Första infon om Dawn of War III

Robot
Första infon om Dawn of War III

Kan det måhända vara spelet som tillkännages på Gamescom?

#thq, #company-of-heroes-online


Medlem
Första infon om Dawn of War III

Hoppas fan inte de går tillbaks till dawn of war 1, det sög verkligen.


signatur

Johan Pilestedt

Medlem
Skrivet av Pilestedt:

Hoppas fan inte de går tillbaks till dawn of war 1, det sög verkligen.

Hoppas snarare dom går tillbaka till Dawn of War 1-stuket, speciellt de fristående expansionerna som Dark Crusade, vinnande koncept och helt klart mer njutningsbart än DoW 2 (samt exp)


signatur

"Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power."

Medlem

Det krävs en hel del större arméer i DoW III för att det skall fånga mitt intresse.

DoW 2 hade typ 15 enheter vs 15 enheter. Det kallar jag inte krig.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag vill kunna bygga baser igen.
Jag gillar att bygga baser och att det i princip försvann i 2:an gjorde spelet ganska tråkigt för min del. C&C4's basbygge var också tråkigt även om det fanns där, dock mer restriktivt vad/hur du bygger.

Föredrar att bygga enorma arméer som i tidigare C&C spel men om Relic iaf kunde använda sig av samma system som Blizzard (WC/SC) gör så blir jag glad. Crysis graffe och typ Ground Control zoom kommer inte göra spelet bättre.
Med 4-5 soldater får man inte känslan av att det är enormt krig i framtiden. Snarare som något stealth action RTS skräp.
Surprise me THQ

Medlem

Yes å yes give!"

Medlem

Varför inte mixa dawn of war 2 och 1? Vore det typ inte... ultimat? :s

Medlem

Nästan så jag gör i byxorna, dow 1 med dow2 grafik+mekanik woot nu blev mina händer håriga...

Skrivet av Remus:

Det krävs en hel del större arméer i DoW III för att det skall fånga mitt intresse.

DoW 2 hade typ 15 enheter vs 15 enheter. Det kallar jag inte krig.

Hellre småskaliga strider än att det blir så massivt att man inte kan micra eller spela taktiskt och strategiskt. Själv tycker jag att RTS:er blir tråkiga när matcher och uppdrag går så långt att man inte känner att man har kontroll över slagfältet.

Inaktiv

CoHo: Dawn of War skulle jag gärna vilja ha.

Medlem

mmo aktigt? hmm, hoppas på mer kontroll över character progression då. Mer utrustnings möjligheter och mindre linjärt gameplay! Man kan ju alltid hoppas på ett konstant evolverande slagfält från början till slut men det lär nog dröja.

Medlem

Hoppas snarare att de faktisk gör scalan av WH40k rättvisa och trycker ut typ "Total War: Warhammer" eller nåt liknande med kanske några mindre commando uppdrag som uppdrag inuti rymdskepp eller liknande. Än så länge så är Final Liberation faktiskt det ända Warhammer spel som riktigt känts som Warhammer.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Jag vill kunna bygga baser igen.
Jag gillar att bygga baser och att det i princip försvann i 2:an gjorde spelet ganska tråkigt för min del.

Förstår dig, baser är kul = mycket mer taktiska möjligheter ala SC2 exempelvis.

Men ett faktum är ju att samtliga warhammer brädspel inte har med baser eller dylikt att göra = DOW2

Medlem

Kan dom inte bara göra DoW 1 med bättre grafik?
Jag älskade/älskar DoW 1


signatur

Baaaoow Chicka Baoo Waaaoow

Medlem

Strageisk överblick tycker jag låter bra. Hoppas spelmekaniken blir mer levande som i t.ex. Men of War.
Vill även att de ska komma så långt ifrån SC och WC då jag är övermätt och trött på den oerhört tråkiga spelmekaniken.


signatur

Have a good time!

Medlem

Hoppas de går tillbaka till basbyggandet, var något mäktigt att bygga ett coolt space-marine bas i DOW1 och kötta loss!

Inaktiv

Hoppas verkligen inte de går tillbaks allt för mycket till Dawn of War. Dawn of War II är grymt bra, och behöver utvecklas, inte gå bakåt. Det finns redan en uppsjö av andra spel med basbyggande och massor av enheter. Skulle DoW3 gå åt det hållet blir det bara en i mängden andra RTS.

Medlem

Hoppas fan att de blir på wh epic skala me titans osv...

Medlem

JA! NEJ!! Vänta..okej? Eller, jo, alltså, kan jag ändå få ett Homeworld 3 tack?


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av B0urne:
Skrivet av Fuidama:

Jag vill kunna bygga baser igen.
Jag gillar att bygga baser och att det i princip försvann i 2:an gjorde spelet ganska tråkigt för min del.

Förstår dig, baser är kul = mycket mer taktiska möjligheter ala SC2 exempelvis.

Men ett faktum är ju att samtliga warhammer brädspel inte har med baser eller dylikt att göra = DOW2

Visserligen inte, men tycker att storleken på armén är alldeles för liten för att ge ett bra intryck av kriget. Föredrar att ha fler, men ömtåligare soldater på plan, än att ha en handfull super space marines.
Om de kanske haft något drop-points system. Man får 10 poäng (som under spelets gång blir högre) och med dem kan man öka antalet space marines eller kanske sätta in en land raider eller dreadnought eller en terminator squad innan man startar ett mission, dör en squad så är den död tills man hittar nån beacon på ett mission eller så.
Att behöva hitta terminator rustning eller att en speciell karaktär i spelet ska dö för att sedan bli dreadnoughten tycker jag var lite tråkigt genomfört, men de ville nog inte ha med basbygge mer än lite turrets och power plants för att minska inlärningskurvan till spelet.

Medlem

DoW 3 känns lite tidigt? Fast iofs rör det sig bara om en utannonsering men ändå...

Personligen vill jag ha ett #Warhammer: Mark of Chaos 2 eller liknande men jag blir lyrisk för det mesta som har Warhammer i titeln så jag är inte så svårflörtad


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

DoW2 var helt fantastiskt bra förutom en liten detalj. Närverkskoden säg verkligen hästdase. Aldrig varit med om ett sådant kommandolag och att någon med dålig lina eller dator slöade ner ett helt spel när man lirade online. DoW2 med bra nätverkskod är vad jag önskar mig!

Medlem
Skrivet av Keasar:

JA! NEJ!! Vänta..okej? Eller, jo, alltså, kan jag ändå få ett Homeworld 3 tack?

Homeworld 3 FÖFAN! Ge mig!!!

Hoppas verkligen att de hittar en författare som de hadde i DoW1, har varit väldigt missnöjd på den fronten. O snälla alla raser från början, eller åtminstonde att de dycker upp snabbare än tidigare. (Necrons I've missed U)

Medlem

hoppas dom går tillbaka till dawn of war 1 mer än dawn of war 2 har varit ok men inte direkt nått specielt långlivat spel...det enda dawn of war 2 hade va nice story o bra grafik.

Inaktiv
Skrivet av Sille:

dawn of war 2 har varit ok men inte direkt nått specielt långlivat spel...det enda dawn of war 2 hade va nice story o bra grafik.

Jaså? Det finns massor som kör DoW2 online fortfarande, och Relic patchar (balans och buggfixar) och supportar spelet fullt ut. De släppte också nyligen Last Stand som en separat spel om man nu bara var intresserad av det multiplayerläget. Även om det förstås inte är i närheten av SC2 i popularitet, men det är svårt att jämföra med tanke på Blizzards resurser och tidigare popularitet.

Medlem

Vill ha tillbaka basbyggandet,

Medlem
Skrivet av Sernert:

DoW 3 känns lite tidigt? Fast iofs rör det sig bara om en utannonsering men ändå...

Personligen vill jag ha ett #Warhammer: Mark of Chaos 2 eller liknande men jag blir lyrisk för det mesta som har Warhammer i titeln så jag är inte så svårflörtad

THQ äger inte rättigheterna för Warhammer Fantasy världen, EA gör det.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Inaktiv
Skrivet av Keasar:

THQ äger inte rättigheterna för Warhammer Fantasy världen, EA gör det.

Det är nog per spel snarare. Blood Bowl är Warhammer fantasy och det gjordes av en liten fransk firma. Fast jag gissar bara, har inga fakta.

Medlem

men men Homeworld 3?

12
Skriv svar