Vad tycker du om vår reklam?

Medlem

Fuck that shit. Reklam = bajs. Jag vill inte titta på bajs.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Veshir:

Möjligt att få lite bättre bildkvalitet på reklaminslagen innan videoklippen?

Ifall man nu ska se på reklamen så får det ju ändå vara hd-reklam

Jo, har också reagerat på det. Är väl en balans mellan kvalité och "tyngd" på klippet, men det borde gå att öka.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kexan:

Jag måste säga att senaste Dead Island reklamen runt sidan är rent osmaklig. Jag förstår att den ska locka till ett zombiespel, vilket i sig är osmakligt, men jag har barn i hushållet och kan inte besöka sidan med sådana grafiska detaljer. Dessutom är den rätt osmaklig som vuxen

Jo, den var lite åt det grövsta hållet.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kexan:

Jag måste säga att senaste Dead Island reklamen runt sidan är rent osmaklig. Jag förstår att den ska locka till ett zombiespel, vilket i sig är osmakligt, men jag har barn i hushållet och kan inte besöka sidan med sådana grafiska detaljer. Dessutom är den rätt osmaklig som vuxen

Jo, den var lite åt det grövsta hållet.

Men ni är så goda vänner med utgivarna eller fick så mycket pengar av dem att ni tyckte att reklamen var helt OK?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kexan:

Jag måste säga att senaste Dead Island reklamen runt sidan är rent osmaklig. Jag förstår att den ska locka till ett zombiespel, vilket i sig är osmakligt, men jag har barn i hushållet och kan inte besöka sidan med sådana grafiska detaljer. Dessutom är den rätt osmaklig som vuxen

Jo, den var lite åt det grövsta hållet.

Men ni är så goda vänner med utgivarna eller fick så mycket pengar av dem att ni tyckte att reklamen var helt OK?

Ge dig nu. Hade vi tyckt att den gick över gränsen så hade vi tagit bort den.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kexan:

Jag måste säga att senaste Dead Island reklamen runt sidan är rent osmaklig. Jag förstår att den ska locka till ett zombiespel, vilket i sig är osmakligt, men jag har barn i hushållet och kan inte besöka sidan med sådana grafiska detaljer. Dessutom är den rätt osmaklig som vuxen

Jo, den var lite åt det grövsta hållet.

Men ni är så goda vänner med utgivarna eller fick så mycket pengar av dem att ni tyckte att reklamen var helt OK?

Ge dig nu. Hade vi tyckt att den gick över gränsen så hade vi tagit bort den.

Visst är jag jobbig eftersom jag ifrågasätter alltid istället för att snällt bara svälja allt ni matar mig med och hålla käft som en lydig medlem? Om du inte ens vill avslöja vilka förläggare som klagat på betygen hos er är du ju inte särskilt trovärdig när det gäller reklamen på sajten heller.

Är FZ en öppen sajt så berättar du vilka det är som klagar på betygen hos er. Annars är ni varken öppna eller pålitliga.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kexan:

Jag måste säga att senaste Dead Island reklamen runt sidan är rent osmaklig. Jag förstår att den ska locka till ett zombiespel, vilket i sig är osmakligt, men jag har barn i hushållet och kan inte besöka sidan med sådana grafiska detaljer. Dessutom är den rätt osmaklig som vuxen

Jo, den var lite åt det grövsta hållet.

Jag blir lite oroad av detta, innebär det alltså att ni kommer fortsätta visa denna typ av reklam? Jag har stängt av adblocker för er men överväger att aktivera den igen av detta skäl

Medlem

Er "sniffer" funkar lite sådär... Har aldrig använt en adblocker men blir ändå informerad om hur mycket jag skadar er.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Er "sniffer" funkar lite sådär... Har aldrig använt en adblocker men blir ändå informerad om hur mycket jag skadar er.

Men du är ju Kane, ledare av The Brotherhood of Nod.

(Förlåt för OT )


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kexan:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kexan:

Jag måste säga att senaste Dead Island reklamen runt sidan är rent osmaklig. Jag förstår att den ska locka till ett zombiespel, vilket i sig är osmakligt, men jag har barn i hushållet och kan inte besöka sidan med sådana grafiska detaljer. Dessutom är den rätt osmaklig som vuxen

Jo, den var lite åt det grövsta hållet.

Jag blir lite oroad av detta, innebär det alltså att ni kommer fortsätta visa denna typ av reklam? Jag har stängt av adblocker för er men överväger att aktivera den igen av detta skäl

Låt oss istället hålla dialogen öppen. Vi har tagit bort reklam som varit olämplig på ett eller annat sätt, så det finns inga tabun kring det.

Skrivet av Kane:

Er "sniffer" funkar lite sådär... Har aldrig använt en adblocker men blir ändå informerad om hur mycket jag skadar er.

Vad använder du för webbläsare?


signatur
Medlem

Senaste firefox.

Nu är det borta igen men lär återkomma. Inte så det stör men nåt konstigt är det ju :>


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Senaste firefox.

Nu är det borta igen men lär återkomma. Inte så det stör men nåt konstigt är det ju :>

Det kan hända om man är lite för snabb att klicka på saker och ting, innan alla javascript hunnit ladda.

Medlem

Två saker irriterar mig oerhört på nätet och i min vardag:

Det första är användandet av nyspråk i egenskap av ickeordet "hen".
Det andra är reklam.

Bägge förekommer på FZ.

Jag kan står ut med ett av ovanstående så här kommer ett förslag till er:
Sluta upp med användandet av ickeordet ovan så stänger jag av min adblock. Jag kommer alltså i princip betala er för att skriva korrekt svenska, det måste vara en bra deal?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Well, ni gör ju köpta artiklar så reklamen är väl en mindre inkomst för er?


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Kalla mig guldfisk men jag vet faktiskt inte vilken gång i ordningen jag ska kolla på någon film på FZ Play,
men storknar då jag ser reklamen...

Eller snarare storknar jag nog då jag inser att jag måste betitta reklamen i hela 20 jämra sekunder innan jag får min "belöning".

Sorry, just can't do it.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av RedEyeJoe:

Well, ni gör ju köpta artiklar så reklamen är väl en mindre inkomst för er?

Peka mig mot dina misstankar så ska jag försöka bemöta din ganska allvarliga anklagelse.


signatur
Medlem

http://www.fz.se/artiklar/artikel/20130115/world-of-tanks

Tycker den verkar vääääldigt vinklad och guldmålad


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av RedEyeJoe:

http://www.fz.se/artiklar/artikel/20130115/world-of-tanks

Tycker den verkar vääääldigt vinklad och guldmålad

Du får gärna ge exempel. World of Tanks är uppenbarligen ett väldigt framgångsrikt koncept, med sina 48 miljoner registrerade användare. Vad är det du saknar?


signatur
57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Finns bara en sak vaför jag för tillfället är på är för att när man scrollar längst ner i en artikel eller någonstans så krashar flash så alla min Ytube och livestreams krashar -> inte så trevligt.

Ni får gärna säga till när problemet är fixat så jag kan stänga av addblock igen.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av RedEyeJoe:

http://www.fz.se/artiklar/artikel/20130115/world-of-tanks

Tycker den verkar vääääldigt vinklad och guldmålad

Du får gärna ge exempel. World of Tanks är uppenbarligen ett väldigt framgångsrikt koncept, med sina 48 miljoner registrerade användare. Vad är det du saknar?

En del skriver jag som svar på artikeln men FZ kan sätta sig ner och köra 15.000 matcher och sen göra en uppdaterad artikel om värdet på FtP spel. Ingen verkar ifrågasätta vad man får för sina pengar och tid man lägger ner.
Sen om vad jag vill se i WoT, kolla min blogg
http://www.fz.se/bloggar/gurgelfnutt/20130622/world-of-tanks-...


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Avskyr all reklam, allt är reklam i dag blir oerhört trött av allt ifrån, tandkräm, penisförstoring, netonnet, bildelar ja va fan som helst, så svaret är NEJ, adblocker är gåvan från gud, kommer ALDRIG att sluta använda den, kan man inte överleva utan reklam, sorry då har man fel affärsmodell!.

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Avskyr all reklam, allt är reklam i dag blir oerhört trött av allt ifrån, tandkräm, penisförstoring, netonnet, bildelar ja va fan som helst, så svaret är NEJ, adblocker är gåvan från gud, kommer ALDRIG att sluta använda den, kan man inte överleva utan reklam, sorry då har man fel affärsmodell!.

Du kan ju alltid kolla in denna supporter-grej för att stödja FZ då: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130627/bli-fz-supporter

Medlem

Hej!

Jag skulle gärna slå på reklam för att stödja er.
Tyvärr så är detta ganska opraktiskt i mitt fall...

Jag blockerar annonsörer, tracking sidor, osv via min hosts fil. Denna sida tillhandahar en väl uppdaterad sådan fil: http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm

Det som händer är att alla URL till annonsörer, etc, som finns med i ovan lista skickas vidare till 127.0.0.1 istället för sin tilltänkta destination. I och med det slipper man ad-block mjukvara i sina olika program, och samtliga program på det berörda systemet får samtliga ads blockerade (som finns med i listan)... Väldigt smidigt.

Därför är det svårt att slå av blockeringen per-site

Medlem

Ger ni inte t ex pessimisterna (den där nästintill religiösa verksamheten som kopplar ett FPS spel med verkliga livet etc) nya verktyg när ni har annonser med statens rekrytering för legoknektar/yrkesmördare?

Tycker för övrigt att det är jävligt klent av staten att annonsera på en gaming sida som riktar sig en hel del mot väldigt unga grabbar. Inte för att man är så förvånad... gamla sitter på tronen och de yngre får bära på bördan och skulderna.

Medlem

Låt staten rekrytera


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av mr040:

Hej!

Jag skulle gärna slå på reklam för att stödja er.
Tyvärr så är detta ganska opraktiskt i mitt fall...

Jag blockerar annonsörer, tracking sidor, osv via min hosts fil. Denna sida tillhandahar en väl uppdaterad sådan fil: http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm

Det som händer är att alla URL till annonsörer, etc, som finns med i ovan lista skickas vidare till 127.0.0.1 istället för sin tilltänkta destination. I och med det slipper man ad-block mjukvara i sina olika program, och samtliga program på det berörda systemet får samtliga ads blockerade (som finns med i listan)... Väldigt smidigt.

Därför är det svårt att slå av blockeringen per-site

Tack för den! Fick bort lite reklam som alla adblocks jag kör missat.. Ska definitivt spridas!

Medlem
Skrivet av eCore:
Skrivet av mr040:

Hej!

Jag skulle gärna slå på reklam för att stödja er.
Tyvärr så är detta ganska opraktiskt i mitt fall...

Jag blockerar annonsörer, tracking sidor, osv via min hosts fil. Denna sida tillhandahar en väl uppdaterad sådan fil: http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm

Det som händer är att alla URL till annonsörer, etc, som finns med i ovan lista skickas vidare till 127.0.0.1 istället för sin tilltänkta destination. I och med det slipper man ad-block mjukvara i sina olika program, och samtliga program på det berörda systemet får samtliga ads blockerade (som finns med i listan)... Väldigt smidigt.

Därför är det svårt att slå av blockeringen per-site

Tack för den! Fick bort lite reklam som alla adblocks jag kör missat.. Ska definitivt spridas!

Hej!

Observera att detta också blockerar tracking cookies från många annonsörer osv.
Detta fungerar oftast som tilltänkt, men t.ex. Google Adsense är också blockerat, som ibland kan slänga upp några vettiga sponsrade länkar för det man söker...

Kör du en lokal dns server som jag gör på min linux hink/fil-server/router så kan du skapa en zonfil med innehållet i denna fil, så får alla klienter på ditt nätverk densamma blockering utan något ingrepp på någon maskin...

Detta är ganska smidigt om man har x antal klienter (telefon, surfplatta, stationär, jobb laptop, osv).. Då slipper man uppdatera HOSTS filen på varje klient då och då för att hålla sig a jour.

Medlem

Fick meddelande om att jag blockerar reklamen, men i mitt fall så har jag ingen blockering (all reklam syns). Däremot kan det hända mellan varven att antiviruset ogillar vissa URL:er och stoppar dom.

Nu har det iofs inte hänt på fz.se, men på aftonblandet händer titt som tätt. Och på jobbet är AV:et tyst av sig, så den kan blockera utan att jag vet om det.

// MindBlaster

Medlem
Skrivet av mr040:
Skrivet av eCore:
Skrivet av mr040:

Hej!

Jag skulle gärna slå på reklam för att stödja er.
Tyvärr så är detta ganska opraktiskt i mitt fall...

Jag blockerar annonsörer, tracking sidor, osv via min hosts fil. Denna sida tillhandahar en väl uppdaterad sådan fil: http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm

Det som händer är att alla URL till annonsörer, etc, som finns med i ovan lista skickas vidare till 127.0.0.1 istället för sin tilltänkta destination. I och med det slipper man ad-block mjukvara i sina olika program, och samtliga program på det berörda systemet får samtliga ads blockerade (som finns med i listan)... Väldigt smidigt.

Därför är det svårt att slå av blockeringen per-site

Tack för den! Fick bort lite reklam som alla adblocks jag kör missat.. Ska definitivt spridas!

Hej!

Observera att detta också blockerar tracking cookies från många annonsörer osv.
Detta fungerar oftast som tilltänkt, men t.ex. Google Adsense är också blockerat, som ibland kan slänga upp några vettiga sponsrade länkar för det man söker...

Kör du en lokal dns server som jag gör på min linux hink/fil-server/router så kan du skapa en zonfil med innehållet i denna fil, så får alla klienter på ditt nätverk densamma blockering utan något ingrepp på någon maskin...

Detta är ganska smidigt om man har x antal klienter (telefon, surfplatta, stationär, jobb laptop, osv).. Då slipper man uppdatera HOSTS filen på varje klient då och då för att hålla sig a jour.

Tack för tipset!!

FZ har ju börjat köra en bild till ramen nu så man ändå får se reklamhelvetet, snackade med adblock killarna som håller på med en lösning på detta problemet!

Tills dess så kör jag med Chrome och en bild "mall" som gör allt svart förutom just sidan.. Funkar hyfsat bra men adblock lösningen är att föredra! Annars får jag leta mig till en annan sida då jag verkligen AVSKYR reklam och telefonförsäljare annat löst folk!

Må väl

Skriv svar