Vi som vill förbättra innehållet i recensionerna!

Medlem
Vi som vill förbättra innehållet i recensionerna!

Kära FZ,

Har besökt er kontinuerligt nu under några år och jag har tyvärr inte sett någon större utveckling när det kommer till era recensioner. Jag vill inte att denna tråd spårar ur och hamnar i någon pajkastning mellan hur pass objektiva ni är, det jag vill fokusera på är innehållet i era recensioner.

Det första jag vill påpeka är att era recensioner och förhandstittar inte är konsekventa nog. Jag är medveten om att var skribent har sitt sätt att uttrycka sig på, det jag menar är att det borde finnas en bestämd struktur för vad som bör finnas med i recensionen / förhandstitten.

Idag känns det mer som att det enda kravet ni har på recensionerna är ordantalet och inte innehållet. Mitt förslag är att vi här i "communityn" hjälper er att ta fram en sådan lista, då jag misstänker att pratet om "Subjektivitet v Objektivitet" egentligen bottnar i bristen på en klar struktur.

Mitt förslag är att vi bygger upp två strukturer, en för renodlade recensioner och en för förhandstittar. (Skriv vad ni skulle vilja se i en recension nedan så uppdaterar jag listan, glöm inte att nämna om det är recensioner eller förhandstitt den ska tillhöra också!)

Detta för att göra artiklarna mer konsekventa, inte för att kväsa skribentens tyckande, för den bör absolut finnas kvar och genomsyra hela artikeln!

Observera: Eftersom vi är många i denna community som alla har olika bra idéer så blir det omöjligt att platsa alla punkter i en och samma artikel. Tanken är att detta kanske kan användas som en inspirationskälla med ämnen för skribenterna, där de kan hämta och plocka ut de dem tror platsar bäst i sin artikel!

Recensioner

  • Tilltalande rubrik

  • Brödtext

    • kort men intressefångande

  • Inledning

  • Huvudtext

    • Story

      • Mer om själva bakgrunden, jämförelse med serier etc. - förslag från magma

    • Gameplay

    • Grafik

    • Helhetsbilden

  • Kort analys av vad som hade kunnat göras bättre

    • Kontrollen - förslag från magma

  • Avslutande sammanfattning

    • Längre bedömning för slutbetyget - förslag från magma

  • Betyg

Förhandstittar

  • Tilltalande rubrik

  • Brödtext

    • kort men intressefångande

  • Inledning

  • Huvudtext

    • Story

      • Mer om själva bakgrunden, jämförelse med serier etc. - förslag från magma

    • Gameplay

    • Grafik

    • Eventuella Nyheter

    • Kontrollen - förslag från magma

  • Eventuella förväntningar

  • Avslutande sammanfattning

Övriga förslag och tips

  • genus - förslag från kaealy

  • Återuppta videorecensionerna - förslag från magma

    • Visa upp spelet och berätta egna tankar - förslag från [NiS]StarCroW

  • Fler "second opinions" - förslag från Mjauv

  • Snabböversikt med t ex stapeldiagram för att jämföra faktorer som grafik, story etc. - förslag från walter_iego

  • Betyg behövs inte alltid - förslag från Athaleos

  • Ruta med bara recensentens egna tankar - förslag från Grumbledock

  • Förändra inget, låt det vara som det är idag - förslag från Traveller in time

Detta är endast ett förslag från min sida och det vore kul ifall fler kunde hjälpa till för att lämna in ett förslag till redaktionen för att göra FZ:a ännu bättre än vad det redan är idag!

The Vårstädning has begun...

Medlem

Du glömde rubriken "genus".

Medlem
Medlem
Skrivet av kaealy:

Du glömde rubriken "genus".

Jag lägger till den under "övrigt" om du tycker att det känns aktuellt

Skrivet av Bruden123:

Bra tråd!

Tack så mycket! Får väldigt gärna komma med förslag!

Medlem

Trevligt initiativ, BeeJac!

Håller med på alla punkter som du tagit upp. Skulle dock gärna se djupare fokus på kontroller, mer bakgrundshistoria (jämförelse med tidigare spel i samma serie som ex) och en längre bedömning till slutbetyget. Har sett en hel del videorecensioner från privatpersoner där de beskriver spelet, i en s.k "lets play-video". Då får man se spelet "in-action". Blir så mycket mer intressant och tycker man får ett lättare intryck av spelet. Det behöver inte handla om hela spelet, utan mestadels en video som tar upp de viktigaste aspekterna.

Kan förstå om detta inte kan genomföras pga extra kostnader.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Trevligt initiativ, BeeJac!

Håller med på alla punkter som du tagit upp. Skulle dock gärna se djupare fokus på kontroller, mer bakgrundshistoria (jämförelse med tidigare spel i samma serie som ex) och en längre bedömning till slutbetyget. Har sett en hel del videorecensioner från privatpersoner där de beskriver spelet, i en s.k "lets play-video". Då får man se spelet "in-action". Blir så mycket mer intressant och tycker man får ett lättare intryck av spelet. Det behöver inte handla om hela spelet, utan mestadels en video som tar upp de viktigaste aspekterna.

Kan förstå om detta inte kan genomföras pga extra kostnader.

Hej! Tack för visat intresse! Har lagt till dina punkter och angående video-recensioner så har det funnits förut som du säkerligen kommer ihåg. Jag tror det bara handlar om att den personen som redigerade inte längre jobbar där, men jag kan ha fel?

MFZ
Medlem

videorecension borde vara standard, resten ska finnas där som komplement.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Skrivet av magma:

Trevligt initiativ, BeeJac!

Håller med på alla punkter som du tagit upp. Skulle dock gärna se djupare fokus på kontroller, mer bakgrundshistoria (jämförelse med tidigare spel i samma serie som ex) och en längre bedömning till slutbetyget. Har sett en hel del videorecensioner från privatpersoner där de beskriver spelet, i en s.k "lets play-video". Då får man se spelet "in-action". Blir så mycket mer intressant och tycker man får ett lättare intryck av spelet. Det behöver inte handla om hela spelet, utan mestadels en video som tar upp de viktigaste aspekterna.

Kan förstå om detta inte kan genomföras pga extra kostnader.

Eller helt lagliga.

Personligen så föredrar jag recensionerna från FZ och PC Gamer på grund utav den mänskliga närvaron i texten. Intressanta texter av intressanta människor. Det är det som skiljer FZ från resten av de rent utsagt tekniskt tråkiga och ibland i svåra fall, rent sterila recensioner, med det menas att de följer samma mall. ungefär vad ni verkar föreslå i OP. Om vi inte låter resarna var sig själva i texten idkar ni en form av censur, något som det debatterats emot ordentligt från flera av er.

Och jag förstår att det inte är menat som pajkastning och dylikt som ni skrev, men i så fall kom denna tråd lite olägligt i tiden, för det är så den uppfattas nu, med alla andra trådar runt om.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av magma:

Trevligt initiativ, BeeJac!

Håller med på alla punkter som du tagit upp. Skulle dock gärna se djupare fokus på kontroller, mer bakgrundshistoria (jämförelse med tidigare spel i samma serie som ex) och en längre bedömning till slutbetyget. Har sett en hel del videorecensioner från privatpersoner där de beskriver spelet, i en s.k "lets play-video". Då får man se spelet "in-action". Blir så mycket mer intressant och tycker man får ett lättare intryck av spelet. Det behöver inte handla om hela spelet, utan mestadels en video som tar upp de viktigaste aspekterna.

Kan förstå om detta inte kan genomföras pga extra kostnader.

Hej! Tack för visat intresse! Har lagt till dina punkter och angående video-recensioner så har det funnits förut som du säkerligen kommer ihåg. Jag tror det bara handlar om att den personen som redigerade inte längre jobbar där, men jag kan ha fel?

Ok Precis. Har inte den blekaste aning, men det var trevligt så länge det varade.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Jag hade gärna sett ett mer generellt användande av "second opinions". Jag förstår att det det kanske inte går att ha två recensenter per spel som regel men jag antar att medarbetarna lirar en hel del själva förutom det de ska recensera.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av magma:

Trevligt initiativ, BeeJac!

Håller med på alla punkter som du tagit upp. Skulle dock gärna se djupare fokus på kontroller, mer bakgrundshistoria (jämförelse med tidigare spel i samma serie som ex) och en längre bedömning till slutbetyget. Har sett en hel del videorecensioner från privatpersoner där de beskriver spelet, i en s.k "lets play-video". Då får man se spelet "in-action". Blir så mycket mer intressant och tycker man får ett lättare intryck av spelet. Det behöver inte handla om hela spelet, utan mestadels en video som tar upp de viktigaste aspekterna.

Kan förstå om detta inte kan genomföras pga extra kostnader.

Eller helt lagliga.

Personligen så föredrar jag recensionerna från FZ och PC Gamer på grund utav den mänskliga närvaron i texten. Intressanta texter av intressanta människor. Det är det som skiljer FZ från resten av de rent utsagt tekniskt tråkiga och ibland i svåra fall, rent sterila recensioner, med det menas att de följer samma mall. ungefär vad ni verkar föreslå i OP. Om vi inte låter resarna var sig själva i texten idkar ni en form av censur, något som det debatterats emot ordentligt från flera av er.

Och jag förstår att det inte är menat som pajkastning och dylikt som ni skrev, men i så fall kom denna tråd lite olägligt i tiden, för det är så den uppfattas nu, med alla andra trådar runt om.

Lagligt? Hur menar du?

Ville bara ge förslag. Har läst pc gamer sen 97 och läser de än idag. Kan hålla med om att videorecensioner har sina nackdelar. Menar inte att fz ska ta bort det skriftliga omdömet och ersätta denna med en video. Menade bara att man kan ha video som ett komplement till texten.

Förstår ditt resonemang och ber om ursäkt att mitt inlägg var olämpligt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av magma:

Trevligt initiativ, BeeJac!

Håller med på alla punkter som du tagit upp. Skulle dock gärna se djupare fokus på kontroller, mer bakgrundshistoria (jämförelse med tidigare spel i samma serie som ex) och en längre bedömning till slutbetyget. Har sett en hel del videorecensioner från privatpersoner där de beskriver spelet, i en s.k "lets play-video". Då får man se spelet "in-action". Blir så mycket mer intressant och tycker man får ett lättare intryck av spelet. Det behöver inte handla om hela spelet, utan mestadels en video som tar upp de viktigaste aspekterna.

Kan förstå om detta inte kan genomföras pga extra kostnader.

Eller helt lagliga.

Personligen så föredrar jag recensionerna från FZ och PC Gamer på grund utav den mänskliga närvaron i texten. Intressanta texter av intressanta människor. Det är det som skiljer FZ från resten av de rent utsagt tekniskt tråkiga och ibland i svåra fall, rent sterila recensioner, med det menas att de följer samma mall. ungefär vad ni verkar föreslå i OP. Om vi inte låter resarna var sig själva i texten idkar ni en form av censur, något som det debatterats emot ordentligt från flera av er.

Och jag förstår att det inte är menat som pajkastning och dylikt som ni skrev, men i så fall kom denna tråd lite olägligt i tiden, för det är så den uppfattas nu, med alla andra trådar runt om.

Ingen av oss har skrivit att vi inte vill att skribenterna ska få utrymme. Det vi vill föreslå är rubriker för en struktur för att göra recensionerna mer konsekventa, sen om personen vill prata om Gremlins också så gör ju det bara saken bättre!

Traveller in time, ber dig att sluta vara så konservativ och om du ska kritisera så får det väldigt gärna vara konstruktiv kritik. Plötsliga fotnedstamp resulterar bara i en negativ självbild.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Jag hade gärna sett ett mer generellt användande av "second opinions". Jag förstår att det det kanske inte går att ha två recensenter per spel som regel men jag antar att medarbetarna lirar en hel del själva förutom det de ska recensera.

Har lagt till ditt förslag under Övrigt

Medlem

Utmärkt idé!
Hela poängen med en recension är ju (iaf enligt mig) att ge en uppfattning om spelet och dess kvalitéer och svagheter på ett sätt som man inte får utan att spela det. Personliga åsikter får finnas med och påverka, men inte till den grad att de ligger i fokus för recensionen.
Åsikter har jag själv och behöver inte låna andras, karaktärernas utseende och liknande är helt irrelevant i förhållande till bandesign och spelmekanik, och jag ser med all önskvärd tydlighet i både videos och bilder ev grafiska "detaljer", medan gameplay är omöjligt att känna till utan att ha spelat.

Jag skulle uppskatta att först ha en objektiv del där man talar om ren teknik, bra kontroll/dålig, bra bandesign/öppen värld eller korridorer, bra upplägg eller bara grind, många buggar eller ej.
Sen kan man ha en mer personlig del där recensenten låter sina egna åsikter och sin spelupplevelse flöda och där ta upp genus/karaktärsdesign/CoD-symdrom och liknande som säkert är intressant för vissa, men helt poänglöst i övrigt när det gäller recensionen.

Medlem

Tycker för det mesta att recensionerna på FZ håller god kvalitet, om något skulle jag gärna se att inga betyg sattes.

Jag hade gärna sett någon slags snabböversikt, stapeldiagram och dyl. där man snabbt, inom loppet av ett par sekunder - kunde se hur visa "komponenter" i spelen stod i jämförelse med andra spel i liknande genrer. Om det är grafiken som premieras i ett särskilt spel, då kunde man haft översigt på det, om det var story, så hade man haft det.

Finns mycket att bygga vidare på.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Den enda förbättring jag hoppas på i recensioner är att betygen plockas bort helt.

Medlem

Jag personligen skulle vilja se video recensioner precis som på IGN eller liknande sidor. Fast i en mer personlig stil som tex, sweclockers video recensioner.
Visa upp spelet och berätta vad som är bra/dåligt utifrån era personliga tankar i videon. Vad var det som felade i just detta spelet, när uppstod detta och varför är det till spelets nackdel etc...Där får man ju enkelt även in sådana saker som det efterfrågats om i denna tråden - hur fungerar kontrollen i detta spel?
På så vis blir det mer personligt och man kan följa recensentens tankebanor bättre.
Självklart uppskattar man fortfarande skrivna recensioner men det känns som om man numera bara kollar in betyget då det inte finns en video som visar gameplay och där man hör hur recensenten har tänkt när betyget sattes. Med dagens teknik och youtube så hittar man snabbt spelrecensioner i form utav videoklipp. Dock inte alltid av högsta kvalité, men det ger mer att se spelet i rörelse än att läsa en text och titta på en bild helt klart.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av magma:

Trevligt initiativ, BeeJac!

Håller med på alla punkter som du tagit upp. Skulle dock gärna se djupare fokus på kontroller, mer bakgrundshistoria (jämförelse med tidigare spel i samma serie som ex) och en längre bedömning till slutbetyget. Har sett en hel del videorecensioner från privatpersoner där de beskriver spelet, i en s.k "lets play-video". Då får man se spelet "in-action". Blir så mycket mer intressant och tycker man får ett lättare intryck av spelet. Det behöver inte handla om hela spelet, utan mestadels en video som tar upp de viktigaste aspekterna.

Kan förstå om detta inte kan genomföras pga extra kostnader.

Eller helt lagliga.

Personligen så föredrar jag recensionerna från FZ och PC Gamer på grund utav den mänskliga närvaron i texten. Intressanta texter av intressanta människor. Det är det som skiljer FZ från resten av de rent utsagt tekniskt tråkiga och ibland i svåra fall, rent sterila recensioner, med det menas att de följer samma mall. ungefär vad ni verkar föreslå i OP. Om vi inte låter resarna var sig själva i texten idkar ni en form av censur, något som det debatterats emot ordentligt från flera av er.

Och jag förstår att det inte är menat som pajkastning och dylikt som ni skrev, men i så fall kom denna tråd lite olägligt i tiden, för det är så den uppfattas nu, med alla andra trådar runt om.

Ingen av oss har skrivit att vi inte vill att skribenterna ska få utrymme. Det vi vill föreslå är rubriker för en struktur för att göra recensionerna mer konsekventa, sen om personen vill prata om Gremlins också så gör ju det bara saken bättre!

Traveller in time, ber dig att sluta vara så konservativ och om du ska kritisera så får det väldigt gärna vara konstruktiv kritik. Plötsliga fotnedstamp resulterar bara i en negativ självbild.

Min kritik är att jag inte riktigt förstår ert resonemang. Jag har nu frågat ett par arbetskamrater att läsa denna tråd, och den genomskärande budskapet är i stort "håll med oss eller håll tyst". Min konstruktiva kritik blir nu att ni formulerar om i op och bättre förklarar era önskemål, då det nu framgår som kritik mot FZ och hur FZ presenterats sig självt.

Det ämne ni presenterar ligger på en personlig nivå där individers önskemål ska passa in för alla som läser och besöker FZ. Det är så tråden uppfattas av nu nio personer mig inkluderad. Vi är däremot alla för att det är kul att se en stark önskan till att bli en del och göra FZ till något större och bättre. Men meningarna på "hur" passar inte alla.

nu har ni kritiken. nu tackar jag för mig.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av magma:

Trevligt initiativ, BeeJac!

Håller med på alla punkter som du tagit upp. Skulle dock gärna se djupare fokus på kontroller, mer bakgrundshistoria (jämförelse med tidigare spel i samma serie som ex) och en längre bedömning till slutbetyget. Har sett en hel del videorecensioner från privatpersoner där de beskriver spelet, i en s.k "lets play-video". Då får man se spelet "in-action". Blir så mycket mer intressant och tycker man får ett lättare intryck av spelet. Det behöver inte handla om hela spelet, utan mestadels en video som tar upp de viktigaste aspekterna.

Kan förstå om detta inte kan genomföras pga extra kostnader.

Eller helt lagliga.

Personligen så föredrar jag recensionerna från FZ och PC Gamer på grund utav den mänskliga närvaron i texten. Intressanta texter av intressanta människor. Det är det som skiljer FZ från resten av de rent utsagt tekniskt tråkiga och ibland i svåra fall, rent sterila recensioner, med det menas att de följer samma mall. ungefär vad ni verkar föreslå i OP. Om vi inte låter resarna var sig själva i texten idkar ni en form av censur, något som det debatterats emot ordentligt från flera av er.

Och jag förstår att det inte är menat som pajkastning och dylikt som ni skrev, men i så fall kom denna tråd lite olägligt i tiden, för det är så den uppfattas nu, med alla andra trådar runt om.

Ingen av oss har skrivit att vi inte vill att skribenterna ska få utrymme. Det vi vill föreslå är rubriker för en struktur för att göra recensionerna mer konsekventa, sen om personen vill prata om Gremlins också så gör ju det bara saken bättre!

Traveller in time, ber dig att sluta vara så konservativ och om du ska kritisera så får det väldigt gärna vara konstruktiv kritik. Plötsliga fotnedstamp resulterar bara i en negativ självbild.

Min kritik är att jag inte riktigt förstår ert resonemang. Jag har nu frågat ett par arbetskamrater att läsa denna tråd, och den genomskärande budskapet är i stort "håll med oss eller håll tyst". Min konstruktiva kritik blir nu att ni formulerar om i op och bättre förklarar era önskemål, då det nu framgår som kritik mot FZ och hur FZ presenterats sig självt.

Det ämne ni presenterar ligger på en personlig nivå där individers önskemål ska passa in för alla som läser och besöker FZ. Det är så tråden uppfattas av nu nio personer mig inkluderad. Vi är däremot alla för att det är kul att se en stark önskan till att bli en del och göra FZ till något större och bättre. Men meningarna på "hur" passar inte alla.

nu har ni kritiken. nu tackar jag för mig.

Jag tror inte du läser vad som står. Ditt försök till att läsa mellan raderna är mer att skyffla dina ord in i andras munnar. Vet inte om du jobbar som journalist eller vad du gör på dagarna, men i denna tråden förvränger du sanningen.

Tråden heter: Vi som vill förbättra innehållet i recensionerna. Förbättra, är det ett ord som betyder att de är dåliga nu då eller? Är det omöjligt att förbättra en bra sak till bättre?

Om du verkligen har läst tråden (vilket det fortfarande inte ser ut att du har gjort) så ser du att ingen av oss är mot att recensenterna har sitt sätt att skriva på och det vi efterfrågar är ett konsekvent matnyttigt innehåll därmed inkluderat recensentens egna tyckande.

Jag har inte heller sagt att det inte finns några oönskvärda förslag. Senast jag tittade igenom tråden så har jag lagt till allt vad alla har sagt. Så kom inte och stövla in här med en högaffel samt underskrifter och säg att vi attackerar individer som jobbar på Redaktionen för varken jag eller någon annan har nämnt några namn, för detta är en önskan till Företaget (jag bara antar nu att du vet vad ett företag är).

Det du säger bekräftar bara ditt tunnelseende. Du är fortfarande varmt välkommen att delta i denna diskussionen, för detta är ett forum där sådana saker diskuteras. Men för guds skull, läs ordagrant innan du börjar ryta.

Och nu uppfattar jag din senaste kommentar som om du tar detta på personlig nivå, du efterfrågade konstruktiv kritik och du fick den, jag vill att ni formulerar om texten i OP så tråden uppfattas mindre hetsande.
Om ni nu ogillar eller inte håller med så är det okej, men ni säger att det ska handla om åsikter, jag gav min, och nu måste jag konstant försvara mig bara för att jag inte håller helt med att FZ behöver en "vårstädning."

Och kom ihåg att angrepp eller förnedrande kommentarer mot person inte är tillåtet enligt FZ's regler.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Och nu uppfattar jag din senaste kommentar som om du tar detta på personlig nivå, du efterfrågade konstruktiv kritik och du fick den, jag vill att ni formulerar om texten i OP så tråden uppfattas mindre hetsande.
Om ni nu ogillar eller inte håller med så är det okej, men ni säger att det ska handla om åsikter, jag gav min, och nu måste jag konstant försvara mig bara för att jag inte håller helt med att FZ behöver en "vårstädning."

Och kom ihåg att angrepp eller förnedrande kommentarer mot person inte är tillåtet enligt FZ's regler.

När det väl handlar om att tolka regler och regelbrott landar det på semantik, tittar du på vad jag har skrivit finns inget av det senare.

Har inte den blekaste vad "OP" kan betyda. Försökte Googla på det man fann inget relevant. Däremot vet jag med säkerhet vad ordet forum betyder.

Om vi ni ska hålla på och "tolka" varandras texter så tolkar jag ditt senaste inlägg som en censur mot nya idéer och diskussion i en publik miljö.

Lägger till ditt förslag under övrigt.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Har inte den blekaste vad "OP" kan betyda. Försökte Googla på det man fann inget relevant. Däremot vet jag med säkerhet vad ordet forum betyder.

OP = Opening Post

Medlem

Vad tycker recensenterna om tråden?

Hoppas inte tar illa upp av detta:

Förstår precis vad Traveller in time menar. I varje pc-gamer tidning som jag har läst sen 97 har det alltid funnits med ett avsnitt för insändare, där folk skickar in allt mellan förslag om allt mellan himmel och jord som kan förbättra tidningen.

Jag ser inget fel i att ge förslag, speciellt av fz egna läsare. Skulle personligen vara glad om läsarna för en tidning som jag ger ut, kommer med förslag som kan förbättra företaget och locka till sig fler läsare.

När omarbetning av fz-hemsidan pågick, tog man hjälp bland annat hjälp av privatpersoner som gav feedback för vilka tekniska fel som sidan hade och förbättrade den därefter. Samma metoder har sweclockers, alina systems, inet och cdon använts sig av. Självklart tycker jag inte man behöver ändra på något som redan anses fungera bra, utan det handlar väl mer om att man kan vara öppen med sina läsare eller kunder och lyssna till nya förslag.

Inet förändrade sin hemsida totalt och nu fungerar den mycket bättre än innan. Det kallas utveckling.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Självklart vill vi alla ha så bra recensioner som möjligt och som tilltalar just oss.
Men personligen tycker jag detta värkar va en dålig idé.

Jag kan väll hålla med om att det på ett sätt skulle vara skönt att veta exakt vad som kommer vara med i recensionen, och vart jag kan läsa om dessa olika delar.
Men det viktigaste är väll ändå att recensenten har det kul?

Jag vet från egen erfarenhet att när man blir tvungen att skriva texter på ett specifikt sätt tröttnar man fort, och det man skriver känns inte personligt, vilket resulterar i att man (Jag) inte lägger ner hela själen i det man skriver, vilket i slutändan gör texten tråkig.

Sen så självklart är inte alla som jag, och vissa uppskattar säkert att ha en mall att skriva efter, det kanske till och med underlättar för skribenten, då denne får en tydligare bild av vad han/hon ska ha med, och vad som inte ska vara med i texten.

I vilket fall som helt, föredrar jag att skribenten själv får välja hur denne vill skriva sin text, det ger mig som läsare en roligare läsning.


signatur

Rwa?

Skrivet av Annanaz:

Självklart vill vi alla ha så bra recensioner som möjligt och som tilltalar just oss.
Men personligen tycker jag detta värkar va en dålig idé.

Jag kan väll hålla med om att det på ett sätt skulle vara skönt att veta exakt vad som kommer vara med i recensionen, och vart jag kan läsa om dessa olika delar.
Men det viktigaste är väll ändå att recensenten har det kul?

Jag vet från egen erfarenhet att när man blir tvungen att skriva texter på ett specifikt sätt tröttnar man fort, och det man skriver känns inte personligt, vilket resulterar i att man (Jag) inte lägger ner hela själen i det man skriver, vilket i slutändan gör texten tråkig.

Sen så självklart är inte alla som jag, och vissa uppskattar säkert att ha en mall att skriva efter, det kanske till och med underlättar för skribenten, då denne får en tydligare bild av vad han/hon ska ha med, och vad som inte ska vara med i texten.

I vilket fall som helt, föredrar jag att skribenten själv får välja hur denne vill skriva sin text, det ger mig som läsare en roligare läsning.

Det skadar nog aldrig om det finns en personlig ansats i texterna, men om skribenten känner sig "trött" innan han, eller hon - börjar skriva, borde de kanske syssla med annat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Självklart vill vi alla ha så bra recensioner som möjligt och som tilltalar just oss.
Men personligen tycker jag detta värkar va en dålig idé.

Jag kan väll hålla med om att det på ett sätt skulle vara skönt att veta exakt vad som kommer vara med i recensionen, och vart jag kan läsa om dessa olika delar.
Men det viktigaste är väll ändå att recensenten har det kul?

Jag vet från egen erfarenhet att när man blir tvungen att skriva texter på ett specifikt sätt tröttnar man fort, och det man skriver känns inte personligt, vilket resulterar i att man (Jag) inte lägger ner hela själen i det man skriver, vilket i slutändan gör texten tråkig.

Sen så självklart är inte alla som jag, och vissa uppskattar säkert att ha en mall att skriva efter, det kanske till och med underlättar för skribenten, då denne får en tydligare bild av vad han/hon ska ha med, och vad som inte ska vara med i texten.

I vilket fall som helt, föredrar jag att skribenten själv får välja hur denne vill skriva sin text, det ger mig som läsare en roligare läsning.

Mjo det där med mall har jag tänkt på själv och har därför varit försiktig av mig att inte använda det ordet. Personligen ser jag detta som punkter eller rubriker som skribenten kan använda sig av för att förbättra sin recension.

Tror alla här är medvetna om att allt detta varken kan eller bör finnas med i varenda recension!

Lägger till det i posten. Tack för att du bidrar!

Lite feedback från FZ-crew hade varit kul


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Moderator | Testpilot

Tämligen en bra lista ni fått ihop. Mycket av det här har jag tänkt på själv (inte allt). Hoppas FZ Crew läser detta och ger oss någon form av respons!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag har läst igenom tråden flera gånger och tycker det är ett bra initiativ med många poänger. Jag hanterar dock inte redaktionella saker såsom artiklar eller recensioner och kan därför heller inte påverka den typen av saker. Men jag är ganska säker på att redaktionen har läst igenom tråden då de flesta på redaktionen även är aktiva på forumet.


signatur

Have a good time!

12
Skriv svar