Scrolla för att se nyheterna?

Medlem
Scrolla för att se nyheterna?

Merparten av besökarna går in på fz.se för att se de senaste spelnyheterna.

Varför måste man scrolla ner två sidor för att se "Senaste nyheterna"? Varför inte göra dem så lättillgängliga som möjligt?

Medlem

Inte så jobbigt att scrolla men det är lite jobbigt att det tar 30 sekunder att få upp nyheten efter att man klickat på den.


signatur

_______________________________________________
Psn: CseRoQ

Redaktör

Vi kommer kika på det så fort vi hinner, fler nyheter än de heta kommer dyka upp i sidans övre region. Jag vet inte exakt hur det kommer se ut i nuläget, men nån sorts ändring blir det.


signatur
Medlem

Det är bättre nu. Fortfarande inte så att man kan se nyheterna utan att scrolla ner en sida, vilket jag ser som ett misslyckande med den nya designen, då målet tordes vara att göra informationen folk vill åt mer lättillgänglig. Men det är bättre än hur det var i går i alla fall, då det krävdes två sidors scrollande för att se nyheterna.

Frilansare

Tjena!
Givetvis ska saker och ting vara lättillgängliga, men vi vill ju även hitta ett bra system för att lyfta och sätta ljuset på det vi tycker är viktigt, och som vi inte vill att ni ska missa. Idag flyttade vi upp nyheterna och det är en bra kompromiss. Att scrolla tillhör trots allt vardagen på Internet.
Tack för din feedback!

dmn
Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Att scrolla tillhör trots allt vardagen på Internet.

Ja, men då är det ju helst för att det man vill se inte får plats på en skärmbild...inte för att det är massa skit man måste scrolla förbi för att se det man är ute efter. Det är ungefär lika dumt som att ha en välkomstsida, som var så populärt på 90-talet, som man var tvungen att klicka sig förbi för att komma till själva innehållet.

Skägg.
10 Chambers

Som du kanske har sett är nyheterna uppflyttade nu, inte lika mycket scrollande. Dessutom kan du alltid använda fz.se/nyheter för att hamna mitt i flödet.


signatur
Antikvitet

Hejsan hejsan,

I eftermiddag skickar vi ut en ny version av FZ.se/nyheter, som förstås är mer fokuserad på just nyheterna. Även denna kommer finnas i en version per plattform.

Jag tror att den kommer falla dig mer i smaken. Håll ut och kom hemskt gärna med feedback när du sett den!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv
Skrivet av John:

Hejsan hejsan,

I eftermiddag skickar vi ut en ny version av FZ.se/nyheter, som förstås är mer fokuserad på just nyheterna. Även denna kommer finnas i en version per plattform.

Jag tror att den kommer falla dig mer i smaken. Håll ut och kom hemskt gärna med feedback när du sett den!

Hej,

Gillar den sidan väldigt mycket! Enkel och lättöverskådlig, helt enkelt riktigt trevlig att titta på. Gött mos

ps. Troligen inte möjligt men i fall om så skulle det vara mycket uppskattat om ni kunde få tillbaka färgerna på nyhets rubrikerna (om än bara på FZ.se/nyheter). Jag är medveten om att man kan filtrera nyheterna efter "system" men det fungerade väldigt bra som det var förr. Hur som helst, en smak sak.

ps2. Hur kommer det sig att man kan högerklicka på vissa länkar och välja att öppna dessa i en ny flik medans andra länkar saknar helt det alternativet? Är det scriptade länkar eller något som tar bort alternativet?

1
Skriv svar