Logga in varje gång ?

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:

Är det inte lite väl drastiskt att sluta hänga på FZ bara för en skum cookie, det är väl ett typiskt barndomsfel med en från grunden helt ny sida. Det fixar grabbarna snart, eller hur?

Kanske det, men vi får väl hoppas det fixar sig.:up:

Medlem

Samma problem här, Firefox 1.03 och http://www.fz.se/nyheter/ som "startsida".

Medlem

Märkte också att session kakan uppdateras när man surfar runt på sidan, men isf måste man surfa runt fram till ungefär 6 timmar innan man ska vakna om man vill vara inloggad när startar burken

Men den andra kakan det snackas om (Cookies länken längst ner för er som vill kika) har jag inte märkt av, ännu.

Inaktiv
Medlem

hmm... har inga problem, varken hemma på datorn, hos morsan på laptopen eller (här) i skolan...

senaste Firefox på alla tre ställerna.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

som sagt.. vi jobbar på det problemet.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

W2k
Medlem

Jag har gjort en del ändringar i loginsystemet som förhoppningsvis skall förändra saker och ting till det bättre.

  • Det går nu att vara inloggad från flera datorer samtidigt om man vill.

  • Genom att kryssa i rutan "autoinloggning" vid inloggning loggas du in automatiskt när du besöker sajten, oavsett inaktivitet.

  • Har du INTE autoinloggning påslaget så loggas du automatiskt ut en timme efter senaste aktivitet.

  • Gå in via [www.fz.se] eller någon adress under [www.fz.se], t ex [www.fz.se/nyheter]. Just nu måste man eventuellt logga in två gånger om man går in via fz.se direkt. Detta kommer vara fixat inom kort.

  • Snälla, använd Firefox! Sättet på vilket IE hanterar kakor är inte vettigt någonstans...


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

W2k
Medlem

Om några problem uppstår med det nya systemet kan det vara gamla cookies som spökar. Rensa cookies från fz.se med subdomäner så funkar det igen.

Firefox: Tools->Options->Privacy->Clear Cookies Now
IE: Tools->Internet Options->Delete Cookies->OK


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

12
Skriv svar