Ny dator: Presterar skumt

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

oj oj oj vilken skillnad det blev köpte ett radeon HD 7950 DD nånting och en vattenkylare till processorn som var redigt jobbig att få på men var helt klart värt det corsair h80 tror jag det var kommer upp i 46 grader som högst när jag lirar bf3 på ultra. enda problemet är att datorn låter lika mycket som dammsugarn nästan ^^

Bör ju inte vara vattenkylaren som låter men har inte stenkoll på dem, det är fläktar på blocken va? Om du bara når 46 grader i load kan du nog dra ner hastigheterna lite

Sen är det nog grafikkortsfläkten som låter mest och för tillfället finns det kanske inte så många andra lösningar men om ett tag kanske det finns att köpa nya kylare till den med!

Medlem
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av sgt_lol:

oj oj oj vilken skillnad det blev köpte ett radeon HD 7950 DD nånting och en vattenkylare till processorn som var redigt jobbig att få på men var helt klart värt det corsair h80 tror jag det var kommer upp i 46 grader som högst när jag lirar bf3 på ultra. enda problemet är att datorn låter lika mycket som dammsugarn nästan ^^

Bör ju inte vara vattenkylaren som låter men har inte stenkoll på dem, det är fläktar på blocken va? Om du bara når 46 grader i load kan du nog dra ner hastigheterna lite

Sen är det nog grafikkortsfläkten som låter mest och för tillfället finns det kanske inte så många andra lösningar men om ett tag kanske det finns att köpa nya kylare till den med!

Det är en "singel" radiator med 2 st push-pull fläktar, dvs inte det vassaste i vattenkylningsväg.

@ sgt_lol : Har du någon fläktstyrning på H80án? Eller går fläktarna konstant 100%? Eftersom radiatorn är så liten, så får du "betala" med ljudnivån när du kör cpu intensiva spel/progg. Ledsen att behöva säga det, men bättre val utav kylning finns om du är ljudkänslig. I ditt bios kan du förmodligen ställa in styrning utan fläktarne på endera temp eller volt.

Edit länk : http://www.sweclockers.com/recension/14330-corsair-hydro-h80-...


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

12
Skriv svar