Reklam på videofiler

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Segas:

Det är ju befängt att påstå att FZ helt drivs av intäkterna från hemsidan; finns nog mer än reklamen härifrån att hämta.

Vi säljer inget, allt innehåll är gratis. FZ är en stor sajt, och därmed jäkligt dyr i drift - vilka andra inkomstkällor har vi?

Så, du påstår att ni har ett helt kontor, personal, datorer, driftunderhåll och även har pengar till att besöka mässor överallt?

...och hemsidan betalar allt? Du kan nog förstå hur svårt det är att gripa tag om.

Låt oss som har råd betala en 'medlemsavgift', så den här sidan blir mer användarvänlig än vad den är just nu.

Redaktör

Vi har en förläggare som bistår med en hel del (kontor, datorer med mera). Men frågan gälllde vad vi lever av och svaret är annonser.

Jag är inte insatt i ekonomin, men en inte alltför vågad gissning är att vi är för små för att medlemsavgifter ska ses som ett fungerande alternativ. Det finns mig veterligen inga sajter av vår storlek i Sverige som tillämpar det, och det har säkert sina skäl.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tompa:

Vi har en förläggare som bistår med en hel del (kontor, datorer med mera). Men frågan gälllde vad vi lever av och svaret är annonser.

Jag är inte insatt i ekonomin, men en inte alltför vågad gissning är att vi är för små för att medlemsavgifter ska ses som ett fungerande alternativ. Det finns mig veterligen inga sajter av vår storlek i Sverige som tillämpar det, och det har säkert sina skäl.

Jag ber om ursäkt om jag uppfattades som snäv i mitt svar, men det låter som en overkligt vinstdrivande sida - inte heller jag är insatt i det ekonomiska.

Men för att återgå till vad tråden handlar om; kan det göras något åt den illsinta reklamen för filmer? Kanske tidsbegränsa antalet gånger den poppar upp per dag?

Edit: Hittade precis en bugg med filmerna tillsammans med Firefox som gör att jag slipper reklamen helt och hållet. ^^

Medlem

Ni borde göra så att man kan skippa reklamen än att bli tvingad att titta på den.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:

Ni borde göra så att man kan skippa reklamen än att bli tvingad att titta på den.

Tappar den inte sitt syfte då?

Medlem

Köra ett sånt där kaffeerbjudande som typ 7-11 kör med. Var tionde filmvisning gratis (=reklamfri)!


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

12
Skriv svar