Red Dead Redemption-tråden

Medlem

Säg till om du fixar de där me routern och du kommer i bättre lobbys!

Medlem

klarat ut sp nu, fyfan vad gut, ska satsat på mp nu, adda mig : darksnoova


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem
Skrivet av FunnX:

Säg till om du fixar de där me routern och du kommer i bättre lobbys!

Har suttit och pillat lite med det nu och det blev aldrig bättre för mig. Däremot satt jag och bytte lobby ett flertal gånger och till slut kom jag in på en server med ett flertal spelare. Blev däremot kickad från lobbyn när vi skulle köra shoot-out tillsammans. Stod typ: "Could not Connect to one of the other players" eller nått sånt.

Om det beror på min router eller servern vet jag inte.

Hur som helst, antar att vi får vänta tills fler har klarat SP-delen så de sedan vågar sig på MP innan vi får se fler spelare.

Medlem
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av FunnX:

Säg till om du fixar de där me routern och du kommer i bättre lobbys!

Har suttit och pillat lite med det nu och det blev aldrig bättre för mig. Däremot satt jag och bytte lobby ett flertal gånger och till slut kom jag in på en server med ett flertal spelare. Blev däremot kickad från lobbyn när vi skulle köra shoot-out tillsammans. Stod typ: "Could not Connect to one of the other players" eller nått sånt.

Om det beror på min router eller servern vet jag inte.

Hur som helst, antar att vi får vänta tills fler har klarat SP-delen så de sedan vågar sig på MP innan vi får se fler spelare.

Det låter som det är din router som spökar, för jag hade samma problem tidigare. Kolla vilken NAT typ du har på din PS3:a. Troligen har du TYP 3 och det är TYP 2 du vill ha. Jag lyckades få TYP 2 genom att sätta igång UPnP på min router.


signatur

4173 7437 3674 5870

Medlem
Skrivet av Fahle:
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av FunnX:

Säg till om du fixar de där me routern och du kommer i bättre lobbys!

Har suttit och pillat lite med det nu och det blev aldrig bättre för mig. Däremot satt jag och bytte lobby ett flertal gånger och till slut kom jag in på en server med ett flertal spelare. Blev däremot kickad från lobbyn när vi skulle köra shoot-out tillsammans. Stod typ: "Could not Connect to one of the other players" eller nått sånt.

Om det beror på min router eller servern vet jag inte.

Hur som helst, antar att vi får vänta tills fler har klarat SP-delen så de sedan vågar sig på MP innan vi får se fler spelare.

Det låter som det är din router som spökar, för jag hade samma problem tidigare. Kolla vilken NAT typ du har på din PS3:a. Troligen har du TYP 3 och det är TYP 2 du vill ha. Jag lyckades få TYP 2 genom att sätta igång UPnP på min router.

Ja, du har helt rätt. Hade NAT typ 3. Det konstiga är att UPnP är aktiverat i routern, men enligt PS3an så är den "inte tillgänglig". Tyvärr är det en sån skitrouter/modem från Telia, närmare bestämt en Thomson TG784. Har inte haft annat än problem sedan vi skaffade den.

EDIT:

Lyckades fixa det till slut, så nu har PS3an NAT typ 2 igen, då ska jag bara se ifall man hittar några trevliga lobbys också!

Medlem

Tänkte köra igenom spelet igen, förutom att spela en "ond" karaktär istället för "god". Hur ska man göra det? Känns lite, tråkigt att skjuta randoms man ser när man rider eller dylikt, finns ju mycket folk att hjälpa när deras hästar har blivit stulna men väldigt lite där man hjälper banditer eller dylikt.

Eller ska man bara skjuta alla människor man ser?

Medlem

Istället för att betala för saker, så kan du råna butikerna istället. Det finns många fina, proppfyllda kassaskåp att tömma^^

Om du måste betala någon person under ett uppdrag så kan du skjuta/hota honom istället. En person som jagas av rovdjur kan du bara ignorera och njuta av skådespelet istället, eller varför inte ta diligensrånarnas sida istället för förarna

Medlem
Skrivet av Jozo:

Istället för att betala för saker, så kan du råna butikerna istället. Det finns många fina, proppfyllda kassaskåp att tömma^^

Om du måste betala någon person under ett uppdrag så kan du skjuta/hota honom istället. En person som jagas av rovdjur kan du bara ignorera och njuta av skådespelet istället, eller varför inte ta diligensrånarnas sida istället för förarna

Aah, hade totalt glömt att det går att råna. Man glömmer sådant rätt enkelt när man lirar som en "lawman"

Hur hjälper man rånarna, t.ex när dom har hijackat en stagecoach och dom ber föraren att be mig om hjälp, sen anfaller dom mig, hur tar man istället och hjälper rånarna (om du förstår vad jag menar)?

Tack för tipsen däremot

inK
Medlem

Klar med 100% nu och känner hur en platina-trofé sakta men säkert börjar närma sig.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Hej!

Är Red Dead like fult som GTA4?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Nej, det är bra mycket snyggare än GTA IV. Visst, det är inte lika snyggt som linjära spel, men atmosfären och miljöerna är vackra!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Nej, det är bra mycket snyggare än GTA IV. Visst, det är inte lika snyggt som linjära spel, men atmosfären och miljöerna är vackra!

Okay, interesting. Ska nog köpas


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Spelat spelet hela dagen (även "tyvärr"..) och det är helt underbart. Jag ångrar inget köp :).

Medlem

Musiken... Riktig Clintan mys

Inaktiv
Skrivet av Jozo:

Nej, det är bra mycket snyggare än GTA IV. Visst, det är inte lika snyggt som linjära spel, men atmosfären och miljöerna är vackra!

Nja snyggare är det inte. Det är helt två olika miljöer. Rockstar = Blur på alla spel. Inget slår GTA IV. '

http://www.metacritic.com/games/platforms/xbox360/grandthefta...

Skriv svar