mycket luft mellan allting, för mycket. Det vore bra om det gick ett pressa ihop det något, för att förbättra överblicken. För min del skulle ni även kunna skicka ner FZ Play ett steg och skjuta upp recensioner och artiklar.

Som det ser ut nu går det inte att "scrollklicka" på länken till kommentarerna för att öppna dem i en ny flik utan går bara att vänsterklicka. Det vore bra om det åtgärdades. Sen är jag inte särskilt mycket för utseendet på kommentarerna under artikeln, det vore bättre om man direkt kom till en forumtråd. Men jag kan förstå syftet och kan leva med att det är där.

Menyn längst ner använder jag inte alls, men jag störs inte heller av den när den är minimerad, så för min del kan den vara kvar.

Det är också en del länkar som saknas, till exempel länk tillbaka till blogginlägg från forumtrådarna. Det skulle också underlätta om det fanns länk till kommentarerna tidigare i recensioner, så att man inte måste klicka först på recensionen, sen till nästa sida, sen scrolla längst ned och först då hitta en länk till forumtråden.

Men det är skönt att se att ni jobbar med sidan! Tack!

12
Skriv svar