Vad tycker du om vår reklam?

Medlem

Har huvudsakligen Ad Blocker pga. sajter som Aftonbladet m.m. där reklamen är helt vansinnig. Även på Facebook.

Men, jag glädjer mig att åt meddela att jag nu lagt till FZ.se som mitt första undantag i Ad Blocker.
Vill ju inte skada er, och har i ärlighetens namn inte upplevt reklamen som vidare störande på denna sajten.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Prrmjau:

Har huvudsakligen Ad Blocker pga. sajter som Aftonbladet m.m. där reklamen är helt vansinnig. Även på Facebook.

Men, jag glädjer mig att åt meddela att jag nu lagt till FZ.se som mitt första undantag i Ad Blocker.
Vill ju inte skada er, och har i ärlighetens namn inte upplevt reklamen som vidare störande på denna sajten.

Tack!


signatur
Inaktiv

Har stängt av Adblock på FZ. Vill såklart stödja hemsidan jag besöker varje dag. Men som vissa nämnde så kan rörliga reklamer som Dead space reklamen göra så att Chrome hänger sig eller "laggar" hela jäkla tiden. Då tappar jag bara lusten att besöka er.

k3m
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi förstår att annonser på Internet kan störa din surfupplevelse och därför har vi hårda regler för hur reklam får visas på sajten. De får inte låta eller spela upp videomaterial utan att du aktivt klickar på dem. Från och med årsskiftet 2012/2013 tillåter vi heller inte så kallade intersticials, de banners du måste klicka bort innan du når sajten..

För att göra upplevelsen på FZ ännu bättre är vi också nyfikna på vad du tycker. Annonser är en nödvändighet för att vi ska kunna driva sidan men vi vill veta hur du upplever den. Skulle du till exempel kunna tänka dig att betala en liten summa per månad för att slippa den? Stör du dig inte alls? Berätta!

Nu när intersticials försvinner så är jag nöjd och ska slå på er reklam igen. Tänk dock på att er reklam ska vara mobilanpassad då jag och många andra använder mobilen till att surfa på.

Medlem

Då jag blockar alla adds servrar på routernivå så behöver jag veta vilka ad server ni använder er av så kan jag vitlista de men om det är samma som andra större siter som missbrukar reklam så kommer jag nog inte vitlista de. Sorry. Jag förstår det är så ni tjänar era pengar på reklam.

Edit: Alla borde använda text- eller enkla gifbilds- reklam som tex google har i gmail

INTE flash, film, fullskärnspopup overlay reklam

Medlem

Lagt till FZ som undantag i adblock. Men när det är det fåret som jag hatar mest av alla får i början av ett klipp i er videobank går det för långt. Jag orkar fan inte sitta och vänta i 30 sekunder!!! på att fåret skall försvinna. Vad ska jag göra när det här irriterar mig så in i helvete? Reklamen kommer döda internet. Och populära sajter.

Hatat får.

Medlem
Skrivet av Jonator:

Lagt till FZ som undantag i adblock. Men när det är det fåret som jag hatar mest av alla får i början av ett klipp i er videobank går det för långt. Jag orkar fan inte sitta och vänta i 30 sekunder!!! på att fåret skall försvinna. Vad ska jag göra när det här irriterar mig så in i helvete? Reklamen kommer döda internet. Och populära sajter.

Hatat får.

Deras reklam är så dumförklarande... Vem vill vara det svarta fåret? Vem vill vara en fårskalle? Vem tycker det är roligt att ringa och väcka någon mitt i natten för att de har ett efternamn som är det samma som ett telefonmärke?

Medlem

Lite off topic men;

Skrivet av Varazir:

Deras reklam är så dumförklarande... Vem vill vara det svarta fåret? Vem vill vara en fårskalle?

Nu är deras kampanj nog mer gjord för att göra skoj av att de engelska orden "cheap" (=billigt) och "sheep" (=får) låter likadant. Sedan så är det ju inte menat att det är kunden som är billig utan Tele2.

(Men jovisst, jag tycker inte heller om deras reklam.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

k3m
Medlem
Skrivet av conthox:

Lite off topic men;

Skrivet av Varazir:

Deras reklam är så dumförklarande... Vem vill vara det svarta fåret? Vem vill vara en fårskalle?

Nu är deras kampanj nog mer gjord för att göra skoj av att de engelska orden "cheap" (=billigt) och "sheep" (=får) låter likadant. Sedan så är det ju inte menat att det är kunden som är billig utan Tele2.

(Men jovisst, jag tycker inte heller om deras reklam.)

Jag gillar Frank

Medlem

Jag håller på att bli tökig på att på att det ligger 15-30s reklam före alla videoklipp. Banners och annat står jag ut med så länge det inte låter eller rör sig eller autostartar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jaxz:

Jag håller på att bli tökig på att på att det ligger 15-30s reklam före alla videoklipp. Banners och annat står jag ut med så länge det inte låter eller rör sig eller autostartar.

Blir du tokig på Youtube också?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Jaxz:

Jag håller på att bli tökig på att på att det ligger 15-30s reklam före alla videoklipp. Banners och annat står jag ut med så länge det inte låter eller rör sig eller autostartar.

Blir du tokig på Youtube också?

Ja det blir jag men där kan jag dock skippa den efter 3-5s vilket gör det lättare att stå ut med. Jag förstår att ni måste tjäna pengar på något sätt men efter att ha sett samma reklam för 10e gången under en timme för man tittar på olika klipp blir jag mer sugen på att starta adblock igen.

k3m
Medlem
Skrivet av Jaxz:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Jaxz:

Jag håller på att bli tökig på att på att det ligger 15-30s reklam före alla videoklipp. Banners och annat står jag ut med så länge det inte låter eller rör sig eller autostartar.

Blir du tokig på Youtube också?

Ja det blir jag men där kan jag dock skippa den efter 3-5s vilket gör det lättare att stå ut med. Jag förstår att ni måste tjäna pengar på något sätt men efter att ha sett samma reklam för 10e gången under en timme för man tittar på olika klipp blir jag mer sugen på att starta adblock igen.

Mhm! Reklam får absolut inte övernyttjas eller vara störande. För då åker adblock på igen.

Och jag kollar inte youtube om det är reklam varje gång jag klickar på en video.

Medlem

Lägg till en skip knapp på video reklamen....


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Jaxz:

Jag håller på att bli tökig på att på att det ligger 15-30s reklam före alla videoklipp. Banners och annat står jag ut med så länge det inte låter eller rör sig eller autostartar.

Blir du tokig på Youtube också?

adblock fungerar utmärkt för reklamen på youtube också.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av noname1:
Skrivet av Aresz:

Sidan känns helt ok att surfa på numera!

Enda störningsmomenten är ju 14is Crysis3 trailern som visas innan varje filmklipp. Jo vi fattar att pilbåge is teh shit nu. Går det att få varierade klipp eller att slippa dom helt efter att ha sett dom två ggr eller nåt?

Exakt. Därför är undantaget för fz.se i Adblock inaktiverat tillsvidare. För det är tröttsamt med exakt samma reklam i alla ps4 filmerna jag har sett hittills idag.
Om man ändå hade kunna skippa förbi reklamen a la youtube så hade jag gjort undantag för fz.se igen.

Man kan ju tycka att som registrerad användare skulle man inte behöva se den heller.

Men löser ni det så får ni min reklamtid åter

Frekvensen på hur ofta den visades var på tok för hög, så det är nedställt nu. Vi har precis börjat använda ett nytt system som hanterar videoreklam så det krävs lite finjusteringar.

Gött. Nu är min adblock disablad på fz.se igen :). Keep it up

Medlem

Vilken version av chrome är det ni visar på bilderna? hittar inte den inställningen så enkelt tyvärr..


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Skägg.
10 Chambers

Har fått lite ny info för dem som fortfarande får upp meddelendet, trots avblockering.

Informationen här gäller för Adblock plus för Google Chrome i windowsmiljö. Det kan hända att Adblock-ikonen inte syns i Chrome. Det första man ska göra då är att gå in på Inställningar > Verktyg > Tillägg. Där hittar man Adblock plus, vid denna listning finns länken "Alternativ". Klicka på den, klicka sedan på "Anpassning" och bocka i att du vill visa ikonen. I vissa hjälper inte detta heller. När så är fallet har man råkat ut för en bug i Adblock. Avinstallera då tillägget helt och stäng alla öppna Chromefönster, gå sedan till mappen: C:\Documents and Settings\<username>\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\User Data\Default ...om du har Windows XP/2003. Om du istället har Windows Vista/7/8 så ska du till: C:\Users\<username>\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default Radera där mappen "FileSystem". Starta sedan om Chrome och installera Adblock på nytt. Nu ska ikonen visas och du ska kunna göra Fz.se till ett undantag som vanligt.


signatur
Medlem

Jag tar mer än gärna bort adblock för sajter som jag tycker förtjänar det, men nånstans måste man dra gränsen. Räknar tre stycken rörliga annonser på en och samma sida. Knappt värt att besöka sidan för att läsa om saker andra sidor redan rapporterat om när det enda man ser är blinkande reklam överallt.. Nej jag behåller nog adblock på ett tag till.

Medlem

Jag har inte sagt nej till reklam, det enda jag säger nej till är tredjepartskakor.
Jag har även stängt av trackers på er sida just nu 6st.
1 24/7 Media
2 ADTECH
3 Facebook conect
4 Google +1
5 Google analytics
6 TNS

Saker som jag inte har någon nytta av, reklam är OK trackers som kollar mina surfvanor håller reda på sidor jag surfar in på är inte OK. capish ??

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av robban1900:

Jag har inte sagt nej till reklam, det enda jag säger nej till är tredjepartskakor.
Jag har även stängt av trackers på er sida just nu 6st.
1 24/7 Media
2 ADTECH
3 Facebook conect
4 Google +1
5 Google analytics
6 TNS

Saker som jag inte har någon nytta av, reklam är OK trackers som kollar mina surfvanor håller reda på sidor jag surfar in på är inte OK. capish ??

1-2 är annonsleverantörer
2-3 är sociala plugins för att kunna dela dem
5-6 är mätverktyg så vi vet, och kan jämföra med andra, hur många som surfar på sajten på veckobasis.


signatur
Medlem

Calle, vill inte vara sån.....eller jo det vill jag. Du missade nr4...muahahahahahaaiiiaahahahahahaha
*trillar av stolen och slår sig - instant karma


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Och 2an är två ggr, tror nog att "2-3" skall vara 3-4


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Och 2an är två ggr, tror nog att "2-3" skall vara 3-4

Jo, ville bara köra lite fredagsstämning


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Hehe Ok


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers

Vad ni är söta


signatur
Medlem

Jag har missclickat på s.k. "wallpapers" en gång för mycket för att inte tröttna. Därav använder jag en mjukvara som stoppar all reklam från att nå mig.

Medlem

Möjligt att få lite bättre bildkvalitet på reklaminslagen innan videoklippen?

Ifall man nu ska se på reklamen så får det ju ändå vara hd-reklam

Medlem

Jag måste säga att senaste Dead Island reklamen runt sidan är rent osmaklig. Jag förstår att den ska locka till ett zombiespel, vilket i sig är osmakligt, men jag har barn i hushållet och kan inte besöka sidan med sådana grafiska detaljer. Dessutom är den rätt osmaklig som vuxen

Medlem

Jag har inga problem med att acceptera reklam hos FZ så länge det inte innebär att jag blir spårad. Skulle jag tillåta 24/7 och ADTECH i Ghostery innebär det att information om mitt surfande, min hårdvara/mjukvara, min browser med mera samlas in och även delas eller säljs vidare till tredje part. För att inte tala om vad Google och Facebook skulle samla in om de fick... Finns ingen anledning till att jag ska behöva acceptera detta för att kunna "ta del" av er reklam.

24/7 Privacy Policy:

Data Collected:
Anonymous (Browser Information, Hardware/Software Type, Page Views , Serving Domains)
Pseudonymous (IP Address (EU PII))

Data Sharing:
Anonymous data is shared with 3rd parties.

Data Retention:
12-18 Months

ADTECH privacy policy:

Data Collected:
Anonymous (Ad Views, Browser Information, Date/Time, Hardware/Software Type, Interaction Data )

Data Sharing:
Undisclosed

Data Retention:
Undisclosed

Google privacy policy:

Data Collected:
Anonymous (Ad Views, Analytics, Browser Information, Cookie Data , Date/Time, Demographic Data, Hardware/Software Type, Interaction Data , Page Views , Serving Domains)
Pseudonymous (IP Address (EU PII), Search History, Location Based Data, Device ID (EU PII))
PII (Phone Number)

Data Sharing:
Undisclosed

Data Retention:
Undisclosed

Skriv svar