Vad tycker du om vår reklam?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av patteSatan:

All reklam på er site suger getpung, och jag kommer fortsätta använda ad-blocker.

God konstruktiv kritik som vi tar till oss.

Tyvärr har inte alla fått lära sig ett normalt socialt beteende och vägrar erkänna att de får my little pony reklam just för att de besöker relaterade hemsidor

Medlem

Bra skriven infosida om er organisation och hur reklaminkomsterna påverkar er.
Lade till er i whitelist idag

Medlem

Whitelistat er, men man får ju fortfarande den ohyggligt "fina" bannern när man går in på sidan då.
Det borde fixas.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi förstår att annonser på Internet kan störa din surfupplevelse och därför har vi hårda regler för hur reklam får visas på sajten. De får inte låta eller spela upp videomaterial utan att du aktivt klickar på dem. Från och med årsskiftet 2012/2013 tillåter vi heller inte så kallade intersticials, de banners du måste klicka bort innan du når sajten..

För att göra upplevelsen på FZ ännu bättre är vi också nyfikna på vad du tycker. Annonser är en nödvändighet för att vi ska kunna driva sidan men vi vill veta hur du upplever den. Skulle du till exempel kunna tänka dig att betala en liten summa per månad för att slippa den? Stör du dig inte alls? Berätta!

Det är så jäkla underbart att FZ väljer att välja bort den här typen av reklam. Det är också riktigt skönt att veta att FZ inte behöver tvinga på oss denna reklam för att klara sitt uppehälle.

Ni är så jäkla grymma!

Medlem

Om ni skippar flash-reklam kan jag tänka mig att whitelista FZ då man hänger en hel del här. Flashreklam är bland det mest irriterande som finns, snäppet efter video/ljudreklam.

Medlem

Då jag kollar in här varje dag och kollar nyheter så har jag inget emot att stödja er. MEN.. tyvär är det ett
problem med er reklam som gör att jag blockerar den. Att hela bakgrundsbilden är en fet reklam länk går mig på närverna..

Då man ständigt klickar där medvetet och omedvetet är det irriterande att varje gång öppnar man en ny länk! Har inget emot själva bakgrundsbilden, men att det är en fet länk.. "lägg till ord/mening här".
Kan ta upp ett annat exempel som är lika störande osv.. Det är när man klickar på någons forum post, att det auto vill göra en quote på den posten. Sånt ska bara inte vara där.
Menar, bara för att jag råkar klicka på någons post betyder det inte att jag vill göra en quote. Eller har jag fel? Samma gäller reklamen.

Ibland markerar man det man läser, för att göra det enklare för en själv.

Detta må låta som en "rage" post, men det är det icke. Detta är bara jag som säger vad jag tycker med lugn ton

Avstängd

Whitelistade! (Känner mig väldigt duktig!)

Medlem

Finns det fortfarande ingen lösning på att reklamens container ändrar storlek och får sidan att "hoppa till"? Segt att vänta på att all reklam skall laddas klart innan man kan göra något och inte kul att klicka på reklamen av misstag när man skall klicka på något annat på grund av att allt flyttas 30 px. Huvudboven i dramat är den där bannern mellan ytan som växlar puffar och själva innehållet på sidan. Den är nästan alltid seg och knuffar ned sidan när den laddats klart. Kan man inte låsa den till 200 px eller vad den nu har för maxhöjd och i värsta fall få en tom yta om ingen reklam visas, eller mindre reklam visas, så att man slipper att innehållet rör på sig?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ja, det märks ju verkligen hur intresserade FZ är utav våra svar ang reklamen, när ända alternativet är : Ja jag godkänner.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Redaktör
Skrivet av Konfucius:

Ja, det märks ju verkligen hur intresserade FZ är utav våra svar ang reklamen, när ända alternativet är : Ja jag godkänner.

"Ja, jag godkänner" gäller inte reklamen, utan cookies. Det har införts för att vi ska ligga i fas med juridiken.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Konfucius:

Ja, det märks ju verkligen hur intresserade FZ är utav våra svar ang reklamen, när ända alternativet är : Ja jag godkänner.

"Ja, jag godkänner" gäller inte reklamen, utan cookies. Det har införts för att vi ska ligga i fas med juridiken.

--Och den gula bannern försvinner inte förren man godkänt eran spammreklam, hur ligger det i fas med juridiken?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Redaktör
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Konfucius:

Ja, det märks ju verkligen hur intresserade FZ är utav våra svar ang reklamen, när ända alternativet är : Ja jag godkänner.

"Ja, jag godkänner" gäller inte reklamen, utan cookies. Det har införts för att vi ska ligga i fas med juridiken.

--Och den gula bannern försvinner inte förren man godkänt eran spammreklam, hur ligger det i fas med juridiken?

Jag förstår inte, vad menar du med "godkänna reklam"?

Reklam visas för alla (utom för betalande supportrar), det är inget vi ger dig möjlighet att välja om du vill se. Skälet är enkelt: det kostar massor att driva FZ, och reklamen finansierar sajten.


signatur
Medlem

Jag måste bara säga att reklamen som går ned på sidorna tycker jag är den mest irriterande. Bara för att hela bilderna är klickbara. Råkar ofta ut för att man ska byta fönster och så klickar man på sidan för man vill få tillbaka webbläsaren i fokus och så kommer man åt reklamen på sidorna. "Klickbarheten" sträcker sig även långt utanför själva objektet i bilden vilket gör det till ett stort störningsmoment.

Kan ni inte göra om så att det bara är en knapp i bilden som är klickbar istället för hela bilden.

Edit:

Skrivet av Mjölkspam:

Då jag kollar in här varje dag och kollar nyheter så har jag inget emot att stödja er. MEN.. tyvär är det ett
problem med er reklam som gör att jag blockerar den. Att hela bakgrundsbilden är en fet reklam länk går mig på närverna..

Då man ständigt klickar där medvetet och omedvetet är det irriterande att varje gång öppnar man en ny länk! Har inget emot själva bakgrundsbilden, men att det är en fet länk.. "lägg till ord/mening här".
Kan ta upp ett annat exempel som är lika störande osv.. Det är när man klickar på någons forum post, att det auto vill göra en quote på den posten. Sånt ska bara inte vara där.
Menar, bara för att jag råkar klicka på någons post betyder det inte att jag vill göra en quote. Eller har jag fel? Samma gäller reklamen.

Ibland markerar man det man läser, för att göra det enklare för en själv.

Detta må låta som en "rage" post, men det är det icke. Detta är bara jag som säger vad jag tycker med lugn ton

Såg nu att du hade skrivit exakt det som stör mig mest med FZ. Jag vill inte heller ha dessa "dolda" länkar. Som med forum posterna också, det finns ju en citera knapp. Ta bort det andra sk*ten så skulle sidan bli så mycket bättre.

Medlem

Jag har klickat fel två gånger idag då sidan hoppas till och jag hamnat på D3-reklamsidan. En gång hoppade sidan till två gånger, så även om jag väntade in första hoppet så kom ett till. Om det hade hänt ibland och hoppen skedde lite snabbare så hade det inte gjort lika mycket, men nu är det väldigt störande.

Fortfarande ingen kommentar om detta?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör

Vi har varit på annonsmakarna om det här förut, men det behövs tydligen igen. Jag skäller på dem, tack för feedback.


signatur
Medlem

Enklaste lösningen är att sätta annonsutrymmet till samma höjd som maxhöjden för annonsen, så är det klart. Jag har inget emot att det blir lite tomrum runtom när annonsen inte är lika hög som utrymmet. Hellre det än att det hoppas till.

Tack för att ni lyssnar.

// edit

Jag ser nu att annonserna som är i flödet har en mycket mer varierad storlek/höjd och ovanstående lösning kan då nog inte tillämpas där. Men den annonsen som är under "puffboxen" eller vad den heter (den som byter bild och har HETA NYHETER till höger) samt liknande i t ex forum osv skulle det fungera på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag har sedan länge inaktiverat AdBlock Plus (ABP) på fz.se men nu får jag ändå den stora gula bannern om att "Du har Adblock Aktivt" nää det har jag inte, jag ser Diablo reklamen alldeles utmärkt.

Medlem

Blir ombädd att stänga av adblock även om det är avstängt.. Wtf?

Medlem

Jaha, nu har ni hittat ett sätt att förbigå ghostery med "Du kanske gillar"-skiten... Fy fasen säger jag bara!

Skägg.
10 Chambers

Vänligen skicka buggrapporter till buggrapporter-snabela-fz.se - tack!


signatur
Medlem

Återigen har ni reklam som gör hela bakgrunden av sajten klickbar - jag vet inte hur många gånger ni sagt att ni inte ska ha det, men det dyker upp hela tiden ändå. Snackar om Destiny-reklamen nu, alltså.

Medlem

Antar att er policy runt den typen av reklam ändrats nu alltså?

Redaktör
Skrivet av Stephan:

Återigen har ni reklam som gör hela bakgrunden av sajten klickbar - jag vet inte hur många gånger ni sagt att ni inte ska ha det, men det dyker upp hela tiden ändå. Snackar om Destiny-reklamen nu, alltså.

Vi ger feedback på det här varje gång det blir problem. Dessvärre är det rätt snårigt att få till en bra lösning eftersom alla annonser inte är lika stora, och då upplösningen varierar kraftigt mellan olika skärmar. Vad som funkar bra med högupplöst skärm kan funka illa med en lågupplöst.

I det här fallet, Destiny-reklamen antar jag att du menar, är ytterkanterna olänkade. Funkar bra åtminstone för mig med 1920x1080-upplösning. Men på en låne-laptop jag hade igår, med 1280x768 eller så, var det sämre. Och det är som sagt svårt att anpassa så att det funkar bra för alla.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Stephan:

Återigen har ni reklam som gör hela bakgrunden av sajten klickbar - jag vet inte hur många gånger ni sagt att ni inte ska ha det, men det dyker upp hela tiden ändå. Snackar om Destiny-reklamen nu, alltså.

Vi ger feedback på det här varje gång det blir problem. Dessvärre är det rätt snårigt att få till en bra lösning eftersom alla annonser inte är lika stora, och då upplösningen varierar kraftigt mellan olika skärmar. Vad som funkar bra med högupplöst skärm kan funka illa med en lågupplöst.

I det här fallet, Destiny-reklamen antar jag att du menar, är ytterkanterna olänkade. Funkar bra åtminstone för mig med 1920x1080-upplösning. Men på en låne-laptop jag hade igår, med 1280x768 eller så, var det sämre. Och det är som sagt svårt att anpassa så att det funkar bra för alla.

Jag kör 1920x1080, Chrome, och hela skärmen utanför innehållet - ytterkanterna alltså - är klickbara och länkade för mig. Samma sak i IE. Jag kollar CSSen, och bannern är verkligen satt att ta upp 100% av sidans bredd, så upplösningen ska inte göra skillnad.

Redaktör
Skrivet av Stephan:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Stephan:

Återigen har ni reklam som gör hela bakgrunden av sajten klickbar - jag vet inte hur många gånger ni sagt att ni inte ska ha det, men det dyker upp hela tiden ändå. Snackar om Destiny-reklamen nu, alltså.

Vi ger feedback på det här varje gång det blir problem. Dessvärre är det rätt snårigt att få till en bra lösning eftersom alla annonser inte är lika stora, och då upplösningen varierar kraftigt mellan olika skärmar. Vad som funkar bra med högupplöst skärm kan funka illa med en lågupplöst.

I det här fallet, Destiny-reklamen antar jag att du menar, är ytterkanterna olänkade. Funkar bra åtminstone för mig med 1920x1080-upplösning. Men på en låne-laptop jag hade igår, med 1280x768 eller så, var det sämre. Och det är som sagt svårt att anpassa så att det funkar bra för alla.

Jag kör 1920x1080, Chrome, och hela skärmen utanför innehållet - ytterkanterna alltså - är klickbara och länkade för mig. Samma sak i IE. Jag kollar CSSen, och bannern är verkligen satt att ta upp 100% av sidans bredd, så upplösningen ska inte göra skillnad.

Märkligt. För mig är ett par tre centimeter i vänster- och högerkant klickbara, utanför det inte. Kör också Chrome.


signatur
Medlem

Funderar på en sak, ni skriver att det inte är "klicken" som räknas på reklamen, utan visningarna. Men då borde ni inte behöva ha en så stor klickbar yta, utan snällt hänvisa till någon begränsad yta man kan klicka på om man vill ta del av erbjudandet? Själva "visningen" sker ju iallafall och ger er intäkter.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jag har fortfarande kvar den otroligt störande bannern om att jag kör Adblock trots att FZ.se är Vitlistat...
Snart blockerar jag den och reklamen igen.

Medlem

Tja jag vettifan, att Sverigedemokraterna eller politik över huvudtaget blinkar till i bannrarna är rätt så distraherande på en relativt orelevant nivå...

(Fast jag ska erkänna att jag är lite biased. Mår helt enkelt inte bra utav att se SD skyltas på bannrarna, och ja, jag vet att ni inte riktigt kan styra vad som syns i fälten)

Men för att argumentera lite vidare, vanligtivs innehåller bannrarna reklam från olika elektronik och tv-spels hemsidor. Dessa sidor är relevanta för mig just för att jag intresserar mig i dator-bygge och dylikt, och bra pris på datordelar är inte något som man säger nej till!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Konfucius:

Ja, det märks ju verkligen hur intresserade FZ är utav våra svar ang reklamen, när ända alternativet är : Ja jag godkänner.

"Ja, jag godkänner" gäller inte reklamen, utan cookies. Det har införts för att vi ska ligga i fas med juridiken.

--Och den gula bannern försvinner inte förren man godkänt eran spammreklam, hur ligger det i fas med juridiken?

Jag förstår inte, vad menar du med "godkänna reklam"?

Reklam visas för alla (utom för betalande supportrar), det är inget vi ger dig möjlighet att välja om du vill se. Skälet är enkelt: det kostar massor att driva FZ, och reklamen finansierar sajten.

Och svaret är lika enkelt som frågan : Vad vi tycker om detta?

SVAR : SKIT.... är det klart nog?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:

Och svaret är lika enkelt som frågan : Vad vi tycker om detta?

SVAR : SKIT.... är det klart nog?

Jag hänger inte med riktigt. Länken "Jag godkänner" längst upp, som kommer upp om man inte har klickat bort den redan och har cookies aktiverat, måste visas då en sajt efter EU-direktiv måste informera besökaren om att cookies används. Det är alltså cookies man godkänner, inte reklamen. (Även om cookies förvisso används för reklam också, men har även med andra funktioner såsom inloggningen att göra.)

Sedan att reklam är skit kan nog de flesta hålla med om, men tyvärr ett nödvändigt ont. Om man inte vill betala extra för att få bort det, som med supporter-medlemsskapet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skriv svar