Vad tycker du om vår reklam?

Medlem

Mega size Guild Wars 2, stor Komplett och den där orelaterade "Pocket"; ganska mycket reklam och lite innehåll på denna dump. 75-80% reklam?

[ia=698436; large]


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör
Skrivet av Trollafett:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av zOlid:

Det här stämmer inte.
Stötte på reklam precis där det kom upp ett fönster över halva skärmen som börja spela ljud och video utan att jag klickat på något.

Den reklamen skulle inte ha godkänt alls. Jag har pratat med annonsavdelningen i dag, de kommer ordna så att den inte autostartar så fort som möjligt.

Kanon, då ska jag testa att avaktivera AdBlock igen. Har full förståelse för att ni måste generera intäkter, och banners på sidan eller mellan artiklar stör mig inte det minsta. Ska däremot inte behöva klicka bort reklam jag inte valt att kolla på av egen fri vilja.

Vi har regler för sånt där, filmer ska inte starta utan användarens aktiva val. Någon har missat det denna gång.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Trollafett:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av zOlid:

Det här stämmer inte.
Stötte på reklam precis där det kom upp ett fönster över halva skärmen som börja spela ljud och video utan att jag klickat på något.

Den reklamen skulle inte ha godkänt alls. Jag har pratat med annonsavdelningen i dag, de kommer ordna så att den inte autostartar så fort som möjligt.

Kanon, då ska jag testa att avaktivera AdBlock igen. Har full förståelse för att ni måste generera intäkter, och banners på sidan eller mellan artiklar stör mig inte det minsta. Ska däremot inte behöva klicka bort reklam jag inte valt att kolla på av egen fri vilja.

Vi har regler för sånt där, filmer ska inte starta utan användarens aktiva val. Någon har missat det denna gång.

Ja, nu verkar det funka iaf. Tack för snabbt svar


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Hej,

Har varit medlem sedan långt tillbaka. Har ingenting emot reklam och förstår att det behövs för att kunna driva en sajt. Men som många andra sidor som drivs av reklam, så med tiden börjar reklamen inkräkta eller tar över sidan i sådan grad att det blir en frustrerad upplevelse.

Vid något tillfälle lade jag till FZ.se i ADblocker. Det faktum att Ni har en diskussionstråd och lovar (och troligen redan gjort) förbättringar har fått mig att lägga till fz.se i undantagslistan.

Vill tacka för att Ni är lyhörda för Era besökare.

För komma med någon sorts input.
- Reklamer som på något sätt stjäl fokus hamnar direkt i Adblocker. Ljud, rörelse, blink eller liknande.
- Flash... Satans påfund! Utöver ovan punkter även drar CPU/prestanda (batteri).

+ Reklam får gärna vara statiska bilder, som ligger vid sidan texten man läser. INTE MITT I.
+ Man skall inte behöva navigera blicken runt annonser. Om jag vill läsa en annons så ska den ligga på en sådan plats att jag får göra det aktiva valet att titta på den. T ex ligga på högersidan av all text.

Tack för visat intresse.

Medlem

Hejsan, tack för förklaringar och skäl givna ; varför vi skall stå ut med all denna reklam,
tyvärr så kommer det ej få mig att ändra mina inställningar, då de flesta redan nämnda skäl ovan är saker jag håller med om, men för min del finns flera skäl och kanske lite filosofiska tankar bakom varför jag ej kommer göra dessa ändringar...
- Läser (klickar in på) er sida Flera om dagen, gjort så i flera år...
skillnaden är många sedan starten, innehåll, storlek antal skribenter o.s.v. som ni nämner
har förändrats, något som ej ändrats för min del är dock att jag vill hitta och se nyheter, inte
annonser, men, dessa finns som ett nödvändigt ont, de finns likväl vi, i en symbios med
varann då det ena ger det andra och sajten frodas i harmoni, MEN, det finns gränser för
mängden reklam, i mitt behov av att få nyheterna ifrån denna sida får inte väga över till
reklamens fördel/ mängd, då försvinner nyttan och glädjen med denna sajt.
- Mängden Reklam motsvarar de inkomster och kostnader man har, Ökar man mängden
betyder det att antingen har man för mycket utgifter eller så vill man öka förtjänsten, i båda
fallen finns det lösningar, men inga skäl skall eller borde inte drabba oss läsare
(läs trogna sådan )
- i samband med försäljning av annonsutrymme och kostnaden för platsen på denna sajt
lever i sin tur sitt eget liv, en sak som ej vi som läsare varken styr eller har att med att göra
men som påverkar oss i och med att pengar driver alla företag, så vissa vill och kan stödja
antalet annonser, jag är däremot mot denna höjning av antalet och sätt man annonserar på.
- Vissa vill, kan stödja er oavsett antalet annonser, jag är ej en av dessa, sorry.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag hade ett tydligt stängkryss i övre högra hörnet? Dessa ska som sagt försvinna senast vid årskiftet, vi hade ett par kampanjer insålda när det beslutet togs.

Skrivet av Tompa:

Den reklamen skulle inte ha godkänt alls. Jag har pratat med annonsavdelningen i dag, de kommer ordna så att den inte autostartar så fort som möjligt.

Hej igen Tompa, Calle och redaktionen. Tänkte komma med lite konstruktiv kritik angående reklamen på mobilsajten, Följande scenario är på en Samsung Galaxy S2. Har inte hunnit testa om samma problem finns på crapPhones.

Den nya gallerifunktionen för mobilsajten är grym. Jättesmidigt att kunna bläddra mellan alla bilderna genom att svepa med fingret.

Men bilderna är lite väl små när man har mobilen upprät och vänder man mobilen till liggande så blir bilderna lite större men eftersom Komplett.se annonsen alltid finns längst ner så skymmer den halva bildspelet när man har mobilen i liggande läge, så det fungerar inte heller. Det här är på en Galaxy S2 så det är en ganska stor skärm ändå.

Tråkigt att annonser ska förstöra upplevelsen och era grymma funktioner på mobilsajten.

En trevlig funktion vore att få upp bildspelet i helskärm, utan annonsen, när man trycker på det. Då kan man vända mobilen i liggande läge och bläddra mellan bilderna i full storlek på skärmen.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Wallpaper ads som tar upp hela kanterna och popups måste bort, annars så tar jag inte bort min adblock
kolla på sweclockers, de gör det rätt

Medlem

fz gnäller om reklam blockerare men använder fortfarande reklam som stör läsaren.

Jag använde adblock för att ta bort gnäll meddelandet.

Till fz:
Det finns många bra anledningar för att folk använder reklam blockerare.
Exempel:

  • Stör läsaren,

  • Segar ner surfningen väldigt mycket, aftonbladet.se är ett väldigt bra exempel. Deras sida är till och med dåligt gjort. (Rapporterat och dom ignorerar bara)

  • Orsakar epileptiska anfall

  • Störande ljud med hög volym eller reklam som spelas på högre volym än annat innehåll.

  • Slösar bort dyrbar tid från läsaren tex 30 sekunders tvingad reklam.
    Om man surfar mycket så blir det mycket tid som går förlorad. Finns det någon här som inte har begränsad tid på denna planet ?
    Tex Aftonbladets tvingad video reklam. Den hade också högre ljud än självaste videon.
    Gjorde mig så jävla förbannad så jag tog tid att skriva något som blockerade skiten !

  • Osynlig reklam som stjäl musklicken tex när man ska markera text

Om ni är seriösa om detta, läs och följ dessa instruktioner:
[http://adblockplus.org/en/acceptable-ads]

Jag har inte än sett en enda webbsida hittills som har varit seriös med att förbättra reklamen, dom bara gnäller för gnällandets skull. Samtidigt som dom använder farlig reklam som kan förstöra datorn och sno privat info och samtidigt försöker dom blockera dom som använder reklam blockerare.
Det enda sådana webbsidor gör är att tvinga fler till att använda reklam blokerare och utveckla mer avancerad reklam blockerings tekniker.

Så FZ ni har fortfarande bollen. Hamnar ni på den goda listan så visas er reklam automatiskt.
Så var snäll och sluta med detta gnäll som är tids slöseri och gör något åt reklamen istället.

Inaktiv

Att få en reklamruta uppmosad i ansiktet så fort jag besöker en sida är något jag ser som oacceptabel reklam, så tills dem försvinner så kommer adblock att fortsätta vara aktiverat.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Reklamen som blockerar hela sidan är lite för mycket, (ex COD & Halo) när den är borta stänger jag av adblock.

Skägg.
10 Chambers

Som sagt, intersticials (de som blockerar sajten) försvinner senast årsskiftet.


signatur
Medlem

Jag har nu p.g.a. att jag gillar sidan försökt köra med adblock av en vecka, men orkar inte längre p.g.a. att dessa stora feta annonser slängs upp i ansiktet på en och täcker alla nyheter. Jag vet att dessa kommer försvinna vid nyår, så tills dess får jag nog köra med adblock på. Utöver dessa annonser så stör jag mig inte mycket, så jag kommer absolut köra med adblock av för er sida så fort dessa försvinner.

Medlem

Halo 4 som körs nu och ploppar fram på startsidan (vet inte om det bara är där dock), behöver jag säga mer.
Blir fullkommligt skogstokig på den reklamtypen oavsett om det är nått jag är intresserad av eller inte.


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Spelar ingen roll om det är reklam på själva sidan, men när det kommer popups på t.e.x Black Ops 2 i varje länk man klickar in sig på, då blir det lite störande att behöva trycka ner den igen. Jag stänger oftast av min adblock och kollar om popupsen är borta, men sätter igång den då ni inför popups igen


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Pocket entertainment hoppar igång hela tiden så tills det är ordnat kör jag med adblock.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jaxz:

Pocket entertainment hoppar igång hela tiden så tills det är ordnat kör jag med adblock.

Den är anmäld.


signatur
Medlem

Reklam som öppnar upp och täcker halva skärmen så man inte längre kan se det man läser går bort.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som sagt, intersticials (de som blockerar sajten) försvinner senast årsskiftet.

Men såg du mitt inlägg angående Komplett.se reklamen på mobilsajten?

Som jag skrev så är den ju fastklistrad i botten på skärmen och visas därmed hela tiden. Om man då surfar med mobilen i landskapsvy så blockerar den bilderna i den nya gallerifunktionen (den som man kan swipe'a med fingret för att bläddra mellan bilderna.

Har man mobilen upprätt så blockerar den inte galleriet men då är bilderna så minimala att man ändå inte kan urskilja något.

Här är mitt orginalinlägg, jag fick aldrig något svar, ni måste ha missat den med alla nya inlägg som kommit i tråden.

Skrivet av Mellanare:

Hej igen Tompa, Calle och redaktionen. Tänkte komma med lite konstruktiv kritik angående reklamen på mobilsajten, Följande scenario är på en Samsung Galaxy S2. Har inte hunnit testa om samma problem finns på crapPhones.

Den nya gallerifunktionen för mobilsajten är grym. Jättesmidigt att kunna bläddra mellan alla bilderna genom att svepa med fingret.

Men bilderna är lite väl små när man har mobilen upprät och vänder man mobilen till liggande så blir bilderna lite större men eftersom Komplett.se annonsen alltid finns längst ner så skymmer den halva bildspelet när man har mobilen i liggande läge, så det fungerar inte heller. Det här är på en Galaxy S2 så det är en ganska stor skärm ändå.

Tråkigt att annonser ska förstöra upplevelsen och era grymma funktioner på mobilsajten.

En trevlig funktion vore att få upp bildspelet i helskärm, utan annonsen, när man trycker på det. Då kan man vända mobilen i liggande läge och bläddra mellan bilderna i full storlek på skärmen.

Jag kan kanske försöka fixa ett screenshot från nallen snart.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Jaxz:

Pocket entertainment hoppar igång hela tiden så tills det är ordnat kör jag med adblock.

Den är anmäld.

Bra, hade precis tänkt påpeka det. Undrade varför den kom upp hela tiden och upptäckte att det räcker att hålla muspekaren över den i några sekunder för att den ska öppnas och börja spela. Mycket irriterande då det är lätt hänt att man placerar pekaren över reklamen medan man läser.

Medlem
Skrivet av ingen aning:

Wallpaper ads som tar upp hela kanterna och popups måste bort, annars så tar jag inte bort min adblock
kolla på sweclockers, de gör det rätt

Håller med. Och jag avskyr att man kan råka klicka på reklamen i bakgrunden fastän det ser ut som att reklamen redan slutat en bit upp. Det tycker jag känns kalkylerat, har en vana att klicka på sidan för att fokusera fönstret och det är mer än en gång som jag klickat på en helt svart bakgrund men se på fan nog fanns det en länk där ändå.

Medlem

Fz.se försvinner från adblock senast vid årsskiftet.. på prov.. och om det funkar bra så får adblock vara av för denna sidan.

Medlem

Hej! Reklamen Pocket Entertainment, Sveriges nya playkanal är jobbig! Jag har råkat hålla musen på den av misstag och den poppar upp och går inte att få bort! Jag måste refresha FZ. Jag kör inte adblocker för jag vill ge support till de sidor jag besöker men ska det vara så där störande så kanske jag får tänka om...

PS, jag använder mest Chrome.

Redaktör
Skrivet av seven8nine:

Hej! Reklamen Pocket Entertainment, Sveriges nya playkanal är jobbig! Jag har råkat hålla musen på den av misstag och den poppar upp och går inte att få bort! Jag måste refresha FZ. Jag kör inte adblocker för jag vill ge support till de sidor jag besöker men ska det vara så där störande så kanske jag får tänka om...

PS, jag använder mest Chrome.

Den skulle inte ha varit utformad så från början, och den kommer fixas i dag.


signatur
Medlem

All annan popup reklam är borta också eller?

Medlem
Skrivet av Woffen:

All annan popup reklam är borta också eller?

Som nämnt flera gånger i tråden, så kommer dom dära stora som lägger sig ovanpå att försvinna vid nyår.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Company policy, not blocking ads on home computer. Sry, in canada no swe keyboard

Medlem

Jag ogillar reklam och kommer inte att ändra några inställningar, sorry. Däremot saknar jag inte förståelse för er situation och föreslår att ni tar fram ett alternativ som exempelvis ett premiummedlemskap av något slag. Typ 200 kr/år och vi slipper all reklam och får kanske någon ytterligare funktion på sidan.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Anwest:

Jag ogillar reklam och kommer inte att ändra några inställningar, sorry. Däremot saknar jag inte förståelse för er situation och föreslår att ni tar fram ett alternativ som exempelvis ett premiummedlemskap av något slag. Typ 200 kr/år och vi slipper all reklam och får kanske någon ytterligare funktion på sidan.

Sidor som gör så besöker jag väldigt sällan eller aldrig.
Sidor som fiskar efter medlemskap genom att tex:

  • Visa bara titeln - när man väl klickar så får man en pung smäll i ansiktet. "För att läsa denna artikeln så måste du vara medlem. Kostar "bara" X"

  • Visar bara en bit av artikeln sedan får man samma nerverderande ansiktssmäll som meddelande.

Det är ett klick och tidslöseri. Precis som reklam. Det är till och med värre än reklam.

Eller vad sägs om irritationsmomentet att hela tiden se "Plus" eller liknande över hela jävla sidan.

Aftonbladet har gjort så där. Den sidan besöker jag inte längre.
Tänker du slösa bort min dyrbara tid på denna jord så kan du dra dit pepparn växer!

Pengar är tillräckligt begränsat idag och det ser ut att bli värre framöver för alla. Ingen vill skaffa ett till abonnemang / medlemskap / prenumeration.
Jag tänker aldrig köpa nyheter och det finns en rad sidor där du kan få samma nyheter gratis och till och med i mer detalj! Jag tittar på dig FZ!

Vill du inte ha mig på sidan ?
Gör så här:

  1. Använd elitism. Behandla mig som en lägre klass person.

  2. Visa så ofta du kan att det finns saker jag inte får läsa. Trolla och psyka mig också tex: genom att visa bara en den av artikeln, visa märken på vad som jag inte kan läsa, osv

  3. Slösa bort min tid.

Medlem
Skrivet av Sensei:

Text...

Då är vi olika som personer. Jag prenumererar på/köper en rad digitala tidskrifter/tjänster (dock inte Aftonbladet Plus) som DN+, Level, ESPN The Magazine och The Daily. Jag ser det inte som något elitiskt, jag ser det som att jag betalar för något jag uppskattar och som jag förstår saknar alternativet att distribueras gratis i dess helhet.

Personligen tror jag inte att FZ har en möjlighet att begränsa sitt innehåll med en betalvägg likt Aftonbladet Plus gör, däremot att kunna köpa sig förbi reklam är ett ypperligt argument för mig att signa upp mig för något sådant. Mestadels för att jag förstår att innehållet på sidan kostar pengar och jag dödar all intäktskälla genom att köra Adblock.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Ahh.. trodde att popuperna var borta. Och det var de i ett par dar, men nu fick jag halo in my face. Nu får adblock vara på tills efter nyår!

Skriv svar