Vad tycker du om vår reklam?

Medlem

har inte läst igenom tråden men mitt tips är att skapa en extention som löser alla affiliate saker för just eran hemsida. Använder det på denna dator video podcast siten. jupiterbroadcasting.com. Dem har även öppen sås till deras extension så det går säkert att modda. Den ger ochså rabbatter till olika siter som sponsrar dem automatiskt utan att behöva skriva in speciell kåd och sånt. Välldigt fin lösning tycker jag istället för att pilla i olika whitelists. Ja besöker sidan varje dag så jag har inget emot att lägga till er extention.


signatur

------------------------------
youtube.com/rhozac

Anledningen till att jag blockerar reklamen är att ibland har jag avmarkerat internet-fönstret och när jag trycker upp det igen så har ni en reklam över hela bakgrunden, vilken jag ofta trycker på för att aktivera fönstret igen. Detta är hemskt irriterande. Att ta bort reklamen och endast ha bilden ni använder till reklamen vore bättre.

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av vampyrer_suger:

Det står att jag blockerar er reklam, men jag kan ju ändå se banners på ass-creed och pandaria fluff.

whats gooon oon lixom.

Har du vitlistat hela sidan? Använder flera olika blockerare?

Jag använder bara ghostery till mitt firefox, och det programmet blockerar ju inte reklam, den blockerar ju bara trackers.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av vampyrer_suger:

Det står att jag blockerar er reklam, men jag kan ju ändå se banners på ass-creed och pandaria fluff.

whats gooon oon lixom.

Har du vitlistat hela sidan? Använder flera olika blockerare?

Jag använder bara ghostery till mitt firefox, och det programmet blockerar ju inte reklam, den blockerar ju bara trackers.

Ghostery blockerar reklam också. Titta under 3pes (3rd-party-elements) i inställningarna för Ghostery.

Du har Advertising/Analytics/Privacy/Trackers/Widgets där.

Ghostery tar inte bort *all* reklam, det är därför du ser vissa.

Du kan vitlista fz.se i Ghostery, fast vitlistning buggar ur om du använder Firefox.
I alla fall för mig med Firefox 16.0.1 och Ghostery 2.8.3 (OS spelar ingen roll).

Medlem

Har absolut inte något emot annonser och har aldrig blockat något hittills, dock så får jag meddelande om att jag blockar reklam emellanåt. Kör Chrome i W7 om det hjälper.

Medlem

Jag har inget mot reklamen, förutom pop-up reklamen som är mycket irriterande.

Medlem

Jag har adblock avaktiverat på FZ dock så installerade jag nyligen noscript och den blockerar vissa av reklamleverantörererna. Problemet är att om jag tillåter script från era reklamleverantörer så tillåter jag även dem på andra sidor vilket gör att syftet med noscript försvinner (undvika onödiga scripts, ökad säkerhet och minskad tracking). Så jag blockerar inte medvetet era annonser men dock pga. dess tekniska implementering och användingen av tracking cookies så blockeras de av noscript.

Medlem

Jag blockerar den stora bakgrundsreklamen på sidorna. Störde mig så in i helvete på den då man inte kan scroll-klicka utan att man skickas till nån annan sida... Gör så att det blir klickbar längs upp kanske skulle vara en bra kompromiss?

Stör mig också på alla reklamer som rör på sig. Kan inte fokusera på en text om det flyger runt brinnande drakar etc runt texten.

Medlem

Blockerar reklam. Det som drev mig till det var all sådan där jä*la reklam som ploppar upp framför texten och täcker en stor del av skärmen. Hatar sådant innerligt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mellanare:

Calle, jag älskar FZ och bla bla bla men en deg laptop och 3g-anslutning via trådlös accesspunkt i telefon som lämnar mycket att önska bla etc etc...

Så lägg in en funktion för låg bandbredd / dålig dator som gör om ALLA annonser på sidan till enkla .jpeg så tar jag bort blocken, no problems.

Bla bla bla etc etc...

MVH Mellanare

Också argument får att vi måste vara stenhårda med våra regler kring hur tunga annonser får vara. Tack för feedbacken oldtimer

Det är jättebra att ni försöker tänka på det men för närvarande så räcker det inte för mig och andra med lite sämre burkar och anslutningar.

Du berättade aldrig om ni har några planer på att erbjuda era läsare ett alternativ för low-end riggar där vi fortfarande får ta del av reklamen med flashannonserna utbytta mot statiska jpegs så ni kan fortsätta finnas.

För det här är kall, hård fakta: alla sitter inte på tillräckligt bra uppsättningar för era nuvarande flashannonser.
Och när dessa blockar annonserna för at ens kunna surfa på fragzone med lite värdighet i behåll så blir de informerade om vilka skitstövlar de är som våldtar den enda intäkten ni har.

Det leder mig till att göra antagandet att minst ett av följande påståenden måste vara sant, och det är inte positivt. Har jag fel? Snälla säg att jag har fel. Min primära platform är just nu X360 även fast jag är PC i ryggraden. Detta beror på att min nuvarande livssituation inte tillåter annat. Jag vill inte behöva uppgradera min PC bara för att klara era annonser men jag vill inte heller känna mig som en förrädare för att jag fuckar upp ett levebröd.

1. Ni har valt att inte ha tillräckligt hårda krav på tyngden på annonserna i den nuvarande modellen som saknar low bandwidth/low-end inställning. Sämre burkar orkar inte tuffa på.

2. Kraven från era nuvarande annonsörer innefattar att ni inte får ha en low bandwidth/low-end inställning bland andra krav i avtalen. Detta påstående innebär för mig att ni mer eller mindre medvetet stänger ute en del av era läsare, myself included. Jag känner mig ganska oönskad just nu bara för att min nuvarande rigg inte klarar av att rendera era tyngre annonser.

3. Ni anser att alla era läsare har tillräckligt hyfsade burkar och uppkopplingar för att klara sidan och dess annonser. Skulle det vara så att några, väldigt få inte har det så är det inte er sak, dessa få får skylla sig själva att de inte har råd eller vill skaffa sig bättre hårdvara och bättre bredbandsavtal.

4. Ni är så styrda uppifrån att även om ni skulle vilja göra siten tillgänglig för oss som inte har burkar nog att ens hantera de tyngre annonserna ni har här så får ni inte då det ej är upp till er. Nej, den här frågan ligger hos moderbolaget och mamma Egmont bryr sig inte om att en minimal promille av era läsare inte kan ladda sidan om intäkterna kan ökas istället.

Så hur ligger det till? Pratar ni något om den här lilla gruppen med för dåliga datorer? Eller är det så att något/några/alla ovannämnda påståenden är sanna?

Ge mig ett alternativ! Ge mig något sätt att surfa här utan att vara den som hugger er i ryggen. Donationer, betala för att slippa reklam, low-end alternativ som gör om flashannonserna till jpegs så ni fortfarande får visningarna, slopa flash, andra annonsörer... Do something... Anything... Snälla, gör det för en veteran om inte annat.

MVH
Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

efter att ha läst majoriteten av inläggen i den här tråden, så undrar ni varför jag har adblocker på?
lol

Medlem

Tycker reklamen är jättebra, det är oftast reklam för komplett.se eller något nyutkommet spel, sånt stör inte mig alls, dock avskyr jag flash animerad reklam

Medlem

hm har testat att slå av adblock men ändå får jag gul ruta att jag blockerar.. nån som vet?

Medlem

Bakgrundsreklamen är en dealbreaker för mig, ni får gärna ha reklam som en bild "bakom" sidan, men när jag blir ivägskickad till nåt jävla härke varje gång jag vill ha fokus på webläsaren igen blir jag lite lätt putt.

Försökte verkligen köra utan adblocker ett par dagar, men när det blir en plåga att besöka er är det inte värt det. Varje gång jag besökte er så slutade det med att jag hamnade på er bakgrundsreklams-sida en eller flera gånger omedvetet. Det är inte ok.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Epoxlol:

Har absolut inte något emot annonser och har aldrig blockat något hittills, dock så får jag meddelande om att jag blockar reklam emellanåt. Kör Chrome i W7 om det hjälper.

Våra kodare tittar på dessa sporadiska buggar.

Skrivet av Athaleos:

Jag har inget mot reklamen, förutom pop-up reklamen som är mycket irriterande.

De försvinner som sagt senast vid årsskiftet.

Skrivet av Akronym:

Blockerar reklam. Det som drev mig till det var all sådan där jä*la reklam som ploppar upp framför texten och täcker en stor del av skärmen. Hatar sådant innerligt.

Se ovan.

Skrivet av SWEBarb:

hm har testat att slå av adblock men ändå får jag gul ruta att jag blockerar.. nån som vet?

Kodarna kikar på det!

Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mellanare:

Calle, jag älskar FZ och bla bla bla men en deg laptop och 3g-anslutning via trådlös accesspunkt i telefon som lämnar mycket att önska bla etc etc...

Så lägg in en funktion för låg bandbredd / dålig dator som gör om ALLA annonser på sidan till enkla .jpeg så tar jag bort blocken, no problems.

Bla bla bla etc etc...

MVH Mellanare

Också argument får att vi måste vara stenhårda med våra regler kring hur tunga annonser får vara. Tack för feedbacken oldtimer

Det är jättebra att ni försöker tänka på det men för närvarande så räcker det inte för mig och andra med lite sämre burkar och anslutningar.

Du berättade aldrig om ni har några planer på att erbjuda era läsare ett alternativ för low-end riggar där vi fortfarande får ta del av reklamen med flashannonserna utbytta mot statiska jpegs så ni kan fortsätta finnas.

För det här är kall, hård fakta: alla sitter inte på tillräckligt bra uppsättningar för era nuvarande flashannonser.
Och när dessa blockar annonserna för at ens kunna surfa på fragzone med lite värdighet i behåll så blir de informerade om vilka skitstövlar de är som våldtar den enda intäkten ni har.

Det leder mig till att göra antagandet att minst ett av följande påståenden måste vara sant, och det är inte positivt. Har jag fel? Snälla säg att jag har fel. Min primära platform är just nu X360 även fast jag är PC i ryggraden. Detta beror på att min nuvarande livssituation inte tillåter annat. Jag vill inte behöva uppgradera min PC bara för att klara era annonser men jag vill inte heller känna mig som en förrädare för att jag fuckar upp ett levebröd.

1. Ni har valt att inte ha tillräckligt hårda krav på tyngden på annonserna i den nuvarande modellen som saknar low bandwidth/low-end inställning. Sämre burkar orkar inte tuffa på.

2. Kraven från era nuvarande annonsörer innefattar att ni inte får ha en low bandwidth/low-end inställning bland andra krav i avtalen. Detta påstående innebär för mig att ni mer eller mindre medvetet stänger ute en del av era läsare, myself included. Jag känner mig ganska oönskad just nu bara för att min nuvarande rigg inte klarar av att rendera era tyngre annonser.

3. Ni anser att alla era läsare har tillräckligt hyfsade burkar och uppkopplingar för att klara sidan och dess annonser. Skulle det vara så att några, väldigt få inte har det så är det inte er sak, dessa få får skylla sig själva att de inte har råd eller vill skaffa sig bättre hårdvara och bättre bredbandsavtal.

4. Ni är så styrda uppifrån att även om ni skulle vilja göra siten tillgänglig för oss som inte har burkar nog att ens hantera de tyngre annonserna ni har här så får ni inte då det ej är upp till er. Nej, den här frågan ligger hos moderbolaget och mamma Egmont bryr sig inte om att en minimal promille av era läsare inte kan ladda sidan om intäkterna kan ökas istället.

Så hur ligger det till? Pratar ni något om den här lilla gruppen med för dåliga datorer? Eller är det så att något/några/alla ovannämnda påståenden är sanna?

Ge mig ett alternativ! Ge mig något sätt att surfa här utan att vara den som hugger er i ryggen. Donationer, betala för att slippa reklam, low-end alternativ som gör om flashannonserna till jpegs så ni fortfarande får visningarna, slopa flash, andra annonsörer... Do something... Anything... Snälla, gör det för en veteran om inte annat.

MVH
Mellanare

Jag kan ärligt säga att inget av dina alternativ är hela sanningen. Jag tror (jag jobbar inte på säljsidan) att man helt enkelt inte tänkt på att viss reklam kan vara så tung att äldre burkar inte klarar av den.

Om vi ska sammanfatta den här tråden finns det flera bra saker att ta med oss.

1. Många vill att vi ska fortsätta och har lagt in ett undantag
2. Många har visat sig vara intresserade av ett alternativ till traditionell annonsering, någon form av VIP-medlemskap och den bollen är i rullning.
3. Vi har fått mängder med bra feedback på vår reklam, såväl utformning som urval. Viktigt att poängtera är dock att vi kan vara mindre och mindre hårda mot annonsörer om trenden fortsätter och fler och fler blockerar reklam.
4. Endast fåtal väljer att blockera reklam av ren princip och vägrar att ändra på sina vanor.

Resultatet av detta kommer ni att se de kommande månaderna. Intersticials kommer som sagt att försvinna. Vi får ta ett rejält snack med säljavdelningen om kommande kampanjer. Ett utökat medlemskap kommer förmodligen att tas fram. Och så vidare.

Kort och gott, tack!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

3. Vi har fått mängder med bra feedback på vår reklam, såväl utformning som urval. Viktigt att poängtera är dock att vi kan vara mindre och mindre hårda mot annonsörer om trenden fortsätter och fler och fler blockerar reklam.

Borde det inte vara tvärt om?

Alltså, om fler och fler blockerar reklam så borde det ligga i ert (och annonsörernas) intresse att ändra på reklamen så folk stör sig mindre på den och därmed häver blockeringen. Dessutom, som annonsör borde man vara mer villig att ändra på sig om man har mer att vinna på att justera sin reklam.

Om 5 % blockerar reklamen skiter väl dom i, men om helt plötsligt 50 % blockerar så borde man inse att man går minste om hälften av sina potentiella köpare om man inte ser till att anpassa sig.

Det borde väl vara en mer logisk reaktion än att ni har _mindre_ att säga till om?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

jag kan tänke mig stänga av adblocker om ni slutar ha era popup reklam som kommer up när jag går in på sidan. så länge reklam håller sig på sidan om siten så bryr jag mig inte. men när den praktiskt taget hoppar upp å bitchslappar mig i ansiktet blir jag förbannad.

Medlem

Jag blockerar det för att när jag började blockera det (vet inte hur det är nu) så hade ni reklam mitt i listan av artiklar och det var sjukt jobbigt att se det när jag bara vill ha en lista på artiklar, inte något montage med reklam.


signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

Medlem

Skulle kunna tänka mig att betala en tjuga (eller nått) i månaden för att slippa reklamen.

Medlem

+1 på det Conthox säger.

Crew, det kanske är läge att se över detta med frivillig sponsring från medlemmar. Många verkar vara villiga att betala en liten skvätt i månaden.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

3. Vi har fått mängder med bra feedback på vår reklam, såväl utformning som urval. Viktigt att poängtera är dock att vi kan vara mindre och mindre hårda mot annonsörer om trenden fortsätter och fler och fler blockerar reklam.

Borde det inte vara tvärt om?

Alltså, om fler och fler blockerar reklam så borde det ligga i ert (och annonsörernas) intresse att ändra på reklamen så folk stör sig mindre på den och därmed häver blockeringen. Dessutom, som annonsör borde man vara mer villig att ändra på sig om man har mer att vinna på att justera sin reklam.

Om 5 % blockerar reklamen skiter väl dom i, men om helt plötsligt 50 % blockerar så borde man inse att man går minste om hälften av sina potentiella köpare om man inte ser till att anpassa sig.

Det borde väl vara en mer logisk reaktion än att ni har _mindre_ att säga till om?

Fast det funkar tyvärr inte riktigt så. Om vi inte är en attraktiv annonsplats (inte levererar visningar) så kan ju annonsörerna bara välja en annan kanal. Då får man antingen bita i det sure äpplet eller sänka priserna för att hålla dem kvar. Självkart ligger det viss i sanning i att de borde vara intresserade av att göra reklam som inte bli blockerad, och det är en diskussion som lär bli än mer viktig. Annonsmarknaden på Internet överlag lär förändras under de närmaste åren.

Skrivet av Stag:

+1 på det Conthox säger.

Crew, det kanske är läge att se över detta med frivillig sponsring från medlemmar. Många verkar vara villiga att betala en liten skvätt i månaden.

Bollen är i rullning.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av sacrifize:

Jag blockerar det för att när jag började blockera det (vet inte hur det är nu) så hade ni reklam mitt i listan av artiklar och det var sjukt jobbigt att se det när jag bara vill ha en lista på artiklar, inte något montage med reklam.

Vi har ett reklamblock mellan rubrikerna i nyhetslistningen. Aldrig i redaktionell text.

Skrivet av NedoX:

jag kan tänke mig stänga av adblocker om ni slutar ha era popup reklam som kommer up när jag går in på sidan. så länge reklam håller sig på sidan om siten så bryr jag mig inte. men när den praktiskt taget hoppar upp å bitchslappar mig i ansiktet blir jag förbannad.

Jag kan påminna dig personligen vid årsskiftet när dessa är helt borta


signatur
Medlem

Bra att ni tar bort popup reklamen.. Men så länge det är reklamsnuttar innan visning av trailers osv samt reklamblock mellan rubriker(som gör sidan till en enda stor gröt) så kommer iaf jag fortsätta blockera.

Reklam är okej så länge den inte stör mitt läsande/användande av sidan.

Medlem

När ni ser till att alla era annonser matchar kriterina för acceptabla som adblock plus har så har jag inga problem att ha dem framme.
https://adblockplus.org/en/acceptable-ads#criteria

Medlem

en sak som då jag skulle vilja veta är vad de olika sakerna är som är kopplade till er sajt
en lista som mitt program hittade

24/7 Media
ADTECH
Facebook Connect
Facebook Social Plugins
Google +1
Google Analytics
NetRatings SiteCensus
Sanoma


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av bondmaster:

en sak som då jag skulle vilja veta är vad de olika sakerna är som är kopplade till er sajt
en lista som mitt program hittade

24/7 Media
ADTECH
Facebook Connect
Facebook Social Plugins
Google +1
Google Analytics
NetRatings SiteCensus
Sanoma

Det här inlägget (och tråden) förklarade en hel del av vad dessa är och vad det gör

http://www.fz.se/forum/allmant-snack/upptackte-precis-att-min...


signatur

Videomupp

Medlem

Läste bara första och sista sidan. Jag fick medelandet om att jag använder adblock eller motsv. vilket jag inte gör. Vad kan det vara då? Jag kör vanilla Chrome på OsX.

Medlem

Stängde av adblock nu och upptäckte direkt varför jag aktiverat det tidigara. När jag surfar har jag oftast 3-4 fönster uppe samtidigt och när jag sen vill göra ett fönster aktivt så måste man klicka på det oftast klickar man bredvid huvuddelen men jag gör det utan adblock så vips så hamnade jag idag på en sida för "buy guild wars 2". Sen ogillar jag skarpt fladdrig och blinkande banners, det stör mig när jag försöker läsa.

Låter bli adblock ett tag och provar för jag vill stödja er.

Kram:D

Medlem
Skrivet av Zakkkke:

Stängde av adblock nu och upptäckte direkt varför jag aktiverat det tidigara. När jag surfar har jag oftast 3-4 fönster uppe samtidigt och när jag sen vill göra ett fönster aktivt så måste man klicka på det oftast klickar man bredvid huvuddelen men jag gör det utan adblock så vips så hamnade jag idag på en sida för "buy guild wars 2". Sen ogillar jag skarpt fladdrig och blinkande banners, det stör mig när jag försöker läsa.

Låter bli adblock ett tag och provar för jag vill stödja er.

Kram:D

Hej kära läsare. Vi ser att du blockerar annonserna här på FZ och vi skulle vilja veta varför och förklara hur det skadar oss. Klicka för att läsa mer.

Förklara stora blaffiga fönster framför texten. Särskilt besvärligt när man surfar på telefon eller platta. Titta på denna sida och lär: http://www.sweclockers.com/forum/115-spel/
Där behöver man inte använda adblock.utan ser reklamen som ett mervärde. Ofta man klickar sig vidare på dessa diskreta banners med intressanta erbjudanden.


signatur

Det var detta...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av nixdorf:

Läste bara första och sista sidan. Jag fick medelandet om att jag använder adblock eller motsv. vilket jag inte gör. Vad kan det vara då? Jag kör vanilla Chrome på OsX.

Kodarna tittar på dessa sporadiska fel och ska även inklludera en stäng-knapp så att meddelandet försvinner.

Skrivet av Zakkkke:

Stängde av adblock nu och upptäckte direkt varför jag aktiverat det tidigara. När jag surfar har jag oftast 3-4 fönster uppe samtidigt och när jag sen vill göra ett fönster aktivt så måste man klicka på det oftast klickar man bredvid huvuddelen men jag gör det utan adblock så vips så hamnade jag idag på en sida för "buy guild wars 2". Sen ogillar jag skarpt fladdrig och blinkande banners, det stör mig när jag försöker läsa.

Låter bli adblock ett tag och provar för jag vill stödja er.

Kram:D

Tack för det, och för din feedback.

Skrivet av stormense:

Hej kära läsare. Vi ser att du blockerar annonserna här på FZ och vi skulle vilja veta varför och förklara hur det skadar oss. Klicka för att läsa mer.

Förklara stora blaffiga fönster framför texten. Särskilt besvärligt när man surfar på telefon eller platta. Titta på denna sida och lär: http://www.sweclockers.com/forum/115-spel/
Där behöver man inte använda adblock.utan ser reklamen som ett mervärde. Ofta man klickar sig vidare på dessa diskreta banners med intressanta erbjudanden.

Tack för din feedback. Jag skulle också rekommendera mobilversionen av sajten när man surfar från just telefonen.


signatur
Skriv svar