Vad tycker du om vår reklam?

Skägg.
10 Chambers
Vad tycker du om vår reklam?

Vi förstår att annonser på Internet kan störa din surfupplevelse och därför har vi hårda regler för hur reklam får visas på sajten. De får inte låta eller spela upp videomaterial utan att du aktivt klickar på dem. Från och med årsskiftet 2012/2013 tillåter vi heller inte så kallade intersticials, de banners du måste klicka bort innan du når sajten..

För att göra upplevelsen på FZ ännu bättre är vi också nyfikna på vad du tycker. Annonser är en nödvändighet för att vi ska kunna driva sidan men vi vill veta hur du upplever den. Skulle du till exempel kunna tänka dig att betala en liten summa per månad för att slippa den? Stör du dig inte alls? Berätta!


signatur
Medlem

Har ingenting emot reklamen i sig, men det är väldigt bra att ni tar bort intersticials, speciellt när man surfar via surfplatta etc.

Jag har Ad-blocker installerad, men har den faktiskt inaktiverad på fz.se och sweclockers.com för att stödja er.

Medlem

När alla intersticials är borta efter årsskiftet så kan jag på nytt överväga att lägga till fz på min vitlista. För tillfället så ställer sådana saker till det, tyvärr.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ichabod:

Jag har Ad-blocker installerad, men har den faktiskt inaktiverad på fz.se och sweclockers.com för att stödja er.

Kärlek!

Skrivet av sarg:

När alla intersticials är borta efter årsskiftet så kan jag på nytt överväga att lägga till fz på min vitlista. För tillfället så ställer sådana saker till det, tyvärr.

På vilket sätt? För att du surfar via touchskärm?


signatur
Testpilot

Som gammal trogen knös vore det faktiskt en fin sak om ni kunde erbjuda en sponsring med pengar också.
Liknande den som tex Curse har där man då också får lite bonus i form av slippa reklam , förtur till ex betatest utlottningar och annat promo gamer lyx som ger lite guldkant till en gammal gamer som mig.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av sarg:

När alla intersticials är borta efter årsskiftet så kan jag på nytt överväga att lägga till fz på min vitlista. För tillfället så ställer sådana saker till det, tyvärr.

På vilket sätt? För att du surfar via touchskärm?

Nej, endast på grund av irritationsmoment i min surfupplevelse.

Tur att ni inte har tunga flashvideoads, åtminstone.

Medlem

ni har flera typer av reklam, varav 2 jag ogillar GROVT

hela bakgrunden på sidan kan vara länkat till en hemsida, Mass Effect 3 när det var nytt tex.
den andra reklamen är den som poppar upp rakt på hemskärmen å täcker halva min skärm, har ingenting emot de små reklamerna på höger sida, men det är antingen eller för mig, och i detta fall är det att jag hellre blockar.

Jag accepterar reklam men jag accepterar inte reklam som flyger rakt upp i ansiktet på mig eller stör mitt surfande.

Om ni ändrar detta tar jag bort adblocker

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ztreek:

ni har flera typer av reklam, varav 2 jag ogillar GROVT

hela bakgrunden på sidan kan vara länkat till en hemsida, Mass Effect 3 när det var nytt tex.
den andra reklamen är den som poppar upp rakt på hemskärmen å täcker halva min skärm, har ingenting emot de små reklamerna på höger sida, men det är antingen eller för mig, och i detta fall är det att jag hellre blockar.

Jag accepterar reklam men jag accepterar inte reklam som flyger rakt upp i ansiktet på mig eller stör mitt surfande.

Om ni ändrar detta tar jag bort adblocker

Som sagt, intersticials kommer att försvinna. Vid årsskiftet är de helt borta. Wallpapers, de som ligger vid sidan själva sidan lär finnas kvar.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Ztreek:

ni har flera typer av reklam, varav 2 jag ogillar GROVT

hela bakgrunden på sidan kan vara länkat till en hemsida, Mass Effect 3 när det var nytt tex.
den andra reklamen är den som poppar upp rakt på hemskärmen å täcker halva min skärm, har ingenting emot de små reklamerna på höger sida, men det är antingen eller för mig, och i detta fall är det att jag hellre blockar.

Jag accepterar reklam men jag accepterar inte reklam som flyger rakt upp i ansiktet på mig eller stör mitt surfande.

Om ni ändrar detta tar jag bort adblocker

Som sagt, intersticials kommer att försvinna. Vid årsskiftet är de helt borta. Wallpapers, de som ligger vid sidan själva sidan lär finnas kvar.

Då vitlistar jag er gärna vid årskiftet, och som en annan användare sa, bygg gärna upp en premium medlem grej, 20-50kr i månaden så slipper man reklam och sedan får man kanske 1-3 timmar tidigare nyheter än andra medlemmar.

Tänker lite på RoosterTeeth nu, de kör ju med att premium medlemmar får Red vs Blue 6 timmar tidigare, samt fler tävlingar inriktade endast till dem.

Jag betalar er gärna en liten peng i månaden för att fortsätta med den kvalitén ni ger oss, samtidigt som jag gärna betalar en liten peng för att få exklusiva tävlingar samt skippa reklam

Medlem

Jag kör ingen typ av AdBlocker, men såg ändå detta meddelande. Via mitt RSS-flöde.
För min del får ni ha hur mycket reklam ni vill, men det är inte mitt fel att ni inte visar reklam i erat RSS-flöde väl?

Medlem

Reklam som så går väl an, men rörlig reklam är rätt irriterande eftersom det drar ögonens fokus till sig (jaja, det är meningen, men ändå irriterande.)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av BlueBlood:

Jag kör ingen typ av AdBlocker, men såg ändå detta meddelande. Via mitt RSS-flöde.
För min del får ni ha hur mycket reklam ni vill, men det är inte mitt fel att ni inte visar reklam i erat RSS-flöde väl?

Det får nog kodarna titta på


signatur
Medlem

Reklam som går fett bort:

* Bakgrundsbilder eller "wallpapers" som gör att man inte kan klicka på en tom yta på sidan (det finns ju ingen!) t ex när man skall byta fönster och scrolla och behöver ha fokus på sidan

* saker som poppar upp ovanpå

* reklam som rör sig snabbt och *blink* jag vill ha uppmärksamhet! *flash* klicka! *fladder* klicka då! *blink*

* reklam med ljud

* Flash (är emot Flash i största allmänhet, men speciellt Flash-reklam)

Jag har även sett mer och mer reklam där man uppmanas att göra ett val, t ex "Vad av dessa tre tycker du är bäst?" och så går samtliga tre alternativ till samma sida. En annan typ av "reklam" är bilder som säger att man har vunnit en tävling, eller att man är "den 100 000:e besökaren" som enligt mig inte hör hemma på en serös sida.

Annan reklam som inte är som ovan, står jag gärna ut med.

Bäst vore som en del sagt innan, att man får möjligheten att betala för ett VIP-konto eller liknande där man kan stänga av reklamen, det vore grymt bra.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Så länge det inte är reklam för Hurtigruten eller Ryska babes som vill tjöta med dig så är jag nöjd.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Det enda jag har som blockar något på er sida är noscript, helt enkelt för att jag inte längre litar på information som dessa skickar ut pga tidigare erfarenheter. Dessa 2 är adtech.de och adlgc.com.

Om det är något som ni lägger upp som kräver att man måste ha dessa som något jag litar på så kan jag då göra ett tillfälligt undantag, men jag kommer inte att sätta detta som ett "alltid lita på innehåll från X" just pga att allt som de annonserar är inte "ofarligt".

Samt att jag i princip ratar allt som har med facebook att göra, det är bara ett extremt störande moment för mig... att detta facebook spammade man får från höger o vänster vare sig man sitter vid datorn och surfar, spelar vissa spel, ser på tv eller är ute så har allt och alla nån jävla facebook sida som man ska in och "gilla"... visst... jag skulle kunna gå in och ge en tumme upp här och där om det inte krävde att man har ett jävla konto där.

Så alla nyheter som länkar till något som har med facebook kan jag inte ens se för att jag har inte ett eget facebook konto (som jag inte heller tänker skapa).

Testpilot

Bakgrundsreklam gör mig inget , men all typ av rörlig el flashreklam får mig att klicka på blockera och ta bort direkt i webläsaren , även intersticials och annat som poppar up i ansiktet är man trött på sedan många år.

Vitlistar gärna vettig reklam som är statisk och följer temat på siten , dvs spelreklam/hårdvarureklam/elektronik .

Medlem

Något som stör mig med reklamen på FZ är denna som poppar upp i mitten av skärmen. Annars den i bakgrunden gör mig ingenting. Men pop-up reklam är väldigt irriterande.

Medlem

Kör bara adblock på jobbdatorn, hemma har jag reklam påslaget för vissa sidor. även då fz

Medlem

Avblockat er bara för att jag tycker om er

I mitt fall handlar det mest om att all reklam tar upp en massa plats, kan den inte ligga ute i sidorna?
Och de där j-la wallapers, hade de inte varit GIGANTISKA länkar hade det inte varit några problem men nu måste jag vara försiktig var jag håller muspekaren så jag inte hamnar på nån märklig plats... Kan de inte åtminstone öppnas i en ny flik som jag lätt kan ignorera?


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Kört med adblock jag med men supportar FZ och vitlistade er, gör samma sak på mina två andra datorer när jag kommer hem


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Inaktiv

Jag slutar använda ad block om ni tar bort eran "tumme upp och ner" det är en lekstuga...

Medlem

Jag har haft ad-block så länge nu, och sen när era jävla popup-reklam har börjat att gå runt här på FZ har jag använt AdBlock sen dess, planerar inte på att avaktivera det heller.
Jag vill ha stilren sida och inte en jävla massa fula "teckningar" på monster och dylikt "på sidorna" av sidan.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag har haft ad-block så länge nu, och sen när era jävla popup-reklam har börjat att gå runt här på FZ har jag använt AdBlock sen detss, planerar inte på att avaktivera det heller.
Jag vill ha stilren sida och inte en jävla massa fula "teckningar" på monster och dylikt "på sidorna" av sidan.

Samma här, normalt störs jag inte av reklam men det har varit flera gånger på FZ som det varit långt över gränsen hur mycket man ska behöva stå ut med.

Medlem

klart man stödjer fz men jag tillåter allt förutom google

gillar inte deras sätt att samla information eller vad de nu gör.


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Hej FZ!

Försvinner helskärms-reklamen så försvinner också min ad-blocker

Edit: Slog nu av ad-block för att se hur sidan ser ut, ett tips är att flytta all reklam till "sidorna" istället för att ha det mitt i nyhetsflödet a la aftonbladet.

/S

Medlem

Om ni slutar dela upp en och samma artikel på flera sidor kan jag tänka mig att stänga av adblock.

Medlem

Wallpapers som är länkar bort från sidan, intersticials och all form av popup/popunder är för mig oacceptabla. Jag stöder mer än gärna FZ med t ex bannerreklam eller sidhuvudsreklam, men där man inte kan klicka på till synes tomma utrymmen på sidan utan att man blir ivägskickad till en helt annan sajt drar jag gränsen. Sorry.

Redaktör
Skrivet av plojdo:

Om ni slutar dela upp en och samma artikel på flera sidor kan jag tänka mig att stänga av adblock.

Det där styr du enkelt själv med knappen "En sida" som finns i den röda rutan upptill på alla artiklar. Stänger du av ad-block nu?


signatur
Medlem

Reklamen stör mig inte alls. Kör inte adblock och kommer aldrig att göra det heller. Filtrerar bort det i huvudet helt enkelt.
Tycker inte att en premiumtjänst är en bra idé.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av plojdo:

Om ni slutar dela upp en och samma artikel på flera sidor kan jag tänka mig att stänga av adblock.

Det där styr du enkelt själv med knappen "En sida" som finns i den röda rutan upptill på alla artiklar. Stänger du av ad-block nu?

Motvilligt.

Jag antar att enda anledningen till flera sidor per artikel är fler pageviews. Grundinställningen borde vara omvänd. Vill man ha en artikel uppdelad ska man trycka på knappen "Flera sidor".

Skriv svar