Vad tycker du om vår reklam?

Medlem

Förstår inte hur folk kan störa sig på reklamen så förbannat mycket. Jag har aldrig använt ad-block eller liknande program, oftast så bryr jag mig inte ett skit om reklamen, ibland kan det vara reklam som är intressant till och med. Precis som allt annat så är det en vanesak.

Det vore värre med t.ex. pop-ups, eller som TV4 Play aka "Visar annons 1/4 innan du kan kolla på klippet".

Medlem

Jag vill egentligen ge er all reklampeng som är rimlig, men efter att för tredje gången på kort tid (under 10min) råkat trycka på D3:RoS reklamen när allt jag vill är att få fokus på fönstret får det vara nog. Adblock kommer tyvärr få vara igång så länge halva sidan är en stor reklamlänk. Tyvärr så inser jag att wallpapers nog är här för att stanna, men det är vad det är.

Medlem

Ser all reklam men sidan "FZ" påstår att jag har reklam blockad? Eller får alla som går in på sidan ett meddelande om att man har blockerat reklam?

Medlem

Det går någon sorts gräns vid pop-up fönster med reklam, (som ni har just nu för Diablo), vad gäller irritationsmoment. Jag misstänker att många stör sig på det.

Annars har ni skött reklamen på en acceptabel nivå, om man är införstådd att den är nödvändig för en gratis-sajt.


signatur

yolo

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Lumme:

Ser all reklam men sidan "FZ" påstår att jag har reklam blockad? Eller får alla som går in på sidan ett meddelande om att man har blockerat reklam?

Kör du någon brandvägg eller annat?


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Döbringer:

Det går någon sorts gräns vid pop-up fönster med reklam, (som ni har just nu för Diablo), vad gäller irritationsmoment. Jag misstänker att många stör sig på det.

Annars har ni skött reklamen på en acceptabel nivå, om man är införstådd att den är nödvändig för en gratis-sajt.

Var inte medveten om att vi hade en sådan, ska undersöka.


signatur
Medlem

Trodde ni skulle lägga av med reklam som fyller hela sidospalterna och länkar iväg från FZ? Försvarsmakten som ligger där nu ser ut att sluta vid det blå området, men allt utanför är en del av reklamen och öppnar upp ett nytt fönster om man klickar, t ex för att fokusera fönstret så att man kan scrolla.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Stephan:

Trodde ni skulle lägga av med reklam som fyller hela sidospalterna och länkar iväg från FZ? Försvarsmakten som ligger där nu ser ut att sluta vid det blå området, men allt utanför är en del av reklamen och öppnar upp ett nytt fönster om man klickar, t ex för att fokusera fönstret så att man kan scrolla.

Kollar!


signatur
Medlem

Skulle vara nice om ni undvek reklam som blinkar i framtiden,den där nine inch nail reklamen tycker jag stör för mycket när man försöker läsa vad som står runt omkring. Mvh Nagash


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Stephan:

Trodde ni skulle lägga av med reklam som fyller hela sidospalterna och länkar iväg från FZ? Försvarsmakten som ligger där nu ser ut att sluta vid det blå området, men allt utanför är en del av reklamen och öppnar upp ett nytt fönster om man klickar, t ex för att fokusera fönstret så att man kan scrolla.

Kollar!

Det är korrigerat!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Stephan:

Trodde ni skulle lägga av med reklam som fyller hela sidospalterna och länkar iväg från FZ? Försvarsmakten som ligger där nu ser ut att sluta vid det blå området, men allt utanför är en del av reklamen och öppnar upp ett nytt fönster om man klickar, t ex för att fokusera fönstret så att man kan scrolla.

Kollar!

Det är korrigerat!

Tackar, perfekt!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Lumme:

Ser all reklam men sidan "FZ" påstår att jag har reklam blockad? Eller får alla som går in på sidan ett meddelande om att man har blockerat reklam?

Kör du någon brandvägg eller annat?

Jag får samma sak ibland. Jag kör AdBlock 2.6.29 och har lagt till undantag för fz.se. Reklamen syns på sidan. Däremot får jag också meddelandet att blockera reklam, fast bara ibland. Det händer kanske en gång i veckan, och jag läser fz.se varje dag.

Jag kör för övrigt den vanliga brandväggen i Windows 7, utan några speciella inställningar ändrade.

Jag tänkte bara meddela det.

Bra jobb med sidan förresten!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av drakon64:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Lumme:

Ser all reklam men sidan "FZ" påstår att jag har reklam blockad? Eller får alla som går in på sidan ett meddelande om att man har blockerat reklam?

Kör du någon brandvägg eller annat?

Jag får samma sak ibland. Jag kör AdBlock 2.6.29 och har lagt till undantag för fz.se. Reklamen syns på sidan. Däremot får jag också meddelandet att blockera reklam, fast bara ibland. Det händer kanske en gång i veckan, och jag läser fz.se varje dag.

Jag kör för övrigt den vanliga brandväggen i Windows 7, utan några speciella inställningar ändrade.

Jag tänkte bara meddela det.

Bra jobb med sidan förresten!

Vad kör du för webbläsare?


signatur
Medlem

Jag kör Chrome.

Medlem

Ah, det var visst fel från min sida. Jag lurades av att bakgrundsreklamen syntes, men den är ju oklickbar, så det undantaget för fz.se i adblock är nog inte aktivt ändå.

Jag kan sätta undantag i adblock plus till firefox, men till chrome verkar den inte vilja sluta blockera.
Det står "AdBlock är inaktiverad på denna sida", men det är uppenbarligen inte fallet.

Jaja, ska kika på det. Ursäkta för den felaktiga felanmälan

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av drakon64:

Ah, det var visst fel från min sida. Jag lurades av att bakgrundsreklamen syntes, men den är ju oklickbar, så det undantaget för fz.se i adblock är nog inte aktivt ändå.

Jag kan sätta undantag i adblock plus till firefox, men till chrome verkar den inte vilja sluta blockera.
Det står "AdBlock är inaktiverad på denna sida", men det är uppenbarligen inte fallet.

Jaja, ska kika på det. Ursäkta för den felaktiga felanmälan

Inga problem, återkom gärna om du hittar någon gömd inställning som strulade till det.


signatur
Medlem

Hej eran nuvarande bakgrunds-ad känns lite missvisande, closed beta är över, open beta börjar imorgon torsdagen den 8:e Maj och den kan alla som vill få tillträde till utan att förboka.

Medlem

Också kört lite Adblock här men sedan ett tag så har jag avaktiverat den för att reklamen fungerar bättre och även köpt via länkar vid ett par tillfällen. Men jag får inte heller bort listen som säger att jag blockerar, fast jag inte gör det. Några tips från er, Calle?

*Edit. Listen är ju borta nu, haha jag är nog inte riktigt vaken.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av PurreSnurre:

Också kört lite Adblock här men sedan ett tag så har jag avaktiverat den för att reklamen fungerar bättre och även köpt via länkar vid ett par tillfällen. Men jag får inte heller bort listen som säger att jag blockerar, fast jag inte gör det. Några tips från er, Calle?

*Edit. Listen är ju borta nu, haha jag är nog inte riktigt vaken.

Gott så!


signatur
Medlem

Den är tillbaka, mysko. Kör FireFox här.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

ÖNSKAR ATT REKLAMEN KUNDE VÄLJAS BORT ELLER ATT REKLAMEN SATT NÅN ANNAN STANS PÅ ERAN SIDA,ANNARS ÄR DET OKEJ;)

Medlem

Jag har länge haft ett undantag just för FZ i min adblock, men idag fick jag ta bort det. Det är ingen särskild reklam som jag tycker är extra störig, men min laptop börjar bli till åren kommen (typ 3) och jag kan knappt scrolla på sidan om adblock är av. Sidan tar någon halvminut att ladda, det hackar när man scrollar på den, då och då stannar den upp och man kan se att den hämtar mer data från olika reklamställen (tex amazon aws) och fläkten går igång på full fräs.

Med adblock på försvinner allt detta och sidan blir användbar igen.

Jag använder Chrome på en macbook air om det hjälper. Om det går att få bort de resurskrävande annonserna så lägger jag gärna in er i filtret igen, jag stöder er gärna. Men just nu går det inte.

Redaktör
Skrivet av Martyrerna:

ÖNSKAR ATT REKLAMEN KUNDE VÄLJAS BORT ELLER ATT REKLAMEN SATT NÅN ANNAN STANS PÅ ERAN SIDA,ANNARS ÄR DET OKEJ;)

Blir du FZ-supporter slipper du alla banners. 300 kr/år, plus ett gäng förmåner.

Skrivet av jiemm:

Jag har länge haft ett undantag just för FZ i min adblock, men idag fick jag ta bort det. Det är ingen särskild reklam som jag tycker är extra störig, men min laptop börjar bli till åren kommen (typ 3) och jag kan knappt scrolla på sidan om adblock är av. Sidan tar någon halvminut att ladda, det hackar när man scrollar på den, då och då stannar den upp och man kan se att den hämtar mer data från olika reklamställen (tex amazon aws) och fläkten går igång på full fräs.

Med adblock på försvinner allt detta och sidan blir användbar igen.

Jag använder Chrome på en macbook air om det hjälper. Om det går att få bort de resurskrävande annonserna så lägger jag gärna in er i filtret igen, jag stöder er gärna. Men just nu går det inte.

Tack för feedback, jag petar på annonsfolket om det. Om du vill kan du testa om t.ex. Safari eller Firefox fungerar bättre än Chrome, det kan ju variera mellan olika webbläsare.


signatur
Medlem

Idag åkte ad-block på igen. Tröttnat på all reklam om pokerspel och annat elände på TV, som är de mest frekventa reklamerna idag (minst 1-2 bolag vid varje reklampaus i de svenska reklamkanalerna).
Jag trodde inte FZ skulle sjunka så lågt att använda sig av dessa. Leo-Vegas reklam? Usch.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av AkirA:

Idag åkte ad-block på igen. Tröttnat på all reklam om pokerspel och annat elände på TV, som är de mest frekventa reklamerna idag (minst 1-2 bolag vid varje reklampaus i de svenska reklamkanalerna).
Jag trodde inte FZ skulle sjunka så lågt att använda sig av dessa. Leo-Vegas reklam? Usch.

Vår strävan är självklat att ha relevant reklam 100% av tiden men det går inte alltid att uppnå. Vegas-bannern går över hela Egmont-nätverket och läggs till när det inte finns något annat insålt. Veckan efter E3 är det ganska lugnt med spelrelaterade händelser, därav visas den. Vill du att jag meddelar dig när den kampanjen är över? Annars kan du alltid fundera över Supperprogrammet.


signatur
Medlem

Jag använder adblock p.g.a twitch / youtube, och tyvärr stör det ju er sida då också.

Jag har inte använt det förut, men när det e reklam hela tiden på youtube så blir det väldigt störande i längden.

Medlem

Räknar faktiskt "Du kanske även gillar"-tramset som reklam och irriterar mig något enormt på att jag som supporter fortfarande får den upptryckt över halva skärmen. Varför skulle jag vilja vara supporter ett år till när ni smyger in reklam lite varstans trots att man betalar? Utöver två sponsrade länkar i det annars väldigt fula tillägget har bland annat mindre "sponsrade" länkar bredvid "Mitt FZ" gjort att jag haft såväl mitt supportermedlemskap som adblock aktiverat på siten.

Tycker att ni sköter det hela på ett väldigt dåligt sätt när ni smyger in reklam lite varstans och undviker diskussioner genom att gå runt definitionen av banners och andra ordagranna tolkningar av vad ni lovar med supporterprogrammet. Har rentav besökt sidan mindre sedan "Du kanske även gillar" blev standard.. Skräp är vad det är, skräp!

EDIT:
Nej, supporterprogrammet är inte en investering där man lägger en enorm summa för att bli behandlad som en gud men någon jävla stans kan man väl försöka vara lite ärlig mot sin community?!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Räknar faktiskt "Du kanske även gillar"-tramset som reklam och irriterar mig något enormt på att jag som supporter fortfarande får den upptryckt över halva skärmen. Varför skulle jag vilja vara supporter ett år till när ni smyger in reklam lite varstans trots att man betalar? Utöver två sponsrade länkar i det annars väldigt fula tillägget har bland annat mindre "sponsrade" länkar bredvid "Mitt FZ" gjort att jag haft såväl mitt supportermedlemskap som adblock aktiverat på siten.

Tycker att ni sköter det hela på ett väldigt dåligt sätt när ni smyger in reklam lite varstans och undviker diskussioner genom att gå runt definitionen av banners och andra ordagranna tolkningar av vad ni lovar med supporterprogrammet. Har rentav besökt sidan mindre sedan "Du kanske även gillar" blev standard.. Skräp är vad det är, skräp!

EDIT:
Nej, supporterprogrammet är inte en investering där man lägger en enorm summa för att bli behandlad som en gud men någon jävla stans kan man väl försöka vara lite ärlig mot sin community?!

Tack och lov så går det att ta bort det onödiga och skitfula "Du kanske gillar"-reklamen, annars så skulle nog jag också besöka sidan mindre.

Men jag håller med dig, det är riktigt fult att man hela tiden försöker smyga in reklam trots att vi har betalat för att just slippa alla jäkla reklam.

Medlem
Skrivet av Ischim0n:

Jag använder adblock p.g.a twitch / youtube, och tyvärr stör det ju er sida då också.

Jag har inte använt det förut, men när det e reklam hela tiden på youtube så blir det väldigt störande i längden.

Det går att stänga av Adblock specifikt för enskilda siter, såsom t.ex fz.se, någonting som jag själv nyligen för övrigt har gjort. (inte för att jag, så vitt jag vet, någonsin har klickat på reklam på här.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skägg.
10 Chambers

Du kanske gillar-blocket var aldrig tänkt som en reklamyta utan som ett komplement till relaterade artiklar. Det första vi gjorde när äveb sponsrade länkar dök upp i det flödet var att påkalla att supportrar inte ska se sådana. Utvecklarna försöker lösa det men eftersom det hann bli midsommar sker det först nästa vecka. Lyckas de inte kommer den att tas bort.

Vad det gäller sponsrade spel i menyn ser vi inte det som störande bannerreklam, det är endast en länk till spelets sida hör på FZ. Vi tar gärna en diskussion löpande om detta, och det har pratars om det i såväl denna som andra trådar.


signatur
Skriv svar