Kan inte se på filmer på FZ

Medlem
Kan inte se på filmer på FZ

Märkte detta igår, antog att det bara var något tillfälligt, men får det inte att fungera.
Försökt installera om flash och startat om datorn, vet inte vad mer jag kan göra. Ingen adblock är aktiverad på FZ.

Jag vill ju se ICO och Shadow of the colossus filmen.....

Kanske inte helt rätt forum, men kanske går att få hjälp iaf?

Medlem

Fz har många besökare nu när det är 3E tror jag.. Många vill se alla nya spel.

Varit vrål segt för mig med så du är inte ensam


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Redaktör

Du är i helt rätt forum, Agamemnon.

Filmerna ska fungera. Flash spelar ingen roll, vi kör html 5. Testa andra webbläsare, en gissning är att det kan vara någon addon/plugin till din webbläsare som spökar. Det var stundtals segt i går, berodde på serverstrul, men sedan i går kväll ska allting rulla igen.


signatur
Medlem

Ja dom fungerar i explorer, är väl nån skit jag lagt till i firefox som förstör det.
Ska rensa upp lite och se om jag kan få det att fungera, tack för svaren.

Antikvitet

Tomas svar är inte helt rätt. Flash används fortfarande som fallback om ens webbläsare inte stöder HTML5.

Vi har för närvarande prestandaproblem med filmstreamingen vilket gör att filmer kan ta en stund att få igång. Både vi och vår internetleverantör jobbar för fullt med problemet.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Nu har det ifs löst sig delvis för mig, dom flesta filmer funkar, men i tex för "Sverige, i spelen" artikeln så är det bara svart där filmerna ska vara, likaså filmen i artikeln om "ICO och Shadow of the Colossus får släppdatum".
Men filmen i "Blodig Ninja Gaiden 3-rulle" funkar och det verkar alla andra filmer som kommit i dom senaste nyheterna göra.

1
Skriv svar