Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Nästa World of Warcraft-del kan vara röjd

Medlem
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av V1per:

Va sjutton, finns det fortfarande folk som spelar detta skräp? När det finns så många bättre alternativ??

Det sorgliga är att trots att WoW har 6 (7) år på nacken, så finns det inga bra alternativ. Har spelat rift, age of conan, alla möjliga superhjälte mmos (senast dc universe online) ett flertal gratis osv. osv. men inget har lyckats konkurera med WoW. Känslan är helt enkelt så mycket bättre, fighterna känns mer flytande, grafiken mysig (trots att den är föråldrad) osv.
Titan eller star wars hoppas jag blir wow dödare då genren behöver uppdatera sig en aning.

Det beror väl på vad man gillar antar jag... Har aldrig förstått meningen med PvE, och PvP är något som aldrig varit något vidare i WoW


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av V1per:

Va sjutton, finns det fortfarande folk som spelar detta skräp? När det finns så många bättre alternativ??

Det sorgliga är att trots att WoW har 6 (7) år på nacken, så finns det inga bra alternativ. Har spelat rift, age of conan, alla möjliga superhjälte mmos (senast dc universe online) ett flertal gratis osv. osv. men inget har lyckats konkurera med WoW. Känslan är helt enkelt så mycket bättre, fighterna känns mer flytande, grafiken mysig (trots att den är föråldrad) osv.
Titan eller star wars hoppas jag blir wow dödare då genren behöver uppdatera sig en aning.

Det beror väl på vad man gillar antar jag... Har aldrig förstått meningen med PvE, och PvP är något som aldrig varit något vidare i WoW

Självklart, missförstå mig inte, det finns flera bra mmo's. Problemet är att så många är kloner av varandra och saknar något nytt. Visst det finns vissa små skillnader men principen pve, pvp osv består. Ett annat stort fel är att många spel släpps innan det är riktigt färdigt. Visst att man råkar på några buggar här och var, men att sakna innehåll efter en viss level osv som många gör förstör ju spelen och folk lämnar innan de har hunnit bli bra. Jag hoppas innerligt att inte samma misstag kommer i de "stora" mmo's som komma skall.

Medlem

Hm...
Undrar om Blizzard kanske lägger till en neutral ras?
För de som vill ha en lite mjukare start men ändå ha valet att alliera sig med Alliance eller Horde senare.

Det skulle jag gärna vela se!

Medlem

Pandaren borde vara Horde. Dom får hitta på en historia så Pandaren blir onda typ tillfångatagna av Taurens eller nåt haha...

Inaktiv
Skrivet av GooGeL:

Enda oroande tanken med en ny expansion är vars nästa HP cap hamnar... Kul och vandra in i tanks med 200k hp, bara idag.

Snacka om icke existerande problem. Det är ju % det handlar om. Är ju ingen som helst skillnad när tanksen hade 20k hp och när dom har 200k

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Pandaren borde vara Horde. Dom får hitta på en historia så Pandaren blir onda typ tillfångatagna av Taurens eller nåt haha...

Eller så får horde en ohelig korsning mellan tauren och pandaren.. det vore något det


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av V1per:

Va sjutton, finns det fortfarande folk som spelar detta skräp? När det finns så många bättre alternativ??

ja, drygt 12 miljoner kan inte ha fel?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Det konstiga är att Deathwing släpps någon månad innan expansionen. Efter man har tagit ner Deathwing så kan man alltså få ännu bättre grejer vid lvl 86. Nej tack.. inge mera wow för mig!

Ehm... så har drt ju alltid varit?
För många är det vad hela spelt går ut på:
Göra heroics
Få gear
Raida och döda bossar
Få bättre gear
Raida mer och döda fler bossar
Få annu bättre gear

Vore mycket trirt för alla som raidar om det inte kom fler raids efter deathwing...

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Enda oroande tanken med en ny expansion är vars nästa HP cap hamnar... Kul och vandra in i tanks med 200k hp, bara idag.

Jaha och?

Tanksen för att hade 2. 000 health - bossar slog för 500 health
Sedan hade tanksen 20, 000 och bossarna slog för 5,000 health
Nu har tanksen 200,000 och bossarna slår för 50,000 health...

Vad är problemet?
Mattematisk är det ju för fan samma sak - eller?
Det vore märkligt om Tanksen hade 200,000 health och bossarna forfarande gjorde 500 i skada, men så är ju inte riktigt fallet.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Pandaren borde vara Horde. Dom får hitta på en historia så Pandaren blir onda typ tillfångatagna av Taurens eller nåt haha...

Sedan när är Horde onda?
Taurens är 100 gånger mer fredliga än humans och dwarfs...

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av V1per:

Va sjutton, finns det fortfarande folk som spelar detta skräp? När det finns så många bättre alternativ??

ja, drygt 12 miljoner kan inte ha fel?

Lika många tycker att Jusin Biber är bäst, har dom också rätt? Och gör det att vi som inte gillar Wow eller Justin Biber har fel, eller kan det finnas artister eller spel som faktiskt har bättre kvalitet men har färre fans iaf?

Medlem

Själv tycker jag EQ har mycket bättre känsla än WoW (som inspirerades mycket av EQ). Det är mer hardcore. Det tog flera månader av konstant spelande och nå max level (iofs ändrades detta iom de släpptes expansioner och det blev lättare att levla) WoW är mainstream. Tyvärr kommer ingen våga släppa ett spel som inte är mainstream. Money talks och blir ett spel för svårt eller tar för lång tid så kommer det inte locka fler användare... och då överlever inte distributören av liret... trist men sant

Medlem
Skrivet av ixon:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av V1per:

Va sjutton, finns det fortfarande folk som spelar detta skräp? När det finns så många bättre alternativ??

ja, drygt 12 miljoner kan inte ha fel?

Lika många tycker att Jusin Biber är bäst, har dom också rätt? Och gör det att vi som inte gillar Wow eller Justin Biber har fel, eller kan det finnas artister eller spel som faktiskt har bättre kvalitet men har färre fans iaf?

Inte relevant i frågan. Jag känner för övrigt inte till Jusin Biber eller hans skara av anhängare, men det är ett faktum att WoW fortfarande ett av det mest spelade online spelen, om inte det allra mest spelade.
Sedan vad du och "V1per" anser om saken är något helt annat. Ni kanske tycker att spelet är värdelöst, och har något annat ni gillar. Förändrar inte saken. WoW är fortfarande enormt populärt.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av ixon:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av V1per:

Va sjutton, finns det fortfarande folk som spelar detta skräp? När det finns så många bättre alternativ??

ja, drygt 12 miljoner kan inte ha fel?

Lika många tycker att Jusin Biber är bäst, har dom också rätt? Och gör det att vi som inte gillar Wow eller Justin Biber har fel, eller kan det finnas artister eller spel som faktiskt har bättre kvalitet men har färre fans iaf?

Inte relevant i frågan. Jag känner för övrigt inte till Jusin Biber eller hans skara av anhängare, men det är ett faktum att WoW fortfarande ett av det mest spelade online spelen, om inte det allra mest spelade.
Sedan vad du och "V1per" anser om saken är något helt annat. Ni kanske tycker att spelet är värdelöst, och har något annat ni gillar. Förändrar inte saken. WoW är fortfarande enormt populärt.

Fast populärt och "bra" är två väldigt skiljda saker, och det var inte om det var populärt eller inte som vi diskuterade.

Anledningen till att WoW fortfarande har så många spelare är att om man har lagt ner många tusen timmar på ett spel så ska det mycket till för att man bara ska ge upp det och börja på ny kula i något annat spel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av ixon:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av V1per:

Va sjutton, finns det fortfarande folk som spelar detta skräp? När det finns så många bättre alternativ??

ja, drygt 12 miljoner kan inte ha fel?

Lika många tycker att Jusin Biber är bäst, har dom också rätt? Och gör det att vi som inte gillar Wow eller Justin Biber har fel, eller kan det finnas artister eller spel som faktiskt har bättre kvalitet men har färre fans iaf?

Inte relevant i frågan. Jag känner för övrigt inte till Jusin Biber eller hans skara av anhängare, men det är ett faktum att WoW fortfarande ett av det mest spelade online spelen, om inte det allra mest spelade.
Sedan vad du och "V1per" anser om saken är något helt annat. Ni kanske tycker att spelet är värdelöst, och har något annat ni gillar. Förändrar inte saken. WoW är fortfarande enormt populärt.

Fast populärt och "bra" är två väldigt skiljda saker, och det var inte om det var populärt eller inte som vi diskuterade.

Anledningen till att WoW fortfarande har så många spelare är att om man har lagt ner många tusen timmar på ett spel så ska det mycket till för att man bara ska ge upp det och börja på ny kula i något annat spel.

Jo, vi talade om det var populärt eller ej

V1per skrev:
"Va sjutton, finns det fortfarande folk som spelar detta skräp? När det finns så många bättre alternativ?? "

Anledningen till att wow fortfarande har många spelare (Fler spelare än förr, bortsett från förlusten i våras) är pga det FAKTUM att många fortfarande gillar spelet och spelar det.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av V1per:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av ixon:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av V1per:

Va sjutton, finns det fortfarande folk som spelar detta skräp? När det finns så många bättre alternativ??

ja, drygt 12 miljoner kan inte ha fel?

Lika många tycker att Jusin Biber är bäst, har dom också rätt? Och gör det att vi som inte gillar Wow eller Justin Biber har fel, eller kan det finnas artister eller spel som faktiskt har bättre kvalitet men har färre fans iaf?

Inte relevant i frågan. Jag känner för övrigt inte till Jusin Biber eller hans skara av anhängare, men det är ett faktum att WoW fortfarande ett av det mest spelade online spelen, om inte det allra mest spelade.
Sedan vad du och "V1per" anser om saken är något helt annat. Ni kanske tycker att spelet är värdelöst, och har något annat ni gillar. Förändrar inte saken. WoW är fortfarande enormt populärt.

Fast populärt och "bra" är två väldigt skiljda saker, och det var inte om det var populärt eller inte som vi diskuterade.

Anledningen till att WoW fortfarande har så många spelare är att om man har lagt ner många tusen timmar på ett spel så ska det mycket till för att man bara ska ge upp det och börja på ny kula i något annat spel.

Jo, vi talade om det var populärt eller ej

V1per skrev:
"Va sjutton, finns det fortfarande folk som spelar detta skräp? När det finns så många bättre alternativ?? "

Anledningen till att wow fortfarande har många spelare (Fler spelare än förr, bortsett från förlusten i våras) är pga det FAKTUM att många fortfarande gillar spelet och spelar det.

Du citerar manuellt och misslyckas ändå med att läsa vad det står?

Så, nej, vi talade inte om dess popularitet, inte jag i alla fall.

Och jag står fast vid min teori om varför så många fortfarande spelar det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Senjinone:
Skrivet av MMO4Life:

Pandaren borde vara Horde. Dom får hitta på en historia så Pandaren blir onda typ tillfångatagna av Taurens eller nåt haha...

Sedan när är Horde onda?
Taurens är 100 gånger mer fredliga än humans och dwarfs...

Cool story bro. Hur som helst var detta ett skämt.

Medlem

WoW-kossan mjölkas så hårt att det börjar se ut som djurplågeri...

Medlem

Illa hur länge man kan fortsätta med ett så gammalt spel, men verkar ju funka


signatur

Webbutvecklare på FZ.se

Medlem

Har passerat PVE stadiet för länge sedan då det endast handlar om samma saker helatiden. Raiderna är så enformiga och det spelar nästan ingen roll hur grym spelare du är för du måste veta tactsen för bossarna. DÅLIGT! I PVP däremot vet du ALDRIG hur din fiende kommer spela! Det är det som är utvecklande och kul eller nja det är så otroligt oblalanserat där en 69 frostmage med 60 gear nästan slår en hunter med 70 gear max resi! sen har spelet blivit mer och mer ett barnspel där man ser många mellan 8-14 år. Testade RIFT och kom på att det var samma sak bara att effekterna var snyggare med blodstänk och råare miljö men annars samma sak!! Däremot tror jag på Star Wars: The Old Republic som till och med hyllas av Blizzards ledare. Spelet är i huvudsak riktat till åldern 20-35 och dom som växte upp med starwars i början på 80 talet och kan historien automatiskt.
Jaja hoppas alla får en bra dag.

12
Skriv svar