Vad tycker du om vår reklam?

Medlem
Skrivet av druidz_bogus:

Jag är väl en av de få som använder IE10 och har en trackerblock. Har absolut inget emot vanlig statisk reklam men jag tycker att spårad reklam är ett med dom värsta tilltag man kan ägna sig åt. Om jag surfar in på tex en spelsajt så vill inte jag ha massa reklam om stringtrosor bara för att jag tidigare var och surfade efter ett par nya jeans.

Det är inte så att du kollade på tjejjerna i string då?

Skämt o sido, så är det lite irriteranade ja. Speciellt om flera använder samma dator och därmed besöker helt olika platser och man då får reklam som inte alls passar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tyvärr, har ni åkt tillbaka under Adblock eftersom ni har reklam som spelar upp en video med ljud utan att man klickar på den. Kan vara den värsta sortens reklam.

Medlem

Jag har kört med adblocker i många år, men efter ni bad så vänligt oss användare att stänga av den har jag nu gjort det sen ungefär ½ år tillbaka.

Under den här tiden har jag inte märkt någon störande reklam alls. Lite banners och oförmågan att klicka utanför "main frame(?)* är inte så farligt


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jo0n:

Tyvärr, har ni åkt tillbaka under Adblock eftersom ni har reklam som spelar upp en video med ljud utan att man klickar på den. Kan vara den värsta sortens reklam.

Jag gissar att du syftar på Turtle Beach-reklamen? Den är korrigerad. Reklam får inte, som du säger, spela upp ljud utan klick.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Quelor:

Jag har kört med adblocker i många år, men efter ni bad så vänligt oss användare att stänga av den har jag nu gjort det sen ungefär ½ år tillbaka.

Under den här tiden har jag inte märkt någon störande reklam alls. Lite banners och oförmågan att klicka utanför "main frame(?)* är inte så farligt

Tack!


signatur
Medlem

Jag gör ett undantag för er då. Och ni måste förstå att många surfar med mobiler i dag Och då måste reklamen anpassas för mindre skärmar. Tack!

Medlem

Ni ligger på min adblock då ni har dom för mig otroligt irriterande helsidesbakgrundsannonserna (eller vad man kallar dom) som gör allt runtom innehållet klickbart.
Om dom försvinner så försvinner min adblock.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av wobser:

Ni ligger på min adblock då ni har dom för mig otroligt irriterande helsidesbakgrundsannonserna (eller vad man kallar dom) som gör allt runtom innehållet klickbart.
Om dom försvinner så försvinner min adblock.

Det finns inga planer att ta bort dessa i dagsläget. Vi tog bort intersticials i årsskiftet.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av cinderella:

Jag gör ett undantag för er då. Och ni måste förstå att många surfar med mobiler i dag Och då måste reklamen anpassas för mindre skärmar. Tack!

För mobilsurfande rekommenderar vi m.fz.se som är anpassad för smartphones.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av wobser:

Ni ligger på min adblock då ni har dom för mig otroligt irriterande helsidesbakgrundsannonserna (eller vad man kallar dom) som gör allt runtom innehållet klickbart.
Om dom försvinner så försvinner min adblock.

Det finns inga planer att ta bort dessa i dagsläget. Vi tog bort intersticials i årsskiftet.

Det var synd, det var en av anledningarna till att jag överhuvudtaget började med att blockera reklam. Känns lite lurande att av misstag bli vidareskickad bara för att man klickade för att få fokus på fliken. Finns det något smidigt sätt att leva med detta? isåfall tar jag gärna bort blocken och supportar er. Faktiskt köpt ett par saker för några år sedan via er reklam, så jag är inte emot det.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Jo0n:

Tyvärr, har ni åkt tillbaka under Adblock eftersom ni har reklam som spelar upp en video med ljud utan att man klickar på den. Kan vara den värsta sortens reklam.

Jag gissar att du syftar på Turtle Beach-reklamen? Den är korrigerad. Reklam får inte, som du säger, spela upp ljud utan klick.

Ja det var den jag menade, Vad skönt. Då stänger jag av Adblock på FZ igen!

Medlem

Ska testa att köra utan adblock nu. Men kommer förmodligen att störa mig på de klickbara bakgrundsannonserna. De syns med eller utan adblock men med adblock slipper man råka klicka på dem ibland.

Medlem

Finns inga planer på att byta ut den statiska reklamen längst ner på mobilsiten, mot en annan som inte är klistrad framför skärmen?


signatur

Retro.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Golvis:

Finns inga planer på att byta ut den statiska reklamen längst ner på mobilsiten, mot en annan som inte är klistrad framför skärmen?

Jag ska höra med vår reklamavdelning.


signatur
Medlem

Jaha, så var det fullt med rörliga flash-annonser igen, blockering på!


signatur
Medlem

Jag stänger av adblock när ni slutar lägga upp så jävla mycket skräp som ni gör...

Medlem

har fått aktivera adblock igen iom dead space reklamen, av någon anledning så fryser den min Firefox 10 -15 sekunder, mycket störande då det inte går att scrolla vidare på sidan.

Medlem

Hur är det med optimeringen av er reklam? Sitter ofta med batteri som enda strömkälla på min laptop, vilket har visat sig vara något av ett problem på FZ. Ingen annan sida ger mig över 11-12 000 mW i urladdningstakt, men FZ ger mig uppåt 20 000 mW. Det gäller förstasidan och artiklar men vad jag kan se inte forumet. Sidor där jag blockerar reklamen ger uppenbarligen lägre, men jag jämför naturligtvis med andra sidor där jag tillåter reklam (exempelvis Swec). Viss del kan antagligen förklaras av hur er sida ser ut och är uppbyggd, men det kan inte förklara allt, för blockar jag reklamen får jag mycket lägre urladdningstakt.

Antar att det inte bara är jag som sitter på laptop, så en titt på det vore önskvärt.

EDIT: Kan tillägga att Dead Space 3-reklamen definitivt ställer till det, så den är värd att ta en titt på. Så fort den kommer så flyger urladdningstakten i taket.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Jag stänger av adblock när ni slutar lägga upp så jävla mycket skräp som ni gör...

Om vi lägger upp "så jävla mycket skit", varför besöker du oss överhuvudtaget? Var mer konstruktiv eller strunta helt enkelt i oss.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av båtsman:

Hur är det med optimeringen av er reklam? Sitter ofta med batteri som enda strömkälla på min laptop, vilket har visat sig vara något av ett problem på FZ. Ingen annan sida ger mig över 11-12 000 mW i urladdningstakt, men FZ ger mig uppåt 20 000 mW. Det gäller förstasidan och artiklar men vad jag kan se inte forumet. Sidor där jag blockerar reklamen ger uppenbarligen lägre, men jag jämför naturligtvis med andra sidor där jag tillåter reklam (exempelvis Swec). Viss del kan antagligen förklaras av hur er sida ser ut och är uppbyggd, men det kan inte förklara allt, för blockar jag reklamen får jag mycket lägre urladdningstakt.

Antar att det inte bara är jag som sitter på laptop, så en titt på det vore önskvärt.

EDIT: Kan tillägga att Dead Space 3-reklamen definitivt ställer till det, så den är värd att ta en titt på. Så fort den kommer så flyger urladdningstakten i taket.

Får ber dem kika den på måndag.


signatur
Medlem

Sådär nu när dead space reklamen försvann så stängde jag även av adblock. Har som sagt inget i mot reklamen när den funkar som den ska, och vill ju stödja sidan då jag gillar den.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Jag stänger av adblock när ni slutar lägga upp så jävla mycket skräp som ni gör...

Om vi lägger upp "så jävla mycket skit", varför besöker du oss överhuvudtaget? Var mer konstruktiv eller strunta helt enkelt i oss.

För det första, ska du använda citationstecken så ska du citera. För det andra har jag väl rätt att ha synpunkter på delar av innehållet på denna sidan? Jag tycker om artiklarna om spel, men den där jävla kommunist propagandan som Herr Arnroth skriver har ju fan inget här att göra. Ser ni inte själva hur många som blir irriterade på den fånen?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Jag stänger av adblock när ni slutar lägga upp så jävla mycket skräp som ni gör...

Om vi lägger upp "så jävla mycket skit", varför besöker du oss överhuvudtaget? Var mer konstruktiv eller strunta helt enkelt i oss.

För det första, ska du använda citationstecken så ska du citera. För det andra har jag väl rätt att ha synpunkter på delar av innehållet på denna sidan? Jag tycker om artiklarna om spel, men den där jävla kommunist propagandan som Herr Arnroth skriver har ju fan inget här att göra. Ser ni inte själva hur många som blir irriterade på den fånen?

Såklart du har. Precis som vi har rätt att välja vad vi vill publicera. Att hävda att Arnroths åsikter är ”kommunistpropaganda” (jag fick till det, dessutom utan särskrivning) gör det svårt för mig att ta till mig din kritik. Precis som när du beskrev vårt innehåll som ”skräp”. Ska vi inte lyfta frågor som känns viktiga, bara för att det finns en risk att några blir irriterande på skribenten? I ett kommentarsfält kan det lätt se ut som de negativa rösterna är en majoritet men det återspeglar sällan den allmänna åsikten.

Att sedan använda det som hävstång för att du använder adblock känns också märkligt, om du som du säger gillar det övriga innehållet. Har det inget värde då?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Jag stänger av adblock när ni slutar lägga upp så jävla mycket skräp som ni gör...

Om vi lägger upp "så jävla mycket skit", varför besöker du oss överhuvudtaget? Var mer konstruktiv eller strunta helt enkelt i oss.

För det första, ska du använda citationstecken så ska du citera. För det andra har jag väl rätt att ha synpunkter på delar av innehållet på denna sidan? Jag tycker om artiklarna om spel, men den där jävla kommunist propagandan som Herr Arnroth skriver har ju fan inget här att göra. Ser ni inte själva hur många som blir irriterade på den fånen?

Såklart du har. Precis som vi har rätt att välja vad vi vill publicera. Att hävda att Arnroths åsikter är ”kommunistpropaganda” (jag fick till det, dessutom utan särskrivning) gör det svårt för mig att ta till mig din kritik. Precis som när du beskrev vårt innehåll som ”skräp”. Ska vi inte lyfta frågor som känns viktiga, bara för att det finns en risk att några blir irriterande på skribenten? I ett kommentarsfält kan det lätt se ut som de negativa rösterna är en majoritet men det återspeglar sällan den allmänna åsikten.

Att sedan använda det som hävstång för att du använder adblock känns också märkligt, om du som du säger gillar det övriga innehållet. Har det inget värde då?

Jo det har det. Och jag gillar er sida och jag tar i lite grann när jag blir upprörd.

Det jag inte gillar med Arnroths artiklar är att dom ofta är väldigt vinklade åt det populistiska hållet. Han framhäver liksom den obildade syn övriga media har på spel, och vill man läsa sånt kan man köpa Aftonbladet.
FZ känns som ett ypperligt forum att lyfta fram en mer informerad syn på eventuella problem kring spelande istället. Vill ni ta upp ämnena och ni tycker dom är viktiga så visst, men att låta den snubben föra er talan... Det gör er andra inte rättvisa.

Jag ska prova med adblock avstängt ett tag och se hur det funkar rent praktiskt. Jag ber om ursäkt för mitt utspel. Jag hade precis läst en Arnroth artikel och blivit uppretad.

Medlem

Ni har glömt att göra guide hur man tar bort blockeringen i Opera.

och enda reklamen jag blockerar är den där stora som poppar upp när man inte besökt sidan på ett tag. Tar år och dar att ladda sidan på mobilen om man har dålig täckning.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Sidan känns helt ok att surfa på numera!

Enda störningsmomenten är ju 14is Crysis3 trailern som visas innan varje filmklipp. Jo vi fattar att pilbåge is teh shit nu. Går det att få varierade klipp eller att slippa dom helt efter att ha sett dom två ggr eller nåt?

Medlem
Skrivet av Aresz:

Sidan känns helt ok att surfa på numera!

Enda störningsmomenten är ju 14is Crysis3 trailern som visas innan varje filmklipp. Jo vi fattar att pilbåge is teh shit nu. Går det att få varierade klipp eller att slippa dom helt efter att ha sett dom två ggr eller nåt?

Exakt. Därför är undantaget för fz.se i Adblock inaktiverat tillsvidare. För det är tröttsamt med exakt samma reklam i alla ps4 filmerna jag har sett hittills idag.
Om man ändå hade kunna skippa förbi reklamen a la youtube så hade jag gjort undantag för fz.se igen.

Man kan ju tycka att som registrerad användare skulle man inte behöva se den heller.

Men löser ni det så får ni min reklamtid åter

Medlem
Skrivet av noname1:
Skrivet av Aresz:

Sidan känns helt ok att surfa på numera!

Enda störningsmomenten är ju 14is Crysis3 trailern som visas innan varje filmklipp. Jo vi fattar att pilbåge is teh shit nu. Går det att få varierade klipp eller att slippa dom helt efter att ha sett dom två ggr eller nåt?

Exakt. Därför är undantaget för fz.se i Adblock inaktiverat tillsvidare. För det är tröttsamt med exakt samma reklam i alla ps4 filmerna jag har sett hittills idag.
Om man ändå hade kunna skippa förbi reklamen a la youtube så hade jag gjort undantag för fz.se igen.

Man kan ju tycka att som registrerad användare skulle man inte behöva se den heller.

Men löser ni det så får ni min reklamtid åter

Kan inte göra annat än att instämma.
Jag har aldrig använt mig av Adblock av något slag (inte ens under Farcy 3 reklamen även om det var nära då), men Crysis 3 snutten i alla PS4 filmer tog knäcken på mig.

Förlåt FZ men jag pallade inte längre...i övrigt så gör ni ett toppenjobb !!

Puss & Kram på er !

Medlem

Fick dra på block igen efter att ha försökt att leva med klickbar bakgrund. Tyvärr.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av noname1:
Skrivet av Aresz:

Sidan känns helt ok att surfa på numera!

Enda störningsmomenten är ju 14is Crysis3 trailern som visas innan varje filmklipp. Jo vi fattar att pilbåge is teh shit nu. Går det att få varierade klipp eller att slippa dom helt efter att ha sett dom två ggr eller nåt?

Exakt. Därför är undantaget för fz.se i Adblock inaktiverat tillsvidare. För det är tröttsamt med exakt samma reklam i alla ps4 filmerna jag har sett hittills idag.
Om man ändå hade kunna skippa förbi reklamen a la youtube så hade jag gjort undantag för fz.se igen.

Man kan ju tycka att som registrerad användare skulle man inte behöva se den heller.

Men löser ni det så får ni min reklamtid åter

Frekvensen på hur ofta den visades var på tok för hög, så det är nedställt nu. Vi har precis börjat använda ett nytt system som hanterar videoreklam så det krävs lite finjusteringar.


signatur
Skriv svar