Rykte: Frostbite 2 driver Dead Space 3

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av WarpGuN:

håller med om frostbite 2, känns rätt kasst optimerad till konsol.

Nu vet jag inte om jag missförstår dig på dig, men BF3 flyter suvveränt på både min och min sambos dator. Ser definitivt fram emot att se den motorn jobba i fler spel.

Men du kanske menar att den inte flyter bra på Konsol?

ja precis


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av WarpGuN:

håller med om frostbite 2, känns rätt kasst optimerad till konsol.

Nu vet jag inte om jag missförstår dig på dig, men BF3 flyter suvveränt på både min och min sambos dator. Ser definitivt fram emot att se den motorn jobba i fler spel.

Men du kanske menar att den inte flyter bra på Konsol?

ja precis

Om den inte flyter bra på konsol är åtminstone för mig mindre viktigt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Grumbledock:

Självklart, EA försöker få in omkstnaderna för Frostbyte 2 på detta sätt även om den inte alls passar för spelet. Usch, men då ska väl Dead Space bli ännu mer action också, släng in ett par killstreaks så är det perfekt *sarkasm*

Hur menar du att inte frostbite 2 passar för dead space? Motorn blir ju till vad utvecklaren använder den till. Funkar motorn för både fps, racing och rts så tror jag att den funkar till dead space.

Ännu mer med tanke på att motorn i dead space tidigare användes i godfather the game.

Visst kan en motor användas till vad som helst, men motorn är gjord med vissa saker i åtanke vilket medför andra begränsiningar, Frostbyte är gjord för stora världar, med viss fysik och hög detaljnivå på vissa objekt samt ljuseffekter, motsaten till vad Dead space hitintills varit.
Det är ju möjligt för utvecklarna att anpassa motorn, men då den helt går ifrån vad Dead space fokuserat på så kommer sluprodukten bli lidande, troligen så att Gameplay helt ändras för att passa motorn och vi ser en klar fokus på action, större banor och mindre skräck. Speciellt då EA knappast lär vilja betala för något modifierande i onödan, Bf3 in space ^^

12
Skriv svar