Medlem
REKLAM/SPAM

hatar spam reklamen som täcker hela jävla fz nu mera...

funderar på om man ska byta fz mot ign, lr något annat spelforum/sida...
för detta börjar bli löjligt!..

vad tycker folket om reklamen som täcker hela sidan nu mera?

Medlem

Tycker den inte är så hemsk, och de gånger jag stör mig för mycket på den sätter jag bara igång adblock på fz igen...

Om man nu stör sig så extremt mycket så borde du ju skaffa adblock... Dock försöker jag avhålla mig att ha den igång så att fz får sina extra pengar för reklamen eftersom jag har för mig att de inte får något om man har adblock igång ^^

Snälla "St0ned", FZ.se kan inte tillhandahålla den här sidan gratis för sitt goda hjärtas skull, allt kostar pengar idag, dessutom finns det många andra sajter som har mycket, mycket mer reklam som är störande. FZ är ett "work in progress", och jag är mycket tveksam om du kommer hitta trevligare ställe på nätet. Bli en "brotha from another motha" - istället för en avhoppare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Snälla "St0ned", FZ.se kan inte tillhandahålla den här sidan gratis för sitt goda hjärtas skull, allt kostar pengar idag, dessutom finns det många andra sajter som har mycket, mycket mer reklam som är störande. FZ är ett "work in progress", och jag är mycket tveksam om du kommer hitta trevligare ställe på nätet. Bli en "brotha from another motha" - istället för en avhoppare.

Finns alltid trevligare ställen. Men som sagt, kör adblock osv. Jag tycker ibland reklam kan vara mysigt (inte fz.se's kanske) som MMOSite.com vilket är mitt andra val inom surfning. Sidan rekommenderas om du tycker om MMORPG's vill säga.

Värt att säga igen, reklamen är det som driver sidan här på FZ, för det mesta gissar jag på. Att ha en server stå på dag och natt, samt ha utrymme med domän pekad till servern kräver pengar, vilket reklamkostander går till bl.a.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Varför rekommendera adblock "mosoloa1", då förlorare ju FZ intäkter, om alla skulle göra det skulle sidan få lägga ned?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Jag är så van med reklam så jag har lärt mig att stänga ut det.

Så länge det inte är som på Gamereactor reklamen är startsidan varje gång så är det okej!

Medlem

Jag tycker knappt reklamen stör alls, vilket flera verkar tycka. Visserligen tittar man som van fz besökare bara där man vet att nyheter etc finns, men men. Den stora Crysis 2 reklamen i bakgrunden som är nu tycker jag t.om är lite trevlig, förstärker känslan att det faktiskt är en spelsida man besöker


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

Jag gillar inte när det är helt tomt, det ser fattigt ut, icke störande reklam "stör" inte.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Reklamen är verkligen inte ett plus, men jag ser nödvändigheten med att ha den. När allt kommer omkring är det ett litet "pris" att betala för att få ta del av hemsidan gratis. Jag brukar inte störa mig så värst mycket på den heller, men ibland önskar man att de inte hade behövt bakgrundsreklamen. Speciellt när det är en väldigt skrikig sådan.

Medlem

Så länge inte reklamen håller på att blinka, flasha och är allmänt irriterande när man läser, är det okej för min del.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Varför rekommendera adblock "mosoloa1", då förlorare ju FZ intäkter, om alla skulle göra det skulle sidan få lägga ned?

Jag räknar inte att alla ska köra adblock, men det är helt sant.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Enda störande reklamen just nu är crysis-bannern i mitten högst upp på sidan, tycker att längst upp skall fz logga etc vara. Reklamen kan hålla sig till sidorna eller botten.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Snälla "St0ned", FZ.se kan inte tillhandahålla den här sidan gratis för sitt goda hjärtas skull, allt kostar pengar idag, dessutom finns det många andra sajter som har mycket, mycket mer reklam som är störande. FZ är ett "work in progress", och jag är mycket tveksam om du kommer hitta trevligare ställe på nätet. Bli en "brotha from another motha" - istället för en avhoppare.

FZ har gått runt i nästan 10år innan dem här galet stora reklam skyltarna som täcker hela sidan, kom?
eller har jag fel?

det som stör mig med den löjligt stora bannern som finns i bakrunden, "just nu Crysis 2"
är att man alltid råkar trycka på den när man ska användra scrollen på musen.
då man måste markera sidan, innan man kan scroolla, hoppas ni förstår vad jag menar.

och det är ju bara fel, för då trycker jag på samma reklam skylt minst 10gr på en dag, då man surfar här en del.. och det är då av misstag, inte för att jag är intresserad av själva reklamen..

Medlem

Jag kör lite selektiv Adblock, sidor som jag läser ofta och uppskattar får gärna bombardera mig med reklam. (FZ, Sweclockers osv.)

Men ska jag bara slösurfa lite får Adblock fria tyglar.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Antikvitet
Skrivet av St0ned:
Skrivet av walter_iego:

Snälla "St0ned", FZ.se kan inte tillhandahålla den här sidan gratis för sitt goda hjärtas skull, allt kostar pengar idag, dessutom finns det många andra sajter som har mycket, mycket mer reklam som är störande. FZ är ett "work in progress", och jag är mycket tveksam om du kommer hitta trevligare ställe på nätet. Bli en "brotha from another motha" - istället för en avhoppare.

FZ har gått runt i nästan 10år innan dem här galet stora reklam skyltarna som täcker hela sidan, kom?
eller har jag fel?

det som stör mig med den löjligt stora bannern som finns i bakrunden, "just nu Crysis 2"
är att man alltid råkar trycka på den när man ska användra scrollen på musen.
då man måste markera sidan, innan man kan scroolla, hoppas ni förstår vad jag menar.

och det är ju bara fel, för då trycker jag på samma reklam skylt minst 10gr på en dag, då man surfar här en del.. och det är då av misstag, inte för att jag är intresserad av själva reklamen..

Det här är en i min mening tråkig inställning vi ofta möter. Många förväntar sig att internet ska vara gratis. Vem tror du betalar lönerna för de som sitter och skriver på sajten? Vem tror du betalar utvecklingen av plattformen? Vem tror du betalar serverdriften? Vi ger alla våra skribenter betalt för de artiklar de skriver, och varje dag publiceras mellan 10 och 30 sådana.

Att FZ minsann gått runt tidigare är en sanning med modifikation. Dels har internet utvecklats och konkurrensen om annonspengarna har blivit hårdare och dels har vi aldrig publicerat så mycket material, utvecklat så mycket eller haft så många besökare som nu.

FZ har ungefär en miljon sidvisningar i veckan, på en månad har vi cirka 300 000 unika webbläsare på besök. Tillsammans med kostnad för anställda redaktörer, frilansande skribenter, utvecklare, grafiker och serverdrift kostar sajten ett par hundra tusen per månad att driva.

Det hoppas jag ger dig perspektiv på situationen.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Håller med om att det är irriterande när man skall klicka bredvid för att kunna scrolla så klickar man på annonsen. Då åker adblock på, tyvärr. Det finns andra sätt att annonsera på.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Oavsett den krassa ekonomiska verkligheten så finner jag reklam störande.

Jag drar mig för att titta på videoklipp på internet där jag vet att man måste genomlida långa reklamsekvenser innan det riktiga klippet startar.

Trögladdade sidor står jag står ut med. Däremot har jag en stark aversion mot reklam som inte går att avbryta, eller sådan man aktivt måste klicka bort.

Reklam är något man står ut med som betalning för en viss tjänst.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av Tybalt:

Oavsett den krassa ekonomiska verkligheten så finner jag reklam störande.

Jag drar mig för att titta på videoklipp på internet där jag vet att man måste genomlida långa reklamsekvenser innan det riktiga klippet startar.

Trögladdade sidor står jag står ut med. Däremot har jag en stark aversion mot reklam som inte går att avbryta, eller sådan man aktivt måste klicka bort.

Reklam är något man står ut med som betalning för en viss tjänst.

Du menar pop-upen med för exempel Dragon Age 2? Men den var väl inte så farlig, det tar 1 sek att klicka bort.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

gå in på svt.se om du inte gillar reklam.

Medlem

Sedan är ju fördelen med FZ's reklam att den i många fall är relevant då man som spelintresserad antagligen uppskattar spelreklam mer än ett anfall av trädgårdsprodukter, inredningstidiningar och liknande man möts av på andra sidor (tv.nu).

@John

Rent teoretiskt, hur mycket skulle en normalanvändare av sidan behöva betala för att surfa reklamfritt och samtidigt dra in lika mycket pengar till er som med all reklam framme? (Föreslår ingen betalaAnnarsFårDuInteLäsatjänst ala' aftonbladets plus, är bara nyfiken.)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Måste tillägga att all reklam inte är dålig eller irriterande. Det har hänt flera ggr att jag sett något bra erbjudande tack vare reklamen.
Det är just det där med att jag vill scrolla och klickar på ena sidan, så kommer jag åt reklamen. Så helsideannonsen är ingen favorit, kanske inbringar mest intäkter dock.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Skägg.
10 Chambers

Det är såklart en hårfin balans mellan reklam som inte stör men som ändå får din uppmärksamhet, det är ju trots allt det den är till för. Transparent reklam fungerar inte riktigt

Som John skriver har det en hel del sedan sajten drog igång för 15 år sedan. Som exempel arbetade alla frilansare gratis till strax innan Hjemmet Mortensen köpte sajten av grundaren Göran Fröjdh.

Att säga "numera" om Dragon Age-reklamen är lite galet. Vi är väldigt restriktiva med reklam som ställer sig ivägen för ditt surfande och ingen kan påstå att vi har dem särskilt ofta. Som många redan sagt, ska FZ finnas kvar måste vi ha reklam. Annars kan vi lika gärna stänga ner.

Lustigt att IGN nämns som alternativ också, tittade in precis och de hade (som vanligt) en ännu blaffigare reklam innan du fick komma in på sajten.


signatur
Antikvitet
Skrivet av v1ctory:

Rent teoretiskt, hur mycket skulle en normalanvändare av sidan behöva betala för att surfa reklamfritt och samtidigt dra in lika mycket pengar till er som med all reklam framme? (Föreslår ingen betalaAnnarsFårDuInteLäsatjänst ala' aftonbladets plus, är bara nyfiken.)

Det är svårt att svara på, men vi har diskuterat att erbjuda något slags plusmedlemskap där man inte ser reklam förutom direkt riktade erbjudanden i stil med "medlemmar på FZ får 10% på spelet Xyz". Kostnaden skulle sannolikt landa på 20-40 kr/månad. Det beror lite på hur man betalar, alla mellanhänder nuförtiden gör att vi tappar en del på vägen.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Stör mig inte förutom när jag själv klantar till det genom att råka trycka på "Ramreklamen"


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Så länge FZ.se finns till och inte kräver mig på pengar är jag nöjd.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Så länge FZ.se finns till och inte kräver mig på pengar är jag nöjd.

Håller la med.

Medlem

Det som stör mest är de inledande överliggande reklambanners som kommer. Som man måste stänga ner varje gång.....

Dom skulle jag kunna leva utan.....


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Har inte lagt märke till det.

Däremot så hatar jag samtliga sidor som har reklambanners som startar så fort man råkar röra musen över dem >(

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av huzzle:

Har inte lagt märke till det.

Däremot så hatar jag samtliga sidor som har reklambanners som startar så fort man råkar röra musen över dem >(

'
Vi försöker i största möjliga mån att undvika sånt och ljud är bannlyst.


signatur
Redaktör
Skrivet av drsnap:

Det som stör mest är de inledande överliggande reklambanners som kommer. Som man måste stänga ner varje gång.....

Dom skulle jag kunna leva utan.....

De ska bara dyka upp en gång per dygn. Kan vara annonsblockerare eller cookie-inställningar som ställer till det för dig.


signatur
12
Skriv svar