Vad tycker du om vår reklam?

Medlem

Av en händelse såg jag precis att en mina favoritsidor, Filmtipset, infört ett Plus-medlemskap för 149 kr/år eller 299 kr för tre år. De försämrar ingenting för befintliga medlemmar men erbjuder en sida utan reklam och några nya funktioner med det nya medlemskapet. Klockrent och i tiden. Snegla gärna på det, FZ.

http://nyheter24.se/filmtipset/become_supporter.cgi


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Har återaktiverat adblock igen när ni kör pop-up reklamen för Halo 4, den är otroligt irriterande.


signatur

Xd

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Anwest:

Av en händelse såg jag precis att en mina favoritsidor, Filmtipset, infört ett Plus-medlemskap för 149 kr/år eller 299 kr för tre år. De försämrar ingenting för befintliga medlemmar men erbjuder en sida utan reklam och några nya funktioner med det nya medlemskapet. Klockrent och i tiden. Snegla gärna på det, FZ.

http://nyheter24.se/filmtipset/become_supporter.cgi

Skrivet av Sensei:
Skrivet av Anwest:

Jag ogillar reklam och kommer inte att ändra några inställningar, sorry. Däremot saknar jag inte förståelse för er situation och föreslår att ni tar fram ett alternativ som exempelvis ett premiummedlemskap av något slag. Typ 200 kr/år och vi slipper all reklam och får kanske någon ytterligare funktion på sidan.

Sidor som gör så besöker jag väldigt sällan eller aldrig.
Sidor som fiskar efter medlemskap genom att tex:

  • Visa bara titeln - när man väl klickar så får man en pung smäll i ansiktet. "För att läsa denna artikeln så måste du vara medlem. Kostar "bara" X"

  • Visar bara en bit av artikeln sedan får man samma nerverderande ansiktssmäll som meddelande.

Det är ett klick och tidslöseri. Precis som reklam. Det är till och med värre än reklam.

Eller vad sägs om irritationsmomentet att hela tiden se "Plus" eller liknande över hela jävla sidan.

Aftonbladet har gjort så där. Den sidan besöker jag inte längre.
Tänker du slösa bort min dyrbara tid på denna jord så kan du dra dit pepparn växer!

Pengar är tillräckligt begränsat idag och det ser ut att bli värre framöver för alla. Ingen vill skaffa ett till abonnemang / medlemskap / prenumeration.
Jag tänker aldrig köpa nyheter och det finns en rad sidor där du kan få samma nyheter gratis och till och med i mer detalj! Jag tittar på dig FZ!

Vill du inte ha mig på sidan ?
Gör så här:

  1. Använd elitism. Behandla mig som en lägre klass person.

  2. Visa så ofta du kan att det finns saker jag inte får läsa. Trolla och psyka mig också tex: genom att visa bara en den av artikeln, visa märken på vad som jag inte kan läsa, osv

  3. Slösa bort min tid.

Vi kommer aldrig att låsa något av vårt innehåll bakom ett vip-medlemsskap. Det ska ge mervärde, inte kännas som ett hinder.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Woffen:

Ahh.. trodde att popuperna var borta. Och det var de i ett par dar, men nu fick jag halo in my face. Nu får adblock vara på tills efter nyår!

Skrivet av zwete:

Har återaktiverat adblock igen när ni kör pop-up reklamen för Halo 4, den är otroligt irriterande.

Efter årsskiftet är dessa helt borta, vi hade ett par kampanjer som redan var insålda men inga nya tas in.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag hade ett tydligt stängkryss i övre högra hörnet? Dessa ska som sagt försvinna senast vid årskiftet, vi hade ett par kampanjer insålda när det beslutet togs.

Skrivet av Tompa:

Den reklamen skulle inte ha godkänt alls. Jag har pratat med annonsavdelningen i dag, de kommer ordna så att den inte autostartar så fort som möjligt.

Hej igen Tompa, Calle och redaktionen. Tänkte komma med lite konstruktiv kritik angående reklamen på mobilsajten, Följande scenario är på en Samsung Galaxy S2. Har inte hunnit testa om samma problem finns på crapPhones.

Den nya gallerifunktionen för mobilsajten är grym. Jättesmidigt att kunna bläddra mellan alla bilderna genom att svepa med fingret.

Men bilderna är lite väl små när man har mobilen upprät och vänder man mobilen till liggande så blir bilderna lite större men eftersom Komplett.se annonsen alltid finns längst ner så skymmer den halva bildspelet när man har mobilen i liggande läge, så det fungerar inte heller. Det här är på en Galaxy S2 så det är en ganska stor skärm ändå.

Tråkigt att annonser ska förstöra upplevelsen och era grymma funktioner på mobilsajten.

En trevlig funktion vore att få upp bildspelet i helskärm, utan annonsen, när man trycker på det. Då kan man vända mobilen i liggande läge och bläddra mellan bilderna i full storlek på skärmen.

Det låter helt klart fel, jag ska ta upp det med kodarna. Tack för feedbacken!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Mega size Guild Wars 2, stor Komplett och den där orelaterade "Pocket"; ganska mycket reklam och lite innehåll på denna dump. 75-80% reklam?

Visst, där är reklamen klart i majoritet men ta en recension eller annat som exempel. Hade det sett ut så överallt hade jag kunnat ta till mig kritiken

Skrivet av Sensei:

Så FZ ni har fortfarande bollen. Hamnar ni på den goda listan så visas er reklam automatiskt.
Så var snäll och sluta med detta gnäll som är tids slöseri och gör något åt reklamen istället.

Vi gnäller inte. Vi konstaterar fakta. Vi vill veta vad ni tycker. Vi har avslutat möjligheten för intersticials. Vi har avslutat så kallade affiliates för att få mer relevant reklam. Vi för ständiga diskussioner med våra säljare om hur ni ser på reklam som rör sig, blinkar och stör. Vi skulle gärna se att all reklam följde Adblockers riktlinjer. Vi skulle gärna göra en Penny Arcade-kickstarter där de fick besökarna att crowdfunda bort all reklam på förstasidan under ett helt år.

Vi bryr oss.


signatur
Medlem

Alltså, jag har varit på Sweclockers i ungefär tre eoner (eller där omkring ) och älskar vad jag ser/läser, men jag håller med om tidigare inlägg; Sluta med popups annars åker AdBlock på igen fortare än någon hinner säga "Reklam!". x-( Jag är inte negativ till reklam, jag handlar ibland/aktualiserar mig i något ämne baserat på banners och reklam så jag är troligtvis en tacksam läsare på det sättet (och även konsumt av Sweclockers egna erbjudanden som dyker upp ibland ) men popups - där går gränsen! :'(


signatur

#1:GB 965-DS4,C2D,E6600,8800GTS,4x1Gb,250Gb,600W.
#2:ASUS A8N-SLI Deluxe,Athlon64 X2 4200+,X850XL VIVO+AC5,3Gb,880Gb,650W

Medlem

Hej FZ!

Det är två olika delar av reklamen som gör att jag använder add-block på FZ, dessa är pop-uppen som försvinner efter nyår samt de stora KLICKBARA bilderna i bakgrunden på sidan. Reklam ska för mig vara något som man väljer att klicka på, och inte något som man råkar klicka på. Det sistnämnda stämmer in på bakgrundsbilderna. tar ni bort dessa tillåts FZ återigen på min "white-list".

Medlem

Är det meningen att man ska få Master Chief i ansiktet varje gång man går in på sidan? Det vill säga, vad är gränsen för hur många gånger man ska behöva se den?

Medlem

Oftast så brukar jag inte bry mig om reklamen som är på sidorna. Men när ni har reklam som kommer mitt i rutan som måste klickas ned så blir jag less å tar fram adblock å slår på den på er sida igen tyvärr. hade gärna haft reklamen då den är passande men klarar mig lika gärna utan.

Medlem

väldigt trevligt att ni slutar med intersticials, för övrigt så stör jag mig inte på reklamen, och det händer till och med att jag klickar på dem någon gång om det är ett intressant erbjudande.

Medlem

Vore fint att slippa helsidesplashreklam när man surfar in från sin stackars smartphone..


signatur

Retro.

Redaktör
Skrivet av Osan:

Alltså, jag har varit på Sweclockers i ungefär tre eoner (eller där omkring ) och älskar vad jag ser/läser, men jag håller med om tidigare inlägg; Sluta med popups annars åker AdBlock på igen fortare än någon hinner säga "Reklam!". x-( Jag är inte negativ till reklam, jag handlar ibland/aktualiserar mig i något ämne baserat på banners och reklam så jag är troligtvis en tacksam läsare på det sättet (och även konsumt av Sweclockers egna erbjudanden som dyker upp ibland ) men popups - där går gränsen! :'(

Skrivet av Nillz:

Oftast så brukar jag inte bry mig om reklamen som är på sidorna. Men när ni har reklam som kommer mitt i rutan som måste klickas ned så blir jag less å tar fram adblock å slår på den på er sida igen tyvärr. hade gärna haft reklamen då den är passande men klarar mig lika gärna utan.

Som sagt, popup-reklamen försvinner efter nyår. Det kan finnas några sådana insålda kvar att köra innan nyår, men efteråt är de alltså väck.

Skrivet av båtsman:

Är det meningen att man ska få Master Chief i ansiktet varje gång man går in på sidan? Det vill säga, vad är gränsen för hur många gånger man ska behöva se den?

En gång per dygn och besökare ska det visas. Tillåter du kakor? Nån webbläsar-addon som spökar?

Skrivet av Golvis:

Vore fint att slippa helsidesplashreklam när man surfar in från sin stackars smartphone..

FZ ska känna av att du surfar in med mobil och automatiskt leda dig till mobilsajten där det inte finns någon helsidesreklam. Om det inte funkar når du mobilsidan manuellt via m.fz.se eller mobil.fz.se eller fz.se/mobil. Vill du växla tillbaka till vanliga FZ väljer du "Mobilsajt på/av" längst ner på sidan.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Osan:

Alltså, jag har varit på Sweclockers i ungefär tre eoner (eller där omkring ) och älskar vad jag ser/läser, men jag håller med om tidigare inlägg; Sluta med popups annars åker AdBlock på igen fortare än någon hinner säga "Reklam!". x-( Jag är inte negativ till reklam, jag handlar ibland/aktualiserar mig i något ämne baserat på banners och reklam så jag är troligtvis en tacksam läsare på det sättet (och även konsumt av Sweclockers egna erbjudanden som dyker upp ibland ) men popups - där går gränsen! :'(

Skrivet av Nillz:

Oftast så brukar jag inte bry mig om reklamen som är på sidorna. Men när ni har reklam som kommer mitt i rutan som måste klickas ned så blir jag less å tar fram adblock å slår på den på er sida igen tyvärr. hade gärna haft reklamen då den är passande men klarar mig lika gärna utan.

Som sagt, popup-reklamen försvinner efter nyår. Det kan finnas några sådana insålda kvar att köra innan nyår, men efteråt är de alltså väck.

*Phew* Det går att överleva...


signatur

#1:GB 965-DS4,C2D,E6600,8800GTS,4x1Gb,250Gb,600W.
#2:ASUS A8N-SLI Deluxe,Athlon64 X2 4200+,X850XL VIVO+AC5,3Gb,880Gb,650W

Medlem

Viss reklam går an, men jag vill inte ha det upptryckt i ansiktet , som en popup som tar över sidan, de man måste klicka bort för att ens se hemsidan.

Snälla, inge mer av det.

Edit: Ok, såg just att ni kommenterade det. Gut.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem

Jag får upp "Hej kära läsare, vi ser att du blockerar...." även fast jag inte har någon form av ad-block installerat/aktiverat, hur kommer det sig?

Detta händer titt som tätt, kanske vid var 5-10 besök på eran sida. Något är ju uppenbarligen fel här. Kör med Firefox.

Medlem

Skaffade precis adblock av 2 anledningar: fz intersticials och youtube-ads.

Vill helst inte använda adblock alls då jag förstår att siter måste få in pengar på något sätt, men när reklam lägger sig i vägen för innehållet så har det gått för långt, och att någon ens kom på idén vittnar om att det är dags att adblock sprids som en löpeld tills reklambyråer förstår att man inte ska bestraffa de kunder som faktiskt fortfarande valt att inte blockera reklam.

Vitlistar fz efter årsskiftet när intersticials är borta.

Medlem

Blockad igen, kanske avblockerar igen nån dag då ni sagt upp samarbetet med adtech.de som roar sig med att föra blitzkrieg mot mitt Firefox och kraschar det sönder och samman.

Och så helvetesreklamerna som täcker hela skärmen, usch.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Leffe-Bengan:

Jag får upp "Hej kära läsare, vi ser att du blockerar...." även fast jag inte har någon form av ad-block installerat/aktiverat, hur kommer det sig?

Detta händer titt som tätt, kanske vid var 5-10 besök på eran sida. Något är ju uppenbarligen fel här. Kör med Firefox.

Kodarna får titta vidare på det problemet. En avstängningsknapp är också på gång.

Skrivet av Kalifa:

Skaffade precis adblock av 2 anledningar: fz intersticials och youtube-ads.

Vill helst inte använda adblock alls då jag förstår att siter måste få in pengar på något sätt, men när reklam lägger sig i vägen för innehållet så har det gått för långt, och att någon ens kom på idén vittnar om att det är dags att adblock sprids som en löpeld tills reklambyråer förstår att man inte ska bestraffa de kunder som faktiskt fortfarande valt att inte blockera reklam.

Vitlistar fz efter årsskiftet när intersticials är borta.

Gott!


signatur
Medlem

Mitt första inlägg och tänka sig att jag har ett konto här brukar annars bara surfa in och kolla nyheter!

Jag kör adblocker för att slippa flashreklamen, Flashreklam + Debian + dålig dator = sjukt segt

Jag blev ju glad när jag läste "De får inte låta eller spela upp videomaterial utan att du aktivt klickar på dem" tyvärr så var ju det en liten lögn och när jag avaktiverade adblocker blev jag bombad med flashfilmer från Black ops 2, World of Warcraft och Telia.

Jag förstår att ni får in era pengar från annonser men det är ohållbart för mig att ha igång dessa flashfilmer

Medlem

När ni slutar med att dryga er med 2-3 sidor för reviews och sådant bara för att få in mer pengar för vi ska klicka så kan jag acceptera reklamen i och sidan om själva artikeln. Men nu är det sjuk irriterande och min adblocker är guldvärd. Detta ska inte behövas väljas utan vill man ska man kunna välja tvärtom.

Redaktör
Skrivet av zammeman:

När ni slutar med att dryga er med 2-3 sidor för reviews och sådant bara för att få in mer pengar för vi ska klicka så kan jag acceptera reklamen i och sidan om själva artikeln. Men nu är det sjuk irriterande och min adblocker är guldvärd. Detta ska inte behövas väljas utan vill man ska man kunna välja tvärtom.

På alla flersidiga texter finns en länk som heter "En sida" i faktarutan uppe till höger, klicka den för att få allt på en sida.

Vi har flersidigt av läsbarhetsskäl, för att undvika wall of text-känslan för längre texter. Föredrar man ändå det är det som sagt enkelt fixat. Och en adblocker gör väl inte flersidiga texter ensidiga?


signatur
Medlem

Hej allihopa.

För er som hängt med i tråden så kanske ni vet att jag har problem med de tunga flashannonserna på min nuvarande laptop hemma.

De är helt enkelt för tunga för min dator.

För er andra där ute som blockar ads på FZ av samma skäl som mig vill jag ge ett litet tips.
Jag har gått tillbaka från att använda en custom hosts-fil för att blocka reklam.
Nuförtiden så blockar jag inte reklam på t.ex. Sweclockers och XDA eftersom de har valt att ha mer användarvänlig reklam som oftast bara består av statiska bilder, Sweclockers har ibland som mest 1 flashannons också vilket inte påverkar mig på samma sätt som FZ's gör då nästan alla FZ's annonser är tunga flashmonster.

Detta innebär tyvärr att FZ är den enda sidan som jag regelbundet besöker där jag fortfarande blockar 9/10 annonser p.g.a. att FZ's annonser är extremt tunga fortfarande jämfört med XDA och Sweclockers.

Hur gör jag detta? Här kommer tipset.
Istället för hosts-filen använder jag numera en extension i Chrome som heter AdBlock Plus.
Denna extension har en liten funktion som, om den är aktiverad, tillåter alla annonser som inte har en negativ påverkan på performance och/eller förstör användarvänligheten av sidan.

Dvs., den blockerar extremt tunga flashannonser och annat tungt vad det nu kan vara, samt hindrar även annonser som verkligen sabbar översikten, typ en banner som är bred som sidan och typ 700 pixlar hög.
Ni förstår nog vad jag menar.

Denna extension finns även till Firefox, där är tydligen extensionen ännu mer användbar då Chrome-varianten fortfarande är i beta.

Många av er visste garanterat om dessa extensions redan och det lär finnas en del av er som visste om att de lagt till en funktion som endast filtrerar bort reklam som verkligen förstör för en. Men det lär finnas några som inte visste om detta så jag ville droppa ett tips.

Så förlåt Thomas och Calle, jag blockar fortfarande nästan all reklam... ...fast bara på er sida då.

MEN... ...detta innebär att bollen nu helt och hållet ligger hos er. Ju mer reklam ni byter ut mot mer användarvänlig, desto mer kommer extensionen automagiskt släppa igenom utan påverkan av mig.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Jag har problem med att lägga till fz.se på Kasperskys "Whitelist". Ska kolla lite mer ifall jag kan få det att funka.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

jag inser att ni måste ha pengar för att driva sidan. testade att inte ha adblock på och inser att jag orkar inte kolla på sidan då = jag säger tack och adjö. Det är en intressant sida med mycket bra info tycker jag för det mesta. frid gamers

Medlem

Sweclockers får fortsätta vara vitlistat pga 2 saker.

1. Statisk reklam, ej distraherande, ej prestandakrävande, samtidigt relevant innehåll.

2. inga "wallpaper"-annonser, vilka jag råkar trycka på hela tiden av misstag, irritationsmoment.

Medlem

Tar bort adblock när reklam med film/animationer försvinner, vill ha min reklam statisk, "just nu, 20% rabatt på valfri dator på komplett" det är okej..

Det är inte okej när det spelas upp en minifilm om WoW, fyfan.

Medlem

Nu när ni ska sluta med popups så är det bara de där helskärmsannonserna i bakgrunden som gör att jag fortsätter blockera. De är fula, stör och man råkar av misstag klicka på skiten när man scrollar.

Medlem

Jag är väl en av de få som använder IE10 och har en trackerblock. Har absolut inget emot vanlig statisk reklam men jag tycker att spårad reklam är ett med dom värsta tilltag man kan ägna sig åt. Om jag surfar in på tex en spelsajt så vill inte jag ha massa reklam om stringtrosor bara för att jag tidigare var och surfade efter ett par nya jeans.

Skriv svar