RSS:en klart försämrad

Medlem
RSS:en klart försämrad

Gillar verkligen inte RSS-ändringarna, förstår att ni vill öka antalet sidvisningar (eller iaf reklam-exponeringar) men för mig skulle reklam i rss-flödet vara ett klart trevligare alternativ än att bara få rubrikerna och ingen ingress. Ni riskerar att förlora mig som läsare med den här ändringen.


signatur
W2k
Medlem

Ber om ursäkt, det är en bugg, inte ett försök att få fler sidvisningar. Det ska komma ut betydligt mer text i nyhets-RSSen (för det är väl den här du menar) än det gör nu. Jag ska kolla på det under dagen.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Precis den feeden ja, då blir jag genast mycket gladare. Lycka till med insektsbekämpningen!


signatur
Medlem

Har också gått och irriterat mig på att bara rubrikerna syns. Bra att det inte var så det var tänkt.

Medlem

mm, gife mer text

Ett förslag är att ni lägger in bilden i rss:en också, blr mycket roligare då


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Jag väntar med spänning på förbättring!

Antikvitet

Numera syns även ingress i RSS-flödet.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Klar förbättring med längre texter, tackar så mycket!


signatur
Medlem

tack å bock för att ni fick liv i rssen igen


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

Grymt bra att ni har lagt till ingressen i RSS-feeden, fast jag måste säga att det ser ut som en påse med skit..
Blir rätt jobbigt att läsa text utan några som helst radbrytningar, utveckla helt enkelt layouten så den matchar de vanliga inläggen som man hittar här på sidan...

Medlem
dzl
Medlem
Skrivet av John:

Numera syns även ingress i RSS-flödet.

Varför kan vi inte få hela texten i rss-flödet? Jag vill kunna läsa alla mina nyheter i rss-läsaren utan att behöva surfa in på sidan.

Antikvitet
Skrivet av dzl:
Skrivet av John:

Numera syns även ingress i RSS-flödet.

Varför kan vi inte få hela texten i rss-flödet? Jag vill kunna läsa alla mina nyheter i rss-läsaren utan att behöva surfa in på sidan.

Det kostar mycket pengar att ta fram alla de nyheter och artiklar som skrivs på FZ. De enda pengar vi tjänar gör vi på reklam. Om vi lägger ut hela texten i RSS-flödet så kommer du inte in på sajten och då får vi inga reklamintäkter. Därmed har vi inte råd att finnas kvar och då blir det inga spelnyheter. Det hade varit en lose-lose.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Gör som Daring Fireball (och andra). Ta in sponsorer för RSS-flödet. De som önskar sig ett oförminskat RSS-flöde blir kanske tacksamma i överkant till just den/de sponsorerna för att få ta del av nyheterna på det sätt som passar dem...

http://daringfireball.net/feeds/sponsors/

Citat:

Week-long sponsorships are available for Daring Fireball’s syndicated feed (RSS). This is the only way to promote your product or service specifically to Daring Fireball’s audience of Mac nerds, designers, nitpickers, perfectionists, and connoisseurs of fine sarcasm.

* Estimated Daring Fireball feed subscribers: Over 400,000. (Google Reader alone reports over 270,000.)

* Estimated monthly web page views: 4 million.

* Sponsorship is exclusive. Only one sponsor per week.

* A promotional item from the sponsor will appear in the feed at the start of the week.

* At some point during the week, I’ll also post a Linked List item thanking the feed sponsor.

Win-win.

Medlem
Skrivet av Rincewind:

mm, gife mer text

Ett förslag är att ni lägger in bilden i rss:en också, blr mycket roligare då

Att få in intäkter köper jag helt å hållet. Däremot som jag skrev förut vore det trevligt å få in en bild lite då och då på rss:en också. Blir mycket mer lockande att klicka sig vidare till sidan


signatur

Quake? Är det smittsamt?

1
Skriv svar