Spotify free försvinner

Inaktiv
Skrivet av Massy:

Handlar inte om att snåla. Det handlar om att många sådana här utgifter blir ganska mycket i slutändan. Tycker det är lite tråkigt att de bara säger, tack hej till oss som varit med sedan det startade, bjudit in massor med folk som i sin tur kanske köpt premium.

Det jag stör mig mest på är lyssna samma låt max 5 gånger. Med enbart tidsgränsen hade tjänsten förmodligen inte varit helt värdelös för mig då jag inte lyssnar så mycket. Att jag inte lyssnar så mycket gör mig knappast motiverad till att betala för det.

Viss ingen har obegränsad ekonomi men några femtiolappar eller hundralappar här och där om året måste vara lugnt? Vi som var med från starten behöver väl inget tack? vi fick musik gratis och lagligt, spotify är inte skyldiga oss något.

Medlem

Köp skivorna istället. Musik är konst, inte mjukvara!


signatur

Övning ger träning.

Medlem

nej det är inte konst. det är musik, nått man lyssnar på.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

men hur blir det oss som inte har gått ut skolan än och inte har en fast inkomst mer än månadspeng eller liknade?

Medlem

Skivor är utdaterat.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Som om 49 eller 99 kr i månaden är mycket....
Vad hände med alla pirater som sa att dom väntade på ett bra alternativ? lmao

Inaktiv

Spotify är en helt underbar tjänst. Det tråkiga är väl mer att man ska betala för streamad musik som man inte ens får "fysiskt" om man nu inte väljer att spela in från Spotify, vem som nu orkar det... Mediaspelaren är långt ifrån komplett då det inte ens finns något EQ eller visualization o.s.v. och jag vet inte om gränsnittet är så jävla bra heller egentligen.

Det tråkigaste är väl mer att de skiter fullständigt i vad användarna tycker. De har fått flera tusentals av förslag postade på sin sida men de skiter fullständigt i allt. Alla users som har varit där sedan beta-tiden och hjälpt Spotify få det värde det har idag borde inte smutskastas genom att bli tvingade att betala för det. (Ja, eftersom man använt Spotify sedan day 1 har man alla sina listor och allt annat där, och det blir ett heeeeeelvete att flytta över det från Spotify till Grooveshark eller något annat.)

Får väl se hur man gör, får väga det positiva med det negativa.

Inaktiv
Skrivet av s3ng:

Som om 49 eller 99 kr i månaden är mycket....
Vad hände med alla pirater som sa att dom väntade på ett bra alternativ? lmao

Väntar fortfarande på ett bra alternativ. Det handlar inte om kostnaden för den är så gott som obefintlig så länge man har en normal inkomst.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Lägg ner gnället. Inget är gratis.


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv
Skrivet av Nestor:

Lägg ner gnället. Inget är gratis.

Tror knappast att folk gnäller över kostnaden. Är väl mer en principsak

Medlem
Skrivet av Deamon:
Skrivet av Nestor:

Lägg ner gnället. Inget är gratis.

Tror knappast att folk gnäller över kostnaden. Är väl mer en principsak

Ha!
Tror du verkligen på det själv?
Och vaddå "principsak"?
Är det nån slags mänsklig rättighet att få gratis musik närhelst man behagar?


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv

Meh, blir att fultanka i fortsättningen då. Hade utbudet varit större så hade jag skaffat premium.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Ursäkta mig gott folk!
Men jag tycker folk har jävligt konstigt inställning till Spotify just nu.
Nu klagar ni att det blir en "betaltjänst" helt och hållet. Men för ett tag sen klagade folk
att det var förmycket reklam i "free". Om man ska driva företag så måste man tjäna pengar.

Tydligen gick inte free och reklamen ihop med utgifterna, för att totaltsätt var det för lite pengar
in för att betala och utveckla?

Skulle ni vilja jobba och veta att företaget inte går runt knappt kanske?

Jaa spotify är värderat högt men det är bara en siffra.

Jaa, dom har inte all musik just nu. Men om mera betalar lockar det ju flera skivbolag
att dela ut sitt matrial på Spotfiy för artister mm får mer och bättre betalt?


signatur

The Sun Will Rise Again, Iam Back!

Medlem

Jag tyckte att spotify free fungerade bra med reklamen, det var iaf inte för mycket, de kunde imo lagt in mer reklam ist för att förstöra gratistjänsten.

Nu blir det istälet Grooveshark och Groovylists som klarar av att föra över de flesta låtarna (om än inte alla), från spotify-listorna till Grooveshark.

Ha en trevlig dag i solskenet!


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

Medlem
Skrivet av IceMan:

nej det är inte konst. det är musik, nått man lyssnar på.

Så tavlor är inte konst, utan nåt man tittar på?


signatur

Övning ger träning.

Medlem
Skrivet av SPARTAN-123:

Så tavlor är inte konst, utan nåt man tittar på?

Ja? Seriöst dock, att avgöra vad som är "konst" är en diskussion som inte kommer lösas på flertalet tusen år framöver, vad än Konstfack i hufvudstaden försöker få oss undersåtar att tro.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Bageloo:

Jag tyckte att spotify free fungerade bra med reklamen, det var iaf inte för mycket, de kunde imo lagt in mer reklam ist för att förstöra gratistjänsten.
!

Så säg...90% reklam och 10% musik hade varit chill?
Jag tycker det är helt rätt beslut att lägga ner gratistjänsten.


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Deamon:
Skrivet av Nestor:

Lägg ner gnället. Inget är gratis.

Tror knappast att folk gnäller över kostnaden. Är väl mer en principsak

Ha!
Tror du verkligen på det själv?
Och vaddå "principsak"?
Är det nån slags mänsklig rättighet att få gratis musik närhelst man behagar?

Jag förstår inte hur din tankegång går när du kommer och är sarkastisk och säger "nån slags mänsklig rättighet" när jag endast sagt att det är en principsak. Istället för att ha förutfattade meningar och vara spydig så kan du ju bara fråga mig vad jag menade? Annars tycker jag faktiskt att du kan stänga igen ditt arroganta kakhål till mun och gny någon annanstans

Jag tycker det är dåligt att dom har en gratistjänst under så lång tid och nu när alla är beroende av det så börjar dom ta betalt. Väldigt många kommer jag mer eller mindre bli "tvingade" (notera citattecken och "mer eller mindre") eftersom att man har all musik och alla sina spellistor där.

och ja, jag tror på det själv eftersom det är så jag känner. Jag skulle gärna lägga ut 49 kr i månaden på Spotify om det hade kostat från day 1.

Medlem
Skrivet av Deamon:

Jag förstår inte hur din tankegång går när du kommer och är sarkastisk och säger "nån slags mänsklig rättighet" när jag endast sagt att det är en principsak. Istället för att ha förutfattade meningar och vara spydig så kan du ju bara fråga mig vad jag menade? Annars tycker jag faktiskt att du kan stänga igen ditt arroganta kakhål till mun och gny någon annanstans

Jag stänger mitt arroganta kakhål när jag så behagar
Och jag vidhåller; det är ingen rättighet att ha tilgång till en gratistjänst som spotify. Det säger ju sig självt. Jag kan uppriktigt sagt inte se att det skulle handla om principer alls.

Skrivet av Deamon:

Jag tycker det är dåligt att dom har en gratistjänst under så lång tid och nu när alla är beroende av det så börjar dom ta betalt. Väldigt många kommer jag mer eller mindre bli "tvingade" (notera citattecken och "mer eller mindre") eftersom att man har all musik och alla sina spellistor där.

I min värld finns ingen gratis lunch. Jag har hela tiden varit på det klara emd att Spotify kommer att börja kosta. Varför?
För att inget vara för evigt (klyshvarning så det skriker om det, men inte mindre sant för det)
Konceptet har byggt på att finansiera det med reklamintäkter. Om nu ledningen för Spotify inser att för att kunna expandera så måste affärsmodellen förändras. Att det nu kommit att innebära att Spotify Free försvinner så må det väl vara hänt.

De kommer tappa kunder, Ja. Men.
Kommer inkomsterna från betalande kunder vara större än inkomsterna från reklamen?
Någonstans misstänker jag att man har gjort en kalkyl över detta och kommit fram till att det ena alternativet är bättre än det andra.

Skrivet av Deamon:

och ja, jag tror på det själv eftersom det är så jag känner. Jag skulle gärna lägga ut 49 kr i månaden på Spotify om det hade kostat från day 1.

Lägg 99 och bränn på fullt ut

Spotify är ett vinstdrivande företag. Gemensamt för alla vinstdrivande företag är att det ska vara större inkomster än utgifter.

Spotify är inget som kommer finnas för evigt. Det kommer också en dag att försvinna.
Det är fullt möjligt att det är den deklinationen som tar sin början nu, det får tiden utvisa.
Och då får man helt enkelt gilla läget.

Nu berövas hundratusentals kunder möjligheten att enkelt, snabbt, bekvämt och framförallt; GRATIS kunna lyssna på musik i datorn.
Tro fan att det blir upprört när man vant sig vid en gratis tjänst som plötsligt ska kosta mindre än ett Whopper Meal eller knappt 4 liter soppa eller 5 cheesburgare


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

mig gör det inget att man begränsar gratis-tjänsten, använder det så sällan då utbudet är så dåligt.


signatur

thank you, come again

Medlem

Vilket har att göra med att det varit en gratis tjänst, jag gissar att får dom en bra kundbas som betalar så kommer man få in ännu mer musik i biblioteket.

man får tycka vad man vill men jag tror att det som är avgörande är att komma in på usa marknaden.
Vilket är en stor anledning att mycket musik därifrån saknas.

Personligen så lyssnar jag på det mesta och jag hittar det mesta i spotify , inte allt men fullt tillräckligt .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Människor som är för snåla för Spotify, eller förstår inte varför man betalar _så mycket_, är samma människor som röstar på borgarna för dem förstår inte vad skatten går till.

Japp.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Människor som är för snåla för Spotify, eller förstår inte varför man betalar _så mycket_, är samma människor som röstar på borgarna för dem förstår inte vad skatten går till.

Japp.

Finner inga ord för att beskriva vad du just sa. *facepalm*

Inaktiv
Skrivet av visan:
Skrivet av Boomer:

Människor som är för snåla för Spotify, eller förstår inte varför man betalar _så mycket_, är samma människor som röstar på borgarna för dem förstår inte vad skatten går till.

Japp.

Finner inga ord för att beskriva vad du just sa. *facepalm*

Håller med. Finns ingen logik whatsoever i det Boomer precis skrev.

Medlem
Skrivet av IceMan:

Tråkigt att det försvinner
MEN det är ju löjligt billigt med tanke på hur mycket musik man får för en sån liten peng, så det finns inget att klaga på den biten.

Nu när det ändå är en så liten peng, varför inte ge mig 100 kr?

12
Skriv svar