Hjärnskadande reklam från Ubisoft

Medlem
Hjärnskadande reklam från Ubisoft

Snälla FZ. Om det är en medveten handling att se till att "Settlers Online" reklam skall komma upp varje gång man klickar och en sida laddas upp så tänk om och gör om! Jag får snart söka vård pga. irritation över detta. Hoppas verkligen för allas skull att det bara är fel på min Webläsare (i så fall får jag göra ngt. åt det). I annat fall är alla välkomna att kräkas ut sin ångest i denna tråden så att det blir en ändring.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Ja men snälla! Det här var det störigaste jag varit med om i reklamväg. Räcker det inte att hela bakgrunden är reklam? Ska man behöva få upp en störig popup så fort man bara uppdaterar sidan? Fantastiskt att det är Ubisoft också, dom spär verkligen på lågorna..

Jag återkommer till FZ när unksoft har PR'at klart och ni har tagit ert förnuft till fånga.

Medlem

Gött! Då var det inte min läsare som var korrupt.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Huh?
Denna reklam är väl för fan lika störande som alla andra...Eller?? :S
Jag har iofs ad-block så jag ser inte animationer och sådant om det är dee ni syftar på?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Huh?
Denna reklam är väl för fan lika störande som alla andra...Eller?? :S
Jag har iofs ad-block så jag ser inte animationer och sådant om det är dee ni syftar på?

EDIT: Ahaa, inaktiverade AdBlock och testade, nu förstår jag exakt vad ni menar...
Trodde inte att FZ gjode sådana här idiotgrejer... Men men....
Ett tips, skaffa Chrome och Ad-Block så slipper ni den skiten.

Inaktiv

Grejen är ju att man inte vill ha adblock på sidor man gillar, och som oftast har reklam som inte störs. Förutom just nu då men det fixas till ganska snart kanske?

Medlem

Nu fösvann det!


signatur

Jag vill ha page...

Redaktör

Settlers-reklamen funkar rätt illa. Annonsfolket försöker fixa den i detta nu, håll ut.


signatur
Redaktör
Skrivet av trasapa:

Ja men snälla! Det här var det störigaste jag varit med om i reklamväg. Räcker det inte att hela bakgrunden är reklam? Ska man behöva få upp en störig popup så fort man bara uppdaterar sidan? Fantastiskt att det är Ubisoft också, dom spär verkligen på lågorna..

Jag återkommer till FZ när unksoft har PR'at klart och ni har tagit ert förnuft till fånga.

Man SKA inte få popup-reklam i ansiktet vid varje sidomladdning. Någon på annonsavdelninen har tabbat sig med koden, och jag kan bara be om ursäkt för det. Reklam ska vi ha, annars har vi inga inkomster, men den ska absolut inte förstöra upplevelsen.


signatur
Medlem

Sålänge sidorna utav fz är fullproppade utav reklam spelar ingen roll, men så fort det stör självaste sidan genom och lägga sig framför allt annat, då är det inte bra.

Men bra att det blir någon fix på det

Medlem

adblock gäller... Men ser ännu bakgrunderna som är reklam osv


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

adblock gäller... Men ser ännu bakgrunderna som är reklam osv

Sant, men jag är ändå supernöjd med ad-block, det är så mycket den har blockat på andra sidor som har fullt med reklam på sidorna

Redaktör

Ni får ta diskussionen om reklamblockerare på annat håll.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av trasapa:

Ja men snälla! Det här var det störigaste jag varit med om i reklamväg. Räcker det inte att hela bakgrunden är reklam? Ska man behöva få upp en störig popup så fort man bara uppdaterar sidan? Fantastiskt att det är Ubisoft också, dom spär verkligen på lågorna..

Jag återkommer till FZ när unksoft har PR'at klart och ni har tagit ert förnuft till fånga.

Man SKA inte få popup-reklam i ansiktet vid varje sidomladdning. Någon på annonsavdelninen har tabbat sig med koden, och jag kan bara be om ursäkt för det. Reklam ska vi ha, annars har vi inga inkomster, men den ska absolut inte förstöra upplevelsen.

Klart man skall ha reklam. Ett högaktningsfullt "Bra jobbat!" till de som löste problemet.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av Tompa:

Settlers-reklamen funkar rätt illa. Annonsfolket försöker fixa den i detta nu, håll ut.

+1 på den! Ni kanske borde införa en striktare test-policy på FZ? Vad sägs om att testa nya saker i en virtuell miljö innan publicering?

Redaktör
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Tompa:

Settlers-reklamen funkar rätt illa. Annonsfolket försöker fixa den i detta nu, håll ut.

+1 på den! Ni kanske borde införa en striktare test-policy på FZ? Vad sägs om att testa nya saker i en virtuell miljö innan publicering?

Ja, uppenbarligen hade det behövts i det här fallet. Men det är som sagt inte vi på FZ som sköter annonserna. Däremot feedbackar vi givetvis allt sånt här, så förhoppningsvis ska det inte ske igen.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Tompa:

Settlers-reklamen funkar rätt illa. Annonsfolket försöker fixa den i detta nu, håll ut.

+1 på den! Ni kanske borde införa en striktare test-policy på FZ? Vad sägs om att testa nya saker i en virtuell miljö innan publicering?

Ja, uppenbarligen hade det behövts i det här fallet. Men det är som sagt inte vi på FZ som sköter annonserna. Däremot feedbackar vi givetvis allt sånt här, så förhoppningsvis ska det inte ske igen.

Om det inte är ni själva som placerar annonserna så har ni än mer anledning till att skälla lite! Wether it be a rock or a grain of sand, in water they both sink alike.

Medlem

Det finns en bild på ett kryss i övre högra hörnet på reklamen. Men trycker jag är det som att trycka var som helst annars på reklamen, jag kommer in på The Settlers sida... Detta är väldigt jobbigt då krysset ovanför inte får plats på laptop-skärmen. Undrar mest bara om det verkligen ska vara så, är det ett försök att få fler besökare från Ubisofts sida?


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Redaktör
Skrivet av Ellehbg:

Det finns en bild på ett kryss i övre högra hörnet på reklamen. Men trycker jag är det som att trycka var som helst annars på reklamen, jag kommer in på The Settlers sida... Detta är väldigt jobbigt då krysset ovanför inte får plats på laptop-skärmen. Undrar mest bara om det verkligen ska vara så, är det ett försök att få fler besökare från Ubisofts sida?

Nej, det ska inte vara så. Reklam ska fungera så smidigt som möjligt, inte överraska genom att inte fungera som det är tänkt, och om annonsörerna har såna önskemål säger vi nej. De som gjorde denna annons gjorde fel någonstans.

Det där med krysset, kör du möjligen Internet Explorer? Jag har testat Firefox och Chrome, där funkar det.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Ellehbg:

Det finns en bild på ett kryss i övre högra hörnet på reklamen. Men trycker jag är det som att trycka var som helst annars på reklamen, jag kommer in på The Settlers sida... Detta är väldigt jobbigt då krysset ovanför inte får plats på laptop-skärmen. Undrar mest bara om det verkligen ska vara så, är det ett försök att få fler besökare från Ubisofts sida?

Nej, det ska inte vara så. Reklam ska fungera så smidigt som möjligt, inte överraska genom att inte fungera som det är tänkt, och om annonsörerna har såna önskemål säger vi nej. De som gjorde denna annons gjorde fel någonstans.

Det där med krysset, kör du möjligen Internet Explorer? Jag har testat Firefox och Chrome, där funkar det.

Ahh, nä jag kör på Chrome. Fast det är ju svårt att testa men det är okej. Jag tycker om er ändå


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Flera sidor kan man inte ens använda adblock på.. Du måste avaktivera det för att komma in på dom. Kan vara en bra lösning för FZ


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

För tusan folk, använd inte add-blockare, stöd FZ med 1 sekund av ert liv...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

För tusan folk, använd inte add-blockare, stöd FZ med 1 sekund av ert liv...

gav ett tips. undrar bara hur många som använder blockare idag?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av walter_iego:

För tusan folk, använd inte add-blockare, stöd FZ med 1 sekund av ert liv...

gav ett tips. undrar bara hur många som använder blockare idag?

väldigt många.

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av walter_iego:

För tusan folk, använd inte add-blockare, stöd FZ med 1 sekund av ert liv...

gav ett tips. undrar bara hur många som använder blockare idag?

Shhhhhhh skriv inte så högt, tänk om FZ får för sig något!

:3


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Drar på blocken när det kommer såhär störande saker, men annars tycker jag att reklamen är okej, sålänge den inte tar över.
Ibland ser man någon bra deal eller någon pryl man tycker ser kul ut via reklamen och då kollar jag in. Det är så reklam är tänkt att funka.
Då är det tummen upp!

Sedan så triggar bara det mig när jag ser kommentarer såsom: ni får diskutera ad-blockers någon annanstans". men det kanske bara är jag.
Det är nog bra från båda håll om man upprätthåller en viss yttrandefrihet och då får även kodarna hålla sig alerta.

Fridens!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Drar på blocken när det kommer såhär störande saker, men annars tycker jag att reklamen är okej, sålänge den inte tar över.
Ibland ser man någon bra deal eller någon pryl man tycker ser kul ut via reklamen och då kollar jag in. Det är så reklam är tänkt att funka.
Då är det tummen upp!

Sedan så triggar bara det mig när jag ser kommentarer såsom: ni får diskutera ad-blockers någon annanstans". men det kanske bara är jag.
Det är nog bra från båda håll om man upprätthåller en viss yttrandefrihet och då får även kodarna hålla sig alerta.

Fridens!

++


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Redaktör
Skrivet av PurreSnurre:

Sedan så triggar bara det mig när jag ser kommentarer såsom: ni får diskutera ad-blockers någon annanstans". men det kanske bara är jag.
Det är nog bra från båda håll om man upprätthåller en viss yttrandefrihet och då får även kodarna hålla sig alerta.

Yttrandefrihet handlar om förhållandet mellan staten och individen. Det ger däremot inte medborgare rätt att få sina åsikter publicerade på FZ, eller i tidningar eller på tv heller för den delen. Sajter, tidningar och tv-program väljer själva sitt innehåll, och de är i sin fulla rätt att inte återge sånt som undergräver deras ekonomiska förutsättningar. För FZ:s del annonsblockerare, eftersom det är annonser som finansierar FZ.

Men jag håller fullständigt med om att annonser inte ska irritera upplevelsen, och vi tar mycket tacksamt emot feedback från er när så sker. Fast jag får hellre en annan blåslampa än adblockers i ändalykten.


signatur
1
Skriv svar