Nedladdning med Opera

Medlem
Nedladdning med Opera

Hej, jag har ett problem när jag laddar ner saker från FZ med min browser Opera, alla filer kommer ner i .rar och sedan går dem inte att öppna. Jag testade en gång att ladda ner med IE7 och då fick jag ner samma fil som .exe....

Efter detta så fungerade det med att bara byta ändelse på de filerna jag laddat ner med Opera, men "felet" kvarstår, den laddar ned filen som rar.

Vet ni något om detta? Ni är enda siten som detta händer på...

Medlem

Hmm. Skumt. Jag har Opera (v9.21) och har haft samma fel ibland med .mov-filer, som av ngn anledning har blivit .nope-filer. Byter man namn så fungerar dem, men just att de döps fel är lite mysko. Händer dock sällan och aldrig från FZ.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ok, kan ju tillägga att det jag har Opera 8.54 och jag tror felet började efter ni "gjorde om" sidan för ett tag sedan...

Redaktör

Testade just .exe och .mov med Opera version 9.21, inga problem. Webbläsare är färskvara, 8.54 är inte direkt ny. Uppdatera, eller byt till Firefox.


signatur
Medlem

Ok, då får det vara... Jag har inte uppgraderat läsare för att dem har ändrat alla snabbknappar i nya, så att så länge jag inte kan ändra dem på nå enkelt sätt så behåller jag denna version. Tack ändå
Men varför skulle ja vilja byta till en sämre webläsare som Firefox när jag har Opera ^^

W2k
Medlem

Jag vet inget om buggen du beskriver, men generellt sett så testas sajten bara i Firefox och IE, i senaste versioner. Kör man något annat får man tyvärr klara sig själv om det strular.

Opera är för övrigt en bra webbläsare - på mobiltelefonen, för Pocket IE är helt värdelös och Firefox för mobiler har jag inte sett någon fungerande version av. Men varför någon som har ett fritt val kör något annat än FF på sin PC förstår jag inte...


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

haha, ok
Schysst att få svar från en dev

Läste massor om varför Opera skulle vara bättre än FF, men de e ju självklart en smaksak...

Har inte själv använt Firefox, förutom när jag tittat på farsan men det känns för enkelt för mig, och känns även som den tar mer konfning för att få så som man gillar. Och som alla andra säger, den e snabbare

http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=opera+vs+f... (för den late )

1
Skriv svar