Vad har hänt med Age of Conan sedan release? Läs detta!

Medlem

Ok, vad synd. Jaja är väl inget att göra åt det. Vilken server spelar du på?

Inaktiv

Dom som är så negativa i denna tråd är ju typ avundsjuka känns det som.

Om ni hatar AoC så himla mycket varför skriva i denna tråd igentligen, han försöker vara trevlig och skriva vad som har hänt nytt med spelet.

Ni är säkert wow snubbar som inte vill tappa folk från wow fast det är nästan 12 Mil som spelar det.

TOPiC: Jag funderar på att börja i igen, hoppas Wildsoul servern finns kvar ;D


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Medlem
Skrivet av Spectral:

Ok, vad synd. Jaja är väl inget att göra åt det. Vilken server spelar du på?

Spelar på RP-PVP Aquolina, bra server, gott om folk . Ganking förekommer förstås men inte i lika stor grad som på Fury. Rätt chill att levla en karaktär på Aquolina.

Medlem

Tror jag har en ToS på den servern, fast jag gillar inte RP så jag lär nog inte spela på den nåt. Hojta om det blir möjligt att flytta gubbar igen, då kanske jag börjar spela på en PVE så man slipper all ganking.

Medlem

Får man fråga en sak; Har precis kört klart min trial och gillade spelet till den grad att 100kr var det värt. Så har köpt det och är nu level 30. Men instancer... Är alla de "öppna". Har märkt att jag och min grupp inte alltid är ensamma. Även fast vi går in i instance. Men jag kanske är lite "lost"


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

I alla Dungeons borde ni vara helt ensamma. Men i "den öppna världen", som ifs också är byggt som instanser, så ser ni förstås andra spelare.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Spectral:

Tror jag har en ToS på den servern, fast jag gillar inte RP så jag lär nog inte spela på den nåt. Hojta om det blir möjligt att flytta gubbar igen, då kanske jag börjar spela på en PVE så man slipper all ganking.

Nä jag kör aldrig Rp själv...men gillar den mer mognare stämmningen i gobal etc.

Medlem

är utomlands, sa jag har varit lite seg med uppdateringar. Det som tillkommit nu senast är DX10 och Free trail account konton.

Länk till free trail accounts: http://www.ageofconan.com/trial/

Medlem

Jag spelar på Crom och får ibland 4000+ i ping utan anledning, någon annan Crom spelare som upplever samma problem eller är det förmodligen min internetanslutning?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Finns det något vettigare ställe att ladda ned AoC på än Fileplanet? Får bara 100 kb/s därifrån... Ausgamer fungerar inte alls... och jag vet inte varför Funcom har sitt märke bland "mirrors" för jag hittar inga länkar på deras sidor.

Medlem

Jag har uppdaterat lite med vad som väntas komma till spelet och när/vilken patch det kommer med.

Jag har dessutom skrivit en tråd om att Age of Conan fyller år och lite av godbitarna man får. Även där står det lite vad som kommer i patch 1.05 (Update 5).

AoC 1 år och lite extra godis i kommande patchen

Medlem

Fan.. testade trial nu.. Blev sugen på att spela igen (Hade konto).

Mene.. Är Assassins något att ha? lirade Archer (eller vad det nu heter) första gången och .. ja det var roligt i början fast senare i spelet (typ 40-50) kändes det som att man inte kunde döda någon alls.. (I pvp alltså)

Medlem
Skrivet av Eriand:

Fan.. testade trial nu.. Blev sugen på att spela igen (Hade konto).

Mene.. Är Assassins något att ha? lirade Archer (eller vad det nu heter) första gången och .. ja det var roligt i början fast senare i spelet (typ 40-50) kändes det som att man inte kunde döda någon alls.. (I pvp alltså)

Assassins är jävligt bra 1vs1 och om lägger ner lite tid på att lära dig klassen. Väldigt rolig klass att spela också.

Medlem

Hur är det med folk? funtade på att köra på aquilonia.. Hade mina gubbar på fury förrut (tror jag) , men .. ja.

Medlem

Aquilonia är väl befolkat, är du intresserad av att joina en hel svensk guild så ansök till Nova Krepusko.

http://www.sainminuial.se/forum/viewforum.php?f=62

Medlem

Lade till spelets systemkrav så nya och gamla spelare kan jämföra sina burkar och eventuellt uppgradera dem därefter.

Medlem

Lade till några saker som väntas komma till Age of Conan.

- Epic PvP armors

- Toth Amon lvl 80 raidinstans

- Nya guild funktioner och egenskaper

- Iron tower lvl (75+?) gruppinstans

- Mer meningsfull PvP i Border Kingdoms

Lade även till några saker som redan kommit, men som inte fanns i listan tidigare.

- Nytt PvP mini game ui

- Många fler recept till "tradeskills" (yrken). T.ex. finns det 'cultural armor sets' till alla klasser.

Edit: Lägger även till viktiga länkar längst ner på psoten.

Medlem

Idag släpptes patch 1.05 som innehåller dessa saker:

Patch notes

- "Tarantia Commons", lvl 75+ spelområde (speciellt riktat mot rpg -gamers)

- Nytt itemization och rpg system. Gear, items och stats kommer att betyda mer än innan

- Magi, förmågor, feats (färdighetsträd) har uppdaterats

- Utökande av karaktärslots

- Mera liv i guildstäderna, mer NPCer som besökare, gäster och invånare kommer vandra runt i guildstäderna.

- Mer resealternativ i guildstäderna.

- Nya sällskapsdjur finns nu att köpa i guildstäderna. Bland annat olika typer av hundar och ormar (djuren beror på i vilket område du har din guild stad i) kommer att finnas tillgänliga att köpa till olika priser.

- Vakter kommer att agera mer rätt i world PvP. En spelare som attackerar en annan kommer att bli markerad som "angripare" (du kommer även se detta i ditt ui) och kommer själv bli attackerad om han springer till vakterna efter ett misslyckat anfall.

- Nya försäljare (vendors/provisioners) som säljer stacks av potions/mat.

- 'Path of Comrades' - Ny teleport/återkallande förmåga som tar en till guild staden. Den delar användning/cooldown med 'Path of Azura'.

Medlem

Aktiverade igen, slutade efter 3 månader. Vet inte varför.
Men nu som sagt är det dags för ett återbesök!

Bra tråd. Synd bara att folk inte kan låta en tråd vara utan att hacka upp den. Låter bra. Tack tack! Syns kanske i Hyboria!


signatur

Niet.

Medlem

Tänkte ta och utveckla lite om de saker som kommer i nästa storpatch, dvs 1.06 (eller update 6). Jag uppdaterar denna post när det skrivs mer om det (i nästa community letter).

Nästa storpatch kommer att fokusera på guildplay och guild egenskaper främst, men även PvP. Det är två (smått otydliga) saker som utvecklarna har lovat komma till nästa patch.
Dessa är:

1. Utveckla PvP i The Border Kingdoms.
Dels genom att adda "Towers" som man kan slåss om. Dessa 'Torn' kommer att fungera likt Battlekeeps, dock är de ämnade åt mindre guilder som inte har manskapet att ta över ett battlekeep. Förmodligen kommer även någonting som är ämnat åt alla spelare även tillkomma till Border Kingdoms, vi får vänta och se.

2. Fler mål och egenskaper hos guilder.
Just nu finns det bara 3 egentliga saker man kan göra med guilden, de är: Bygga guild staden, Endgame Raida och attackera en/försvara sin battlekeep (seige war). Funcom vill lägga till ytterligare element som tillåter hela guilden att jobba ihop för att uppnå speciella mål. Så även om du spelar solo eller med grupp så kan din insatts hjälpa guilden. Vad dessa saker är har dock inte nämnts än, utan kommer nog att avslöjas senare denna månad.

Lite angående Expansionen:
Det har varit relativt tyst kring expansionen som Funcom annonserade i Augusti förra året (folk tvivlade t.o.m. på att det någonsin skulle bli av), men nu har det kommit lite färsk info. Funcom säger att de jobbar på hårt med expansionen och att de kommer avslöja en hel del på de kommande "spelkonferencerna", bland annat GamesCom I Tyskland.

Medlem

Ah trevligt, har inte läst nått om patch 6.

Medlem

Är sååååå himla sugen på att börja lira!
Men jag måste nog iallfall ta mig till 80 på wow och få mig uttråkad på det ( går nog snabbt ).
Sen kanske det blir lite Conan!
Lite offtopic, men finfin tråd. Minns att jag hade sjukt kul med trial konto för nån månad sen

Medlem

Är tillbaka i Hyboria! Nykär.

Arukas, Fury, Barb.


signatur

Niet.

Medlem

Naeloth Fury! Conq! Adda på!!!!

Medlem

Dags för senaste uppdateringen (4 dagar sent). På senaste Game Director letter som kom den 24e utvecklades lite av det som kommer i nästa patch.

Vetaran Rewards
Nu kommer man äntligen alla oss som hängt med ett bra tag få lite extra godis. De kommer införa ett system som ger oss veteraner poäng efter hur länge vi spelat (kan ha med antalet karaktärer att göra också). Med dessa poäng kommer vi att kunna köpa sociala items (social clothing, pets, mounts?) och speciella items som t.ex. boostar din PvE XP hos olika vendors i spelet. Items som ger dig fördel i combat kommer inte kunnas köpa.

Guild Renown
Guild Renown systemet kommer att ge guilder fler mål och egenskaper att jobba för. Man får renown poäng genom PvE, PvP och crafting, det spelar ingen roll om man är i grupp eller ej. För dessa poäng kommer man kunna köpa speciella saker som nya pets, mounts, nya guild city byggnader och annat roligt. Vissa saker kommer att gynna enskilda spelare och vissa hela guilden. Guilder kommer även att bli rankade efter detta, en ranking som återställs varje vecka. Rankingen fungerar mer eller mindre som en status sak.

House of Crom, Thoth-Amon?s Stronghold och Tower-based PVP i Border Kingdoms är också några saker som väntas komma i nästa patch.

EDIT: Uppdaterat första posten med all ny info.

Medlem

Hotfix/patch 1.05.4 kom förra veckan.

Feat-träden har uppdaterats och gjorts om till klasserna barbarian och bearshaman. De har även fått lite nya spells och abilities. Med denna ändring har feat-tråden nollställts.

Man kan nu även byta social pets mellan varandra.

Andra saker som tillkommit (förutom bugfixar) är lite "tweekar" i klassbalans och PvP, The Grim Grey God har blivit lite lättare dessutom (sista bossen destiny quest).

Det vi förmodligen kan vänta oss till nästa minipatch är en uppdatering av Dark Templar klassen och förhoppningsvis 'The Iron Tower' (en gruppinstans i Tarantia Commons). Denna patch skulle komma nån gång nu i augusti.

EDIT: En patch note Länk skulle ju inte skada heller.

Medlem

Läsning för den intresserade!

Sen ett hett tips till alla som är intresserade av att börja igen, om Bronies ständiga översatta uppdatering inte är nog för att få er att förstå, så ta och lyssna på några grabbar som har stenkoll på läget, på engelska;

[list][*]A Year Later:

[http://www.tentonhammer.com/node/72340]

[*]A Year Later Part II:

[http://www.tentonhammer.com/node/72588]

[*]Post Update 5 Interview with Craig Morrison:

Jätte lång adress![/list]

God läsning! Och keep it up bronie!


signatur

Niet.

Medlem

Har uppdaterat lite med vad som kommer med expansionen. Theade har även skrivit en väldigt snygg tråd om expansionen med tillhörande länkar till allt möjligt (bilder, intervjuer, artiklar och filmer), kolla in den för mer info angående expansionen: Rise of the Godslayer

- Ny "ras", Khitai ("människoras" baserad på asiater).

- 5 enorma nya (större och sammankopplade) regioner i den nya världsdelen "Khitai" som baseras på kinesisk kultur. "Gateway to Khitai": level 20 - 40, "The Northern Grasslands", "Chosain Province", "Kara Korum" och "Paikang" level 70 - 80.

- Ett flertal nya instanser i varje region anpassade för solo, grupper och raider. Bland dessa kommer "Pillars of Heaven" finnas och även tier 4 raidinstansen i "Pakiang".

- 2 nya mounts, tiger och varg. Dessa kommer man bara kunna få genom en questkedja. Du måste dessutom fånga dem själv, träna dem och tillverka din egen sadel, för att tillslut kunna rida dem.

- Faktioner kommer att finnas i de nya zonerna. Dvs du kan välja vilka sidor du vill slåss på och på så sätt få ett bra/dåligt "rykte" gentemot de olika faktionerna. Har du ett bra "rykte" kan du avancera i ranker och köpa ny utrustning.

- PvP, faktionstriderna kommer att leda till mycket "open world PvP", då man med största sannolikhet avancerar i sin egen faktion genom att döda spelare i de andra faktionerna.

- Nytt poängbaserat avanceringssystem med nytt färdighetsträd (feats). Vissa förmågor kommer att vara baserade på 'asiatisk' stridskonst (kampsport).

- Nya magier, "combos" och förmågor.

- Massor med nya fiender.

- Massor med ny lot och utrustning, bland annat 4 nya set (för varje klass?), ett set för varje faktion.

Medlem

Minns att jag läste nånstans att om man hade en karaktär över lvl 50 skulle man kunna skapa en ny som började på lvl 50. Har dom infört den grejen än?

Medlem
Skrivet av Spectral:

Minns att jag läste nånstans att om man hade en karaktär över lvl 50 skulle man kunna skapa en ny som började på lvl 50. Har dom infört den grejen än?

Det är infört.

Skriv svar